Waarom zijn pop ups en dumbels (eig alles in potjes)zo duur


Plaats reactie
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

09-09-2014 11:53

Is het maken en de ingredienten ervan zo veel duurder?
Vooral bij van die potjes gewone boilies, die vaak geglugged zijn in dip stel ik me de vraag...
Dumbell potjes snap ik ook niet waarom ze zo duur zijn
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

09-09-2014 12:41

Wat denk je dat al die teams die voor die merken vissen van betaald worden? juist ja, door de jan lul die al die dure merken koopt, die teams gooien per sessie tientalle kilo's boilies in het (betaal)water, en die onkosten moeten bekostigd worden.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

09-09-2014 13:19

Omdat ze ietwat 'lastiger'/meer moeite te maken zijn door de thuisdraaier zelf. Daarbij koop je een potje waar je vrij lang mee doet, iets met doorloopsnelheid van kopen.

Gewoon een commercieel/marketing dingetje..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

09-09-2014 14:57

Er gaan vaak meer attractors, albumine, flavour etc in. Wellicht dat ze bij sommige bedrijven met een rolplankje de specials rollen. Er zijn ook bedrijven die voor dumbells meer rekenen, die heb ik eigenlijk nooit gesnapt want het is alleen een kwestie van een ander maat spuitkop op de machine.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-09-2014 16:20

Helaas, het anwoord ligt in de.kleine hoeveelheden plus het verpakkingsmateriaal. Geen enkel bedrijf heeft belang bij 100en kilo's popups. Ofwel er word in kleine batches gedraaid wat gewoon duurder is, immers alles moet ook weer schoon en omgebouwd. Daarnaast zitten er vaak meer attractors en kleurstoffen in. Vervolgens heb je meer handelingen nodig om het te verpakken want een 2,5kilo zaknis zo gevuld terwijl je met 2,5 kilo popups veel langer bezig bent en dan komen de kosten voor de potjes er ook bij. Daarbij moet er ook nog aan verdiend worden.
Antoinette: heeft niks.met teams te maken. Als alle mensen die op een beurs en bij een boiliebedrijf zouden helpen, gewoon in geld werden betaald dan waren de spullen nog duurder :wink:
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

09-09-2014 21:58

Kleine anekdote over dure dumbels uit een potje.

Alweer een paar jaar geleden neem ik m'n neefje voor het eerst mee met vissen.
We hadden beide een bloodworm dumbel van sticky eraan gedaan, ik als eerste om het voor te doen.
Ik werp mijn hengel in en hij ziet me pellets en boilies bij voeren, hij legt zijn hengel vlak uit het kantje bij wat plompen bladeren (mooi stekkie). Vervolgens zit die met de dumbels te voeren, gelukkig hoorde hij mij "NEE" brullen bij het 3e handje .... :wink: Dat waren pas dure dumbels
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

10-09-2014 10:45

Waarom kopen mensen dan van die potjes hookbaits en niet gewoon een zak boilies
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

10-09-2014 10:55

Zo'n potje geeft velen vertrouwen.... :roll:
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

10-09-2014 11:09

@Martijn, zo'n firma huurt een heel betaalwater af voor 1 of 2 weken zodat al hun teams (verschillende landen) daar kunnen vissen en mooie pics kunnen scoren voor die mooie cd's, ik schat dat er daar alleen al voor duizenden euro's op jaarbasis aan kosten naartoe gaan. Het maken van de cd, het camerateam, monteren van de filmpjes, en uiteraard de teams zelf die honderden kilo's boilies en ander spul het water in mieteren, ook moeten die teams eten en naar dat betaalwater reizen. Maar nee, dat word niet doorberekend? dream on.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-09-2014 12:02

Antoinette,

Natuurlijk zitten er promotiekosten aan het geheel. Net zoals elk bedrijf dat reclame maakt enzovoorts.

Alleen is zulks alleen maar marginaal, zeker bij de grotere bedrijven. Als je niet weet wat er precies speelt, dan kun je ook niet oordelen. Het uiteindelijk aan de eindgebruiker te bepalen wat ze geloven en wat ze wensen te betalen.

Over haakaasjes gesproken, daar kan ik me volledig aansluiten bij Martijn ;) Haakaasjes worden in veel gevallen nog handmatig geproduceerd. Zeker bij de wat kleinere bedrijfjes. Een los potje kost ook geld, en meer dan een plastic zak. Een zak is zo gevuld, een potje niet.

Wat de meerwaarde van haakaasjes kan zijn? Genoeg, zoals van het voorjaar bleek. Alles met die dingen gevangen op een bepaald Nederlands water met een wat zachtere bodem.

Je mag alles voor jezelf bepalen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

10-09-2014 12:15

Sven van Anrooy schreef:Haakaasjes worden in veel gevallen nog handmatig geproduceerd.


Zo weet ik dat ze bij MTC de pop ups bewust handmatig draaien.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-09-2014 12:17

Als je bij ons 40ton beton afneemt kost dat 500euro/ton.
Neem je 1 ton dan kost ie 900euro.

Antoinette vergeet niet dat het betreffende BTW ook in de picture komt te staan op die film, das ook reclame en daar hoort een aangepaste prijs bij, of misschien wel voor nop.
Prijs voor het voer kun je verwaarlozen en denk dat sommige 'tackletesters' gewoon nog zelf de benzine moeten betalen ook :lol:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-09-2014 15:15

Aas weggeven is voor veel boiliefabrikanten helemaal niet zo duur en de hoeveelheid die de gemiddelde teamvisser krijgt wordt ook nog wel eens overschat. Het is absoluut niet zo dat elke gesponsorde visser alles maar gratis krijgt, vaak is dat maar een (klein) deel en krijgen ze op de rest gewoon een flinke korting.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

10-09-2014 17:28

Ja ben inmiddels een heel gesprek aan het voeren met iemand die ook in een team vist, best interesante discussie vind ikzelf :D
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

11-09-2014 09:20

Wauw zo leer je nog eens wat...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 10:08

Wauw.., ook met sarcastische zinnetjes kom je blijkbaar tot 1920 berichten :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-09-2014 12:09

Ik ben het eens met Martijn en Sven.

Daar aan toevoegende dat er ook aardig wat dure ingrediënten worden gebruikt
in de gemiddelde pop-up mix...

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

11-09-2014 13:34

Ik geloof in hookbait, het heeft voor mij vaak het verschil gemaakt, voorbeeld, een maat en ik visten op een flinke vaart waar we gemiddeld 2,5 kilo boilies voerden, ik kocht de hookbaitversie van de boilie, hij vond het onzin, na 72 uur vissen had ik 10 vissen, hij eentje, we zijn door blijven voeren en de week erna van stek gewisseld, na 48u had ik 7 vissen, hij een blank, de enig veranderende constante was het haakaas.
Er zullen ongetwijfeld andere dingen hebben meegespeelt, de aanbieding en andere dingen, maar toch.

Dan is er nog iets wat niet iedereen begrijpt en dat is research en development, haakaas is niet op zondag bedacht en op maandag gerold, er zitten testfases in, aanpassingen en opnieuw proberen, ik weet dat sommige een seizoen testen voor het voor iedereen bereikbaar is, doe je dat dan ook nog met een team dan kan het aardig in de kosten lopen, niet alle 'youtube' vissers zijn uitgekozen op hun uiterlijk maar vooral op hun vermogen om vis te vangen, hun inbreng is dus belangrijk omdat ze vangstresultaten kunnen vergelijken met hun eigen ervaring en het aasje kunnen fijntweaken naar iets wat vangt, er is dus al geld uitgegeven voor er uberhaupt aan een potje wordt gedacht.

Het uiteindelijke product verdient uiteraard een mooie verpakking, tel de 2 op en als het kan nog wat verdienen ook en dan kom je aan die prijzen, ik denk dat iedereen voor zichzelf uit moet maken of het die extra kosten waard is, ik vindt van wel in ieder geval, zeker als je het gebruikt als kers op de taart.
Daar bedoel ik mee dat je het als aas gebruikt op een stek gevoerd met dezelfde normale boilie, ik heb geen idee of instant vissen met een hookbait iets extra's brengt.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

11-09-2014 14:16

Wat is tegenwoordig nou duur in onze hobby?uiteindelijk alle waar voor je geld,.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-09-2014 14:35

ik vis graag met hetzelfde als waarmee ik voer.
dus in mijn geval zou ik dan 25kg haakaasjes in plastic zakken willen als die zoveel beter zijn als de gewone bol. :wink:

vraag me af wat dat dan met de prijs doet? :roll:

zit tenslotte niet in een potje he 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 15:46

Voor mij heeft een potje met kant en klare 15mm. dumbels (gevist met foampje :D ), de paar keer dat ik afgelopen maanden op een water viste, een stuk makkelijker succes gebracht dan de diversiteit aan aas en voer/vis methodes waar ik tot dan toe gebruik van maakte om er tot visvangst te komen. Ook kilometers maken en bollen voorvoeren (a euro.., teveel!) maakten voor mij niet echt het verschil.

Vervolgens op dat door brasem geteisterde water ook solo vissend nog eens alleen karper aan zo'n klein aasje vangen vind ik heel wat, en het is dan simpelweg die 6,- euro waard...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-09-2014 21:53

Haakaas is een marge artikel.

Groet, Peter

Ps jaja vette marge tov de normale bollen.
Maaaaar het vangt wel!!!
Plaats reactie