Bevroren boilies laten versturen.


Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2014 18:46

Ik neem al jaren lang freezers ingevroren mee naar Frankrijk, nog nooit een natte kleffe boel gehad.
De boilies moeten voor het invriezen wel voldoende gedroogd zijn, een paar uurtjes op het droogrek is niet genoeg.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

27-08-2014 20:19

bert kamp schreef:Ik neem al jaren lang freezers ingevroren mee naar Frankrijk, nog nooit een natte kleffe boel gehad.
De boilies moeten voor het invriezen wel voldoende gedroogd zijn, een paar uurtjes op het droogrek is niet genoeg.

En als dit niet het geval is krijg je natte zooi,..maar dat vind jij natuurlijk weer onzin.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2014 21:32

Dan ligt het dus niet aan het bevroren opsturen, maar aan het niet voldoende drogen voor het invriezen.
Na het ontdooien zullen de boilies inderdaad even een nat zijn, je moet ze wel de tijd geven het vocht weer op te nemen.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

27-08-2014 22:02

bert kamp schreef:Dan ligt het dus niet aan het bevroren opsturen, maar aan het niet voldoende drogen voor het invriezen.
Na het ontdooien zullen de boilies inderdaad even een nat zijn, je moet ze wel de tijd geven het vocht weer op te nemen.

Je kan er een heel verhaal van maken maar bij dat proces ben je als consument niet betrokken en heb je ook geen invloed,.over flauwekul gesproken.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-08-2014 22:13

Ik zou daar toch zeker mijn beklag over doen bij de boilieboer en als daar niks aan gedaan wordt overstappen op een ander.
Het is niet zo dat je compleet machteloos staat, je hoeft zijn spullen niet te kopen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2014 23:30

Precies.
Je weet ook niet of er de beloofde 10% robin red van Haiths in zit of 5% van een eigen brouwsel.
Je moet er als consument maar op vertrouwen dat dat zo is, net zoals je er op moet vertrouwen dat boilies voldoende gedroogd zijn.
Zelfs als ze niet bevroren worden verstuurd kan het een natte zooi worden door condens als ze niet voldoende droog verpakt worden.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-08-2014 16:10

Effe ter aanvulling dan maar, vandaag kwam de bestelling van MTC binnen, ik had een testpakket besteld wat afgeleverd werd in een goede stevige doos.
De boilies zijn kakelvers en kurkdroog, geen vocht of rare plekken, 2,5 kilo boilies is ook 2,5 kilo, er zitten geen 'mislukte' of kruim in de zak.
Kurkdroog moet je wel in boilie begrippen zien, even zacht knijpen en je krijgt gelijk een olieachtig residu op je vingers, da's een plus in mijn beleving.
De hookbaits en popups zijn verpakt in mooie potjes met een mooi label, velen zullen dat niet interessant vinden totdat je gesoakte hookbaits in je potje zijn gaan lekken in je aastas, dat het er doordacht uitziet dmv een goed etiket is ook belangrijk, geeft mij het gevoel dat de klant serieus genomen wordt en laat zien dat de fabrikant zijn produkt voor vol aanziet.
De stickmix is rijk en gevarieerd, ruikt goed en voelt lekker stevig.
De soak zit in een goede plastic pot met een dop met rubber afdichting, geen goedkope keuze voor de leverancier maar wederom krijg je hier een goed gevoel van, hier is zorg aan besteed, niet effe een pakketje in een doos storten, ik kreeg een dejavu van Watersense lang geleden, die besteeden ook veel zorg aan het verpakken en presenteren destijds.

Ik heb de bollen in 3 partijen verdeeld, vacuum getrokken en nu liggen ze in de vrieskist, maandagnacht / dinsdagmorgen ga ik ermee vissen, op een cultuurwater en instant, wat er nog over is van de boilieman gebruik ik om te voeren in het kanaal voor mijn najaarstekken.
Nu ben ik allang niet meer gefixeerd op gewicht maar in de afgelopen week heb ik op dat cultuurwatertje veel gevangen tussen de 10 en 20 pond, lekker bezig maar er zitten een paar 26 plussers en een schub die nu toch wel over de 30 moet gaan, als er niet weer een Noordoost dag tussendoor komt ga ik die maar 's verwennen met deze ballen :wink:

Als laatste, ik heb gekozen voor een testpakket, de soak, stickmix, popups en hookbaits zijn ruim geleverd zodat als je na het testpakket voorlopig alleen boilies hoeft te bestellen, het is genoeg voor veel meer kilo's in de toekomst en da's ook wel een pre.
Mocht er interesse voor zijn hou ik jullie op de hoogte van het verloop in de komende week.
Vooralsnog een goed gevoel erover.

Grtz Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-08-2014 16:42

Ik zag nav deze laatste posting, dat ik nog wat berichten gemist had.

Bert, die ongein waar ik mee te maken had, dat was een bollenboer die ze te weinig had gedroogd en ook z'n te volle vriezer niet goed dicht kreeg. Dat laatste waren z'n eigen woorden.

Vervolgens hadden ze weer een tijdje liggen ontdooien in z'n bestel combo...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

29-08-2014 17:29

Rick van Sinderen schreef:Effe ter aanvulling dan maar, vandaag kwam de bestelling van MTC binnen, ik had een testpakket besteld wat afgeleverd werd in een goede stevige doos.
De boilies zijn kakelvers en kurkdroog, geen vocht of rare plekken, 2,5 kilo boilies is ook 2,5 kilo, er zitten geen 'mislukte' of kruim in de zak.
Kurkdroog moet je wel in boilie begrippen zien, even zacht knijpen en je krijgt gelijk een olieachtig residu op je vingers, da's een plus in mijn beleving.
De hookbaits en popups zijn verpakt in mooie potjes met een mooi label, velen zullen dat niet interessant vinden totdat je gesoakte hookbaits in je potje zijn gaan lekken in je aastas, dat het er doordacht uitziet dmv een goed etiket is ook belangrijk, geeft mij het gevoel dat de klant serieus genomen wordt en laat zien dat de fabrikant zijn produkt voor vol aanziet.
De stickmix is rijk en gevarieerd, ruikt goed en voelt lekker stevig.
De soak zit in een goede plastic pot met een dop met rubber afdichting, geen goedkope keuze voor de leverancier maar wederom krijg je hier een goed gevoel van, hier is zorg aan besteed, niet effe een pakketje in een doos storten, ik kreeg een dejavu van Watersense lang geleden, die besteeden ook veel zorg aan het verpakken en presenteren destijds.

Ik heb de bollen in 3 partijen verdeeld, vacuum getrokken en nu liggen ze in de vrieskist, maandagnacht / dinsdagmorgen ga ik ermee vissen, op een cultuurwater en instant, wat er nog over is van de boilieman gebruik ik om te voeren in het kanaal voor mijn najaarstekken.
Nu ben ik allang niet meer gefixeerd op gewicht maar in de afgelopen week heb ik op dat cultuurwatertje veel gevangen tussen de 10 en 20 pond, lekker bezig maar er zitten een paar 26 plussers en een schub die nu toch wel over de 30 moet gaan, als er niet weer een Noordoost dag tussendoor komt ga ik die maar 's verwennen met deze ballen :wink:

Als laatste, ik heb gekozen voor een testpakket, de soak, stickmix, popups en hookbaits zijn ruim geleverd zodat als je na het testpakket voorlopig alleen boilies hoeft te bestellen, het is genoeg voor veel meer kilo's in de toekomst en da's ook wel een pre.
Mocht er interesse voor zijn hou ik jullie op de hoogte van het verloop in de komende week.
Vooralsnog een goed gevoel erover.

Grtz Rick


Tsjaaa en dan krijg je dit MTC pakketje binnen en dan kijk je met een schuinoog naar die Boiliemanbollen en dan denk je?????? oke oke oke,.appels met peren of zoiets maar toch,..alle waar is naar je geld,..succes.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-08-2014 18:03

Is echt een andere orde, toen ik weer besloot te gaan vissen heb ik eigenlijk een oude maat geloofd zonder verder te kijken, effe een weekje weer inlezen en ik ben weer een stuk bij, in ieder geval is mijn mening over de boilieman ergens op gebaseerd, mijn ervaring.

Aas is belangrijk uiteraard en in een paar jaar tijd ook complex geworden, ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat veel kennis erover boven mijn pet gaat, ik ken de meeste ingrediënten wel maar de werking op elkaar en onder water laat ik graag aan de kenners over, start nummer 2 dus met goede bollen zullen we maar zeggen :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

29-08-2014 22:37

Hoi Rick,

Welke smaak heb je genomen van mtc?
Ik ben bijna door mijn pro line freezers heen en zat te denken aan de globe( op aanraden van een vis maat)
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-08-2014 23:29

Michel, ik heb voor deze gekozen:

http://www.mtcbaits.nl/-U4eC-/nl/winkel ... blackbait/

Ik wil ze instant gebruiken op een plas waar zeker bij de grotere vissen dressuur is, ik denk dat deze bol ongekend is daar, qua kleur en zeker qua samenstelling, maar Solution en the Globe ga ik ook nog wel een keer voor mochten deze bevallen.
Hou met bestellen wel rekening met iets langere levertijd dan met de gemiddelde readymade, de mijne waren er binnen 5 dagen, wat mij betreft een goed teken want ze zijn vers gemaakt.
Ben benieuw naar je ervaringen met de Globe, hou ons op de hoogte! :wink:

Grtz Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

30-08-2014 08:26

Rick van Sinderen schreef:Michel, ik heb voor deze gekozen:

http://www.mtcbaits.nl/-U4eC-/nl/winkel ... blackbait/

Ik wil ze instant gebruiken op een plas waar zeker bij de grotere vissen dressuur is, ik denk dat deze bol ongekend is daar, qua kleur en zeker qua samenstelling, maar Solution en the Globe ga ik ook nog wel een keer voor mochten deze bevallen.
Hou met bestellen wel rekening met iets langere levertijd dan met de gemiddelde readymade, de mijne waren er binnen 5 dagen, wat mij betreft een goed teken want ze zijn vers gemaakt.
Ben benieuw naar je ervaringen met de Globe, hou ons op de hoogte! :wink:

Grtz Rick


Daar ga je geen spijt van krijgen,.met oprecht het huzaren stukje van Mitsz,..
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

30-08-2014 20:04

Tnx,

Zal einde van de maand zijn dat ik een nieuwe batch ga bestellen.
Denk dat ik om te proberen eerst FF 5kg bestel.
Laat het zeker weten hoe het bevalt.
Ik zal ze ook het meest instant gaan gebruiken.
Misschien een idee om een apart topic te openen over de mtc lijn/producten?
Of gewoon in dit topic berichten?
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-08-2014 22:48

Citaat
_________________
Karpers zijn net tieten,het maakt niet uit of ze groot of klein zijn,zolang je ze maar FF mag vast houden


Wil je tieten dan ga je naar een betaalwater!!

Groet, Peter

Ps of hebben we het dan over implantaten?
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

30-08-2014 23:25

Huh?
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

31-08-2014 00:17

Peter bedoelt dikke tieten.
Op een betaalwater zijn dat vaak implantaten :P
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

31-08-2014 12:29

[quote="Michel Mester]
Misschien een idee om een apart topic te openen over de mtc lijn/producten?
Of gewoon in dit topic berichten?[/quote]

Het is best leuk ervaringen met de beter doordachte freezers en verse boilies te delen, aan de andere kant is het ook een beetje op dun ijs lopen, je krijgt dan ook reacties van mensen die meer met merken bezig zijn dan met zoeken van karper, al heb je een superaasje, als je vist waar ze niet zitten dan vang je niks en zeg dat niks over je aas.

Verder is het een kwestie van vertrouwen, er zijn er een paar die ik al jaren over voer zie nadenken, Mitsz is er een, Chris Gabriele is een ander maar er zijn er nog en paar, als je jaren investeert in kennis over aas dan weet je alvast meer dan ik en dat is voor mij ook belangrijk.
Verder kan ik in een aas geloven en er een goed gevoel over hebben maar dat bewijst niks, ik denk dat een goede visser wat variatie goed aas in voorraad heeft om te switchen en aan te passen.
Vang ik beter met het aas dan is dat voor mij genoeg, maar dan is het nog steeds maar een mening en moet ieder de waarde ervan zelf bepalen.

Grtz Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

31-08-2014 17:19

Ik let niet zo op andere vissers maar op de meeste gangbare wateren op uitzonderingen na kan je toch gewoon een visje vangen,.tegenwoordig hebben we allemaal een bootje een dieptemeter en alle gangbare informatie van waar wat te beleven val en wat voor bestand er zwem,.vissen daar waar ze niet zitten is wat mij betreft verledentijd.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

31-08-2014 17:31

Wat mij betreft al jaren, ook zonder dieptemeter :oops: Maar ik zie toch hier en daar nog steeds mensen zomaar lukraak ingooien, maar goed, ieder het zijne denk ik dan maar.
Alleen de meningen van die ervoor kiezen om zo te vissen, wat is die waard? Dat bedoelde ik eigenlijk.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

31-08-2014 17:40

Zomaar ergens ingooien op een zogenaamd recreatieplasje vol met vis met een goede instant bol,.een gekochte onderlijn en alle informatie via forums enz,.is vaak gewoon vangen toch,.op uitzonderingen na is het allemaal niet zo spannend,.Mijn grootste struikelblok is tegenwoordig gewoon TIJD,..
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

31-08-2014 23:14

Nou ik heb dus geen voerboot,geen diepte meter/fishfinder,geen peilstokken,en geen peil hengel.
Ook heb ik vaak geen tijd voor voercampanjes.
Dus als ik ga vissen ga ik echt op mijn gevoel of ervaring af.
Zelf ben ik er heel lang tussen uit geweest dus ik ben nu langzaam maar zeker mijn materiaal kennis en techniek aan het ontwikkelen.
Als ik instant vis wil ik echt een hele goede bol hebben omdat dat voor mij vaak het verschil tussen blanken of vangen betekend.
Ik heb al van alles geprobeerd en blijf zoeken naar een bol waar ik vertrouwen in heb
Kansloos gezeik!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-09-2014 16:39

Het interpreteren van het peilen is voor mij veelal belangrijker gebleken dan bol A of Bol B.

Een gladde kale bak daargelaten, maar zelfs daar kan je eventueel nog een leuke kleiplaat met muggenlarven of een richeltje vinden met wat peilwerk...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

12-09-2014 20:35

Peter van Loo schreef:
Liikt me sterk dat TTB van concept veranderd is maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Groet, Peter

Ik zou niet durven Peter ;)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

13-09-2014 14:48

Zou ik zeker ook niet doen Jacco, had wat bollen in de vriezer liggen van jou en zijn opgevist nu, maar moet zeggen dat ik er leuk op gevangen hebt.
Wilde die bollen "testen" versus eigen bollen in Frankrijk maar door omstandigheden ging die trip niet door dus hier maar te water gelaten.

Groet, Peter

Ps de extreme smell die doet het wel. :wink:
O ja ik had ze gesoakt in salminol!!