Liquids


Plaats reactie
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

11-09-2014 20:10

Iemand ervaring met de liquids van dreambaits?

Met name

Minamino
Arctic salmon oil
Digested chicken amino
Digested liver amino

Zijn deze pva friendly?
Hoe passen jullie ze toe?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

11-09-2014 21:14

Mits ze niet verdunt zijn, is het allemaal pva vriendelijk. Ik heb de spullen van dreambaits nog nooit in mn handen gehad maar sommige de producten opzich ken ik wel. Zelf soakte ik mn boilies er in. Let op, je aas wordt er super attractief van dus ook brasem zal snel op je aas zitten. Ik heb daar meestal geen moeite mee. Als zelfdraaier kun je het ook als trigger door je vloeistoffen doen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

11-09-2014 21:42

En heb je een voorkeur van liquid?
Welke dat je het beste gebruikt bij bepaald weer?
Zijn er combinaties die je niet zou doen?

Gaat het de smaak/geur niet helemaal veranderen van de boilie zelf?

Alvast bedankt voor de info
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-09-2014 22:23

Kevin, je vraagt erg veel, en dat is goed om te leren, maar je leert ook door te doen.

Ik bedoel hiermee: Iemands ervaring hoeft niet jouw ervaring te zijn. Iemands voorkeur hoeft niet jouw voorkeur te zijn. of die van de vis. Het is allemaal verschillend, de persoon, het water, de omstandigheid, tenzij je op het zelfde moment op dezelfde stek zit naast diegene vist met de zelfde aas, etc.
Er zijn te veel afhankelijkheden. Gewoon doen, proberen en dus vissen. Dit is positief bedoeld, hoor. Succes!
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

11-09-2014 22:56

Frenk de Gruiter schreef:Kevin, je vraagt erg veel, en dat is goed om te leren, maar je leert ook door te doen.

Ik bedoel hiermee: Iemands ervaring hoeft niet jouw ervaring te zijn. Iemands voorkeur hoeft niet jouw voorkeur te zijn. of die van de vis. Het is allemaal verschillend, de persoon, het water, de omstandigheid, tenzij je op het zelfde moment op dezelfde stek zit naast diegene vist met de zelfde aas, etc.
Er zijn te veel afhankelijkheden. Gewoon doen, proberen en dus vissen. Dit is positief bedoeld, hoor. Succes!


Bedankt, ik neem dit ook als positief aan.
Ik ben veel te leergierig, en dit vertrekt allemaal uit perfectionisme, ik wil niets verkeerd doen of overdrijven. Ik lees graag andere ervaringen, waarop ik mijn weg wat kan vinden en naar eigen wensen kan aanpassen.
Maar je hebt gelijk, sommige dingen moet ik gewoon proberen, trial and error.
Ik heb wel een idee wat ik ermee kan doen... En toch ben ik benieuwd naar andere ervaringen.
Toch bedankt voor je reactie, door zo een reacties zie ik ook bepaalde dingen in.

Mvg
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

12-09-2014 09:12

Je zou het allemaal tegelijk kunnen gebruiken maar ik zou niet weten waarom. Vooral de liguid digest liver en chicken veranderen het label van je boilie heel erg. Lever heeft een hele bijzondere ranzige geur. Maar veel zit tussen onze oren. Vissers willen graag een lekker ruikend bolletje met idem liquid, of in ieder geval iets bijpassend. Voor ons alleen maar simpele logica maar een vis let daar niet zo erg op. Zelf vis ik 2 verschillende boilies waaronder een zoete en ik giet er een liquid overheen die ik absoluut niet binnenshuis mag gebruiken zo erg riekt het. Het belangrijkste van zo'n liquid is de extra attractie die er van af komt, de triggers die er in zitten zodat de vis het eerder vind. Bij instant vissen erg handig.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-09-2014 14:25

Kevin,

De enige combinaties die ik zou vermijden, zijn die waarbij de ene vloeistof met de andere reageert op dusdanige wijze dat er een voor de vis schadelijk goedje ontstaat. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet snel gebeuren.
Oftewel: je kunt combineren wat je maar wil.
Ik weet het ook allemaal niet...
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

12-09-2014 15:16

Ja bij combineren bedoel ik niet liquids co'bineren. Maar of elke boilie bij een liquid gaat....
Maar zoals al is aangegeven, een vis zal hier niet te veel aandacht aan geven...

Ik vroeg dit omdat het me zou lijken dat als je over een goed ruikende zoete boilie, een stinkend goedje giet, je geen zoete bol meer gaat hebben... Dus dan lijkt het me zinloos die zoete bol aan te kopen als hij toch gaat stinken erna.

Is maar een voorbeeldje en hoop dat je de gedachte erachter snapt
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

12-09-2014 17:14

Ik zal het nog gekker maken. Een aasbedrijf waar ik mn boilies haal verwerkt altijd een sweetner in een vis mix. Ook al is het maar zo weinig dat wij mensen er niet veel van mee krijgen, de vis proeft vele malen sterker dan wij en schijnen toch op de 1 of andere manier zoet te prefereren boven vis. Dat combineren hoef je niet te nauw te nemen. Op een scopex bol hoef je niet persee een scopex dip te gooien.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
yannick martin
Berichten: 49
Lid geworden op: 01-12-2012 21:52

14-09-2014 14:59

ik zou voor de minamino en de digested liver gaan
zijn volgens mij de 2 betere liquids uit jouw lijstje
zowel in als over de boilie
Plaats reactie