zoetstoffen en eetlustowekkers


Plaats reactie
pascal putzeys
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-11-2015 12:02

17-11-2015 15:39

hoi
ben een beginnend karpvisser en zie de bomen niet meer door het bos
is er iemand die me wat wegwijs wilt maken hierin en me eventueel kan uitleggen waar ik de produkten kan halen.
mijn eeuwige dank heb je mu al
grtz
pascal
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

18-11-2015 11:53

Hoi,
Qua zoetstof zou ik voor nhdc gaan, te koop bij onder andere MTC.
Eetlustopwekker/ smaakversterker voor kruidige/vis recepten kun je Vetsin nemen, maar er zijn vele mogelijkheden.
Vetsin en vele andere interessante smaakmakers vind je bij je plaatselijke Toko. Vergeet de vissausen, kruiden en verschillende poeder niet die ze daar hebben!
Succes!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-11-2015 13:35

Allereerst: Gezocht onder de aas topics via de zoekfunctie linksboven!?

Wat betreft zulke producten raad ik je aan om de vermelde dosis aan te houden. Persoonlijk vindt ik een vloeibare zoetstof (of flavour) die je doseert tot 10ml per kilo droge mix erg handig en vergevingsgezind. Hoge concentraten, zowel in poeder als vloeibare vorm (zoetstof/flavour...) vragen in mijn optiek wat meer ervaring.

Een simpele afgestreken eetlepel zout per kilo mix geeft verder bijvoorbeeld al meer smaak aan de boilie. Zo zijn er in de Toko o.a zoete producten, maar ook zoute vissauzen te vinden. Bij een vissaus heb je meteen meerdere triggers in één! Gewoon even informeren wat ze hebben staan...

Verder raad ik je aan om jezelf het niet te moeilijk te maken en rustig wat eenvoudige, maar gewoon degelijke, boiliemixen uit aas topics uitproberen. Wees ook niet bang om zoet en hartig in combinatie met elkaar te gebruiken, ook al lijkt je dat vreemd. En al knedend, rollende en vissend zal je leren (het is geen hogere wetenschap, hoewel producenten van producten je dat soms willen laten geloven).

Bas boilieshop heeft trouwens veel van wat je zoekt aan eetlustopwekkers en zoetstoffen voorhanden, en is zeker betaalbaar. Beperkte uitleg van de producten is er ook te vinden, maar google er op los. Volgens mij kan je daar ook kant en klare mixen kopen en verder alles wat je nodig hebt. Maar vergeet vooral niet om ook de alfabet ingrediëntenlijsten via Google te zoeken. En kijk je ogen uit bij de toko's - meel, flavour, ve-tsin, saus, trassie e.d. - en de Turkse winkels - meel, kekererwten, kruiden! etc...

Kan je proberen om een prima Shoarma bol te rollen (50 gram per kilo) :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-11-2015 16:44

als je een beginnend karpervisser bent zou ik mij persoonlijk meer gaan richten op dingen zoals waar je vis kan verwachten (onderscheppen + vasthouden),welke omstandigheden en tactieken gunstig zijn voor jouw visserij en dingen zoals het maken van aas aan anderen overlaten en je tijd meer steken in observeren,uren maken en kennis opdoen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-11-2015 17:00

Als beginnend karpervisser stel ik voor om heel veel te lezen.

Groet, Peter

ps de theorie dus in praktijk brengen en daar op anticiperen.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

19-11-2015 21:12

Voer van goede kwaliteit te gebruiken helpt het best.

Verder is de 'onzekerheidsfactor', het belangrijkste deel van de hengelsport i.m.o.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

20-11-2015 23:15

@ Pascal,
niet alleen lezen, maar ook bij andere vissers kijken en probeer om met een karpervisser mee te gaan die meer ervaring heeft.

Btw, probeer eens wat maggi of zalmolie door je aas te doen. Kan ook eens helpen
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Plaats reactie