bfp bait voordelige boilies...?


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-07-2015 15:34

Ligt het aan mij of is de tekst misleidend en totaal niet goedkoop?
Even een copy paste :

Kenmerken: sweet temptation

Flavour lost op in triades (3 soorten) – Zomeraas.Perfect voor kanalen/rivieren – Goede lange termijn boilie.

Kortom, deze boilies zijn ideaal voor: de instant visserij, de visserij op de rivieren en kanalen en in tijden van een groot natuurlijk (mid zomer) voedsel aanbod.
------------------------


Enig idee hoe hard een kilo kan gaan op een kanaal of rivier ?
5 kilo moet je minstens bij je hebben vind ik op een rivier voor ten minste 1 nacht sessie.
Waar is dat voordelige waar we het over hebben ?
Deze bol kost 6.80 de kilo.
Dit wil zeggen bij een beetje vangst en je raakt 5 kilo kwijt ben je 34 euro kwijt. 1 sessie !! 24 uur !!

Dus ligt het nou echt aan mij of is dit gewoon te veel geld voor een rivier kanaal bol ?
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

29-07-2015 16:48

Voor een rivier bol zou ik toch iets zoeken tussen de 3.5-4 euro
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

29-07-2015 17:59

Als geld geen rol speelde draaide ik een super attractieve en dure bolin elkaar met allerlei exotische ingredienten. Maar helaas moet ook ik op de kleintjes letten en volstaat een simpel (zelfgedraaid) balletje van een €2,- tot €4,- max prima.

Je hebt wel gelijk dat je op sommige momenten gewoon meer mee moet hebben dan op binnenwater. Met de door jou genoemde prijzen is naar mijn mening de kostprijs per vis niet meer in balans, maar goed das mijn mening daarover :p
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

29-07-2015 22:34

Hoi Rik,
Boilliemeister, z'n, bollen zijn voor de rivier top. Vanaf maar €2,50
Of kijk eens bij Cuyten bollen. De homies!
Zijn super en niet duur.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-07-2015 10:42

Rik,

Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen en bereiken?

Soms bereik je met iets attractiever maar wel minder voer ook gewoon wat je van plan bent, sterker nog, mijn grootste vis van de Moselle kwam van een single haakaasje af ;)

Wat kan jou het nou verrotten hoe iemand het aas noemt en benoemt waar het geschikt voor is?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 10:49

Dat staat er letterlijk wat ik ermee bereiken wilt sven.

Of het aan mij ligt dat ik dit te veel geld vind voor een kanaal aka rivier bol of dat jullie dit ook vinden....

Ik weet heus dat je met atractief aas op de rivier karper kan vangen.
Maar weet ook dat het vele malen meer voorkomt dat je knetter gek word van alle bijvangsten. Een paar keer over de glibberige basalt keien naar beneden klauteren om een winde of brasem te onthaken is niet heel erg.maar 10 x in een nacht breekt je op en anders je.enkels wel een keer.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

30-07-2015 11:03

Beste Rik,

Het valt wel op dat het iedere keer dezelfde is die commentaar levert op een boilie aanbieding. Gezien je topic over langdurig voeren met goedkope bollen en je recordsessies in blanks wel te verstaan, begint het een beetje irritant te worden aangaande de reacties als het gaat om het afbranden van boiliemerken waar jij niet mee vist. Het lijkt mij dan ook verstandig om eens of je mening te onderstrepen met goeie argumenten dan om de haverklap overal tegen aan willen schoppen. Wat kan jou het verrotten dat ze duurder zijn dan wat jij er voor wil betalen. Volgens mij ben je het type die zelfs gratis bollen nog te duur vind of op de bekende beurzen overal samples haalt van de duurdere merken. Wellicht zou je eens bollen kunnen draaien uit je snotkoker, ook lekker goedkoop. Lekker attractief ook want ze zijn zo lekker wateroplosbaar.
Je hoeft niet overal op te reageren of in dit geval topics openen die als een tang op een varken slaan, en een willekeurig boiliemerk af te vallen ik krijg een beetje een Youp van t hek vs Buckler gevoel bij je. Doe gewoon lekker normaal en houd je negatieve gezeik over boilies waar je niet mee vist lekker voor je.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

30-07-2015 12:12

Rik is gewoon kritisch, ik hou er wel van!

Nee je moet gewoon lekker allemaal klakkeloos 7-8 euro neertikken voor een kilo (simpele) boilies :o
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-07-2015 12:20

14 toch :roll:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-07-2015 12:42

Dit heeft in mijn ogen niets met 'kritisch zijn' te maken. ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 12:58

Ten eerste kraak ik helemaal niks af.
Ten tweede vis ik met mainline, nash, freezers uit belgie, en zo nu en dat wat zelf gemaakt aas op afgesloten wateren waar weinig voer dat bomvol atractief staat en dus voldoende is om vis op de kant te trekken.
Ten derde vang ik genoeg vis maar pleurt heus niet elke vis op het forum.
Ten vierde word er door geen enkele karper visser op dat betreffende kanaal goed vis gevangen en ik praat er wekelijks met 4 gasten die er bezig zijn.allen met verschilde tactieken en aas.
Ten vijfde nodig ik je eens uit om met je atractief gesoakte aas van het duurste kaliber eens mee te gaan naar het ruime sop.het haringvliet/hollands diep of de ijssel waar ik actief weer begonnen ben.kom uit je villatent en verlaat je glad gestreken biljart ballen laken grasmat en zeg gedag tegen je papegaaien bekken visjes die al honderden haken in hun bakkes gehad hebben en neem plaats op de kribben. Laat je haringen thuis en pleurt wat stenen op de zij flappen van je paraplu en ik wens je zeer veel succes met kilo's atractief aas waarna ik je bekroond tot brasem en winde koning van het jaar.ow en neem voor het gemak een klein netje mee om alle slijmjurken en windes te scheppen.scheelt je een hoop geklauter over de gladde en scherpe stenen....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 13:24

Ow ja en Michel. ....

Dat ik dit een duur grapje vind voor op de rivier wil niet zeggen dat ik binnenkort eens een zakje van 2.5 kilo bestel voor afgesloten water!

En je ken wel lekker ouwehoeren tegen mij over dat als ik gratis aas krijg dat ik het nog te duur zou vinden en weet ik het allemaal.
Maar ondertussen heb je in het boiliemeister topic 1 van de meeste reacties gepend en sta je met een stijve druiplul jezelf af te wanken op de prijs en kwaliteit verhouding van die bollen....

bal....kaats....

Precies ja!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-07-2015 13:30

Sven van Anrooy schreef:Wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen en bereiken?


Je hoeft mij niet uit te dagen hoor en dit

Rik koster schreef:Laat je haringen thuis en pleurt wat stenen op de zij flappen van je paraplu en ik wens je zeer veel succes met kilo's atractief aas waarna ik je bekroond tot brasem en winde koning van het jaar.ow en neem voor het gemak een klein netje mee om alle slijmjurken en windes te scheppen.scheelt je een hoop geklauter over de gladde en scherpe stenen....


herken ik ook wel. Alleen al neem ik zware vismeelbollen mee, dan nog zorg ik wel dat ik de witten niet haak. En dat lukt best. Weet je misschien ook wel

Alleen snap ik dat constante gezeik over prijs van boilies niet. Dus, alsnog: bovenste quote
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 13:35

Ik daag jouw niet uit hoor sven.had mijn begin post mischien anders moeten formuleren. ....


Vraag is of men dat een normale prijs vind tegenwoordig om met dit type bol kwa prijs op een rivier te vissen.
Velen reageren vaak op zo'n vraag zonder enkele rivier ervaring.
Ik wil niet zeggen dat ik het uitgevonden heb op de rivier maar heb na een jaar of 15 wel genoeg ervaring om in mijn ogen te kunnen zeggen dat ik niet te atractief aas wil hebben op een rivier.
Of je zit op de karper en de maakt het geen hol meer uit.of je gaat witvis trekken en dan blijf je ze trekken
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

30-07-2015 13:44

Zullen we gewoon gaan vissen....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 14:14

Was het maar zo Bert.

Borned to fish, forced to work !

Een beetje stevige discussie op ze rotterdams is niks mis mee joh.
Lijkt heel wat maar is het niet haha
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

30-07-2015 16:45

Kan best zijn, maar het is zo onnodig. Voel me soms verdwaald op een feestje van dames in de menopauze....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

30-07-2015 17:15

Rik koster schreef:Ten eerste kraak ik helemaal niks af.
Ten tweede vis ik met mainline, nash, freezers uit belgie, en zo nu en dat wat zelf gemaakt aas op afgesloten wateren waar weinig voer dat bomvol atractief staat en dus voldoende is om vis op de kant te trekken.
Ten derde vang ik genoeg vis maar pleurt heus niet elke vis op het forum.
Ten vierde word er door geen enkele karper visser op dat betreffende kanaal goed vis gevangen en ik praat er wekelijks met 4 gasten die er bezig zijn.allen met verschilde tactieken en aas.
Ten vijfde nodig ik je eens uit om met je atractief gesoakte aas van het duurste kaliber eens mee te gaan naar het ruime sop.het haringvliet/hollands diep of de ijssel waar ik actief weer begonnen ben.kom uit je villatent en verlaat je glad gestreken biljart ballen laken grasmat en zeg gedag tegen je papegaaien bekken visjes die al honderden haken in hun bakkes gehad hebben en neem plaats op de kribben. Laat je haringen thuis en pleurt wat stenen op de zij flappen van je paraplu en ik wens je zeer veel succes met kilo's atractief aas waarna ik je bekroond tot brasem en winde koning van het jaar.ow en neem voor het gemak een klein netje mee om alle slijmjurken en windes te scheppen.scheelt je een hoop geklauter over de gladde en scherpe stenen....


- Ten eerste was jij degene die ons allemaal wel even zou bewijzen dat prijs niks uit zou maken en jij zou die zure sloot in je omgeving wel even leegharken met betaalbare bollen en uitgebreid updaten. Mooi plan, maar het zit even tegen en je gaat het van het winter weer proberen!

- Ten tweede beweer je overal met goedkope bollen te vissen en wilde je zelfs een weddenschap voor enkele keiharde pegels aan gaan dat op een water naar keuze gemaakt door iemand anders jij wel even huis zou houden met bollen van de boilieman.

- Ten derde, leuk voor je dat je vis vangt. Maar volgens mij draait het daar niet om in deze discussie.

- Ten vierde daar gaat het wederom niet om

- Ten vijfde zie punt 4

In elk topic aangaande boilies loop je te ijlen dat het te duur is of dat de kwaliteit van bepaalde merken/prijzen ( doorhalen wat niet van toepassing is ) prut is. De naam van dit topic "BFP baits voordelige boilies...?" is geschreven naar aanleiding van de banner op KWO over hun aanbieding. Gezien je opmerking cq vraagstrekking trek je "voordelige boilies" in twijfel. En dat is in bijna elk topic waar jij huishoud het geval, jammer maar helaas. Dat ik het opnam voor Boiliemeister, euhm ik hou er niet van als mensen een oordeel vellen over een product welke ze niet eens kennen. Onder het mom wat een boer niet kent, vreet ie niet. Heb ik heel wat nutteloze dan wel domme reacties gelezen in het desbetreffende topic. Vanuit Zwolle na de beurs op zaterdag ben ik linea recta door gereden naar Hardenberg en heb ik enkele kilo's gekocht. Echter ben ik niet iemand die veel met boilies vist aangezien bijna standaard iedereen zo'n ding aan z'n hair heeft hangen. Ik ben namelijk wel iemand die graag anders vist dan anderen en naar gelang de situatie pas ik mijn aas er op aan. Hoor ik van een bepaald water dat de vangsten slecht zijn op boilies of bepaalde presentaties dan schakel ik veel sneller over op partikels en voer ik met een partikelmix waarvan de meesten niet eens weten dat het verkrijgbaar is laat staan gebruiken om een voerstek mee aan te leggen.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

30-07-2015 17:25

Rik, om terug te komen op je originele vraag; het ligt uiteraard aan jou. Jij bent nl. degene die moet bepalen waar je mee vist, waar je vertrouwen in hebt en wat het mag kosten.

Naar mijn mening is het inzetten van verschillende soorten aas in verschillende scenario's ook op de rivier de juiste aanpak. Maar dat vind ik, dat kan voor jou compleet anders zijn, ook afhankelijk van de gekozen aanpak.
Daarom neem ik dus minimaal 2x5kg mee, liefst 3x5kg, dan kan ik inspelen op de omstandigheden. Maar; ik heb geen tijd om voor te voeren, vis slechts incidenteel en moet me dus aanpassen aan de aangetroffen omstandigheden.
Ik heb dus meestal ook een hoog attractief, goed uitlekkend aas bij me voor het geval het echt niet loopt, ook niet met de witvis. Dat is dus ook vaak duurder aas en dat kan ik vanuit de gekozen tactiek rechtvaardigen. Zou er alleen geen lange voercampagne mee beginnen, dat dan weer niet......
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 18:52

En waar haal jij vandaan dat ik in dat topic geopperd heb dat ik wel ff iedereen liet zien met langdurig voeren dat ik het wel ff ging doen dan...?

Ik noem nu bfp baits inderdaad omdat die in de banner staat ja.en ik van mening ben dat het niet echt iets is waarvan ik zeg van dat is nou voordelig.dat ik op een dressuur putje met goedkope bollen iemand iemand naar huis kan vissen of in gelijke aantallen blijf ben ik inderdaad stellig van overtuigd ja.mag ik dat niet vinden of denken dan? Het bfp balletje ansich is voor bepaalde visserij niet duur.maar wel voor op een rivier!
Zodra ik start gaat er al een kilo aan bollen in per hengel (3 x 1 kilo dus) en ik vind dat wat aan de hoge kant ja.
En dan moet je niet op de man gaan lopen spelen dat ik een geld gier ben of weet ik veel wat want in mijn hobby smijt ik letterlijk met geld maar dan wel gericht op mijn visserij.
Viste ik enkel op putjes had ik de prijs wel omhoog geschroefd met mijn aas.

Rest mij nog 1 vraag aan jouw Michel. ..Hoe vaak vis je op de rivieren dat je mij zo berechten kan.....


@ emiel.

Ik heb ook altijd wel wat aan atractief aas bij me.maar dat is indd zoals je zegt als het moeilijk gaat en wat wilt forceren.maar mijn ervaring is toch dat als de karper er zit dat het hoe dan ook los loopt.ze zitten er of ze zitten er niet en vaak als ze er zitten is het een school karpers


Rik koster schreef:Naar aanleiding van 2 topics van de boilieman en boiliemeister die best pittig in discussie gingen ga ik geheel belangeloos een bol langdurig uit testen,de bedoeling is om deze bol een vol seizoen in te zetten op een put die in verbinding staat met een kanaal.Ik zal hier een voer schema bij gaan houden met wat details hoe de sessies verlopen met wat foto materiaal.de eerste 30 kilo is besteld en zal naar alle waarschijnlijkheid elke maand besteld worden.
De prijs van de bol is 3,50 en bij welke firma deze vandaan komt zal ik niet bekend maken vanwege commerciële doeleinden die ik niet heb.het gaat er puur om om te kijken wat een goedkope bol kan doen op een water.mischien valt het vies tegen,maar mischien ook niet,de tijd zal het uitwijzen....

Het is niet de bedoeling om in dit topic het welles nietus spelletje te gaan spelen en dat iedereen weer hoog van de toren gaat blazen,een discussie die op volwassen niveau is is uiteraard geen probleem en dat is de bedoeling ook.
Al met al zullen de vangsten het lot bepalen van een goedkoop balletje,en niet de gedachten gang van ons als vissers.

Word vervolgd....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2015 19:14

Ik heb die bfp banner een paar dagen terug ook aangeklikt en ben al snel gestopt met lezen. Zo ook de kritiek hier.

Er wordt beweerd dat het goedkope bollen zijn, en dat zijn het niet! Zeker niet wanneer je de vrijheid wilt hebben om, buiten het geopperde vissen met een enkel aasje, deze boilies ook in andere variaties van gebruik wilt inzetten.

Een halve week of langer 'n kilootje per keer voeren is toch niets vreemds jongens? En dan moet er nog gevist worden!
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 30-07-2015 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 19:40

Zo he he eentje die het snapt !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

30-07-2015 20:10

Ik vind de kritiek van Michael op Rik, buiten gewoon onbeschoft.
Of is hij de eigenaar van BFP baits?
Je mag toch je mening geven over wat je dure bollen vindt
BFP schrijft, aanbieding!! Gefopt denk ik dan.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-07-2015 21:05

Flavour lost op in triades (3 soorten)

Trouwens, voor wie iets soortgelijks in een eigen boilie wil verwerken heb ik eventueel uit eigen voorraadoverschot een flavourmix ter overname. Deze bestaat eveneens uit drie oplosmiddelen;

Namelijk een geroemde bessen flavour met zeer traag werkend oplosmiddel, verder flavour op propyleenglycol basis, en een bekende spice flavour op ethyl alchohol basis. Deze combinatie lekt langdurig uit de boilie!

Euro 3,75 per 150ml. flesje lijkt me een schappelijke prijs om het over te nemen. Deze hoeveelheid is voldoende om in 15-30kg boiliemix te verwerken (5-10ml./kg).

Een liter is ook mogelijk en voldoende om 100-200kg. mix van flavour te voorzien. Dat kan voor euro 19,95 worden overgenomen. Die laatste optie is een goede 5 euro goedkoper bij doorberekening van het 150ml. flesje.

Bij interesse is PB het handigst.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

30-07-2015 21:17

Ik heb zoveel boilies geprobeerd van 3,5 tot 15 eur de kg en nooit echt veel verschil gemerkt.
Vis nu met een bol van 5 eur de kg en heb er het volste vertrouwen in. Zolang het maar gedraaid wordt door een goede boilieboer!
Heb met deze bol trouwens mn 2 beste sessies ooit gevist maar dat terzijde.

Ben het wel met rik eens dat je op de rivier beter veel aas kan hebben ipv weinig duurder aas.
6,80 per kg vind ik ook niet echt goedkoop waarmee ze adverteren!

De hele aaswereld is de weg kwijt volgens mij en je ziet door de bomen het bos niet meer.