BIO CARP LAB


Gebruikersavatar
Ed Siol
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-06-2011 21:53
Locatie: Steenbergen (N.B.)
Contacteer:

19-03-2016 12:03

mike de jong schreef:Ik begrijp wel waarom Mitsz niet reageert,dat word natuurlijk weer een discussie van 88 pagina,s over de prijzen de ingrediënten koken of stomen ready,s of freezers enz.


Mike,

Mitz start een onderneming (alweer), daarover wordt een topic opgestart. Ik denk dat iedere startende ondernemer blij zou moeten zijn met 88 pagina's discussie over zijn product, zelfs geheel los van de voors of tegens in diezelfde discussie. Maar dat laat ik even in het midden.

Ik denk dat je zelf al een ontzettend goede tip gaf over zijn onderneming, namelijk door te stellen dat je hooguit een kilootje wel zult afnemen, en dat jij daarom de hoge prijs wel accepteert.

In mijn ogen bestaat de afzetmarkt voor bollen, vooral uit karpervissers. De groep die bereid is veel geld neer te tellen voor hun visserij, besteed dit over het algemeen aan prullaria als een dure voerboot, het blinkende RVS rodpotje, De bivy, inclusief al het paradijselijke wat hierbij hoort, en vooral heel veel bladen om in dat paradijsje te lezen. De groep die bereid is geld te spenderen zit vaak ook nog eens aan een BTW, want geloof in vangstgarantie, is net zo rotsvast dan het geloof in al dat spul waar ze graag geld aan uit geven.

Ja, er is ook een groep die dat allemaal niet zoveel boeit, en hebben bijvoorbeeld een hobby binnen de hobby, zoals dat dan vaak omschreven wordt. Die vinden het aas proces rond het vissen erg interessant. Ik zeg niets vreemds dat deze al veel kleinere groep, niet echt de groep vissers zijn, die veel uitgeven in hun visserij. Hooguit vanwege hun idealistische standpunten. Ik zeg niets vreemd dat deze veel kleinere groep, vaak ook thuisdraaiers zijn, en al veel meer afnemers zijn van Mitz zijn voortreffelijke kennis, dan van zijn even voortreffelijke ballen.

Zover ik het heb kunnen volgen zijn er nooit gesponsorde artikelen verschenen, laat staan een goed uitgedokterd strategisch en economisch noodzakelijke reclame campagne. Volgens mij is dat ook helemaal niet zijn ding, en is dat nooit geweest. Ik klikte daar straks even op de eerder vermelde facebook link betreffende de mogelijke afname van kleine hoeveelheden. Prachtig toch als je dat leest. De helpende idealist ten top. Maar nog steeds even kwetsbaar.

Ook ik hoop dat Mitz slaagt, en op zijn manier rust en geluk vind met zijn idealen, en ik hoop vooral dat dit op het kleinschalige gebeurt. Dat hij veel eerlijke waardering verdient, en liever niet al te grote hoeveelheden cash. Mijn vrees is echter dat er voldoende aasgieren klaar staan, de grotere spelers, om te proberen met Mitz zijn naam, en kwaliteitsaspect en dus acceptabel dure prijs, een nieuwe verbintenis aan te willen gaan. En dan lijkt mij het cirkeltje wel weer rond?

De idealist die stelt, mijn bal is zo goed, daar hoef je niet eens mee te voeren.
Zou die ooit commercieel kunnen slagen denk je?

Vriendelijke groet
Ed
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

19-03-2016 12:18

Ed,

Ik begrijp wat je bedoel,.ik ben zelf geen bling bling visser en een aardig balletje draaien lukt mij ook nog wel zijn er mensen die dat heel veel beter kunnen als ik dat kan vandaar mijn positieve reactie dat Mitsz zelf mij en ook een ander in de gelegenheid stel om met zijn kennis gemaakt aasje te mogen vissen,.noem het vertrouwen!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-03-2016 16:02

Agh, laat ik het zo stellen.
Aas is zo goed als de vissers die het gebruikt.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

20-03-2016 10:06

Ed Siol schreef:Zou het kunnen, dat de groep karpervissers die graag een veer in de reet steken bij iemand die bekend staat in de wereld nu eenmaal vele malen groter is, dan die enkeling die ook nog eens bereid zijn zijn ballen te kopen ipv te likken?


:lol: :lol: :P

Wil mij eigenlijk helemaal niet bemoeien in het aas, maar kan het toch ff niet laten :roll:

Ed Siol schreef:In mijn ogen bestaat de afzetmarkt voor bollen, vooral uit karpervissers. De groep die bereid is veel geld neer te tellen voor hun visserij,


Vaak ook een hobby binnen hobby genoemd, ondanks de bling, bling.
Tevens de beste consumenten waar een startende ondernemer wat aan heeft!

Ed Siol schreef:Ja, er is ook een groep die dat allemaal niet zoveel boeit, en hebben bijvoorbeeld een hobby binnen de hobby, zoals dat dan vaak omschreven wordt.


Ed Siol schreef:deze veel kleinere groep, vaak ook thuisdraaiers zijn, en al veel meer afnemers zijn van Mitz zijn voortreffelijke kennis, dan van zijn even voortreffelijke ballen.


Daar heeft de startende ondernemer dus helemaal niets aan, gebakken lucht vult de knip niet, tevens kunnen die ook onder het blokje "aasgieren" geplaatst worden"! Maar goed ....

Groet.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-06-2016 15:46

Jawel! Na jullie geduld maandenlang op de proef te hebben gesteld, is hier dan eindelijk de Bio Carp Lab Release. Voor meer informatie check je: www.biocarplab.nl
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

13-06-2016 01:11

Loekie de Leeuw!!

Groet, Peter

ps waarom niet hé
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

13-06-2016 01:49

Mitz zal best veel verstand van aas hebben, maar een goed stukje lullen kan ie ook natuurlijk!
Komt ie uit Amsterdam of zo?
Die zogenaamde wonderbollen van hem, bestaan n.l. helemaal niet. Aas is gewoon veredeld visvoer, meer is het niet.
Solution, het paradepaardje, is een vismeelbol. Waarom zou die beter zijn dan vismeelbollen van andere bedrijven? Als je hoofd ingrediënt vismeel is (zeg b.v. 30 procent), wat doet dan de rest? M.a.w. wat maakt het verschil. Misschien zijn karpers ondertussen wel fijnproevers geworden en dan heb ik het mis.
Kijk, als Mitz gelijk heeft, gaat ie gewoon reageren en dan met goede argumenten. Hoeft ie verder niks prijs te geven hoor! Alleen wat doen eventuele toevoegingen (zonder namen te noemen). Kan denk ik een heel leuke discussie opleveren.

Ik verwacht overigens dat het stil blijft aan de andere kant.

Peter, video killed the radio star.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-06-2016 15:39

Het begint in elk geval al met gebakken lucht. Voor meer info check de site.

Juist, daar staat nog niks in... :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-06-2016 16:23

Goedemiddag Mannen,

De website is nog niet online.

Op de facebook pagina staat meer informatie, omdat de website nog niet af is houd ik via facebook alvast een voorverkoop. Deze week ga ik de keuken in om de eerste bestellingen te draaien.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1688433318084266&id=1622824881311777&substory_index=0

Mochten er vragen zijn, aarzel dan niet om even te emailen of te bellen.

06 45810138 bellen tot 20.00 savonds.
mitsz1967@yahoo.com
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-06-2016 16:26

Hilco Meijer schreef:Mitz zal best veel verstand van aas hebben, maar een goed stukje lullen kan ie ook natuurlijk!
Komt ie uit Amsterdam of zo?
Die zogenaamde wonderbollen van hem, bestaan n.l. helemaal niet. Aas is gewoon veredeld visvoer, meer is het niet.
Solution, het paradepaardje, is een vismeelbol. Waarom zou die beter zijn dan vismeelbollen van andere bedrijven? Als je hoofd ingrediënt vismeel is (zeg b.v. 30 procent), wat doet dan de rest? M.a.w. wat maakt het verschil. Misschien zijn karpers ondertussen wel fijnproevers geworden en dan heb ik het mis.
Kijk, als Mitz gelijk heeft, gaat ie gewoon reageren en dan met goede argumenten. Hoeft ie verder niks prijs te geven hoor! Alleen wat doen eventuele toevoegingen (zonder namen te noemen). Kan denk ik een heel leuke discussie opleveren.

Ik verwacht overigens dat het stil blijft aan de andere kant.

Peter, video killed the radio star.


Hilco,

voor dat soort gewauwel heb ik geen tijd en discussiëren over aas doe ik niet...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-06-2016 16:46

michel Tja schreef:een paar van de beste sessies van mij ooit waren op de waterlandbaits bollen van Mitsz (de freezers wel te verstaan)


Speciaal voor jou zet ik je favorietjes weer op het menu Michel. :)
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

13-06-2016 17:04

Hilco Meijer schreef:Solution, het paradepaardje, is een vismeelbol. Waarom zou die beter zijn dan vismeelbollen van andere bedrijven? Als je hoofd ingrediënt vismeel is (zeg b.v. 30 procent), wat doet dan de rest? M.a.w. wat maakt het verschil.


Een boilie is meer dan wat ingrediënten bij elkaar gooien...
Het verschil tussen een goede boilie en een slechte boilie is dat een goede boilie blijft vangen, het is de truuk om de juiste balans te vinden tussen eiwitten, koolhydraten, aminozuren etc.

Dit bovenstaande is ook nog afhankelijk van het seizoen aangezien de voedingsbehoefte per seizoen verschillend is.

Daarnaast begint alles met een goede basismix, denk dat je in Nederland maar een paar bedrijven/personen zijn die dit echt beheersen.

Daarnaast is er ook nog een gigantisch verschil in de kwaliteit van ingrediënten en de gebruikte hoeveelheid.
De meeste bedrijven gebruiken bijvoorbeeld sojaschroot terwijl de goede bedrijven de li-frank versie gebruiken.
Zelfde geld ook voor griesmeel, vismeel, tarwebloem, birdfood etc.

Als een bol goed is en goed smaakt dan blijft de karper terug komen omdat deze zich hier goed bij voelt.

Ik vind de Mac ook wel lekker maar ik moet er niet aan denken om daar iedere dag te eten, wordt je gegarandeerd zwaar beroerd en ziek van...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-06-2016 17:20

Dat is gemiddeld met verzenden erbij een tientje de kilo.
Van de winter zal ik is een zakje kopen, maar voor nu en zeker het najaar sla ik toch even over mitsz.
Veel succes met de bio balletjes verders, en je gezondheid uiteraard
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

13-06-2016 17:32

Arno,

Het was een reactie op een posting (die verwijderd is), oftewel.....
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-06-2016 18:19

Rik koster schreef:Dat is gemiddeld met verzenden erbij een tientje de kilo.
Van de winter zal ik is een zakje kopen, maar voor nu en zeker het najaar sla ik toch even over mitsz.
Veel succes met de bio balletjes verders, en je gezondheid uiteraard


Rik, Vanaf 6 euro de kilo en verzenden is vanaf 100 euro gratis.

- MB8

Mijn verbazing was enorm, toen ik na een week voeren voor de eerste keer viste met dit recept. Drie dertigers en een lading gevolg op een water waar nauwelijks dertigers zwemmen. Als je graag voert en vist, moet je deze vismeelknaller een kans geven. Vooral toen ik mijn favoriete BCL shellfish flavour er aan toevoegde, ging het helemaal als een trein. LT vismeel, pre-digested vismeel, een handje “ Bio Carp Lab” en een lekkere scheut visolie, zijn de hoofdrolspelers in dit no-nonsense vismeel recept.
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

13-06-2016 23:49

Is er ook een 10/12 mm versie te verkrijgen


Gr jerry
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-06-2016 09:48

Nee, nog niet. Vind ik zelf ook jammer, maar die kleine maten zijn toch lastpakken in de productie en de vraag is beperkt. I hoop dat snel voor elkaar te hebben.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

14-06-2016 11:26

mitsz van der kamp schreef:Nee, nog niet. Vind ik zelf ook jammer, maar die kleine maten zijn toch lastpakken in de productie en de vraag is beperkt. I hoop dat snel voor elkaar te hebben.


Mitsz,

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je het aan gaat pakken met de productie?,.heb je een productie ruimte met machine,s besteed je de productie uit?
grt
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

14-06-2016 15:57

Arno van Beek schreef:
Een boilie is meer dan wat ingrediënten bij elkaar gooien...
Het verschil tussen een goede boilie en een slechte boilie is dat een goede boilie blijft vangen, het is de truuk om de juiste balans te vinden tussen eiwitten, koolhydraten, aminozuren etc.

Dit bovenstaande is ook nog afhankelijk van het seizoen aangezien de voedingsbehoefte per seizoen verschillend is.

Daarnaast begint alles met een goede basismix, denk dat je in Nederland maar een paar bedrijven/personen zijn die dit echt beheersen.

Daarnaast is er ook nog een gigantisch verschil in de kwaliteit van ingrediënten en de gebruikte hoeveelheid.
De meeste bedrijven gebruiken bijvoorbeeld sojaschroot terwijl de goede bedrijven de li-frank versie gebruiken.
Zelfde geld ook voor griesmeel, vismeel, tarwebloem, birdfood etc.

Als een bol goed is en goed smaakt dan blijft de karper terug komen omdat deze zich hier goed bij voelt.

Ik vind de Mac ook wel lekker maar ik moet er niet aan denken om daar iedere dag te eten, wordt je gegarandeerd zwaar beroerd en ziek van...




Ik ben het in grote lijnen met je eens, alleen je moet het niet groter maken dan het is.
Ik heb het zelf ook gedaan hoor! Aas is en blijft natuurlijk een belangrijk onderdeel van het karpervissen, maar is slechts één van de factoren die een rol spelen. De allerbelangrijkste factor is het bestand van een water, daarnaast hebben veel wateren goede en minder goede stekken. Oftewel waar zit de vis en het is lang niet altijd gemakkelijk om daar achter te komen.

Vis je een heel jaar op hetzelfde (en niet al te groot) water, dan is een goede bol inderdaad belangrijk. Gaat denk ik niet zozeer om de balans, maar eerder om de behoefte, oftewel wat kan een karper eruit halen. De behoefte zal idd. per seizoen verschillen, i.v.m. het metabolisme van een vis. Heeft een vis wat te kiezen op een bepaald water, dan zal een goede bol in ieder geval zeker in het voordeel zijn.

Ik weet niet wat jij onder de basismix verstaat, maar de basis van een boiliemix is m.i. heel simpel. Gaat om binding, uitharding en het aandeel koolhydraten, oftewel bijna altijd maïs en tarwe. Zit ook gewoon in die peperdure koivoeding hoor. Soja is in mijn optiek geen basismeel, want daar zitten vooral vetten en eiwitten in.

De kwaliteit van de ingrediënten. Een karper eet ook veel detritus, dus een fijnproever zal het niet zijn. Voorkeuren voor wat betreft smaak, dat dan weer wel.

Kun je het ook te bont maken? Vind ik echt een heel interessante vraag en dan heb ik het over attractie, het toverwoord in de hedendaagse karpervisserij.
Er is me het afgelopen weekend wel weer een het nodige opgevallen. Bepaalde stoffen kunnen op zeker een vis tot actie aanzetten (verhoogd arousel). Zie je van die schuimplakkaten in het water, dus die vissen zijn duidelijk geprikkeld.
Soaken en dippen hebben meer nadelen dan voordelen? Vooral die dikke liquids trekken volgens mij heel slecht in en zijn binnen no time van je bol verdwenen. Gaat er om, waar zit de sterkste prikkel? In eerste instantie natuurlijk vooral buiten je bol en die vis maar happen? Daarnaast, zitten die stoffen niet in je bol zelf en je hebt een nog groter nadeel?
Ik weet natuurlijk niet of bovenstaande waar is, maar ik vind dat er wel een bepaalde logica in zit.
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

14-06-2016 20:23

mitsz van der kamp schreef:Nee, nog niet. Vind ik zelf ook jammer, maar die kleine maten zijn toch lastpakken in de productie en de vraag is beperkt. I hoop dat snel voor elkaar te hebben.



Heb je weleens een kg ( droog ) aan 6 mm weg gedraaid , ben je bijna een hele dag mee bezig , maar mijn inziens wel een topmaatje



Gr jerry
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

15-06-2016 08:44

Dan gooi ik wel een zak maples in de pan :D
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

15-06-2016 13:00

mitsz van der kamp schreef:Dan gooi ik wel een zak maples in de pan :D


Mitsz,.hoe ziet je productie ruimte eruit?,.heb je een loods magazijn of iets dergelijks? draai je zelf besteed je het uit enz?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

15-06-2016 14:17

jerry weijers schreef:Heb je weleens een kg ( droog ) aan 6 mm weg gedraaid , ben je bijna een hele dag mee bezig , maar mijn inziens wel een topmaatje

Gewoon in de gehaktmolen en afsnijden, met z'n tweeën net wat makkelijker en 15kg een eitje.
Oh dan zijn ze gelukkig niet precies rond. :wink:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

16-06-2016 02:15

Heb net voor het eerst sinds een paar jaar, weer eens bollen gedraaid en dan ook nog met de hand. Gaat om kleine bollen, die ik als haakaas wil gebruiken voor de method feeder. Had een aantal kilo’s mini boilies gekocht, maar daar kleven m.i. toch ook wel de nodige nadelen aan, o.a. dat ze heel snel scheuren. Daarnaast weet ik natuurlijk niet wat de samenstelling is.
Één ei (L), leverde zo’n 200 bollen op, maar qua tijd, viel het me heel erg mee. Met de hand worsten rollen en daarna drie worsten naast elkaar en in stukjes snijden met een schilmesje. Met het deeg maken, rollen en koken was ik na ruim een halfuur al klaar. Ik ben het dus nog niet verleerd.
Het recept had ik dinsdagavond al op papier gezet en dat is natuurlijk één van de leukste dingen van het zelf draaien. Als je het één en ander weet over aas maken (de theorie), hoe is b.v. de binding, uitharding en attractie van een bepaald product? Dan ben je al een heel eind.

Achter aas, zit altijd een gedachte, oftewel wat wil je ermee. In dit geval, gaat het puur om haakaas voor de method feeder. Feeder gevuld met pellets en je haakaas en verder niks bijvoeren, dus zeg maar eigenlijk single hook. Dan kan extra attractie m.i. inderdaad een voordeel hebben en dan vooral op druk bevist water, waar het gros heel veel voert.
Het kan natuurlijk ook, als je alleen met bollen vist. Klaas (de verschoppeling) heeft op deze manier een keer een fantastisch seizoen gedraaid op het K.K. Bollen die heel snel oplossen en vol zitten met triggers (in dit geval aminol en leverextract). Single hook, of een klein handje bijvoeren. Ik lieg niet, hij heeft het me zelf verteld (via de mail).

Arno is denk ik ook een echte zelfdraaier. Om je een idee te geven, hoe ik over aas denk, hierbij het recept.

Droge stoffen

200 gram patentbloem
200 gram maïsbloem
100 gram maïsgries
400 gram CéDé protein mix
50 gram gemalen hennep
50 gram whey perfection (wateroplosbaar en zit o.a. ook wei hydrolysaat in)

Liquids (combi en dus gemengd)

30 ml. gistextract
30 ml. krill hydrolysaat
30 ml. oester extract
30 ml. vissaus
30 ml. Kikkoman
6 gram gevriesdroogde rode muggenlarven (is 1,5 volle eetlepel) en dan heb je omgerekend ongeveer 30 gram rode muggenlarven.

Dosering 3,5 ml. per ei.

Voor graskarper 50 gram fructose en geen liquids.

Aan het weekwater van de pellets, ook de liquids toegevoegd. In een verhouding, zodat de bol en de pellets ongeveer dezelfde hoeveelheid liquids bevatten.

Qua voedingswaarde is het sowieso een goede bol en die zou ik dus ook wel durven inzetten voor de boilievisserij (instant).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-06-2016 18:41

@mitsz.

Ik kan geen vismeel in de diepvries leggen aangezien mijn vrouw vegetarian is, dus zoet moet het wezen...
Volgend jaar als de tuin en alles af is dan heb ik me eigen diepvriezer in de schuur. Dan kan alles weer hehe