duivenvoer


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaim crooswijk
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-08-2015 20:34
Locatie: den bosch

10-08-2015 21:02

Hallo allemaal ik heb een vraagje ik heb eens van iemand gehoord die zijn duivenvoer kookt in siroop aardbei en nog meer smaken zal dit de waarheid zijn of gewoon gelul als jullie wat wten laat het maar ff weten btw sorry voor de type fouten ik heb dislectie mvg jaimy
Wie het kleine niet eerd wie het groote niet deerd
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-08-2015 22:49

Dit klopt en kan allemaal.maar ikzelf houd het het liefste neutraal.
Op wat keer poeder na soms...
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

10-08-2015 23:01

Ja kan zeker, wel verdunnen dan hé? :wink:
Je kan het ook na het koken naar smaak toevoegen.(als het nog warm is, en dan laten afkoelen.) Als je toch een zoet smaakje wil kun je overigens volgens mij het beste gewone suiker gebruiken. Ik ben niet van mening dat een apart smaakje een meerwaarde heeft op deze manier. Buiten dat zit er in limonade veel kunstmatige smaak en kleurstoffen
Quis non piscium, qui non capit
Gebruikersavatar
jaim crooswijk
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-08-2015 20:34
Locatie: den bosch

10-08-2015 23:37

haha lekker kort antwoord dan houden we het neutraal maarik heb ook iets zitten lezen dat je met duivenvoer de groote weg jaagt en juist de kleinere en de witvis aan trek niet dat dat heel erg is maar een mooie big is ook heel leuk
Wie het kleine niet eerd wie het groote niet deerd
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-08-2015 06:38

Staar je niet blind op dikke vissen. Maar vis wel op plekken waar je ze eventueel zou kunnen vangen.het belangrijkste is plezier in je hobby hebben.dat er alleen maar kleine vis mee gevangen word is een fabeltje.al mijn dikke vissen komen van particles bijna.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-08-2015 07:21

maar ik heb ook iets zitten lezen dat je met duivenvoer de groote weg jaagt en juist de kleinere en de witvis aan trek


Het is net omgekeerd, kleine vis (voorns) jaagt geen grote vis weg. "Kleine" vis (voorn, brasem) wordt aangetrokken, en de grotere vissen (zeelt, karper , groot en klein) worden nieuwsgierig en gaan vaak ook azen. De kleine vis wordt verjaagd door de grotere vissen.

Het flavouren (een smaak toevoegen) van je duivenvoer, kan, maar hoeft niet. Zoals gezegd kan dit tijdens het koken gebeuren en direct na het koken. Ik doe dit meestal ongeflavoured en doe ik het wel, dan doe ik een blikje tonijn erdoorheen, inclusief bijbehorende sap.

Grtz
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-08-2015 14:30

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2015 21:40

:D

En Jaim,

Een extra smaakje van wat keukenproducten kan zeker werken, en dat hoeft echt niet alleen zoetigheid te zijn. 'Zou persoonlijk ook hartige producten gebruiken wanneer je dan toch los op je aas gaat. Denk verder eens aan de mogelijkheden van smaakmakers bij het koken van kekererwten en/of de eventuele samenhang met (thuisvlijt) boilies!

Gaat het je om grote vissen? Voer dan al wat dagen voor je gaat vissen met (grote) boilies op een zeer beperkt aantal meters aan voerstek, maar vooral op water waar die biggen ook daadwerkelijk zwemmen :D!

Ps; Jij begint een topic over duivenvoer he, haha :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

15-08-2015 13:24

Doe er ketjab bij het afkoelen bij dan heb je meer kans op de Conimex karper te vangen :lol: :lol: :lol: :lol: .

Allemaal gekheid natuurlijk. Maar wat keuken kruiden ed kan je heel ver komen.

Wat ik eigenlijk altijd doe is, paneermeel toevoegen zodat ik er ballen van kan maken zodat ik er mee werpen kan voor bepaalde talluten.

Suc6!!!
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
jaim crooswijk
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-08-2015 20:34
Locatie: den bosch

15-08-2015 21:36

heey allemaal bedankt voor de tips sorry voor het late andwoord maar had ff geen zin om opde laptop te komen maar ben nu weer van de partij
Wie het kleine niet eerd wie het groote niet deerd
Gebruikersavatar
jaim crooswijk
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-08-2015 20:34
Locatie: den bosch

15-08-2015 21:39

en kleine karpers of zeelt of een mooie groote brasem is niet erg hoor hahah en de biggen zijn altijd welkom had er van de week 1 van 10 kilo mooi beesie aleen de fotos zijn mislukt behalfe die van de weegschaal die is wel mooi moet wel zeggen wat een pracht beesten het zijn
Wie het kleine niet eerd wie het groote niet deerd
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

15-08-2015 21:51

Hallo Jaim,

je kan ook eens een paar meter buiten je voerstek vissen met een single pop-up of met een chod.
Dit kan wel eens een verassende karper opleveren.

P.S.
Wat suiker en een snufje zout bij je duivenvoer tijdens het koken, daarna 10 tot 12 uur laten naweken met voldoende water en vissen maar.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
jaim crooswijk
Berichten: 17
Lid geworden op: 07-08-2015 20:34
Locatie: den bosch

15-08-2015 23:50

zo heb net weer wat duiven voer in het water gezet morgen ff koke en dan wat bollen maken met paneermeel ben heel blij met die tip want ik heb zelf geen boot of voerboot dat komt later wel maar nu wil ik ff weten of ik het goed doe ik ga morgen nacht op mijn stek voeren aleen duivenvoer dan ga ik dinsdag weer dan doe ik duivenvoer plus boillies en dan ga ik donderdag nog een keer en dan voer ik aleen boilies en dan vrijdag vissen doe ik dit goed oja nog iets er zitten wel meer mensen op de stek maja dat moet ik maar voor lief hebben en hopen dat ze daar vrijdag niet gaan zitten mvg jaimy
Wie het kleine niet eerd wie het groote niet deerd
Plaats reactie