bfp bait voordelige boilies...?


Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-08-2015 14:40

The Key van nash heeft de bovengrens een stuk omhooggegooid, daarmee vergeleken zijn die piratenboilies spotgoedkoop :D
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

06-08-2015 17:14

Edwin van Gemeren schreef:The Key van nash heeft de bovengrens een stuk omhooggegooid, daarmee vergeleken zijn die piratenboilies spotgoedkoop :D



Je heb er van The Key in ieder geval niet zo veel van nodig
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

07-08-2015 00:20

Heeft iemand al gevist met die The Key Cultured Hookbaits zo ja wat was het resultaat?
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

07-08-2015 11:14

Rik koster schreef:Kolere wat heb jij het iq van een gras spriet zeg !!!
Ik geef geen mening.ik vraag anderen of hun het zouden gebruiken voor die prijs op een rivier of kanaal.van nu af aan houd ik erover op tegen jouw te lullen als brugman.iets met een plaat voor je kop...

Na verscheidene privé berichten dat ik beter niet kan reageren op jouw reacties omdat je zo bij meerdere mensen blijkbaar op dit forum doet kap ik er dan ook mee.

Ps : groetjes vanaf de waterkant, nr 2 is inmiddels binnen


Als neutraal toeschouwer en enthousiast volger van deze discussie moet ik toch concluderen dat Michel een stuk logischer overkomt en inhoudelijk wat sterkere punten aandraagt. Hem vervolgens op z'n iq aanvallen, terwijl je zelf onmogelijk 4 woorden op rij foutloos kan typen zegt denk ik meer over jouw gebrek aan lezend vermogen en de wil hem te willen begrijpen dan over zijn iq.

On topic, als je 5 kilo's de nacht echt noodzakelijk vind.. geen bfp kopen

edit:

de discussie ze adverteren niet eerlijk, ze zijn helemaal niet goedkoop aanslingeren?
welkom in deze eeuw.

pak meteen even www.goedkopervissen.nl aan(ze zijn helemaal niet 'goedkoper')
en als je toch bezig bent, alle grote merken die duurder zijn vanwege hun naam en niet vanwege de kwaliteit.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-08-2015 12:22

Beste torzen.

Uiteraard is het mogelijk om alles in prima geordend ABN Nederlands te typen met spaties, comma's, hoofdletters etcetera.
Maar ik typ 90% van de keren dat ik ergens op reageer op mijn werk.
Zodoende schiet er nogal eens wat grammatica de verkeerde kant op, of is het de auto correct functie van mijn telefoon die me in de weg staat. Om iemand daarop af te rekenen is allemaal prima,echter gaat het om een topic die ik geopend heb en niet om taal en spel fouten.
Ik heb meerdere malen uitgelegd dat ik op rivieren vis.
Meerdere malen uitgelegd dat ik dit topic geopend heb wegens een vraagstelling die luid : vinden jullie dit ook te duur voor dit type visserij.

Als er dan constant maar omheen gedraaid word,en constant putjes visserij vergeleken word met rivier visserij,dan oogt dat in mijn ogen zeer zeker niet van een hoog iq. Maar meneer michel is overal bezig mensen af te vallen,te verbeteren,te irriteren en te dwarsbomen waar maar ook mogelijk is. Meneer stuurt me zelfs privé berichten dat de hoge heren van aas firma's hem benaderen om mij de les te lezen. Agh ik heb me dosis humor weer binnen en daarmee is de kous af voor mij. Fijn weekend allen, Vanavond maar eens de voerstek op de rivier onveilig maken !!

Ciaaow
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

07-08-2015 12:26

Harde discussies met duidelijke argumenten moeten mogelijk zijn en zijn bovendien nog
leuk om mee te lezen ook.

Maar elkaar persoonlijk aanvallen van
achter een computerscherm is ongepast en brengt echt niemand iets bij...

Mvg

Joeri Decker
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

07-08-2015 13:10

@ rik,

ik vind kwaliteit/ prijs bfp prima boilies hebben.
als dat je vraag is?

ik heb zelf de fruit punch en fish n 'tutti (gehad). prima boilies.
in vergelijking tot bijv proline minstens even goed en i.i.g. goedkoper.


de bedragen die je noemt kloppen trouwens niet.
voor iemand die 5 kilo de nacht knalt
kun je voor 575 euro 20 nachtjes vissen= € 5,75 de kilo.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-08-2015 13:20

Bedrag klopte wel met de bol die ik aanhaalde.
Maar om het even is het mij te duur voor op een rivier.

EVEN DIK GEDRUKT DAN MAAR VOOR DE ZEKERHEID, OP EEN AFGESLOTEN WATER MAG HET VAN MIJ DUURDER ZIJN! :wink:

De reden dat ik bfp baits aanhaalde in het topic was omdat hun in de banner stonden met grote korting !
Eenmaal aangeklikt, kom je er dan achter dat het goedkoopste bolletje nog duurder uitvalt dan gemiddeld elders.
Dat viel me dus vies tegen,vooral toen ik een aas tegen kwam die speciaal gericht voor rivieren en kanalen bedoeld was....

Nogmaals ik ken heel bfp niet,en ik zou best in de toekomst eens wat bestellen voor de instant visserij.
Normaliter reageer ik beschaafd tegen anderen,ben ik behulpzaam,en steek ik tijd in mijn berichten.
Maar tegen Michel is niet aan te discussiëren en hij gaat van de hak op de tak,haalt alles door elkaar heen,en speelt op de man.
Sja....Dan ben ik er even klaar mee en hij kan van mij dan ook.nooit geen zinnig woord meer verwachten.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-08-2015 14:19

Rik koster schreef:Bedrag klopte wel met de bol die ik aanhaalde.
Maar om het even is het mij te duur voor op een rivier.

EVEN DIK GEDRUKT DAN MAAR VOOR DE ZEKERHEID, OP EEN AFGESLOTEN WATER MAG HET VAN MIJ DUURDER ZIJN! :wink:

De reden dat ik bfp baits aanhaalde in het topic was omdat hun in de banner stonden met grote korting !
Eenmaal aangeklikt, kom je er dan achter dat het goedkoopste bolletje nog duurder uitvalt dan gemiddeld elders.
Dat viel me dus vies tegen,vooral toen ik een aas tegen kwam die speciaal gericht voor rivieren en kanalen bedoeld was....

Nogmaals ik ken heel bfp niet,en ik zou best in de toekomst eens wat bestellen voor de instant visserij.
Normaliter reageer ik beschaafd tegen anderen,ben ik behulpzaam,en steek ik tijd in mijn berichten.
Maar tegen Michel is niet aan te discussiëren en hij gaat van de hak op de tak,haalt alles door elkaar heen,en speelt op de man.
Sja....Dan ben ik er even klaar mee en hij kan van mij dan ook.nooit geen zinnig woord meer verwachten.


Nogmaals:

Korting op de BFP bollen zijn op de normale prijs, heb je die vergeleken?
Vast niet want dan was je tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk korting zit op de normale prijs!

Ten tweede een bol speciaal voor de rivieren, prima uitleg toch maar zelf bepaal je hoeveel kilo ( dus wat het je kost ) in het water kwakt. Of het duur is, geen idee wellicht kwak jij 2 kilo goedkope meuk er in per hengel en vind jij het prima. Echter zowel voor putjes visserij of kanaal visserij staat nergens vast hoeveel je moet voeren of beter gezegd plemp er een paar kilo in en je hebt vangstgarantie.
Op elke bol kun je blanken en op elke bol kun je vangen tot Lego blokjes aan toe, hoe jij vist bepaald uiteindelijk of je wel of geen succes hebt.
En sorry hoor maar de hoeveelheid voer gaat niet bepalen of je vangt ja of de nee.
Ik voer dan liever 1 kilo gehalveerde bollen dan 2 kilo ronde knikkers, op rivieren is de kans op wegspoelen groter.
Daarnaast zei je al dat tijgernoten op een rivier kunnen 35 tot 40 euro voor een kilootje of 40 na geweekt en gekookt te hebben, zit je op maximaal 1 euro de kilo combineer het met je bolletjes en je kunt een iets duurdere bol pakken en je hebt verschillende soorten aas op je stek en vermoedelijk vis je ook iets anders dan de anderen, simpel.

Ten derde: mensen contacteren jou om niet in discussie te gaan met mij, dus als zij zeggen spring in de sloot doe je het ook? Ik heb een mening en die geef ik, ik schuw namelijk de discussies niet, hard of zacht je kunt namelijk veel leren in een discussie! Daarnaast maakte ik de opmerking dat je vraagstelling niet klopt. En later beweren dat jij naar de mening vraagt van anderen, terwijl je je hele poëzie album online klapt voor jouw visserij. Sorry hoor maar dat voegt al helemaal niks toe. Er is geen vaste regel voor putjes visserij of op de rivieren er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar zelf bewandel je maar 1 weg en verkondigt dat dat de beste manier is en de enige manier. Hoe is het met je weddenschap verlopen voor duizend euri?
Daarnaast begon de discussie omdat jij in elk topic wat over boilies gaat de boventoon wil voeren, je maakt een blogje aan waarbij je verslag doet over je visserij en het gebruik van goedkoop aas. En als in 9 van de 10 topics jouw naam naar voren komt als het gaat om boilies en zonder onderbouwing de boel onderuit loopt te schoppen, ja dan zet ik je op je plaats. Daar jij anderen ook op de man speelt, krijg je van mij een koekje van eigen deeg. Jij wil alles zo goedkoop mogelijk en alles is maar te duur en als ik dan zeg dat je een knakenpoetser bent dan ben je op je pikkie getrapt. Dat ik vervolgens het IQ van een grasspriet heb volgens jou, denk en weten hoe ik echt ben aan de hand van hoe ik de dingen verwoord, dat is zo 1998. Wees een kerel en probeer mij de mond te snoeren met keihard onderbouwde argumenten, dat doe jij namelijk niet.
En jij Rik, beschaafd antwoorden? Ik geloof dat ik in verschillende topics heb gezien dat jij mensen in de zeik zet. Sterker nog ik heb je ooit eens een pb gestuurd dat je wel mocht kappen met je geneuzel en dat je het bij mocht proberen. Toen kwam er ook geen antwoord van jouw kant!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-08-2015 14:29

Hieruit blijkt wel dat je rivierkennis niet verder gaat dan dat je er ooit eens heel hard langs gereden bent en dacht oeeh das pittig...

Fijn weekend kerel. Jij en ik zijn uitgepraat :wink:
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

07-08-2015 14:31

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

07-08-2015 14:43

Michel, ik snap je punt over BFP voorderest wel hoor. Zou ik je zelfs gelijk in geven.

Maar 1 kg gehalveerde bolletjes op de rivier voeren? Daar sla je de plank toch echt mis. Ik denk dat je die kilo wel kan vertienvoudigen ;)
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-08-2015 14:51

Beste Torsten. Na het voeren gaat er ook nog tijdens het vissen een kilo de hengel bij..... :wink: na elke vangst ook....en als het loopt...zoveel als nodig is....

De prijs van 5.75 klopt dan weer wel de kilo
Laatst gewijzigd door Rik koster op 07-08-2015 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

07-08-2015 14:52

Begrijp het doel niet van dit topic. Je denkt toch na als je gaat vissen wat je wil hebben en welk doel je er mee wil behalen? En mocht dat niet het geval zijn, als het bevalt, who cares?

Volgens mij kunnen we allemaal communiceren(vooral nutteloos, zoals hier blijkt). Als je bollen wil kopen, overleg je toch met desbetreffende bollenboer wat je wilt hebben? De zichzelfrespecterende bollenboer draait wat zijn klant vraagt, dus ook bollen die niet in het assortiment zitten. Doet die dat niet, dikke kans dat hij de concurrentie niet aan kan en volgendjaar weer van de markt is.

Aan de andere kant: wat maakt het uit als een bollenboer 15 eu de kg voor een muffe kartonbol vraagt en dit als goedkoop in de reclame positioneert? Volgens mij is dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld en komen vele producenten daar ook mee weg. Dat is dan toch ook goed?

Heb niks met BFP en zie ook niet een reden om in de toekomst bollen van hun te gebruiken, maar om hier nou specifiek hen aan te vallen, terwijl de meeste bollenboeren een dergelijke bol op een dergelijke manier in de markt zetten, vind ik een beetje kinderachtig.

Trouwens, het is mooi weer... ga ff met hondebrokken klooien!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

07-08-2015 15:12

Bert Timmerman schreef:Begrijp het doel niet van dit topic. Je denkt toch na als je gaat vissen wat je wil hebben en welk doel je er mee wil behalen? En mocht dat niet het geval zijn, als het bevalt, who cares?

Volgens mij kunnen we allemaal communiceren(vooral nutteloos, zoals hier blijkt). Als je bollen wil kopen, overleg je toch met desbetreffende bollenboer wat je wilt hebben? De zichzelfrespecterende bollenboer draait wat zijn klant vraagt, dus ook bollen die niet in het assortiment zitten. Doet die dat niet, dikke kans dat hij de concurrentie niet aan kan en volgendjaar weer van de markt is.

Aan de andere kant: wat maakt het uit als een bollenboer 15 eu de kg voor een muffe kartonbol vraagt en dit als goedkoop in de reclame positioneert? Volgens mij is dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld en komen vele producenten daar ook mee weg. Dat is dan toch ook goed?

Heb niks met BFP en zie ook niet een reden om in de toekomst bollen van hun te gebruiken, maar om hier nou specifiek hen aan te vallen, terwijl de meeste bollenboeren een dergelijke bol op een dergelijke manier in de markt zetten, vind ik een beetje kinderachtig.

Trouwens, het is mooi weer... ga ff met hondebrokken klooien!


dit is met stip het allerbeste vrijdagmiddag-topic (als je een kantoorbaan hebt)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

07-08-2015 15:44

Nog afgezien van of ze al dan niet te duur zijn voor rivier vissen is dit een actie van niks.
10% korting bij 50kg afname en 15% bij 100kg is bij andere bb'en (onder andere MTC) de praktijk, en ik denk dat als je bfp belt je die zelfde korting kunt krijgen op het hele assortiment.
Dus actie van niks.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-08-2015 16:27

Daan Titalepta schreef:Michel, ik snap je punt over BFP voorderest wel hoor. Zou ik je zelfs gelijk in geven.

Maar 1 kg gehalveerde bolletjes op de rivier voeren? Daar sla je de plank toch echt mis. Ik denk dat je die kilo wel kan vertienvoudigen ;)


1 kg per hengel om mee te starten en dan gehalveerd dit i.v.m met stroming. Gelijk 2 kilo dumpen,leuk maar met zoveel aas is de kans op verzadiging groter en je creëert een kleinere kans dat je haakaas daadwerkelijk gepakt wordt ( inspelen op voedselnijd of voedselnijd creëeren en zo je eigen kansen vergroten ). Ik zou dan liever die 2e kilo verdeelt in 2x bijvoeren in de daarop volgende uren, loopt een stek kun je meer bijvoeren met dien verstande dat vis vasthouden niet reëel is. 10 kilo voeren ja waarom niet, maar zoveel mogelijk gelijk er in pleuren is gewoon dom en verkleint je kansen. Over je eigen glazen ingooien gesproken, daarnaast is de aanpak van putjesvisserij en riviervisserij niet heel anders, aanpak heren. Ik zeg nu niks over hoeveelheden!
En Rik, je zou al niks meer zeggen dus waarom toch reageren? Als het gaat om discussiëren ga je veelal met je zelf in discussie, van alles er bij halen wat er niet toe doet. Discussies is je mening geven onderbouwt met argumenten op dat vlak lul jij maar wat en als je het niet kunt winnen begin jij mensen te beledigen. Zoals ik aangaf heb ik je al eerder gemeld dat de manier van communiceren van jou mij niet bevalt. Daarom zei ik al koekje van eigen deeg jouw belerende en snerende manier van communiceren waarbij je al vaak nieuwe leden hebt aangevallen zijn niet prettig. Je hebt nu ervaren hoe het is als ik op jouw manier jou aanspreek. Dus voordat je commentaar levert op mij,kijk eerst eventjes naar jezelf.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-08-2015 16:58

barbie hoofden en my little pony`s doen het ook goed ipv legoblokjes.
persoonlijk vind ik dat het legoblokje teveel eer krijgt en de barbie hoofden en my little pony`s tekort gedaan wordt.

ik vind de aanpak op een rivier wel anders trouwens , tenzij je een enkele sessie op de rivier doet in de hoop een vissie te vangen.(natuurlijk kan je geluk hebben en veel vangen) maar als je een voerstek aanmaakt met het doel een lange periode (laten we zeggen 3+maanden) te gaan vissen,vissen te lokken, vissen vast te houden en vissen te laten terugkomen dan is groots aanpakken wel een pre imo.
ik begin zelf altijd met veel particles en weinig boilies om vervolgens de particles af te bouwen en de bollen op te voeren.
vaak is de eerste sessie pas na 2 weken en elke dag of om de dag gaat er voer in.

oh en zelf een schraal VERS!! bolletje in elkaar flansen is nog altijd het goedkoopst.(en je weet dat het vers is en wat erin zit) voor mij 3/4 melen,verse eitjes incl.shaal een zaadje/cede en een flavourtje is voor mij meer dan genoeg op de rivier.
daar zijn ze niet zo kieskeurig als op die drukbezette putjes gelukkig.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-08-2015 17:20

Ik las, maar dat werd al zeer snel weer scrollen...

Meneer Hulshof
Jij wil kilo's dumpen, maar het mag niks kosten
Is dat de naam van dit topic? Neen! de naam is; bfp bait voordelige boilies...? En er wordt door BFP vermeld dat je er goed mee op de rivier kan vissen.

Kilootje bollen kost 6.80!!! Is godver nie weinig eej, tenzij ge dus singel op de singel gaot. Klaaaaar!

Dat je tijdens je wirwar van geestelijke uitvloeisels verdomme nog bijstanders krijgt m.b.t. je bevattend vermogen vindt ik verder veelzeggend over hen haha..!

En Rik; Geen flauw benul wie hij is, nooit mee gevist, ook niet gebruinneusd of gefist, en al helemaal de behoefte niet, want Remy gaat liefst zonder gang z'n gang. Maar die pik begrijpt gelukkig nog wel waar zijn eigen topic over GING, terwijl een selecte groep (1) er van alles en nog wat bij betrekt. Och sjezus, wat ben ik de types beu die niet eens de topicnaam en de start posting kunnen bevatten!

Zo, ben ik weer een maandje kalm. Ooohhm.., nee flikker op! Ooohhm...

Ps; Vooral hier wrok overhouden en het niet bij uw zelf zoeken. Groei, groei mijn vriend (heb je vast tweeërlei geen behoefte aan) :D.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-08-2015 18:40

Boilies halveren op de rivier omdat ze anders wegspoelen vind ik anders toch wel erg vermakelijk :lol: :lol: :lol: :lol:
Bedankt voor het leuke begin van m'n weekend, maar ik ga toch met Rik en Marco mee!!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-08-2015 22:05

Cees v Opstal schreef:Boilies halveren op de rivier omdat ze anders wegspoelen vind ik anders toch wel erg vermakelijk :lol: :lol: :lol: :lol:
Bedankt voor het leuke begin van m'n weekend, maar ik ga toch met Rik en Marco mee!!


Ik ben blij dat m'n sarcasme gewaardeerd wordt ;)
Neemt niet weg dat ik de strekking van het topic belachelijk vindt. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een budget hebben waar ze in passen en zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur. Nu maar hopen dat Rikkie zich bedenkt een volgende keer als er weer eens een aanbieding is. Vertrouwen in een bol creëeren doe je door er mee te vissen dat constant wisselen van boiliemerken ik snap het gewoon niet. Stel je budget op voor de rest is het rekenen je wil zoveel voeren en je wil dat uitgeven maal een x aantal kilo's. Daarin komt vast wel iets uit wat in je budget past of niet. Ik persoonlijk zou nooit met een mainline bol vissen ongeacht de situatie. Reden de prijs daarnaast ben ik een liefhebber van partikels en wordt er op de wateren waar ik vis weinig gedaan met partikels ik wijk graag af van de rest.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-08-2015 22:11

Heb je trouwens al een vismaat gevonden? Misschien wil Rik mee? :lol:

Lekker een beetje keuvelen over ballen tijdens het wachten.
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-08-2015 22:19

Ik ga mee met de seizoenen dus er valt niks te berekenen, wat komt dat komt en wat gaat dat gaat.
Einde van het jaar weet ik het trouwens nog niet.
Maar 7eurie/kg ga ik niet in de rivier tjoppen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-08-2015 22:37

Ik heb trouwens vorig jaar met Dynamite baits op de rivier gevist. :o

Restpartij op de beurs voor 4,- per kg. Normaal het drievoudige dacht ik, dat is toch niet op te brengen. Gaat helemaal nergens meer over.
Ik was trouwens ook altijd van het heel flink strooien op de rivier maar kom er steeds meer van terug. Het heeft mij vooral kopvoorn en meerval opgeleverd. Nu liever een kilo of 3/4 wat grote bollen(30mm)
Let op slagboom !