Kilo prijs UK ready,s belachelijk toch of niet?


Plaats reactie
harry de jonge
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-02-2015 14:22

01-03-2015 13:34

Solar 13,-
Nutrabaits 15,-
Mainline 14,-
Ccmoore 14,-
Rod Hutsinson 13,-
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

01-03-2015 13:58

Gewoon minder voeren dan :lol:
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

01-03-2015 14:50

Aan mij niet besteed! Wat een geld
nathan buntinx
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 21:12

01-03-2015 17:58

Ingredienten kost :2 euro max, reclame kosten 50 cent max, verpakkingskosten 25 cent.
Arbeidskosten 20-50 cent.
Winst voor de winkel een 5 euro per kilo, winst aas bedrijf 5 euro per kilo.
Ze zien iemand goed vangen met een boilie, moeten ze die boilie ook hebben.En denken niet aan de andere dingen die leiden tot het vangen v karpers.
Ik blijf rustig zelf verder rollen, en heb een heel goede bol voor 2 .5 euro.En denk meer aan hoe ik vis,en waar ik op welk moment ga vissen.
Is voor mij allemaal gebakken lucht.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

01-03-2015 18:11

Duur? Ja.

Het rare is wel dat als er iemand op de markt komt met een ready van onder de 4 euro dat er dan hele volk stammen komen vertellen dat dat nou echt nooit wat kan zijn.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-03-2015 19:07

nathan buntinx schreef:Ingredienten kost :2 euro max, reclame kosten 50 cent max, verpakkingskosten 25 cent.
Arbeidskosten 20-50 cent.
Winst voor de winkel een 5 euro per kilo, winst aas bedrijf 5 euro per kilo.
Ze zien iemand goed vangen met een boilie, moeten ze die boilie ook hebben.En denken niet aan de andere dingen die leiden tot het vangen v karpers.
Ik blijf rustig zelf verder rollen, en heb een heel goede bol voor 2 .5 euro.En denk meer aan hoe ik vis,en waar ik op welk moment ga vissen.
Is voor mij allemaal gebakken lucht.



Ingredienten 2 euro? Woehaha neem maar van mij aan dat sommige bollen incl draaien richting het dubbele.kunnen gaan, daarnaast zal er ook nog een pand betaald.moeten worden, vergeet je voor gemak de transportkosten en houd je geen rekening met de btw die eraf gaat..... Volgens jou theorie word je innde hengelsport schathemeltje rijk
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 01-03-2015 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
harry de jonge
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-02-2015 14:22

01-03-2015 19:25

Oke tot zo ver,.de gemiddelde prijs is 14,- waarvan minimaal de helft kosten zijn die niet tengoede komen van de ingrediënten? (Btw,transport,reclame kosten,verpakking)
nathan buntinx
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 21:12

01-03-2015 20:35

[/quote]
Ingredienten 2 euro? Woehaha neem maar van mij aan dat sommige bollen incl draaien richting het dubbele.kunnen gaan, daarnaast zal er ook nog een pand betaald.moeten worden, vergeet je voor gemak de transportkosten en houd je geen rekening met de btw die eraf gaat..... Volgens jou theorie word je innde hengelsport schathemeltje rijk[/quote]

Als je alles in bulk aankoopt dus een 1000 kilo heb je je ingredienten tegen een fractie vd normale kostprijs.Wat onze kleine boilieboeren niet kunnen doen,of bij carpfood hun bollen laten draaien die nog veel winst maken op hun melen die ze in bulk aankopen.
Toevoegingen zoals liquid liver etc in bulk zijn ook maar een fractie vd prijs.
Kijk naar K nash, die is multimillionair, laat de meeste van zijn producten in China maken tegen een hongerloontje en verkoopt hier zijn tenten bedchairs etc met monsterwinsten.
Laat ze nog een 7-8 euro per kilo winst maken als je de andere kosten er nog bijrekent,is toch nog ruim voldoende.
Boilies van 14 euro de kg is gewoon schandalig.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-03-2015 20:41

Je KAN, je MAG, je MOET niet !! :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2015 22:11

Waar vind ik dat Kevin Nash multimiljonair is? Er wordt van alles geroepen en Kevin Nash is een van de meest besproken bejaarden in de karpervisserij. Hij zal vast niet onvermogend zijn. Maar waar kan ik de beweringen checken?

De eerste fout die je maakt is je uitgangspunt. Er bestaat gewoon niet zoiets als een verkoopprijs die herleidbaar is tot een ingrediëntenprijs. De producent bepaalt de prijs en de consument bepaalt of hij de geleverde waar daarvoor wil kopen. Spreekt vanzelf dat de producent die zich uit de markt prijst geen lang bestaan heeft. Nash baits was een van de eersten en bestaat nog steeds. Dus de prijs is toch wel precies in de roos zou ik denken. Het product is goed geplaatst op de markt. Laten we de discussie niet vertroebelen en het even bij boilies houden.

Als een lokale kleine aasleverancier zich op die markt wil handhaven moet hij onder die prijs gaan zitten. Dat is nou precies wat er al jaren gebeurd. Je kan niet beweren dat er niet heel wat in dat segment proberen mee te doen. Sommigen ook al weer een tijdje. De klant heeft daar alleen maar baat bij. Dus helemaal niks schandaligs aan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
nathan buntinx
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 21:12

01-03-2015 22:49

http://companycheck.co.uk/director/902369204

Kevin Nash holds 4 appointments at 4 active companies, has resigned from 1 companies and held 0 appointments at 0 dissolved companies. Kevin began their first appointment at the age of 36. Their longest current appointment spans 23 years and 6 months at CATCHUM 88 LIMITED. The combined cash at bank value for all businesses where Kevin holds a current appointment equals £150,479, with a combined total current assets value of £3,802,207 and total current liabilities of £1,655,337. Roles associated with Kevin Nash within the recorded businesses include: Director


Nee de verkoopprijs is niet herleidbaar tot de ingrediëntenprijs.

http://www.hengelsportknaller.nl/mainli ... 18-mm.html
8.95 voor 500 gr dus 17.90 voor 1 kg, er zit waarschijnlijk een heel duur ingrediënt in,zoals gebakken lucht,want dan begrijp ik de verkoopprijs.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2015 22:59

Dat is het bedrijf Nash Tackle.

Wat ik al zeg, de producent zet een product op de markt En zet daarbij de prijs op basis van allerhande factoren.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
nathan buntinx
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 21:12

01-03-2015 23:08

Kees Ouwehand schreef:Dat is het bedrijf Nash Tackle.


Waar hij eigenaar en directeur van is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2015 23:13

Oprichter zeker, maar op dit moment weet ik het niet of hij de volle eigenaar is. Geld zit zo te zien in het bedrijf. Maar, wat dan nog?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
nathan buntinx
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 21:12

01-03-2015 23:20

Ja heeft hard genoeg er voor gewerkt, maar wat er op de bank van hem staat kan je natuurlijk niet weten.
Ik vind het gewoon te veel geld wat bepaalde firma's voor sommige bollen vragen.

Hier bij ons valt het nog goed mee,en is het nog betaalbaar.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-03-2015 23:27

Je hebt genoeg keuze, dus begrijp ik niet waar je je druk om maakt.

Wellicht voor het begrip. In de UK wordt een ander prijssysteem gehanteerd waardoor de hengelsport producenten hogere prijzen hanteren. Een betere marge hebben. Om die reden is aas uit de UK duurder dan wat hier geproduceerd wordt. Dat feit op zich heeft er voor gezorgd dat er een enorm alternatief aanbod is gekomen. Nadeel is dat er nog wel eens eentje sneuvelt.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

02-03-2015 11:25

Het blijft een fascinerende discussie :)
Ik denk dat Nathan wel een punt heeft in deze.
Aas is voor de handel natuurlijk een ongelooflijke goudmijn. Een product dat alsmaar in het water wordt gegooid en wat soms wel 15 euro de kilo moet kosten...
Het in het water gooien zorgt voor een enorme omzetsnelheid en is dan ook(uitgezonderd endtackle misschien) onvergelijkbaar met andere hengelsportproducten. Je kunt er, als je het slim speelt, waarschijnlijk behoorlijk rijk van worden. Geen wonder dat de aasfirma's als paddenstoelen uit de grond schieten...
Maar boilies blijven ondanks alles in oorsprong toch echt gekookte deegballetjes met een kleurtje. Qua ingrediënten meestal enigszins vergelijkbaar met veevoer of honden en kattenbrokken (die niet voor niets zo goed vangen aan het wateroppervlak) Nou, wat kosten hondenbrokken. 2 à 3 euro de kilo? Eigenlijk zouden boilies niet veel meer mogen kosten. Toevallig heb ik een eigen karperwater waar ik momenteel naar hartenlust experimenteer. De vissen lusten vooralsnog schijnbaar alles. Goedkope boilies, peperdure boilies, pellets, hondenbrokken. Voorlopige conclusie: Ik denk dat het heel moeilijk is om een boilie in de handel te vinden die géén karpers vangt. En voor wat die hele dure boilies betreft want daar ging het in deze topic over:
Het zijn vooral de karpervissers die worden gevangen :o

MVG
Plaats reactie