mainline cell boilie


Plaats reactie
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-11-2014 18:44

Sommige blijven maar roepen dat raedy's slecht is voor de vis. Heb het gevoel dat een voor een DEEL commercieel belang is.[/quote]

Je kan het ook omdraaien,...nogmaals zoveel gerespecteerde aas firma,s die readies maken en al vele jaren lang,.mijn gevoel gebaseerd op ervaringen zeg dat het geen ruk uitmaakt.
dave staal

18-11-2014 18:55

Ik heb hetzelfde gevoel.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-11-2014 19:34

Ik krijg last van onderbuik gevoelens!!

Groet, Peter

Ps ik ga straks een partij schijten dat willen jullie niet weten!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-11-2014 20:39

En met welke hand veeg jij je hol dan af Peter ?? :o
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-11-2014 20:52

Met rechts en 4-laags en links om dit bericht te typen.

Groet, Peter

Ps ff serieus mainline cell boilie en ik praat over schijten!! Waarschijnlijk niets doen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-11-2014 20:56

Hehe,scherp hoor zat zeker een luchtje aan ... 8)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-11-2014 21:18

Luchtjeee!!! Het gezin noemt het al een flavour!!

Groet, Peter

Ps alles vangt, maar of het serieus is???
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-11-2014 21:38

Dave,
nu begeef je je op glad ijs.

Als ik met de ready mades door was gegaan zou ik nu rijk zijn geweest. Omdat ik visser ben en dacht in te zien dat de vissen er niet wel bij zouden varen heb ik die rijkdom opgegeven uit principe.
Ik ben niet rijk, maar ik maak aas op de manier waarop ik denk dat het goed is.

Als je me op dit vlak wil beschuldigen moet je van hele goede huize komen.

Zoek er nog eens een stuk of tien die alleen freezerbaits maken...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-11-2014 21:43

Oh.. we aren al een paginaatje verder, maar hij blijft staan... :roll:
dave staal

18-11-2014 22:03

Beschuldigen waarvan??
Dat je commercieel belang hebt bij de verkoop van freezers??

Lijkt me als een bedrijf alleen freezers verkoopt en iemand die dat bedrijf vertegenwoordigd dan ready's als vis gevaarlijk neerzet ja dan krijg ik het GEVOEL....niet meer en niet minder.

Hoezo was je rijk geworden van de ready's?
.

Ken er geen 10 die alleen freezers verkopen. .??
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-11-2014 22:13

Dodelijk?


Vreemd dat een product als bijvoorbeeld PG, wat veelvuldig in ready mades gebruikt wordt om vocht te binden en schimmelwerking dient tegen te gaan of sterk te remmen, afhankelijk van wens (korte trip of op de plank in de winkel), 'gewoon' in de strot van rundvee gekiept wordt om benodigde energie te schenken.

http://www.dierenklinieken.net/dieren/r ... iekte.aspx

PG zit overigens ook in menig product voor menselijke consumptie en cosmetica.., maar puur geveegd op mijn hand creëert het spul een droge huid!

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/T/Tabak/ ... leenglycol

http://nl.wikipedia.org/wiki/Propyleenglycol

http://home.hccnet.nl/henk.dewit/schade ... ienten.htm

Mijn ervaring na jaren zelf draaien en na de laatste jaren ook enkele keren wat readies op de kop getikt te hebben, (o.a. product uit de ultimate veiling) is het volgende;

Ik heb het idee dat ik er instant niet minder door ben gaan vangen. PG schijnt zelfs een trigger voor vriend karper te zijn. Mijn uitgangspunt is echter wat zekerheid inbouwen door voorvoeren, en daar begint het voor mij toch wat te knellen.

Sinds ik begin vorig jaar een berg oudere freezers, en readie restanten aan het opvissen ben, waarbij ik alles in de vrieskist gestopt en gemengd heb met vismeel pellets en er zelfs een kwart aan, voor mij duidelijk bewezen, verse bollen aan toegevoegd heb, is mijn vangst na voorvoeren ook op plaatsen waar ik voorheen geen (externe) stek problemen had, echt niet meer wat het was. Dat mindere vangst probleem heb ik ook eens bemerkt met zeer lang gedroogde bollen.

Laat ik nu vorig jaar zelf een shelflife testje hebben uitgevoerd met een eigen mix en PG, waarvan ik het restje boilies afgelopen week uiteindelijk maar heb weggegooid. Ze lagen in plastic, onderhevig aan zon en temperatuurswisselingen en na een jaar minimaal maandelijks checken op smaak en zichtbare schimmel vond ik wel welletjes. Niet dat het niet meer smaakte of er ranzig uitzag hoor, maar ik was er wel klaar mee omdat ik zelf toch nooit zelf een soortgelijke bol zou samenstellen om daadwerkelijk mee te vissen...

De dosis in die bollen was van dien aard dat het, na een bekend onderzoekje geraadpleegd te hebben, dat dit toch een realistische beeld was voor wat er uit de fabrieken komt. De dosis welke ik nu op 50+kg. mix wil gebruiken zal zeer waarschijnlijk zorgen dat het aas zo'n twee a drie maandjes in plastic op een plank in het donker zal kunnen liggen. Een dosis welke wel meer boilieboeren waarschijnlijk als optie voor buitenlandtrips aankaarten, zolang er donker en op constante temperatuur bewaard wordt.

Wederom test ik een zak in daglicht en zal de rest zonder tussenkomst van andere producten op vissen. Wel zal ik het aas, wat binnenkort gedraaid moet worden, eerst in de vriezer bewaren omdat ik geen 70 kilo naar z'n grootje wil laten gaan voor eht seizoen begint. Bovendien hebben we dan weer met wat verval van het aas in de vriezer te maken, puur om de vergelijking aan te gaan met m'n huidige aas.. Een kleine maand vooruitdenken en dat aas dan uit de vriezer plaatsen zal me tegen die tijd wel lukken haha.. Wat betreft viswater zal er net als afgelopen twee jaar geen vaste noemer zijn, evenals dat er afwisseling zal plaatsvinden tussen instant vissen en voorvoeren. Het mengsel aan doge mix wat ik zal gebruiken is nu ruim een jaar oud, van de zelfde samenstelling, maar wel in een stabiele omgeving bewaard. Eigenlijk omdat ik de optie van niet geheel 'vers' wel wilde meenemen. Maar ik zal het zien.

Lastiger dan de bovenstaande factoren ga ik het mezelf trouwens ook niet maken, want zo'n 70 kilo verteld mij wel genoeg over vangstkracht. Dat er vissers zijn die dat achteloos wegvissen, dat kan. Ik zal er wel een seizoentje over doen, of er moet een leuke vakantie langs komen.

Overigens zal ik hier niemand op weg helpen door een dosis en mix te vermelden etc., want ik wil het gebruik van dit soort producten niet in de hand werken. Zelf testen om tot een conclusie te komen is mijn doel. Want wat fabrikanten gebruiken aan dosis, daar kan ik als consument slechts naar gissen...

Ik denk :oops: dat het eerder aan het ras van de vis ligt en niet aan het aas wat wij erin gooien. de zogenaamde pannekoek vissen worden toch wel vervette vissen

Genetische bepaald zijn tot snelle of extreme groeicapaciteit is niet hetzelfde als vervetten. Zulke rassen kunnen vatbaar zijn voor vervetting, maar daar draagt en omgevingsfactor zoals ons vele voer, dus ook het koolhydraatrijke, en zeker vet en olierijk voer op afgesloten viswateren, alleen maar in een veel grotere factor aan bij dan genetische aanleg.

Het verhaal op open water betreft veelal groei en dat zullen de vele SKP's in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid alleen maar beamen.
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 18-11-2014 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-11-2014 22:27

Legt je geen windeieren hé zo'n babbelbox.

Groet, Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-11-2014 22:37

Had jij je stropdas niet afgedaan. Pas maar op dat je niet stikt tussen die benen van je vrouw. Ik zal je wijze postings missen :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-11-2014 08:59

Allereerst waardeer ik de reacties van Mitsz,..betrokken bij een aasfirma en ongezouten openlijk zijn mening geven op dit forum vind ik Top,.ik heb dit al vaker aangehaald waarom de zogenaamde Aasfirma boys zich hier niet laten horen of zien???,..belangen? negatieve publiciteit? enz,..

Even terugkomend op de readies het instant vissen en vangen op wateren waar bijna en alleen met readies worden gevist is de ready toch allang geen instant bol meer?en terugkomend op de stelling hoeveel aasfirma,s er zijn die enkel en alleen maar freezers verkopen dan ben ik bij 3 al klaar.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-11-2014 12:30

Even over commercie en mijn inspanningen in de sociale media.

Ik ben karpervisser mannen. Heel m'n leven al loop ik langs de waterkant en voel ik dezelfde magie als jullie allemaal. Wat zou er onder water gebeuren?
Als kind lag ik hele dagen met m'n hoofd over de rand van de loopbrug te wachten op de vissen die eronderdoor zouden zwemmen.
Heel m'n jeugd heb ik aan de waterkant besteed. Ik houd van de onderwaterwereld en de natuur in het algemeen.

Als ik nu eens zeker kan gaan weten, dat ik al dat moois geen kwaad aan doe door fatsoenlijk voer in het water te gooien, dan wil ik daar graag achter komen. Hebben we allemaal wat aan...

Dus... ik ga lekker door met m'n zoektocht naar de waarheid. Dat heeft allemaal niets met commercie te maken, maar alles met mijn liefde voor de onderwaterwereld...

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

19-11-2014 19:25

Weet je wat het nou is beste Mitsz, op dit forum hebben enkele duizenden leden een ontzettend dikke plaat voor hun harsens mbt aas, er worden tonnen aan boilies het water ingeflikkerd als het maar vangt.

Groet, Peter

Ps en ga nou niet roepen wat is dan goed of slecht aas!!! Ik opper trouwens ook het verbod van 'storten' van allerlei voer m'n op putten/vijvers en zeker de betaalwateren.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-11-2014 19:46

Ben het met je eens Peter. Het moet weer wat normaler worden.

Liever een beetje kwaliteit -wat dat dan ook moge blijken te zijn- erin,
dan ladingen rotzooi.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-11-2014 20:01

mitsz van der kamp schreef:Ben het met je eens Peter. Het moet weer wat normaler worden.

Liever een beetje kwaliteit -wat dat dan ook moge blijken te zijn- erin,
dan ladingen rotzooi.


Volgens mij is hierop een topic gesneuveld en gaven de zogenaamde kenners niet thuis.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-11-2014 20:42

Als er op sommige putten geen voer meer gestort word,ben ik bang dat er een hoop vissen gaan sneuvelen, teveel vis,te lang gewend aan aas,halen er overduidelijk hun vitamines uit,en zijn dit al zoooo lang gewend te eten,en ja dat denk ik echt,
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

20-11-2014 11:52

Ligt er dus een beetje aan wat er in gaat Rik.

Hier ga ik eens rustig over nadenken...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-11-2014 01:29

Even terugkomend op de readies het instant vissen en vangen op wateren waar bijna en alleen met readies worden gevist is de ready toch allang geen instant bol meer?

Instant bol slaat vooral op de snelle instant werking van dat spul. Een trigger, in dit geval PG (als vochtbindend en houdbaarheid verlengend product + evt. naflavouren van de bol), kan op de aanwezigheid van eten blijven duiden. Zeker wanneer er weinig anders te halen valt! Zo'n trigger kan echter ook afstotend gaan werken op vis als negatieve reactie op het gevangen worden. Ook mogelijk met een natuurproduct als salminol oid.

Wanneer een visser op soortgelijk water zo'n bol zonder voorvoeren inzet, dan gebruikt deze de bol natuurlijk wel gewoon instant. Of de bol er al eerder en/of veel of weinig gebruikt is, is een ander verhaal en hoeft natuurlijk niet. Maar die afname van menig bollenboer bij die paar fabrieken, da's idd vragen om veel van het zelfde in het water.

Resume; Herkenning kan positief, maar ook negatief uitvallen. Zelfs vis afhankelijk...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

21-11-2014 03:19

Stukje uit een reactie van M.M.

Sinds ik begin vorig jaar een berg oudere freezers, en readie restanten aan het opvissen ben, waarbij ik alles in de vrieskist gestopt en gemengd heb met vismeel pellets en er zelfs een kwart aan, voor mij duidelijk bewezen, verse bollen aan toegevoegd heb, is mijn vangst na voorvoeren ook op plaatsen waar ik voorheen geen (externe) stek problemen had, echt niet meer wat het was. Dat mindere vangst probleem heb ik ook eens bemerkt met zeer lang gedroogde bollen
.

Die laatste zin vind ik nou echt interessant.
Waarom zijn die bollen (mogelijk) minder attractief.
Is het een kwestie van minder smaak, minder uitlekken of ligt het aan de consistentie van die bollen. M.a.w. hebben karpers misschien een preferentie voor zacht(er) aas?
Het klinkt misschien dom, maar uit een onderzoek van Kasumyan (bij juveniele karpers) blijkt dat wel degelijk het geval te zijn. In dit geval ging het om agar agar, met percentages van 1 tot 5 procent op het totaal. Bij 5 procent was er een duidelijke vermindering in voedselopname aantoonbaar.
Ik weet natuurlijk ook wel dat karpers ook driehoeksmosselen etc. eten, maar een groot deel van zijn natuurlijk voedsel bestaat vooral uit zacht materiaal, zoals b.v. bloedwormen.
Is een bol dus vooral vangtechnisch superieur?
Ik weet het niet, maar er zit voor mij wel een zekere logica in.
Waarom hebben b.v. heel veel penvissers slechte ervaringen met bollen en waarom is blikmais zo goed?
In veel situaties is een bol de beste optie, maar het is natuurlijk wel een alles of niets visserij!
Je zet een val en hoopt dat de vis er in trapt.
Gaap, gaap…….

H.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

21-11-2014 07:49

Een keiharde uitgedroogde ready al een enige tijd bij de winkelier,groothandel of thuis in de schuur die is in mijn beleving gewoon uitgewerkt,.na een paar uur in het water te hebben gelegen word die toch vanzelf weer zacht.Ik ga zeker niet eigenwijs lopen doen maar zoveel firma,s die al vele jaren lang readies verkopen als dat dan echt slecht zou zijn dan vingen we toch alleen nog maar Brasem en herkende we de Karper alleen nog maar van een plaatje.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-11-2014 09:16

Hilco,

elke vorm van binding zal de attractie in de weg staan,
dus ook in het geval van agar agar. Simpel...

Vroeger -vissende met deeg- had je vaak de hele avond "leven" op de waker.

Groetjes Mitsz
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

21-11-2014 10:40

mitsz van der kamp schreef:Hilco,

elke vorm van binding zal de attractie in de weg staan,
dus ook in het geval van agar agar. Simpel...

Vroeger -vissende met deeg- had je vaak de hele avond "leven" op de waker.

Groetjes Mitsz



Ja witvis,.....