www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-07-2014 13:17

iemand ervaringen met bestellen en de bollen zelf ? ben wel geintresseerd in de cocos boilie , kost namelijk maar 2 euro de kilo :)
dit is voor rivier visserij bestemd , dus hoeft geen wonder bol te zijn in mijn ogen , en die bestaan overigens toch niet :)
ik verwacht een vrij simpele boilie uit een goedkoop basis mixje en een simpele flavour met deze bol
het hoeft ook geen instant killer aas te wezen op de rivier , en over rivier aas heb ik zo mijn eigen theorien als het op aas aankomt maar daar gaat het hiet even niet om...

waar het mij om gaat....

-betrouwbaar om te bestellen..
-hardheid bollen...
-versheid...
-houdbaarheid in orde...
-blijven de bollen lang hard onder water of word het zo zacht als pap...
-en is er iemand die er wel eens een visje op heeft gevangen...

ik hoef geen kritiek of andere meningen over bepaalde aas soorten op een rivier,ik heb met voerbollen echt zieke sessies gehad op een rivier , en echt zoals ze dat noemen "geslacht" met crap bollen , en wat een ander zij gedachtens over aas zijn en dergelijke is niet relevant op mijn onderwerp ,

alvast dank voor eventuele reacties :)
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

18-07-2014 13:26

Het KVK nummer wat vermeld word op de website klopt met de naam van de handelsonderneming, lijkt mij wel te vertrouwen.

Als je wilt weten of de boillies aan de eisen voldoen die jij stelt, dan koop je toch gewoon één kilo? Voor die 2 euro's kan dat geen probleem zijn lijkt mij.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

18-07-2014 14:26

Hoeveel ervaringen/meningen wil je hebben?

viewtopic.php?f=35&t=75117

Zoek en gij zult vinden ;)
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

18-07-2014 17:32

De goeie kokos boilie is 5 euro, maar wel een goeie. Ik heb in heerhugowaard laatst een stuk of 15 potjes popups gehaald. Gewoon om te proberen. Op de site staan verschillende prijzen , maar er werd slechts 1.50 gerekend per potje. Geen geld dus... en ik kan je zeggen, er zitten juweeltjes tussen. Superfruit dumbels en 'de boilieman' popups zijn super. Allemaal goed drijfvermogen en veelal kleine maatjes (kan ook groter maar ik hou zelf van 12mm).
Bloedwormboilies zijn ook erg fijn. De 14 mm gebruik ik graag om lekker te strooien, en icm monstercrab erg mooi.
John Wegman
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-07-2014 20:40

18-07-2014 21:34

Hoi

Was al bang dat ik dit jaar niet de mogelijkheid kreeg van de gratis reclame op het karperforum. Rik Hartelijk bedankt hiervoor. Hoop dat deze keer het een advies wordt zonder dat er van allerhande belangen spelen. Maar mocht dat zo zijn fantasten en belanghebbende(namens andere firma's) reageer naar hartenlust. Ook negatieve reclame is reclame. Geen enkele karpervisser is zo dom dat ie zelf dan niet even een kilootje probeert. Ik laat het oordeel dan ook graag over aan menden die er daadwerkelijk mee gevist hebben.

Nog even voor de criticasters

De boilieman heeft gewoon een winkel met vestigingsvergunning van 440m2 in Berlicum

Zie hier de fotos

boilieman 1.jpg
(93.07 KiB) 3458 keer gedownload


winkel 2.jpg
(169.75 KiB) 3458 keer gedownload


winkel 3.jpg
(170.33 KiB) 3458 keer gedownload



Mensen die serieus advies willen wordt lid van Facebook boilieman be nl we hebben een besloten forum met 1000 leden waar je zonder censuur mag posten over onze bollen. Hier kun je de vangsten ook zien en advies inwinnen over de boilies bij mensen die er ook daadwerkelijk mee vissen.

Ik heb helaas geen enkele tijd om hier om te reageren. Dus zal dit ook verder ook niet meer doen en laat dit over aan de boilieverkopers die tijd genoeg hebben.

En ik wens ze alle het dubbel toe van wat ze mij toewensen.
Ook de dubbele boilieverkopen van die ik heb.

m.vr.gr

John Wegman

Http://www.boilieman.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-07-2014 22:41

ik heb mijn bestelling gedaan,9 soorten bollen, allen een kilo , ik zal hier bij ontvangst mijn ongezouten mening geven , positief of negatief ,gewoon recht door zee !
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-07-2014 22:56

Ik kan je zo al een mening geven hoor Rik, tarwemeel, maismeel en soja dat is het recept. Smaakje en/of vogelvoertje en je bent klaar.
Gewoon de rivier in pleuren en wedden dat je vis vangt, maar owee als je op andere wateren aan de slag gaat met dit deeg dan sta je serieus al drie nul achter.

Groet, Peter

Ps budget vissen noemen ze dat, je vangt vis maar kan altijd meer.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

18-07-2014 23:28

Lekkere stortbollen! Zo'n €17,50 voor 5 kilo, lekker die put volgooien met die bollen waarvan het meeste blijft liggen rotten op de bodem. Uiteraard zal je er een visje mee vangen maar hoe zit het met de voedingswaarde en ingrediënten van deze bollen?

Jammer dat er zoveel mensen zo kortzichtig zijn en niet nadenken op de langere termijn.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 01:56

bjorn,mischien moet je mijn openings post eens lezen, dan had je kunnen zien dat mijn doelstelling met deze bollen voor op de rivier bestemd is , en ook dat ik geen zin had in discussies over aas en dergelijke ,doch kan ik het niet laten om er 1 keer mijn mening over te geven,

jij heb zelf nog nooit op een rivier gevist ? geloof me daar blijft geen enkel bolletje liggen ,kopvoorns windes krabben kreeften meerval brasem, als ik in mijn eentje zonder enige connectie van bedrijven die mij korting geven op meel soorten een knappe bol kan draaien die mij 4 euro de kilo kost alles inbegrepen , dan moet een bollenbakker die zoveel kilo's per dag verkoopt zeer zeker een zelfde product maken lijkt mij , om te beginnen bij de basis mix,in 95 % van de gevallen is die bij bedrijven hetzelfde die machinaal draaien, rolbaarheid is namelijk prio 1 !
je basis voedingswaarde is dus al voor 60 % bepalend in je mix,de overige 40% bepaalt de rest
beetje vismeel en je eiwitten gaan omhoog etcetra etcetra

verder over voedingswaarden : hoe simpel is mais,tijgernoot,pinda,hennep en de rest van alle particles ?
ik heb een andere kijk op wat karper aas aan voedings waarde moet hebben dan anderen dat vinden,
ik ben er van overtuigd dat voedingswaardes geen rol spelen,ik ben ervan overtuigd dat een aas een bepaalde smaak moet hebben die een karper moet triggeren omdat het als lekkernij / tussendoortje gegeten zal worden en niet als een dieet met alle benodigde grondstoffen die een vis nodig heeft om oud te worden , op een putje zal minder natuurlijk voedsel zitten als dat het op de rivieren geld, en als men een koi vijver heeft word het een ander verhaal kwa voedingswaardes omdat dan jij de enige bent die bepaald wat de vis voorgeschoteld krijgt, een karper heeft ons niet nodig om in leven te blijven,daar voorziet de natuur namelijk voor,de voedingswaardes die een vis nodig heeft vind deze overal in het gehele water , voorvoeren doe ik niet aan , ja max 3 dagen in kleine beetjes flink verspreid met op de laatste dag wat compacter naar de stekken toe waar gevist zal worden en dit het liefst met gemixt aas , ik ben gek op patat morgen niet meer dan liever groente, kareltje kotst bij de geur van patat , Joke is vegetarisch en leeft van worteltjes , en de dag erna pak ik mischien liever een vette shoarma hap....?

met crap bollen van 2 euro de kilo heb ik op de rivier een gemiddelde van zo'n 10 runs per nacht behaald, het record stond op 24 runs in 1 nacht waarvan ik er 18 verzilverde,maar met bollen van 10 euro de kilo had ik er 50 runs gehad ? ik gaat lekker een tukkie doen, respect voor een ander zijn mening en kijk op zijn visserij , ik beleef de mijne anders ,en herseloos voeren zal ik nooit doen , bij alles wat ik doe denk ik na

tight lines !!!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-07-2014 03:12

Fantasten en belanghebbenden?
John Jij durft!

Komt die Koster ook nog eens met een lulverhaal in extremis en we hebben de domheid ten top!

Stop die kilo maar lekker in jullie eigen reet!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-07-2014 09:09

Een eindeloze discussie over een F merk???,.ik heb die zooi,..met nadruk op zooi in me handen gehad en ik heb nu nog steeds buikkramp van het lachen laat staan als ik er bijwijze van spreken een stukje van geproefd had.
Ik heb totaal geen belangen aan andere firma,s en ik ben een 100% Nederlander dus als het goedkoper kan heel graag maar deze zooi vertrouw ik de plaatselijk gifput nog niet toe,.vang het vis??? Tuurlijk,.maar in mijn beleving graag verantwoord voor de vis en de natuur en de medevissers.

En wat betreft het vissen op een rivier,.als je het zo goedkoop mogelijk wil doen dan knal je er toch gewoon een berg duivenvoer in,.owjaaa witvis gevoelig,.merkte er weinig van daar bij jou om de hoek thv shitland en ook ik kreeg vele runs per nacht tussen die kribben en dan niet van brasem en winde en al dat andere gespuis.

En meneertje de boilieman lach ze plassert uit de broek,.althans boilieman,.voor mij meer met het predicaat Prutser van de eerste orde en een schande/lachertje vergeleken met de firmas die wel een mooi en verstandig product op de markt zetten,..wat zeiden ze ook alweer??? alle waar is voor je geld en goedkoop is duurkoop,.welterusten meneer de boilieman.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 10:04

@ leenderts :Ik ben geen discussie gestart met specifiek betrekking tot dit aas van boilieman,maar over een Boilie die gewoon zo simpel mogelijk is samen gesteld,griesmeel vette soja tarwemeel en een sweetber voor wat smaak als voorbeeld te noemen,voldoet in mijn ogen prima ! De tijd van " voerbollen " met anti Vries als conservering is naar mijn idee al lang achter ons,dus wat zou in jouw ogen vergif zijn bij dit merk ? Ook ik lul belangeloos overigens.

@hilco : domheid ten top ? Iets klakkeloos neerzetten zonder wat te onderbouwen dat is pas domheid ten top!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

19-07-2014 10:52

Er is ook een boilieman.be.(zelde leverancier als .nl)
Ben nu enkele boilies aan het uittesten nl de white dream en de cell.
Heb met de voerbollen (mix)van boilieman een kleine voercampagne gestart,2 dagen na mekaar 2.5kg boilies op een redelijk bezet water,ook veel brasem.
Op 1 dag(10uur vissen) 15 runs gehad,wel met andere boilies gevist,was een testje.
Meestal krijg je daar gedurende de dag 2 a 3 runs en tegen de avond iets meer dus het maakte wel degelijk een verschil.Kwam het door de boilies?Wie zal het zeggen.
De boilies die ik gekozen had waren op basis van birdfood en zijn grover gemalen dan de meeste ready mades.
Zal mijn bevindingen posten ivm met de white dream en de cell indien jullie willen.
Eigenlijk wil ik de boilies van de boilieman een eerlijke kans geven want het kost allemaal al meer dan genoeg.Zijn de bevindingen niet goed dan zal ik daar mijn conclusies uit trekken.Heb van beide smaken 5 kilootjes gekocht om te testen.By the way heb geen enkele connectie of winstbejag bij boilieman of wat dan ook.Ben gewoon een hobbykarpervisser.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-07-2014 10:58

Rik, waar in mijn bericht lees je iets over een rivier?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 11:42

Dat is het hem juist,ik ga ermee op de rivier aan de slag,en jij begint over een putje,dus vandaag dat ik zei Lees mijn opening post eens
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-07-2014 11:45

Ik blijf lachen hier. Veel mensen roepen maar dat ze zo slecht zijn, zonder langdurige tests en/of zonder de ingredienten te kennen. Men neemt maar aan dat het wel slecht moet zijn omdat ze voordelig zijn. Als ze €15,- kosten zijn ze wel goed? Ik ben benieuwd naar de eerste echt serieuze test. Ik lach me slap als ze wel goed blijken te zijn. Ondertussen blijf ik lekker zelf draaien.......
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 12:03

Kan nu eens 1 iemand onderbouwen wat er dan zo slecht is aan een goedkope Boilie,en dan met name de boilies van boilieman ? Noem eens een ingrediënt die erin zit,die absoluut kwaadaardig is,vergif voor onze vriend karper,en onderbouw eens waarom een bol van 6 euro de kilo nu wel meer vis vangt en beter zou moeten zijn ?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-07-2014 12:05

Rene Zoeter schreef:Ik blijf lachen hier. Veel mensen roepen maar dat ze zo slecht zijn, zonder langdurige tests en/of zonder de ingredienten te kennen. Men neemt maar aan dat het wel slecht moet zijn omdat ze voordelig zijn. Als ze €15,- kosten zijn ze wel goed? Ik ben benieuwd naar de eerste echt serieuze test. Ik lach me slap als ze wel goed blijken te zijn. Ondertussen blijf ik lekker zelf draaien.......



Hoe serieus wil je het hebben dan?voor mij is het al duidelijk dat als ik een bol openknijp en ik er op een watertje waar je normaal gewoon je visjes kan vangen gewoon er geen aanbeet op krijg of dat je er een paar runs krijg en dat het dan spontaan stil val terwijl ik er met een vetrouwd bolletje gewoon weer vis gaat vangen op dezelfde stek,.zo spannend is het toch niet?

Een goede vriend van mij doet iets met voeding bij de Unilever,.totaal geen karpervisser maar een ervaren wit/wedstrijd visser,.toen ik hem die bollen liet zien zag ik alleen een grijns op ze gezicht en een mededeling van dit is goedkoop geld verdienen,.om het hellemaal uit te gaan zoeken heeft die meer tijd nodig maar dat is ook de bedoeling niet,..een leek kan zien dat het allemaal heel minimaal is,..niks mis mee maar niet aan mij besteed.

@Rik,
De door jou genoemde ingrediënten is er dan geen leuke deal te maken met een boilieboer?ik kan het mij bijna niet voorstellen dat je dan niet beter af ben dan die boiliemannen zooi.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-07-2014 12:20

Wat word er weer hoog van de toren geblazen :roll: alsof enkel de dure boilies goed zijn.
Als je bedenkt wat de prijs maakt van die dure bloilies komen ze qua ingrediënten kosten net zo goedkoop uit als die van de boilieman. Waarom zijn die dure boilies dan zo prijzig zou je denken, maar hebben jullie er wel eens over nagedacht dat de vele teams die voor dat merk werken ook betaald moeten worden? en daar gaat een bult geld naartoe naar die teams. Neem alleen al de voercampagnes die die teams houden en de wateren (vaak de Franse wateren) waar ze vissen, wat dat allemaal al kost. Ja dat word terug gerekend naar de jan LUL die denkt dat duurkoop een goede koop is.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 12:49

Elke bollenboer gebruikt voor ik denk 95% dezelfde basis,alleen thuis draaiers kunnen met andere basis mixen werken aangezien deze niet met een boiliemachine rollen en met massa productie,zoals hierboven al is aangehaald,het is net wat je winstmarge is bij een bedrijf,de proline Boilie rr garlic is 4 euro,dat is 50 cent gemiddeld duurder dan boilieman,maar de structuur is dezelfde van basismix als de bol van 8 euro bij proline
Niks ten nadele van proline,vangen gewoon goed vis,maar enig idee hoeveel meer mensen die winst moeten delen bij proline ?

Vind nog steeds niks onderbouwd overigens ,welke producten zijn dan slecht ?
Ik bang op slechte dagen niks ongeacht welk aas,op goede dagen vang ik ze single met een plastic aasje
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-07-2014 15:27

Tussen Proline en die Boilieman zitten nog meer firma,s,..Proline vind ik persoonlijk ook bagger.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-07-2014 15:33

Het gaat er niet zo zeer om of een bol vangt of niet, het is meer een kwestie wat het op langere termijn doet met de vis en het water. Vangen kan je met zoveel aas, zelf een stuk stront in een lekker dipje zal vis opleveren dus dat is wat mij betreft de discussie niet. Natuurlijk zal je met een boilieman bol vangen op een water waar weinig voedsel beschikbaar is, karpers hebben immers geen keuze en vreten moeten ze toch!

Hoe zal deze bol presteren op een water met een bodem vol met bloedwormpjes, kreeftjes en slakjes in de kanten en onderwaterleven waar ze zich aan kunnen verorberen? Waar het stijf staat van de dressuur en waar en er zo'n 5 man per dag een dikke kilo bollen voert? Ik DENK dat je weinig kans maakt...

Daarnaast moet je je ook afvragen, hoe lang blijft mijn aas liggen nadat ik gevist hebt? Wat blijft er liggen van de 5 kilo die je erop hebt gestort, voor de prijs hoef je het immers niet te laten... Ik, ik denk dat dat gerust een week of langer lekker ligt weg te stinken op de bodem met alle gevolgen van dien. Gesprekken met verschillende duikers op binnenwateren hebben dat allang bewezen. Lekker boeiend toch? Maar wel lekker een goedkope bol en lekker wezen storten...

Nu dit, stel nou, en probeer je dit eens in te denken, wat als wat duurder aas toch echt wel wat beter is? Stel nou dat er een leverancier is die toch echt wel veel research doet in het samenstellen van zijn aas, het testen, bekijken of het afbreekt onderwater, of het goed is voor de vis, of het op langere termijn attractief is, ik weet dat het voor sommige onmogelijk blijkt maar die kans is er echt! Waarom dan toch de keuze maken voor goedkoper aas, terwijl je met wat duurder aas met de helft aan volume, dus voor het zelfde geld, beter kan scoren?
Dennis Visser
Berichten: 54
Lid geworden op: 14-07-2013 23:25

19-07-2014 15:44

Leuk, al die aannames hier.... ik denk dit, ik denk dat, ik denk zo.... lullen om het lullen, posten om het posten.

Ik zal de vraag + toegevoegde opmerking uit de eerste post nog eens neerzetten:

- iemand ervaringen met bestellen en de bollen zelf ?

- ik hoef geen kritiek of andere meningen over bepaalde aas soorten op een rivier.



Een kennis van me vist met deze bollen en vangt er goed mee.
Bestellen is betrouwbaar, hardheid is goed.
Persoonlijk vind ik ze zelf een beetje droog aan de binnenkant.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-07-2014 15:57

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2014 16:27

@bjorn voor de laatste keer,ik vis niet op pisputjes,waar er 100 man in de week vist voert en lafbekken verrot loopt te hannesen,ik vis op een rivier in Frankrijk met deze bollen,enig idee wat een meerval in 1 hap verorbert ? Een groepje eindes ? En geloof me zoveel kun je niet eens bijvoeren,duikers hebben bewezen ?
Welke duikers .... Enige link...? En op een rivier is meer natuurlijk voedsel dan in welk putje dan ook,met de goedkoopste voerbollen van 2 euro de kilo heb ik me helemaal scheel gevangen,en nog steeds is je post niet onderbouwd.

Vertel mij nu eens wat is er dan zo slecht wat er in die bollen zit volgens jouw ?
Als je beetje researcher doet pleuren de meeste bollen zelfs bij het gooien met de pijp al uit elkaar,
Maar goed,noem 1 product wat erin zit,waardoor de bol volgens jouw op lange termijn slecht is voor een water of slecht voor de vis,een simpele basis mix met een flavpur erin en meer verwacht ik niet van deze bollen,was ook niet van plan maanden te voeren,Lees mijn openings post,wat van mij de reden is om goedkoop aas aan te schaffen,en kom aub met feiten aan zetten,bewijzen,links naar de bewijzen van desbetreffende duikers en meeste van al,wat zit er dan in zo'n bol dat echt niet kan volgens jouw,er zit minder in dan bij een dure bol,en de basis zal altijd uit dezelfde ingrediënten bestaan,enigste wat ik mij kan voorstellen wat niet goed is is de conservering, en dat zal blijken als ik ze in een emmer leg,en kijk hoe ze afbreken.

Benieuwd naar je antwoorden bedoel dit niet boosaardig, een gezonde discussie kan en mag,al had ik er weinig behoefte aan,maar aangezien ik grotendeels al weet van de vragen wil nu resterende dingen ook wetwn
Gesloten