bfp bait voordelige boilies...?


Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-08-2015 10:29

Cees v Opstal schreef:Boilies halveren op de rivier omdat ze anders wegspoelen vind ik anders toch wel erg vermakelijk :lol: :lol: :lol: :lol:
Bedankt voor het leuke begin van m'n weekend, maar ik ga toch met Rik en Marco mee!!


Michel Hulshof schreef:Ik ben blij dat m'n sarcasme gewaardeerd wordt ;)



Sorry maar dit vind ik zo slap
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

08-08-2015 11:19

Dennis Slagboom schreef:Heb je trouwens al een vismaat gevonden? Misschien wil Rik mee? :lol:

Lekker een beetje keuvelen over ballen tijdens het wachten.


Nou, nee ik denk niet dat Rik mee zou willen. En andersom ook niet, ik beleef mijn visserij op mijn eigen manier en ik geloof niet dat ik aan mijn nachtrust toe kom als hij dag en nacht boilies in het water loopt te keilen. Omdat dat zogenaamd moet, toch bedankt voor je voorstel ik heb serieus heel even er over nagedacht ( not ). Maar wel om kunnen lachen :lol: Ik geloof niet dat ik het zal waarderen midden in de nacht wakker gemaakt te worden met de vraag "kan ik wat bollen lenen, de mijne zijn al op" dat geouwehoer heb ik gehad. Nou ja, 4 uur 's nachts je maat brullen "ik heb honger, maak eens een hamburger klaar", gast ga slapen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-08-2015 11:28

Je ziet en merkt aan alles dat meneer totaal niet weet heeft van het echte rivier vissen ansich.naarmate er anderen zijn die hem tegen de haren in strijken omtrend zijn aas tactiek op een rivier.en het zogenoemde fabeltje dat bollen weg drijven van de bodem dat in werkelijkheid onzin is aangezien er op de bodem die stroming helemaal niet is.maar dan past hij zich op een sluikse manier aan om te doen alsof...begrijpelijk ook wel als je uit Friesland komt, de grootste rivier is 40 km lang waarbij je haast met een poolstok de overkant bereiken kan, of ik zit ernaast maar dan is dat Wikipedia zijn schuld
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

08-08-2015 12:07

Rik koster schreef:Je ziet en merkt aan alles dat meneer totaal niet weet heeft van het echte rivier vissen ansich.naarmate er anderen zijn die hem tegen de haren in strijken omtrend zijn aas tactiek op een rivier.en het zogenoemde fabeltje dat bollen weg drijven van de bodem dat in werkelijkheid onzin is aangezien er op de bodem die stroming helemaal niet is.maar dan past hij zich op een sluikse manier aan om te doen alsof...begrijpelijk ook wel als je uit Friesland komt, de grootste rivier is 40 km lang waarbij je haast met een poolstok de overkant bereiken kan, of ik zit ernaast maar dan is dat Wikipedia zijn schuld


Je bent wel iemand die woord houdt hé?
En dat ik uit Friesland kom, betekent niet dat ik een Fries ben wel leuk je aannames maar ik heb volledig Drents bloed in mijn aderen stromen. Maar goed van iemand die moeite heeft met woorden als "omtrent en polsstok" kun je natuurlijk net zo veel verwachten als de belofte dat je niet meer zou reageren. Zelfs met hangsloten op de ritsen van je bivvy, laat jij je nog uit de tent lokken, vrind. Ook weer een technisch hoogstandje van je in een ander topic. Eerst zemelen over "man, vis en hengel" foto's om later iemand te complimenteren over de toch fraaie DOF. Nee, Rik je weet het mooi te brengen, je begint een karikatuur van jezelf te worden. Voor zover je denkt dat wij hier in Fryslân op onverharde wegen met onze bolderkarren rijden moet ik je toch teleurstellen. Ook hier is er asfalt, stromend water, riolering, auto's, internet en sinds kort 4G, maar op een kleine 40 minuten rijden van mijn woonplaats ligt Zwolle met een vrij lange rivier genaamd de Ijssel, daar vis ik wel eens. En zo lang jij gelooft in wat ik schrijf wat helemaal prima is, kan ik je wel verzekeren dat ik niet altijd serieus ben. En het minst serieus schijn ik toch te zijn in topics die jij start. Ik weet niet hoe goed je bent in rekenen, ik mag hopen stukken beter dan in spelling, maar ik zou niet alles zo serieus nemen wat ik schrijf in topics die jij start :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-08-2015 12:10

Neemt niet weg dat ik de strekking van het topic belachelijk vindt.

Ja, prijstechnisch en inhoudelijk is het inderdaad een belachelijke advertentie Michel! Dat was namelijk de strekking van dit topic 8).

Af fikkie.., in je mand.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-08-2015 15:41

Deze topic even snel en oppervlakkig en snel doorgenomen.
Ik kan niet aan de indruk ontkomen dat deze topic door bepaalde persoon(en)gebruikt wordt om oude frustratie,s opgedaan in eerdere topic,s te verrekenen :o
En waar ik dan weer helemaal kotsmisselijk van word is dat wanneer een betweter zijn gelijk niet krijgt iemand,s intelligentie niveau in twijfel getrokken moet worden omdat er een paar spellings fouten in een reactie staan of zins opbouw niet goed is.
En dat is dan nog buiten de zaken gerekend die niet ter zaken doen mbt het onderwerp van deze topic :evil:

@Michel,
Ik heb in het verleden vaak genoeg kritiek geleverd op Rick zijn reactie,s ben het vaak niet met hem eens geweest ken hem verder ook niet maar ondanks zijn zin,s opbouw en de spellingsfouten kan ik hier als buitenstaander wel zeggen dat zijn reacties goed te volgen zijn maar bovenal een stuk volwassener zijn..

Verder is het toch niet zo vreemd dat wanneer een groot boilie bedrijf een aankondiging doet dat ze goedkope rivierboilies in hun gamma hebben en deze vervolgens 6,95/kilo blijken te kosten, er hier een kritische visser zijn vraagtekens bij zet?
Een rivier boilie is mijn,s inziens een schrale boilie die voornamelijk uit goedkope plantaardige melen bestaat.
Er zijn mbt dit bedrijf wat mij betreft 2 verschillende conclusies mogelijk.
Of het bedrijf weet niet wat er van een rivier boilie verwacht wordt(er zitten wel hoogwaardige melen in) of de winst marge is (te) groot.
Even ter vergelijking bij mijn eigen boilieboer(pioneer baits) betaal ik voor de duurste hoogwaardige boilie 5,50 en voor een schralere boilie 3,50 euro de kilo :roll:(wel met korting moet ik er eerlijkheids halve bij zeggen)
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

08-08-2015 17:46

Als je het allemaal zo duur vind waarom draai je dan gewoon niet zelf een degelijke maar vooral een betaalbare bol???
Ik ken een paar serieuze gasten die vissen alleen maar op het open water en die maken een bol voor nog geen 2,- althans bol,.ze koken de worsten en snijden die aan bonken,.kogeltje rond ovaal vierkant of welke vorm dan ook lekker belangrijk.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-08-2015 18:50

:lol: Mike man, jij kent mensen die zelf rollen. Nou, ik ken mensen die zelf kunnen lezen (niet al te veel he).

Het topic gaat om wat er in de advertentie wordt beweerd. Verder helemaal, maar dan ook HELEMAAL niets! En Euro 6.80 voor een rivierbol is gewoon veel geld, tenzij je met een zilveren paplepel bent opgevoed, het goud, zilver en groen op je rug groeit, of wanneer je singels vist. Er zijn namelijk genoeg BB's die voor minder geld leuk vangend spul aanbieden waarmee je op de rivier ook terecht kan, dus inhoudelijk gaat die advertentievlieger gewoon niet op!

Hoe duidelijk wil je het hebben :-? ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

08-08-2015 21:29

Ik geef hem alleen een tip om gewoon zelf ze aas te maken ipv te kopen,maar als jij je er als betweter aan stoor dan zal ik dat de volgende keer wel via een PB doen.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

08-08-2015 21:50

Marco Mostard schreef::dus inhoudelijk gaat die advertentievlieger gewoon niet op!

Dat geldt toch voor alle BB als je zelf moeite doet om de kneepjes van het vak te leren inplaats van op een ander zijn spul te teren,daar verder van wakker liggen is dan ook nutteloos en de uitkomst is vrij simpel je koopt ze of je koopt ze niet,in een winkel staat nergens;verplicht te kopen bij bekijken.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-08-2015 00:06

@Sjors & Jimmy,
Och sjezus, wat ben ik de types beu die niet eens de topicnaam en de start posting kunnen bevatten!
Vast door jullie beide gemist!

Zelfs de extra trage herhaling een paar postings terug heeft geen vaste grond gevonden. Net als de herhaling en tevens vanzelfsprekendheid dat zelf rollen veelal goedkoper, maar geheel niet inhoudelijk relevant voor dit topic is!

M'n allerlaatste poging.., maar weinig hoop de mensheid te redden. Over en sluiten Kapitein!

Een bollenboer beweerd met euro 6,80 goedkoop te zijn met een rivierbol, terwijl er genoeg bollen bij andere BB's voor de helft van dat bedrag te koop zijn die ook goed op de grote plas te gebruiken zijn (is niet al te veel voor nodig). Wanneer je dus bollen wilt kopen heeft deze logische onderlinge vergelijking tussen BB prijzen als resultaat;

Die bollen van BFP zijn helemaal niet zo goedkoop. Basta!

We gotta get out of this place...

https://www.youtube.com/watch?v=D88vc_GWw-g
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 09-08-2015 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

09-08-2015 00:13

Tja als je die dan koopt wie is dan de stomme die BB of de koper?
Dat dit op een forum mede gedeeld wordt is niks mis mee,maar als je zelf niet kan bedenken als je aan de kassa staat dat je veel geld aan het betalen zijt voor een ander zijn bollen en daar pas achter komt eens je aan het vissen bent tja aan zoveel naïviteit kan ik ook niks doen....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-08-2015 00:20

Geef me dan godver minimaal de kans om verder onnodig bloedvergieten uit de weg te gaan oetknoet...

HET GAAT OM DE ONJUISTHEID VAN DE BEWERING!!!

Zo moe, oh zo moe! Welterusten Neerlands hoop in bange, bange dagen :cry:.
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 09-08-2015 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

09-08-2015 00:27

Zoals ik al eerder zei bij elke bb staat er onzin op hun site...maar kopen doe je nog steeds zelf dat je die reclame onzin gelooft kan ik of een ander niet aan doen,we leven in een vrij land waar een verkoper hun waar beter kan/mag aanprijzen dan het is/kan zijn en waar kopers de keuze hebben om een product niet te kopen.dat je je laat vangen door zo een advertentie doe je als volwassene jezelf aan,je moet dan ook je bedenkingen over zulk voer bij jezelf leggen en niet bij een gehaaide bb.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-08-2015 00:31

En weer kreeg ik geen kans om weg te wezen godverdomme...

je moet dan ook je bedenkingen over zulk voer bij jezelf leggen
Of als topic onderwerp.., snappie Appie? Nope, Joop!

Woeshhhhhhhhhhhhh...........
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

09-08-2015 00:36

Op een domme topic vraag waarop je als ts zelf het antwoord weet kan je geen goed on topic antwoord geven...nu klaar?

Rik koster schreef:Dus ligt het nou echt aan mij of is dit gewoon te veel geld voor een rivier kanaal bol ?

On-topic dus,Alle wat denk je nu zelf dat dit goedkoop is?je kan toch zelf rekenen...
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 09-08-2015 00:39, 2 keer totaal gewijzigd.
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

09-08-2015 09:17

Maar even zo zoals Marco het wil,het is inderdaad kostbaar om voor die kilo prijs te gaan vissen op open water mits het je strategie is om alleen met bollen te vissen.
Ik heb zelf in het verleden aardig wat sessies gevist op het Hollandsdiep maar toen voerde ik gewoon Duivenvoer en viste ik naast de voerplekken om de witvis enigszins te vermijden en heb werkte gewoon goed.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-08-2015 10:57

https://www.youtube.com/watch?v=nxpTx0VDBKw

Zo, 'ben weer lekker uitgeslapen.

Mike beste kerel, ik gebruik ook granen wanneer ik verwacht deze nodig te hebben en ik vis ook wel eens een solo aasje, maar daar gaat het hier simpelweg niet over.

En Jimmy,
Op een domme topic vraag waarop je als ts zelf het antwoord weet kan je geen goed on topic antwoord geven...nu klaar?
Jimmy, er zijn geen domme vragen. Alleen domme antwoorden. En wanneer jij dus vindt dat jezelf afvragen hoe een andere riviervissers de prijs van een attractieve rivier bol bekijken een domme insteek vindt, tja...

Van domheid valt niet te winnen las ik eens. Jij wint, gefeliciteerd :wink: !

En nu ga ik voeren; Met voerballen met mais, en daaroverheen strooi ik tijgers, kekererwten, boilies, boiliebrokken, vismeelpellets en hondenbrokken. En alles in zoveel mogelijk maten, geuren en kleuren om uiteindelijk te gaan vissen met een vlok!

Maar ik vraag me alleen af of euro 3,50 duur is voor een witbrood bij de bakker om de hoek, en hoe dit door vlokvisser prijstechnisch beschouwd wordt? Pfff, laat maar. Ik heb (waarschijnlijk net als Rik bij de zijne) al spijt van de vraag 8) .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-08-2015 09:53

Daan Titalepta schreef:Maar 1 kg gehalveerde bolletjes op de rivier voeren? Daar sla je de plank toch echt mis. Ik denk dat je die kilo wel kan vertienvoudigen ;)


Situaties, situaties ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-08-2015 10:02

Ik maak zo nu en dan heus mijn eigen aas.als jullie mij als persoon wat vaker tegen hadden gekomen op het aas topic hadden jullie kunnen zien dat ik zelfs best veel mensen help om hun mix te verbeteren of zelfs van nul af aan samen te stellen.

Echter gaat het hier niet over het rollen van aas en of ik dat wel of niet zou doen om op de rivier te vissen.als ik aas rol dan is dat voor de kleinere wateren.op de rivier moet ik gewoon kilo knallers hebben, voerbollen, of overblijfselen van te veel gedraaide bollen die weg gezet worden als "voerbollen ".
De vraag is gewoon heel simpel en eigenlijk alleen gericht aan mensen die op de rivieren actief zijn en niet aan putjes vissers die denken te weten hoe het werkt op een rivier omdat het werelden van verschillen zijn !

Heel simpel dus. .... is een bol voor op een rivier in jullie RIVIER VISSERS ogen van tussen de 6 a 7 euro te duur of ligt dit aan mij alleen ? PUNT.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

10-08-2015 10:34

Natuurlijk is dat te duur...blijft een overbodige vraag,
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-08-2015 10:47

De titel van het artikel:

Voordelige boilies voor in de zomer

Verder lees ik nergens het woord 'goedkoop'.. Het voordeel gaat dus over de vaste adviesverkoopprijs, niet t.o.v. andere aanbieders ;)

Geschikt voor kanalen en rivieren

Zoet, koolhydraten en (waarschijnlijk) geen vismeel. Hmm, dat had mijn favorietje Scopex Cream ook. En die doet het ook prima op rivieren en niet alleen bij mij bijvoorbeeld.

De discussie of het te duur is voor de rivier hoeft in mijn ogen niet eens aan de orde te zijn en het verdient geen eens een topic. Het gaat namelijk ook nog over 'zomeraas' en 'kanaal-aas'. Daar niet wat over te struikelen iemand?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-08-2015 10:52

Vind ik geen overbodige vraag.ik ben gewoon benieuwd hoe anderen hun visserij op rivieren beleeft en hun ervaring daarbij.
Mischien dat ik er wat van opsteek of dat we er allemaal wat van op kunnen steken van elkaars informatie.mischien dat er mensen zijn die gemixt voeren. Duurder aas met goedkoper aas en daar een combinatie van. .. ik sta heus open voor zaken maat het moet me wel realistisch overkomen en niet uit reclame praat of mensen met belangen bij bepaalde aas firma's..
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-08-2015 11:40

Dan zou ik in jouw geval volgende keer gewoon de merknaam zelf weglaten. De discussie hierover kan ook prima zonder merknaam gevoerd worden, als het al een discussie waard is overigens ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-08-2015 12:03

Daar heb je helemaal gelijk in sven, echter kwam ik op het idee door de banner, maar achteraf is makkelijk lullen natuurlijk.
Het is me trouwens geen discussie waard, maar meer een informatieve bijeenkomst van meerdere personen met hun ervaring in de praktijk.