Bollen voor de rivier


Plaats reactie
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-09-2014 10:53

Klopt in beide gevallen, echter zal.je dat minder snel oberkomen met bollen die minder snel verzadigen, ofwel waar de vis meer van kan eten. Je vergroot daarme je eigen marge, of weten jullie wel precies hoeveel vis er over je voerplek komt? Daarnaast word de vis vertrouwder met je voer, wat je kans op een gehaakte vis vergroot. Dus ik zie nog steeds geen voordeel in verzadigend voer
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

24-09-2014 11:02

Het enige voordeel van verzadigend voor zou kunnen zijn dat vissen blijven terug komen, ik heb niet echt specifieke kennis maar kan me voorstellen dat een vis op een gegeven moment stopt met een bepaald voer vreten als het toch niet verzadigt.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2014 11:06

Beetje jammer dat dit ook weer een BM topic wordt, ik denk dat als je ervoor kiest voor deze man te gaan Rik dat goed doet, gewoon zeggen hoe je het hebben wilt en laten draaien.
Dat is fijn als je weet wat ervoor nodig is, zover ben ik nog niet en de TS informeert daarnaar, misschien even terug naar de orginele vraag?

Er wordt meerdere keren gezegd, onze inbreng op de rivier of kanaal is zo groot niet, mijn voeren op de kanalen hier is als een pingpongbal in de Maastunnel, de invloed is nihil, nee dus.
Want ik richt mij op een school karper waar wat flinkere dames omheen flaneren, stel je je voer voor in de lengte van een kanaal of rivier stelt het niks voor, maar zie je het voor je met de school eromheen wordt de wereld al wat kleiner.
Effe over mijn stek specifiek, het is hard werken om een leuke torpedo te vangen, er is een behoorlijke sterfte geweest een aantal jaar geleden en het kanaal zelf is behoorlijk schraal, de karpers leggen lange afstanden af om aan hun voer te komen, je vangt dus langgerekte beresterke torpedo's die zelden boven de 26pd komen maar fantastisch zijn om te vangen, het is maar waar je hart ligt.

Als je het zo bekijkt denk ik dat een zekere verantwoordelijkheid voor wat je erin smijt geen luxe is, ik heb altijd gekozen voor noten, pinda's en bonen, maar de orginele vraag was wat er in een goede rivier boilie moet zitten.
Ik denk dat dit soort vissen hit&run is, je moet vissen op je voerplek houden met een attractieve bol die aanzet tot terugkomen ook nog, en als ze er zijn moeten ze aangezet worden tot ongegeneerd schransen.
Ik geloof oprecht dat Mitsz zijn hart op de goede plaats heeft en daar serieus mee aan de gang wil, da's mooi en zodra hij iets heeft wat zou kunnen werken ben ik de eerste om een paar kilo te proberen, maar het moeilijke is dat schraal en goedkoop hand in hand lijken te moeten gaan.

Er zitten hier best een paar mensen die wat te melden hebben over de materie, zou het niet beter zijn om de gedachten te bundelen ipv te smijten met bagger vanuit je eigen stelling?
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-09-2014 11:37

mijn katten eten normaal Royal Canin of Science plan van Hills.
hoogwaardig uitgebalanceerd voedsel met alles erin.
en toch worden ze helemaal gek als ik met Lamshart,Koolvis,Gambas uit de diepvries of eendagskuikens aan kom zetten ondanks dat er minder voedingswaarden inzit. (ja ik spoor niet)

iig een combi van particles en schrale bollen werkt voor mij perfect op de "rivier"
zolang er maar voer ligt en er een beetje afwisseling is van smaken en de vis zoekende blijft.
soms om de stek op gang te brengen gooi ik zelfs een zooi witte aldi broden in ballen op de stek icm kattenvoer, tonijn uit blik, bruine bonen ,pellets,gekookte aardappels, rijst , pasta en wat er ook verder voor handen is ,desnoods een pan erwtensoep oid. :D
voor mij is het het belangrijkste dat de stek niet stil komt te liggen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 12:05

@ Rick

Waarom mag een naam als de boilieman niet vallen in een topic die gerelateerde verwanten heeft op dit topic,het gaat tenslotte om een rivier bol,en ik geef slechts een voorbeeld.
Mitsz heeft dit topic toch niet uit eigen belangen aangemaakt .
En tevens had hij al bollen voor de rivier in zijn gamma als de Visser dit wilde ?

Uiteraard heeft mitsz het hart op de goede plek zitten wat betrekking heeft tot aas maken,maar nogmaals,Chris Gabrielle,Joop butselaar,evert Aalten,en noem ze allemaal maar op hebben dat ook,maar hebben ook veelal een andere o ik op aas dan jij ik en wie dan ook.

De reden waarom ik iets aanhaal uit een ander topic,is omdat daar stellig beweert werd door mensen dat op een rivier schraal aas kut was,en je met minder kwalitatieve bollen meer kon vangen.
Nu het merendeel die daadwerkelijk op de rivieren ervaring heeft het eens is met mijn theorie,zeggen de mannen ja en amen,jammer dat er dan geen poot stijf gehouden word,en er ineens allemaal ja knikkers zijn,of ze reageren niet meer,maar doen alleen een bedankje.


Ps: er is nog geen enkele rivier Visser hier geweest die geen zoete bol wilde,allen willen zonder vismeel,ik werd een soort uitgelachen dat dat meer witvis opleverde,en waarom witvissers dan geen gebruik maken van vismeel als dat zo veel witvis zou vangen... Wel apart dat ik nog niemand heb gehoord over een vismeel boilie voor de rivier dan,zou ik dan toch niet uit me.nek lullen,en uit ervaring spreken ?
Laatst gewijzigd door Rik koster op 24-09-2014 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-09-2014 12:08

michel Tja schreef:mijn katten eten normaal Royal Canin of Science plan van Hills.
hoogwaardig uitgebalanceerd voedsel met alles erin.
en toch worden ze helemaal gek als ik met Lamshart,Koolvis,Gambas uit de diepvries of eendagskuikens aan kom zetten ondanks dat er minder voedingswaarden inzit. (ja ik spoor niet)


Dat is nu precies waar de schoen wringt Michel. Ik geef m'n katten ook regelmatig Royal Canin, maar ook daar zitten granen in. Uiteindelijk minder dan in de goedkopere merken, maar alsnog. In die gamba's of 1 dags kuikens zit dat niet, want in de plaats van een overdadige lading koolhydraten zit er?
Water... Probeer dat als bollendraaier voor elkaar te krijgen.

De enige granen die een kat binnenkrijgt zijn die uit de maag van een verorberde muis.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 12:26

Een kat heeft een hele andere vertering dan een vis,een rivier vis vreet en verteert veel meer,mensen betrekken put visserij veel te veel met de rivier visserij,zijn gewoon 2 werelden van verschil.
Ook met aas is dit gewoon een wereld van verschil.
Je.merkt het al direct aan de dril van een rivier vis,een visje van 15 pond laat je slip gewoon meermaals gieren.
En dat van een vis uit een putje is na luttele minuten al voorbij.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-09-2014 12:37

jo Mitsz,

ikzelf zie niet zo in wat er zo slecht aan granen is in aas op een rivier,daarentegen heb ik ook geen verstand van voeding, meer van eten :wink: :D
granen wegdenken zie ik ook niet zo snel gebeuren gezien de basis van de meeste bollen uit tarwe,mais,gries en/of ander meel bestaat.
op gesloten water met weinig natuurlijk voedsel kan het natuurlijk anders zijn,vooral het vele voeren op een select en klein bestand lijkt mij niet gewenst voor de vis. maar in het dieet wat wij de vissen voorschotelen zitten behoorlijk veel granen in het voedselpakket.
de biologie van de karper heb ik ook geen weet van ,behalve dat de aarsvingreep mij niet fijn lijkt voor de vis.en ik heb altijd geleerd dat de karper een alleseter (onderwatervarken)is die slim gebruik weet te maken van de omstandigheden. ook is mij altijd geleerd dat samen met de europese meerval de karper de sterkste vissen zijn die onze wateren huisvesten.

heb trouwens ook geprobeert mn katten aan de Carinibest te krijgen,puur,vers en rauw vlees. het rare is.. ze moeten het niet :o en dat terwijl als ik het lamshart klaar maar ze mij zowat aanvallen omdat ze niet wachten kunnen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2014 12:46

@Rik, ik bedoel niet specifiek jou, ik denk dat je met de BM een goede oplossing gevonden hebt, maar buiten jouw berichten om kruipt er weer welles/nietes over de BM in het topic, en daar zijn al andere voor, ik vindt vooral de visie op deze vraag interessant, het merk op de zak zal mij verder jeuken, BM of andere merken, thuisdraaiers, allemaal oke wat mij betreft verder.
Chris heb ik hoog zitten, Mitsz ook, en er zullen er veel meer zijn die verder kijken maar die posten hier niet, Mitsz wel en geeft aan ermee aan de gang te willen gaan, als mensen dan hun mening gebaseerd op ervaring enz delen en even over merken kunnen kijken kan er zomaar iets leuks ontstaan, want een doordachte rivier/kanaalbol die betaalbaar is zou voor mijn visserij een uitkomst zijn.
Zeker als dat gebeurt op een open manier, zou Mitsz erop uit zijn iets exclusiefs te brouwen dan zou hij wel gek zijn om hier over samenstellingen te brainstormen.

@Michel, ik heb honden waarvan er eentje ook speciaal voer krijgt, behoorlijk prijzig en uitgebalanceerd en toch staat er een rijtje E nummers, er zullen best smaak en geurverstevigers inzitten die aanzetten tot eten maar die niks met de werkelijke inhoud te maken hebben of voedingswaarde bezitten, alleen bedoelt om aan te zetten tot eten, bij natuurlijk voedsel spreek je (hoe zorgvuldig verstopt dan ook) meer het instinct aan van je hond/kat, dat waar zijn oerfamilie op jacht naar was ooit.

Ik ben zelf ook wel 's gaan voeren met gezoete gekookte bintjes, bix, trauvitpellets zoals ze in een viskwekerij gebruiken, gewelde hondenbrokken, noem maar op.
Maar wat de invloed is van al dat spul begin ik nu eigenlijk pas goed te begrijpen.
In algemene zin komt het erop neer dat bij voersessies er vooral naar de prijs wordt gekeken, als iedereen poen genoeg had zouden ze kwalitatief goede boilies voeren, ik wel in ieder geval.
Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om een redelijke prijs/kwaliteit verhouding uit al deze info te kunnen filteren, en ik voel mij niet te groot om toe te geven dat als een goede maker zijn naam eraan verbond mij dat een beter gevoel zou geven, specifiek voor mijn stekken bekeken, zomaar storten van het een of het ander kan hier schade toebrengen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-09-2014 12:49

Rik koster schreef:Een kat heeft een hele andere vertering dan een vis,een rivier vis vreet en verteert veel meer,mensen betrekken put visserij veel te veel met de rivier visserij,zijn gewoon 2 werelden van verschil.
Ook met aas is dit gewoon een wereld van verschil.
Je.merkt het al direct aan de dril van een rivier vis,een visje van 15 pond laat je slip gewoon meermaals gieren.
En dat van een vis uit een putje is na luttele minuten al voorbij.


Rik, op putjes kunnen ze ook knallen als een dolle, maar ik krijg de indruk dat direct gerelateerd is aan het zuurstofgehalte van het water alsmede het calcium gehalte. Dat even los van het aangeboden natuurlijk voedsel ten opzichte van de biomassa aan karper. Op het IJsselmeer knallen ze ook als een dolle. Daar heb ik ooit m'n langste dril meegemaakt.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2014 12:52

En over de verhoudingen van voedingswaarde en wat het werkelijk is, een of andere onverlaat had turfblokken in het kanaal gekieperd, dat had hij een paar dagen gedaan en de plaatselijke BOA belde mij omdat hij vond dat ik dat moest zien, het stond stijf van de vis, geen idee waarom?
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-09-2014 13:01

@ Rick,

als ik op een woonboot zou wonen langs het water waar ik graag vis zou elke avond een pan met kliekjes overboord gaan :wink:
naar mijn idee is er niks mis met ander voer ,ook als het goedkoop is.
rijst bijv is een prima middel om je stek actief te houden.
enige wat ik wel denk is dat overdaad schaadt,maar op een rivier zal dat absoluut niet snel gebeuren.
afgesloten water met een klein bestand wat bewoond is door cracks die allemaal jagen op hun target van 44 pond is een heel ander verhaal.

en als de karper het laat liggen, dan pakken de ratten,vogels of zelfs de krabben,kreeften of mosselen het wel :wink:

waar ik meer mijn bedenkingen bij heb is dat goo spul bijv.
of voer dat vergelijkbaar is en lijkt op wat voor ons een broodje doner kebab is ( 1 broodje = gemiddeld 1100 calorieen :o ) hoezo snel verzadigd ? dan liever schraal voedsel en de wil om te blijven eten :wink:
(nogmaals ik heb geen verstand van voeding, dus wat ik hier zeg zou zomaar eens nergens op kunnen slaan) 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2014 13:51

michel Tja schreef:@ Rick,

(nogmaals ik heb geen verstand van voeding, dus wat ik hier zeg zou zomaar eens nergens op kunnen slaan) 8)


Ditto hier maar met effe nadenken kom je een end, piepers of rijst staat idd niet bol van de kleurstoffen, die goo spullen wel, ik zag laatst bollen die felgroen waren, een fluo popupje, ala, maar kilo's van dat spul kan gewoon niet goed zijn.
Zou trouwens wel 's willen weten wat de gedachten zijn over enzymen, niet op zich maar de werking met andere stoffen.


Kiloknallers op cultuurwaters, tsja, soms denk ik wel 's, neem 's 2 stappen terug, haal diep adem en kijk naar wat je doet alsof je het voor het eerst ziet, misschien kom je zomaar tot andere inzichten, zoveel dumpen dat je je eigen hotspot maakt, gaat dat niet voorbij waar karperen om gaat, de vis zoeken, beetje peilen, het water leren kennen en op die inzichten oogsten.
Ik zal wel door een roze bril kijken ben ik bang.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-09-2014 14:25

De theorie achter schraal aas op de rivier om wat minder witvis te triggeren kan ik mij wel in vinden, even als dat een schrale bol verschil kan maken op een put waar iedereen met HNV'tjes vist. En de boilieman blijft een hot issue, begrijpelijk. Als ik MTC of ander bedrijf die custom bollen draaien voor klanten een schrale bol laat draaien, dan komt daar hoogstwaarschijnlijk een licht gele/bruine bol uit voort. Ligt er maar net aan welke producten er in gaan. Maar bij die boilieman staan ze stijf van de kleurstoffen (dat verklaart wellicht ook die soort drap die de boilies uitwasemen zoals al vaker is vermeld). Een bananenboilie moet geel zijn, een tuttifrutti oranje, een squid grijs en een andere fruitboilie groen. Heel erg thuis ben ik niet in die producten maar die kleurstoffen alleen al doen mij er niet aan denken om er maar iets te kopen. Maar niet iedereen is hetzelfde en de visser die niet zo thuis is in boilies denkt; hey een lekkere bananenboilie, nog eens goedkoop ook....en daar houd het bij op. Dan heb je nog de zogenaamde "exclusievere" boilies die voor een tonijn of squid bol verder moeten gaan. Zou je denken dat er daadwerkelijk spray dried squid, squidliver, leverpoeders etc in zitten? Voor die prijzen? Sorrie maar een schrale bol met een squid flavour en volgepompt met paars of grijze kleurstof is naar mijn idee geen squid bol.

Dus tot hoe ver zijn het verantwoorde schrale boilies? Dat er een verschil is in schraal en schraal is mij wel duidelijk. Al waren ze 1,50 per kg, houd ze! En hoe zit het met de manier van conserveren bij die man? Wie weet heeft hij er de ballen verstand van. Houdt het eerlijk en maak je balletjes tot zo ver dat kan zo verantwoord mogenlijk. Afijn, ik ga wel heel erg offtopic
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-09-2014 16:51

Beste Rik

Daar moet ik toch even op antwoorden, ik heb ze nl wel gevangen met een vismeel ook op zoet maar dat zijn meer de spiegels.
Als ik het over rivieren heb praat ik over ijssel/waal/lek/nederrijn/merwede in frankrijk de lot/somme /rhone/moezel deels in duitsland en in spanje de ebro dus denk ongeveer te weten waar ik over praat.

En ik snap precies wat Mitsz bedoeld heb jaren met de blackbeat gevangen, volgens mij hebben jullie het idee dat alle bollen hetzelfde recept hebben als vroeger.................ik ken je vertellen dat in scherpenzeel o.a de bollies van nash gemaakt worden vraag maar eens aan Mitsz.

Welk merk je in dit topic noemt kan me niet zoveel schelen hoor, maar dat was niet het gene wat Mitsz bedoelde met zijn vraagstelling.

En ik ken mainline en shimano ook dus als je over sponsoring praat, ik heb ze niet nodig ga lekker mijn eigen gang.

Ik heb nog niemand gehoord die een jutezak gebruikt met voer , en singel gevangen met 2x20mm in vaargeul zou ik de enigste zijn (denk het niet)

Gr Paul
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 16:55

Dan ben je het dus ook met me eens dat vismeel vele malen witvis gevoeliger is dus..?en de juten zak heb ik toegepast,vol met partikels aan een doorgang bij het riet gehangen gat onderin de zijkant en gaan!
Maar vond het na 2 keer niet de moeite waar er meee door te gaan.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-09-2014 17:02

Moet je die zak eens een keer volgooien met karpershit.

Geloof me...
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-09-2014 17:18

Beste Rik,

Als dat jouw ervaring is dan is dat ook prima he, ik heb die ervaringen niet dus
En na 2x opgeven?..............................ik gebruik hem af en toe nog wel eens alleen niet met particles.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 17:24

Ik vang beter als ik met 5 kilo bollen ga strooien dan als ik net een juten zak ga rommelen.
Mijn ervaring met vismeel is gewoon dat De witvis aantallen toe nemen,op de IJssel zit ik met spiegel en schub verhouding overigens ongeveer 1 op 100 denk ik.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 17:27

Voor de putjes vissers als we toch zo af en toe offtopic gaan,hang eens een emmer met vlees in een overhangende boom boven het water in de zomer,gratis maden constant op je stek,zo nu en dan wat bolletjes erbij,en zo kun je ook wel wat creëren,maar is het allemaal de moeite....?

Ps: wel wat gaatjes in de bodem hehe
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

24-09-2014 17:36

[quote="Rik koster"]Ik vang beter als ik met 5 kilo bollen ga strooien dan als ik net een juten zak ga rommelen.
Mijn ervaring met vismeel is gewoon dat De witvis aantallen toe nemen,op de IJssel zit ik met spiegel en schub verhouding overigens ongeveer 1 op 100 denk ik.

Na 2x al opgeven???,...Rikkert de Diehard,..Ik las ergens dat je 50Kilo had besteld,..dat is 10x strooien en dat voor een doorgewinterde Riviervisser.Ik heb met vismeel op de rivier net zoveel gevangen als met zoet,.trouwens,.de meeste vissen zijn zo en zo alleen maar schubs dus onderschijt maak je toch niet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 17:51

Die 50 kun je 70 kilo bollen van maken,en dan nog zo'n 80 kilo aan tijgers maïs lupine etcetera, is overigens voor 1 week vissen,is trouwens geen opgeven hoor,vis liever op een andere manier die me net zo goed vis oplevert.
Maar wat is jouw record overigens leen op de IJssel,en dan in aantallen op 2 maanden tijd ?ik ga over de 50 vissen heen,met een hoop voer,en jij met je handje attractief aas,mag ook op jaarbasis hoor ?? :wink:
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

24-09-2014 18:01

[quote="Rik koster"]Die 50 kun je 70 kilo bollen van maken,en dan nog zo'n 80 kilo aan tijgers maïs lupine etcetera, is overigens voor 1 week vissen,is trouwens geen opgeven hoor,vis liever op een andere manier die me net zo goed vis oplevert.
Maar wat is jouw record overigens leen op de IJssel,en dan in aantallen op 2 maanden tijd ?ik ga over de 50 vissen heen,met een hoop voer,en jij met je handje attractief aas,mag ook op jaarbasis hoor ?? :wink:

Stoer man,..meer dan 50stuks,.Ik heb waarschijnlijk niet zoveel netto vistijd als jij heb,.maar als je het graag wil weten een jaar of 3 geleden ving ik er gemiddeld 8 (karpers) op een nacht met 2 hengels en in de ochtend haalde ik me hengels binnen omdat ik het beu was,.300x dat geglibber op die bealgde basalt keien is nu ook geen fijne bezigheid.,..daar had ik inderdaad niet eens zoveel aas voor gebruikt,.Ik viste daar waar de vis op een bepaalde tijd gewoon was en als ze weg waren waren ze ook echt weg,..al gooide ik er bijwijze van spreken 800kg in.
En de zwaarste vis 16kg,.die zogenaamde gigaa vissen die jij vang waren niet aan mij besteed,.of ik heb een goede weger dat kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-09-2014 18:26

Wat heb ik gezegd over zwaarste vissen dan die ik ving...Jij wil op de man spelen leen,dan krijg je zul je reacties..
En zoveel vistijd had ik niet hoor,werkte toen fulltime in de slachterij, en had alleen de weekenden maar,overdags viste ik niet eens,en ik viste ook met 2 hengels overigens,toen mijn geld op was,en ik dus geen aantallen boilies meer kon gooien,gingen de vangsten drastisch omlaag,maar of jij dat geloven gaat ?
Discussiëren met een normale reactie,of met irritatie zoals jij doet zit nogal een verschil in
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-09-2014 20:00

Lief zijn voor elkaar mannen. Anders gaan we de foute kant op.

Ik heb ook wel goed gevangen met vismeel op rivieren, dus vandaar dat ik deze discussie wel leuk vind.
Op de Seine heb ik gevangen met vismeel ( zat op het foute stuk, maar weet nu waar ik wel moet zijn :D )
En dat geintje met die karpershit heb ik op de moselle als zeer productief ervaren.
Ik ving wel eens een barbeel of wat ander gespuis, maar ik heb daar nooit zo'n last van.
Als er maar een zooitje karpers tussendoor lopen en dat gebeurde ook.
Overigens, ik gebruikte toen bewaarzakken en die gaan stuk op de stenen, dus de jute zak is beter.

Ik vind het wel leuk dat er toch een beetje een verdeling komt. Maakt het interessant.
Plaats reactie