goedkope bollen langdurig voeren..


henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

29-05-2015 08:03

duidelijk, bedankt voor de info
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

24-07-2015 19:55

We zijn nu bijna 2 maandjes verder.

Dus Rik, hoe hank de vlag er voor?
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-07-2015 20:03

Wel ik kan vrij duidelijk zijn.het is een verdomd moeilijk water !
En ik ben bang dat geen enkel aas hier met voeren hoge scores gaat geven.ik ken 3 serieuze vissers die hier ook bezig zijn en er word bar slecht gevangen sinds er 3 jaar geleden gebaggerd is geweest.ik ben toen gestopt en heb korte voersessies gehouden en instant sessies.9 van de 10 x liep uit op een blank.

Gebruikte aas soorten : alle soorten particles en hoogwaardige bollen tot middelmaat en goedkoop aas.er is geen touw aan vast te knopen terwijl er toch genoeg karper aanwezig is.
Het is wel een water wat mij trekt en enorm bezig houd.een liefdes haat verhouding kun je het wel noemen.
Van de winter weet ik ze wel te vinden en pak ik ze met gemak in een paar uurtjes vissen.
Van het najaar probeer ik nog een keer flink te voeren tot de winter het dwars boot. Tot die tijd vis ik op licht gevoerde plekjes een dag van te voren.het ligt niet aan het aas, het is helaas een verrekt lastig water.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

26-07-2015 16:51

Ik heb laatst 5 dagen gevoerd met een combi van Boiliemeister vanille hennep boilies en Dutch Bait Company red flower boilies.
Aktie genoeg op zich, 4 aanbeten, waarvan 2 op de Boliemeister ballen. Gevist water betreft een boezemwater in Amsterdam.
Die vanille boilie heb ik best vertrouwen in, voor wat dat waard is natuurlijk :wink:
Nu wat feiten over deze boilie:

- Niet heel hard
- Mooie structuur, je ziet de hennep zitten als je de bol breekt en geen karton achtige binnenkant.
- Boilies ruiken goed, ook na een uur of 5 in het water, ik ga nog testen hoe ze het na langere tijd doen
maar ik kreeg steeds beet :D

Ik heb laatst weer 20 kilo besteld, deze boilies gaan we testen op een grote zandafgraving, dus zonder toevoeging van andere boilies.

Als dit enigszins resultaat oplevert dan ga ik zeker nog meer bestellen om te kijken hoe deze boilies
het na een langere tijd doen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2015 18:57

update:

Ik ben over gestapt op ander aas, het is niet dat ik vind dat boilieman aas slecht is of niet vangt, maar wel ben ik van mening dat het niet ten goede komt voor een langdurige voer sessie.ik heb er mijn vissen dan ook wel op gevangen maar ik mis eigenlijk een soort label aan het aas.eerlijk als ik ben weet ik dat het aas van de boilieman niet veel meer is dan een basis mix met een flavour of sweetner.voor het langere voeren heb ik toch een ander type aas nodig vind ik bij nader inzien en kan ik concluderen dat het me op verscheidene plekken niet gelukt is om er vis op te krijgen met voor voeren. Instant lukte dit wel en op een rivier zou het dus prima aas zijn aangezien ik van mening ben dat de vis langs trekt, vreet, gevangen word, en of door trekt als de bollen weg zijn.


C.G. Baits

Om toch een goede prijs kwaliteit bol te zoeken ben ik uitgekomen bij Cris Gabrielle . Ik ken hem eigenlijk al een jaar of 10 en weet dat hij op aas gebied enorm veel kennis heeft. Bij toeval kwam ik op zijn site terecht en via de whats app kwam het 1 tot het ander.

eigen recept

Ik heb dus een eigen recept naar wens laten maken bij chris.
Ik kwam uit op 4.50 de kilo en er zitten een paar hele leuke ingrediënten in die deze bol wel een label mee geven waar ik naar op zoek ben. De bol bestaat uit geëxtrudeerde basis mix wat de darm omloop ten goede komt, krill, Deens haringmeel, vloeibaar mossel extract, betaine hcl, zout, yeast, lammermelk, en een soort chili kruiden mix die best spicy is.de bol is opgebouwd tot een zo hoog mogelijk percentage vismeel,iets waar ik vertrouwen in heb in het najaar!

voeren

Sinds gisteren is er verspreid over 100 meter 2 kilo te water gegaan en vandaag wat geconcentreerder in de hengel zone een kilo.

Ik heb nog steeds nergens belangen bij, ik krijg mijn aas niet gratis, maar vind het wel leuk om een blog bij te houden icm de goedkopere aas klasse. 4.50 is niet het aller goekoopste maar heb nu een kwalitatief goed aas en naar eigen inzicht.het is duurder dan bij de boilieman maar dat zie je dan ook wel weer terug in de structuur van het aas, de smaak, de ingrediënten waarvan ik nu wel weet heb, en geen rest deeg van een andere bollen partij door de bollen heen..
Zo had ik bij de boilieman bijvoorbeeld zwarte bollen, maar vond soms blauwe stukjes in de bol of geel... nogmaals prima rivier bollen of instant bollen en daar is de prijs ook naar vanaf 2 euro.

Ik ga vanavond mijn eerste sessie draaien en ik zal Jullie hiervan op de hoogte brengen, ik moet nog steeds toegeven dat het water echt verdomde lastig is, dus ik zou zomaar in de toekomst een ander water type uit kunnen zoeken, dit zou tevens een groot water betreffen waar weinig gevist word maar daarover later meer indien nodig !
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

18-09-2015 21:36

Ik ben benieuwd of die toegevoegde (minimale) ingrediënten die je bol voorzien van een label het verschil gaan maken !!!!,.ik heb ook met bollen van Chris gevist (sv1) maar 0,0 vertrouwen daarbij vind ik Chris ongeloofwaardig nav een statement die hij maakte om alleen te draaien voor bekenden van hem enz nav het watersense verhaal en zijn fysieke gestel om een aantal maanden daarna vol aan de bak te gaan met de firma CG baits,.de bollen nagenoeg overal werden aangeboden en ze volgens gebruikers dusz niet uit persoonlijke ervaring kwalitatief ook een stuk minder werden daarbij komen ze gewoon uit de fabriek daar waar nagenoeg al het andere ook vandaan kom.
In ieder geval succes
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2015 22:03

Wel dat er minimale ingrediënten in zitten ben ik het niet mee eens.
8 ingrediënten vind ik niet echt minimaal.
Maar goed ik wil hier geen discussie maken over persoonlijke keuzes. Het is ook niet dat ik Chris zo goed ken dat hij voor mij een uitzondering zou maken om zelf te laten draaien.maar goed...belangrijkste vind ik dat ik nu aas heb met een eigen draai, en het vers aas is met een eigen labeltje waar de vis op terug kan vallen. Voorlopig zit ik nog op de bank dat pokke weer af te wachten zodat ik kan gaan vissen !!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-09-2015 22:14

Ik denk dat Mike minimale hoeveelheden bedoelt.
Verder zal ik Mike eens eens doosje punten en komma's opsturen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-09-2015 03:34

Wegens het gemaal die vol aan het spuien was, was er niet te vissen met allemaal drijfwier en kroos.ik ben instant op een lokaal putje gaan zitten en de eerste schub is een feit.geen foto van genomen wegens dichte mist en het betrof nou ook niet echt een foto model ( 16 pond ).
Al met al blij met de vis, baal alleen van de voerstek !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-09-2015 13:04

was een lekker nachtje, met 2 vissen heb ik zeker niks te klagen, en met de schoonheid van de tweede vis al helemaal niet, altijd leuk een oude bekende tegen te komen :)

mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

14-10-2015 20:00

Een maatje van mij is wat gaan experimenteren met bollen van de boilieman,hij heeft daarvoor gebruikt de mulberry florentine (3,50- kg) en heeft deze een paar maanden laten weken in de Marine17 van Solar 1 liter 11.- 5kg bollen in een emmer en 1 liter Marine17 er over heen gegoten dit een maand laten staan en om de paar dagen de emmer omgeschut,daarna de bollen afgegoten en in de vriezer gedaan en wederom weer 5kilo bollen in de emmer gedaan en deze weer laten weken.
Ik ben van mening dat de juiste spot en een degelijke rig belangrijker is dan een boilie maar degene heeft zich echt hellemaal ondersteboven gevangen op een behoorlijk lastig watertje.
Mijn conclusie en wellicht kortzichtig maar een goedkoop schraal bolletje verdrinken in een goede vloeistof deze door elke firma wel word aangeboden in hun segment dan heb je uiteindelijk gewoon een zeer attractieve vangbare bol.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

14-10-2015 21:18

Ik heb vermoedens Mike!!

Groet, Peter

Ps pb me ff of mij vermoedens juist zijn. :)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

16-10-2015 18:06

Toch wel geinig Leon Leenderts om als Mike de Jong door het leven te gaan!!!

Groet, Peter

Ps welcome back :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-10-2015 15:40

Guess who's back, back again!

https://www.youtube.com/watch?v=nxpTx0VDBKw

'Had Mike trouwens geschat op 'n jaartje of 15 :D. Hopelijk heeft Leon dat doosje punten en komma's ondertussen al ontvangen...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).