cc moore odesey xxx


Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

15-09-2015 17:19

mike de jong schreef:
Mag je als consument kritisch zijn over dat gene wat ze ons voorschotelen?Ik irriteer mij al jaren aan de zogenaamde commercielle Tsunami in onze scene.


Tuurlijk mag dat, maar dat betekent niet dat je op het forum als individu ( lees constant dezelfde persoon ) continu dezelfde soort topics hoeft te openen, zelfde stelling andere naam van de boilie. Daarnaast voegt het in mijn ogen helemaal niks toe dan enkel weer een naam door het slijk halen, totdat je 'Rikkert" er op aanspreekt dan is het hek van de dam en is het weer een aanval. Ik stel voor dat Rik een eigen topic krijgt "Rik's grote boilieboeren afkraak topic" ik vindt het wel een passende naam. Succes Rikkert....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-09-2015 17:50

Mehhhhh
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

15-09-2015 18:37

Mag je als consument kritisch zijn over dat gene wat ze ons voorschotelen?Ik irriteer mij al jaren aan de zogenaamde commercielle Tsunami in onze scene.[/quote]

Tuurlijk mag dat, maar dat betekent niet dat je op het forum als individu ( lees constant dezelfde persoon ) continu dezelfde soort topics hoeft te openen, zelfde stelling andere naam van de boilie. Daarnaast voegt het in mijn ogen helemaal niks toe dan enkel weer een naam door het slijk halen, totdat je 'Rikkert" er op aanspreekt dan is het hek van de dam en is het weer een aanval. Ik stel voor dat Rik een eigen topic krijgt "Rik's grote boilieboeren afkraak topic" ik vindt het wel een passende naam. Succes Rikkert....[/quote]

Michel

Ik ben persoonlijk van mening dat je de aas scene best wel eens kritisch onder de loep mag nemen,ik ken heel Rik niet maar ik begrijp enigszins best nav de banner wat hij bedoel ook om eventueel een discussie uit te lokken met de zogenaamde fieldtesters van ccmoore (fieldtester voor wat het waard is)
Het is tenslotte maar een balletje deeg waarvoor ze een godsvermogen vragen en waaraan ze een verhaal aan hangen wat bij mij in ieder geval niet geloofwaardig overkomt.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

15-09-2015 19:01

mike de jong schreef:
Michel

Ik ben persoonlijk van mening dat je de aas scene best wel eens kritisch onder de loep mag nemen,ik ken heel Rik niet maar ik begrijp enigszins best nav de banner wat hij bedoel ook om eventueel een discussie uit te lokken met de zogenaamde fieldtesters van ccmoore (fieldtester voor wat het waard is)
Het is tenslotte maar een balletje deeg waarvoor ze een godsvermogen vragen en waaraan ze een verhaal aan hangen wat bij mij in ieder geval niet geloofwaardig overkomt.


Kritisch onder de loep met argumenten, niet met een topic waar niks in staat. Punt blijft dat Rik van elke advertentie een topic meent te moeten openen. Een paar week terug nog over BFP bollen dat de aanbieding toch niet zo goedkoop is en zeker niet als je op een rivier vist. Sorry hoor, maar ik hoef niet iedere week topics te lezen over hoe slecht de aanbieding is, dat de bollen qua prijs niet bij "mijn" visserij passen ( ik spreek even in Rik's persoon ) inhoudelijk voegt het niks toe. Wil je een vergelijk maken koop een x aantal merken bollen pak je 3 hengels en ga testen en schrijf ergens op het net een review. Wat Rik doet is gewoon oninteressant geneuzel welke niks toevoegt en niet eens een discussie mag heten. Maar nu gaan we van Rik weer verhalen krijgen over de tijd dat hij fieldtester was en een miljoen kilo bollen per week voerde en hoe goedkoop dat allemaal was. Daarnaast zou Rikkert eerst eens deftig moeten leren typen want als je de naam van een bol al niet eens kan typen...
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

15-09-2015 19:28

Michel,

Het gaat toch om de discussie en niet omdat Rik deze geopend heeft?
En wat betreft je argument om een revieuw te schrijven over 3 verschillende merken en deze te testen enz dat heb ik in het verleden meerdere keren gedaan met als resultaat dat het uiteindelijk geen ruk uitmaak of je nu met merk A of met merk B gaat vis,maar dat het in mijn beleving een hype aan het worden is bij welke firma je als visser wil horen!!!!Het is tegenwoordig geen geheim meer met wat voor aas of end tackle degene vis want dan hoef je alleen al naar ze petje of hoodie te kijken.
Ik heb ook mijn persoonlijke voorkeur maar dat is gebaseerd op eerdere ervaringen en vertrouwen en niet op facebook filmpjes gelikte bladen of opdringerige typetjes op de bekenden beurzen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

15-09-2015 19:32

@mike.

Ik wens je veel succes met een discussie te starten tegen michel.
Ik begin er niet meer aan en waarom daar zul je vanzelf achter komen. Tot nu toe is het angstvallig stil bij cc moore over wat hun verstaan onder voor voeren.het is een goed balletje en ik vang er instant mijn vissen prima mee.maar voor voeren.....
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

15-09-2015 20:01

Misschien beter om onderaan het artikel te reageren.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

15-09-2015 21:14

Michel,

In dat BFP artikel staat duidelijk:
"Perfect voor kanalen/rivieren"
"Kortom, deze boilies zijn ideaal voor: de instant visserij, de visserij op de rivieren en kanalen en in tijden van een groot natuurlijk (mid zomer) voedsel aanbod."
Bron: http://karperwereld.nl/bfp-baits-zomer-boilies/

Bollen van 6,50 per Kilo zijn echt niet "betaalbaar" als je op de rivier vist en dit was duidelijk de doelgroep! voor dat geld heb je elders bijna 4KG.

De rivier vissers mogen hier dus geen opmerking over maken?

Om terug te komen op de Odyssey XXX‎: tenzij je gesponsord bent gaat geen weldenkend mens in grote hoeveelheden dit dure aas voeren...

Als er dus zo'n reclame artikel wordt geplaatst op KWO mag je minimaal van KWO verwachten dat dit inhoudelijk ook een beetje klopt en dat er geen halve verhalen staan zonder enige inhoud.

De reden dat er geen inhoudelijke reactie op komt zal wel komen omdat ze het niet durven te vertellen omdat het anders wel dure vissen zouden zijn en zou uitkomen dat dit aas geen enkele meerwaarde heeft t.o.v. ander goedkoper aas bij voorvoeren.

Instant is het een prima aas, als je echter veel gaat voor voeren met zulk duur aas heb je naar mijn idee toch wel een paar kroonstenen loszitten...
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

15-09-2015 21:39

Bollen van 6,50 per Kilo zijn echt niet "betaalbaar" als je op de rivier vist en dit was duidelijk de doelgroep! voor dat geld heb je elders bijna 4KG.


Boilies voor 1,60 de kilo?

Waar?
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

15-09-2015 23:16

http://www.bosscheboilies.nl/paginas/voerboilies.html

Er zijn nog meer plaatsen waar ze dit voor die prijzen aanbieden (google!)

Als je kijkt op pagina's zoals http://www.empirebaits.nl/product/voerb ... readymades en marktplaats etc vindt je er ook heel veel van 2 euro de KG (nog steeds meer als 3 keer goedkoper)

Op de rivier gaat het vooral om aantallen en dus kwantiteit, 2 keer 5KG voorvoeren en op de dag zelf schiet je er zo 10KG in.

Dit lijkt veel maar het valt nog vies tegen, je hebt veel last van gespuis en als de karpers op je stek aankomen dan wil je wel dat er voer ligt anders zijn ze al weer weg.

Dat zou je met de betaalbare BFP bol 130 euro kosten en afhankelijk van welke "voerbol" je kiest tussen de 32 en 40 euro (90 tot 98 euro minder dus).

Ik heb zelf niets tegen CC Moore, BFP etc. maar ze moeten wel met een realistisch verhaal komen als ze iets aan de man willen brengen.

Als er "CC Moore Odyssey XXX‎ instant succes!" had gestaan met een verhaal zoals:
We starten met 250 gram per hengel en we voerden na elke aanbeet 125 gram bij om de vissen op de stek te houden <aantal mooie vissen>...

Dan hadden ze een beter, eerlijker en realistischer verhaal gehad en h.w.s. een aantal instant vissers die niet altijd tijd hebben etc over de streep kunnen trekken. (dit is naar mijn idee ook de echte doelgroep van dit prijzige aas).
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

15-09-2015 23:58

Arno van Beek schreef:http://www.bosscheboilies.nl/paginas/voerboilies.html

Er zijn nog meer plaatsen waar ze dit voor die prijzen aanbieden (google!)

Als je kijkt op pagina's zoals http://www.empirebaits.nl/product/voerb ... readymades en marktplaats etc vindt je er ook heel veel van 2 euro de KG (nog steeds meer als 3 keer goedkoper)

Op de rivier gaat het vooral om aantallen en dus kwantiteit, 2 keer 5KG voorvoeren en op de dag zelf schiet je er zo 10KG in.

Dit lijkt veel maar het valt nog vies tegen, je hebt veel last van gespuis en als de karpers op je stek aankomen dan wil je wel dat er voer ligt anders zijn ze al weer weg.

Dat zou je met de betaalbare BFP bol 130 euro kosten en afhankelijk van welke "voerbol" je kiest tussen de 32 en 40 euro (90 tot 98 euro minder dus).

Ik heb zelf niets tegen CC Moore, BFP etc. maar ze moeten wel met een realistisch verhaal komen als ze iets aan de man willen brengen.

Als er "CC Moore Odyssey XXX‎ instant succes!" had gestaan met een verhaal zoals:
We starten met 250 gram per hengel en we voerden na elke aanbeet 125 gram bij om de vissen op de stek te houden <aantal mooie vissen>...

Dan hadden ze een beter, eerlijker en realistischer verhaal gehad en h.w.s. een aantal instant vissers die niet altijd tijd hebben etc over de streep kunnen trekken. (dit is naar mijn idee ook de echte doelgroep van dit prijzige aas).



Ik heb een kleine 20kg "voerbollen" van BB in de garage liggen en ettelijke kilo's andere bollen ook van BB.
De reden dat ik mijn vraagtekens zet bij Rik zijn postings en dat blijkt aan wat hij zelf aangeeft verschillende bollen te gebruiken. Ik persoonlijk ben van mening dat als je van alles door elkaar heen gebruikt qua merken dat je nooit 100% vertrouwen krijgt in een bol als je het niet de tijd geeft.
Aangaande CC Moore op KWO, je hebt door dat het een en ander gesponsord is? Zie het als reclame ( is het ook ) maar reclame hoeft niet altijd waar te zijn. Neem dat voorbeeldje van dat modelletje met anorexia die een "slim fit" tell sell broek aan prijst het werkt zogenaamd alle ongewenste bulten weg. Reclames zijn er om je te besodemieteren en je te overtuigen hun product te kopen, want het is het beste, gezondste, lekkerste enz., enz.,
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2015 00:00

Rik koster schreef:@mike.

Ik wens je veel succes met een discussie te starten tegen michel.
Ik begin er niet meer aan en waarom daar zul je vanzelf achter komen. Tot nu toe is het angstvallig stil bij cc moore over wat hun verstaan onder voor voeren.het is een goed balletje en ik vang er instant mijn vissen prima mee.maar voor voeren.....



Waarom begin je er niet aan?
Het grootste probleem wat jij hebt is dat jij er niet tegen kunt dat iemand een eigen mening heeft en het niet met je eens is. Maar een discussie is geen discussie als een ieder het met elkaar eens is.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

16-09-2015 07:47

Ik blijf erbij en dat is gebasseerd op gevoel nav wat is om me heen ziet en hoor enz,.dat een merk in onze scène meer dan een merk aan het worden,.nash bijvoorbeeld kom met een dvd over urban bank fishing en hier in de binnenstad waar je al honderd geen karper visser gezien heb staat het nu vol rodpods en bulken de afvalbakken uit met blauw doorzichtige zakken,.en zo zie ik het ook gebeuren met bijvoorbeeld de Korda crew en Mainline,.de boilieboeren en hun kornuiten het Amsterdamse PV kliekje met Martin SB enz enz enz,.ik ervaar het gewoon als marketing technisch heel handig gedaan.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-09-2015 07:58

Michel je praat poep, waar zie jij Rik CC Moore door het slijk halen???
Discussie is discussie, dit is gewoon Rikkert pesten.
Naar mijn mening stelt ie gewoon een goede vraag, dat CC Moore het daarmee eens is blijkt wel, het blijft zo angstvallig stil.......
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2015 09:28

Even op een rijtje:

Ik zelf vind het echt een goede bol, heb meerdere kilo zakken er inmiddels door heen gejaagd.
Ben ervan overtuigd dat hier een enorme hoeveelheid vismeel in verwerkt zit, en heb er dan ook onwijs goed mee gevangen.

In mijn ogen suggestief immers Rik weet niet wat er in zit en omdat er volgens overtuiging veel vismeel in zit heeft hij er goed mee gevangen

Rest mij nu even een vraag naar aanleiding van de banner aan 1 van die teamleden.

Ah, het gaat weer over een banner ( reclame ) waar zagen we dat ook alweer? Juist BFP

Wat houd bij jullie voor voeren in ?

Voorvoeren is voorvoeren toch? M.a.w voeren voordat je ergens je hengels in het water pleurt geloof niet dat er andere opvattingen over zijn

En wat houd bij jullie een voor gevoerde stek in?

Goh, dezelfde vraag alsof wij voeren op een stek waar wij niet gaan vissen? Dat is gewoon dom!

Over hoeveel kilo ( euro's ) praten we als we gaan voor voeren ?

Jongens die gesponsord worden zullen makkelijker meer voeren, maar is deze vraag relevant? Daarnaast zijn er zoveel factoren welke bepalen hoeveel men gaat of wil voeren.

Dit soort prijsklasse aas is toch echt puur en alleen om instant mee te vissen mannen kom op. ....

Knakenpoetser Rikkert at his finest, het is weer te duur, zie punt hiervoor factor en eigen inzicht daarnaast niemand dwingt je ze te kopen noch te gebruiken!

Aan Tom Castelijn de vraag....of een ander member van cc moore.

Wie zegt dat Tom het topic leest? Handige tip, privé berichtje sturen want wat krijgen we als Tom niet reageert? Juist ja "Eens zien of ze reageren" "CC Moore reageert nergens op" resultaat Rikkert moet huilen!

Wat is een voor gevoerde stek. , hoeveel kilo's per dag en zeker in het najaar voeren we dan...?

Wat is een voorgevoerde stek? Simpel het woord voorgevoerde stek geeft al aan wat het is, waarom dan vragen naar de bekende weg? Hoeveel kilo's per dag en zeker in het najaar.... Nogmaals factor/inzicht en voor Rikkert budget!

2 kilo is al 30 euro....maar 5 kan ik er op de grote plons ook wel kwijt.

Kijk en daar gaan we weer op de grote plons kan ik wél 5 kilo kwijt

Cees v Opstal schreef:Michel je praat poep, waar zie jij Rik CC Moore door het slijk halen???
Discussie is discussie, dit is gewoon Rikkert pesten.
Naar mijn mening stelt ie gewoon een goede vraag, dat CC Moore het daarmee eens is blijkt wel, het blijft zo angstvallig stil.......


En om jou te antwoorden, ik zie meerdere vragen welke een discussie uit zouden moeten uitlokken waarom CC Moore zo duur moet zijn, echter worden die vragen specifiek gesteld aan een persoon en niet aan mede boarders. Echter zie ik ook meerdere vragen welke gewoon in een privé bericht gesteld hadden kunnen worden aan de persoon in kwestie en niet publiekelijk gesteld hadden hoeven te worden. Rik bedoelt het wellicht goed, maar iedere keer hetzelfde gezever over een paar bolletjes deeg echter wel iedere keer nadat er een bannertje op KWO staat. Ik noem het nutteloos gelul wat niks toevoegt en niet eens op een discussie lijkt. Daarnaast zit ik met smart ( ahum ) te wachten op een update in zijn goedkope bollen topic....
Dat Rik in jouw ogen een goede vraag stelt, prima maar om te stellen dat het "angstvallig stil" blijft vind ik laag, daarom zei ik ook bespreek dat lekker in een privé bericht dan weet je zeker dat het bij de juiste persoon aan komt. En dit is dus wat ik bedoel met merken door het slijk halen men moet maar reageren als er ergens een naam staat, ding dong dit is geen twitter, instagram of facebook waar men een persoon tagt en de persoon in kwestie een notificatie krijgt dat men aangesproken is. Er wordt nu geïnsinueerd dat men niet wil reageren en dat vind ik laag!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2015 09:57

mike de jong schreef:Michel,

Het gaat toch om de discussie en niet omdat Rik deze geopend heeft?
En wat betreft je argument om een revieuw te schrijven over 3 verschillende merken en deze te testen enz dat heb ik in het verleden meerdere keren gedaan met als resultaat dat het uiteindelijk geen ruk uitmaak of je nu met merk A of met merk B gaat vis,maar dat het in mijn beleving een hype aan het worden is bij welke firma je als visser wil horen!!!!Het is tegenwoordig geen geheim meer met wat voor aas of end tackle degene vis want dan hoef je alleen al naar ze petje of hoodie te kijken.
Ik heb ook mijn persoonlijke voorkeur maar dat is gebaseerd op eerdere ervaringen en vertrouwen en niet op facebook filmpjes gelikte bladen of opdringerige typetjes op de bekenden beurzen.


Ik ben het volledig met je eens hoor, als je jezelf verbied te vissen met bepaalde bollen dan kun je er ook geen vertrouwen in krijgen. Echter moet je dan ook niet gaan oordelen, toch? Ik erger mij groen en geel aan de diverse merken en hun filmpjes. Men toert af naar een afgesloten en sterk bezet water waar veelal ook geen concurrentie zit op het moment van de opnames en men vangt de zwaarste vissen van het water, resultaat men krijgt het beeld dat de bollen monstervangers zijn. En andere merken kunnen er niet aan tippen. Echter hoe relevant is deze informatie? 99,9% van de vissers is niet eens in de gelegenheid om dat soort wateren te bevissen en daarnaast als het wel gebeurd zijn er totaal andere omstandigheden. Aangaande boilies wil ik vertrouwen in het aas wat ik gebruik zelf kweken, en niet door mijn strot geramd krijgen omdat op betaalwater X een bepaald merk daar alle vissen op de kant heeft gehad in een week tijd. Mijn visserij gaat om beleving, niet om een monster te vangen als het gebeurt prima maar ik ben met elke vis blij en zelfs als ik keihard blank ben ik net zo blij, immers er gaat niets boven kansen creëren en zien dat je tactiek werkt. Echter ga ik geen bollen aanprijzen die ik A niet ken, B niet wil kennen en C omdat ik in een filmpje heb gezien dat ze goed vangen. Laat ze dan op wateren waar ik vis eens langs komen om mij te overtuigen.
Vissen zou meer als beleving moeten worden weer gegeven in plaats van firma's/testers die beweren dat ze de vis van hun leven hebben gevangen doordat ze zo helder waren omdat het kussentje op hun stretcher met de rits naar beneden en aan de linkerzijde lag in plaats van de rits boven. Mooi voorbeeldje welke gisteren gebeurde op een facebook pagina. Om te vieren dat een bepaald aantal likes waren behaald wordt er een boiliepakket verloot van merk A ( so far so good ) echter was iemand van aasfirma B uitgenodigd op de pagina en deze persoon deed zijn beklag dat hij de like actie had gezien en niet achter de gedachtengang van aasmerk A stond en daarom maar weer afzwaaide. Toen ik ergens begin 2000 het karperwereldje vaarwel zei irriteerde ik mij al mateloos aan het gedrag van sommige vissers helaas in mijn eigen omgeving. En waarom? Ik was lid van de KSN en de "tegenpartij" had er niks mee met dat elitaire clubje... En nu ik sinds een kleine 2 jaar weer vis is de ellende nog veel erger geworden, vissers die elkaar de vis niet gunnen, aasboeren die elkaar afkraken, partikelboeren die net op de markt komen en het allemaal wel even beter weten dan de ander en beweren dat de ander enkel troep verkoopt en al pissig worden als je met boilies vist van een ander omdat je een keer boilies bij hen hebt gekocht en een paar zakken partikels.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

16-09-2015 12:40

Michel Hulshof schreef:,

Het gaat toch om de discussie en niet omdat Rik deze geopend heeft?
En wat betreft je argument om een revieuw te schrijven over 3 verschillende merken en deze te testen enz dat heb ik in het verleden meerdere keren gedaan met als resultaat dat het uiteindelijk geen ruk uitmaak of je nu met merk A of met merk B gaat vis,maar dat het in mijn beleving een hype aan het worden is bij welke firma je als visser wil horen!!!!Het is tegenwoordig geen geheim meer met wat voor aas of end tackle degene vis want dan hoef je alleen al naar ze petje of hoodie te kijken.
Ik heb ook mijn persoonlijke voorkeur maar dat is gebaseerd op eerdere ervaringen en vertrouwen en niet op facebook filmpjes gelikte bladen of opdringerige typetjes op de bekenden beurzen.


Ik ben het volledig met je eens hoor, als je jezelf verbied te vissen met bepaalde bollen dan kun je er ook geen vertrouwen in krijgen. Echter moet je dan ook niet gaan oordelen, toch? Ik erger mij groen en geel aan de diverse merken en hun filmpjes. Men toert af naar een afgesloten en sterk bezet water waar veelal ook geen concurrentie zit op het moment van de opnames en men vangt de zwaarste vissen van het water, resultaat men krijgt het beeld dat de bollen monstervangers zijn. En andere merken kunnen er niet aan tippen. Echter hoe relevant is deze informatie? 99,9% van de vissers is niet eens in de gelegenheid om dat soort wateren te bevissen en daarnaast als het wel gebeurd zijn er totaal andere omstandigheden. Aangaande boilies wil ik vertrouwen in het aas wat ik gebruik zelf kweken, en niet door mijn strot geramd krijgen omdat op betaalwater X een bepaald merk daar alle vissen op de kant heeft gehad in een week tijd. Mijn visserij gaat om beleving, niet om een monster te vangen als het gebeurt prima maar ik ben met elke vis blij en zelfs als ik keihard blank ben ik net zo blij, immers er gaat niets boven kansen creëren en zien dat je tactiek werkt. Echter ga ik geen bollen aanprijzen die ik A niet ken, B niet wil kennen en C omdat ik in een filmpje heb gezien dat ze goed vangen. Laat ze dan op wateren waar ik vis eens langs komen om mij te overtuigen.
Vissen zou meer als beleving moeten worden weer gegeven in plaats van firma's/testers die beweren dat ze de vis van hun leven hebben gevangen doordat ze zo helder waren omdat het kussentje op hun stretcher met de rits naar beneden en aan de linkerzijde lag in plaats van de rits boven. Mooi voorbeeldje welke gisteren gebeurde op een facebook pagina. Om te vieren dat een bepaald aantal likes waren behaald wordt er een boiliepakket verloot van merk A ( so far so good ) echter was iemand van aasfirma B uitgenodigd op de pagina en deze persoon deed zijn beklag dat hij de like actie had gezien en niet achter de gedachtengang van aasmerk A stond en daarom maar weer afzwaaide. Toen ik ergens begin 2000 het karperwereldje vaarwel zei irriteerde ik mij al mateloos aan het gedrag van sommige vissers helaas in mijn eigen omgeving. En waarom? Ik was lid van de KSN en de "tegenpartij" had er niks mee met dat elitaire clubje... En nu ik sinds een kleine 2 jaar weer vis is de ellende nog veel erger geworden, vissers die elkaar de vis niet gunnen, aasboeren die elkaar afkraken, partikelboeren die net op de markt komen en het allemaal wel even beter weten dan de ander en beweren dat de ander enkel troep verkoopt en al pissig worden als je met boilies vist van een ander omdat je een keer boilies bij hen hebt gekocht en een paar zakken partikels.[/quote]

Ik heb daar niks aan toe te voegen,behalve dan dat we juist de branche kritisch moeten blijven volgen en de diverse forums moeten gebruiken om goed onderbouwde uitleg van de zogenaamde fieldtester.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-09-2015 13:18

Michel Hulshof schreef: maar ik hoef niet iedere week topics te lezen over hoe slecht de aanbieding is.

Je hebt helemaal gelijk!!!
Maar waarom lees je ze dan vraag ik me af :roll:
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2015 14:35

Cees v Opstal schreef: Je hebt helemaal gelijk!!!
Maar waarom lees je ze dan vraag ik me af :roll:


Als ik op "Bekijk actieve onderwerpen" klik en zie dat er weer een "boiliemerk x" en auteur Rik Koster zie staan kan ik de popcorn, feestmutsen en fluitje wel weer kan pakken. Een discussie betekent niet dat men het met de auteur eens hoeft te zijn er is ook net zo veel ruimte om er mee oneens te zijn, echter lijkt het er op dat men het overal maar eens mee moet zijn op dit forum dit zie je in de rotary's ook niet. Discussies krijg je niet als iedereen ja zit te knikken, discussies krijg je door een mening te delen. Als Rik nou eens inhoudelijk met iets komt, maar ook dat doe hij niet. Als hier een nieuw lid zich aanmeld en vraagt om adviezen over een onthaakmat en Rik is als eerste degene die reageert met de opmerking ( stel je eerst eens voor... ) aangaande dit topic ik zie geen argumenten, enkel vragen daarnaast zijn de vragen gericht aan 1 persoon er wordt nergens gevraagd naar de mening van anderen. Het kan aan mij liggen maar Rik had dit topic anders moeten formuleren als hij een discussie wil houden en niet een of ander mislukt privé bericht delen. Daarnaast is het Rik zijn algehele houding welke vrij narrig overkomt, dan mogen mensen mij niet mogen in een discussie maar het zal mij aan mijn reet roesten wat men van mij vindt in een discussie. Zolang ik een discussie voer en mijn mening onderbouw met goede argumenten houdt ik mij prima aan de spelregels van een discussie. Het enige wat Rik bewijst is dat hij en niet kan discussiëren en geen vertrouwen heeft in zijn aas/aanpak van visserij. En je zo kwetsbaar opstellen middels een topic vindt ik gewoon dom. Maar goed dat is mijn mening, en ik vindt het niet erg als men het er niet mee eens is.
Laatst gewijzigd door Michel Hulshof op 16-09-2015 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2015 14:49

mike de jong schreef:
Ik heb daar niks aan toe te voegen,behalve dan dat we juist de branche kritisch moeten blijven volgen en de diverse forums moeten gebruiken om goed onderbouwde uitleg van de zogenaamde fieldtester.


Ik bekijk de branche sowieso kritisch en ben erg ontevreden over de promofilmpjes over systemen welke lood lossen bij een aanbeet. Als er nou nadrukkelijk verteld werd dat lood verliezen slecht is voor het milieu of dat men het lood ook weer uit het water zou halen zou ik er al iets meer vrede mee hebben. Waar ik met smart op zit te wachten is een alternatief, bedacht en gepromoot door de grote merken. Qua input van fieldtesters, tsja don't bite the hand that feeds you. Ik geloof niet dat een fieldtester echt objectief is of beter gezegd kan/mag zijn behalve bij het ontwikkelen van een product. Maar ik heb nog nooit bij een promo van welk product dan ook opgemerkt dat men zegt dat het beter kan enkel dat men het product verbeterd heeft. Ik hecht meer waarde van gebruikers zelf hun feedback is objectief en onpartijdig, mits goed onderbouwd ;)
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

16-09-2015 14:57

Michel dat jij Rik weg zet als een knaken poetser.
Jij gooit zeker wel bij elke rivier sessie 20kg erin a 13 eur want jij bent miljonair neem ik aan?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-09-2015 15:38

Bojan van der Linde schreef:Michel dat jij Rik weg zet als een knaken poetser.
Jij gooit zeker wel bij elke rivier sessie 20kg erin a 13 eur want jij bent miljonair neem ik aan?


Ik heb niks met bollen van 13 euro, zeker niet als er een etiketje ontbreekt waar op staat wat de ingrediënten zijn. Met andere woorden de prijs moet de kwaliteit staven, niet dat van mijn centen een heel team gezellig enkele weken op een duur betaalwater kan vissen. Ik heb een no nonsense mentaliteit en de bollen die ik nu gebruik ben ik tevreden mee. Daarnaast ben ik fervent voorstander van partikels zeker op boiliewateren. Voor mij geen schreeuwerige verpakkingen, voor mij geen overgewaardeerde bollen die je in het water knikkert of consultants waarvan hun ego groter is dan hun mond. Ik vis met bollen waar ik vertrouwen in heb, geen duur merkje dus gewoon een gezellig Nederlands merk gebakken door een Nederlandse bollenbakker.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-09-2015 16:17

Leuke dicussie.

De "sponor boys " kunnen makkelijker strooen das duidelijk.
ga er voor het gemak maar even net vanuit dat ze alles zomaar gratis krijgen.
enkel is het tarief duidelijk aantrekkelijker.
er zal een enkeling het aas gratis krijgen maar ik weet zeker dat deze mensen op 1 hand te tellen zijn

Vorig jaar kwamen ik en mijn maatje ut op het wcc voor shimano en bestelde een kleine 200 kilo dynamite.
dacht je werkelijk dat we 15 euro voor een kilo betaalde.

Ik ga geen bedragen noemen maar de prijs was interessant genoeg om een kleine 100 kilo extra voorraad thuis te leggen.

Voeren kan voor de sponserboys vrij goedkoop terwijl jij je blauw betaald.

Dan heb je dus 2 opties.....
1 zorgen dat je opvalt en sponser boy worden met alle voordelen maar ook nadelen daarvan(want daar hoor je weinig over)
2. Grof geld voor je bollen betalen of een goedkoper alrnatief zoeken.

Wat, waneer en hoeveel die mannen voeren doet niet terzake.......het enige wat er toe doet is hoe je zelf je visje op de kant krijgt
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

16-09-2015 18:47

Het is eigenlijk simpel cc moore of gelijk welk ander merk moet je die vragen niet willen stellen tenminste als je een eerlijk antwoord verwacht het draait allemaal om hetzelfde geld en tegenwoordig kan je niemand nog vertrouwen dus gewoon testen. Mijn ervaring leert mij dat hoe meer bollen cc ik voerde hoe minder ik ving het beste was 5 boilies per hengel en naar het einde seizoen gingen de vangsten zo ie zo achteruit waarschijnlijk waren ze "verbrand" te herkenbaar , ik zie dure bollen als wat voor ons snoep chips frieten quik wafels enz. Zeer lekker en aanlokkelijke geur maar na een tijdje komt het je strot uit en kan je het niet meer ruiken of zien en dat blijkt ook want ik heb mijn eigen bol met live adhetief geproefd naast een cc moore live bol en het verschil is toch wel groot mijn bol had een melige smaak met een live toets en de bol van cc smaakte puur naar het adhetief precies snoep dus vrij herkenbaar en zeer goed voor instant maar daarna ... . Wat mij doet vermoeden dat zij(testers) ook niet veel voeren maar gewoon lang weinig voeren of zoals die ene die ik ken die gewoon 80%eigen bollen gebruikt en de rest merk die zegtt het mij vlak af eigen bollen zijn beter en die is tester voor 1 van de grootste merken en hij zegt dat ze zelfs op de hoogte zijn dus eerlijk is dat niet als je dan een review leest waar alle eer naar het merk gaat . Het is simpel bekijk alles kritisch en vertrouw niemand test gewoon dat geeft meer zekerheid dan de gladde verkooppraatjes

en als rik zijn topics jullie niet aanstaan dan moet je er maar niet op reageren
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

16-09-2015 21:21

Eigenlijk zeg jij Joe, met instant boilies never nooit niet voorvoeren. Formuleer gelijk even een instant boilie.


Groet, Peter

ps even de prijs buiten beschouwingen laten.