www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

20-08-2014 01:45

leenderts leon schreef:
Mijn conclusie:

Na de dumbells gesoakt te hebben een prima bol.

Mijn Opoe zou zeggen zo maak je een drol lekker.

Een goede kennis van mij heeft tegen beter in ook een bestelling gedaan en zelfs de kippen in zijn tuin moesten er niks van hebben.
Het is gewoon een lachertje heel die boilieman maargoed brood bij de Aldi is ook te eten maar ik haal het veel liever bij de warme bakker.


Ik noem je geen persoon met een verstandelijke beperking, uit respect voor de mensen die dit wel hebben, maar tering wat kom je er dichtbij met zo'n antwoord. Je bent gewoon een smerige zwartluller en je hebt geen idee waar je het over hebt. Een kennis met kippen. Wat een stakker vind ik je.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

20-08-2014 08:57

Nou.....dan ook maar mijn mening.

de boilieman is een held, een baas en vooral een slimme ondernemer.

Wat de bollen bevatten weet ik niet, of je er mee vangt(vast wel) weet ik ook niet.

wat als paal boven water staat is dat hij flink verkoopt, er flink aan verdient en de hele karpervissende nederlandse ellende van hem heeft gehoort.

Negatieve reclame is ook reclame.

vind je het niets moet je er niet mee vissen.
bevalt het wel moet je er wel mee vissen.

kleine noot achteraf........iedereen die er heilig van overtuigd is dat het vergif is vist vast en zeker ook met een goede loodvervanger........dat verspeelde stuk lood is vast ongevaarlijker dan de middelen in de boilie's

nou ja.......aan dat lood gaat de boel pas over een kleine 30 jaar van dood.....langer termijn gif zeg maar.


En nu hup naar de waterkant met mijn zakje frolic.
genoeg e nummers om de vis voor de komende 30 jaar te conserveren
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-08-2014 09:20

kleine noot achteraf........iedereen die er heilig van overtuigd is dat het vergif is vist vast en zeker ook met een goede loodvervanger........dat verspeelde stuk lood is vast ongevaarlijker dan de middelen in de boilie's


Toevoeging:
Ik ken geen boilieboer die karpervoeding maakt en mikt op het vergroten van de levensverwachting van "onze karper" op lange termijn. Allemaal maken ze aas waarmee ze karper, maar vooral karpervissers willen vangen. Gericht op korte termijn en het is al mooi als de karpers niet spontaan gaan rugzwemmen (dat heet vergif).

Alle kreten in dit topic zijn perceptie waarvoor geen enkel bewijs aan te dragen is. Niets zegt dat de gebruikte ingredienten geschikt zijn als voedingsbron voor een karper op jouw water. Sterker nog, boilies ga ik zeker niet als basisvoer voor mijn koi gebruiken. Het is verreweg het meest verstandig als een karper natuurlijk voedsel als basisvoeding blijft gebruiken en slechts zo nu en dan eens trapt in de val van een karpervisser.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-08-2014 09:38

Als het dan toch alleen maar om geld gaat:

Wat mag een gevangen karper kosten?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

20-08-2014 09:43

kijk kijk ik wordt gesommeerd om mijn mond te houden want ik heb een hoodie van kcb en ben kind aan huis daar.......???
ik krijg zomaar een PB:

Onderwerptitel: www.deboilieman.nl ?

wally de weijer schreef:
hij leest nog steeds mee en dat is te zien aan de laatste bedankje bij bjorn maar ff wat anders.....
het ziet er naar uit hij alleen maar boos is op de jongens die op zijn afgesloten putje kwamen voeren en hij daar niet blij mee was......blijkend in zijn een na laatste post.....
dan is ook te zien dat hij niet veel om de vis geeft als hij ZELF quote: ik heb met zwaar beschimmelde Mistral boilies een compleet Frans water leeg geslacht

neee maar dat is wel goed voor een karper maar een boilie van de boilieman dat mag niet......
en kom nou is met feiten want je lult er steeds omheen....

man man.....ga iets doen met je leven


Niet persoonlijk worden Waltertje,.er staat een leuke foto van je op facebook in je KCB hoodie,.en je bent kind aan huis bij Rob dus jij moet eigenlijk gewoon je mond houden.


Meld dit privébericht


volgens mij ben ik te dicht bij de waarheid gekomen waar het eigenlijk om gaat.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

20-08-2014 10:06

:o :roll: :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

20-08-2014 10:17

Sven van Anrooy schreef:Als het dan toch alleen maar om geld gaat:

Wat mag een gevangen karper kosten?


Zal voor iedereen verschillen aangezien budgetten verschillen, maar dat is voor jou geen issue, toch?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

20-08-2014 10:18

Mijn persoonlijke<mening en mijn persoonlijke bevinding worden gelinkt aan belangen door een persoon die betrokken is bij kcb???hoe achterdochtig kan je zijn.En dit is echt het laatste wat ik er over kwijt wil aangezien er bepaalde personen persoonlijk worden nav een mening,.over triest gesproken!!!,.beheerders?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-08-2014 10:28

een grote familie die karpervissers.
nergens zoveel begrip,respect,collegialiteit en verbondenheid als bij de karpervissers.
wordt ook elk jaar weer een stukje leuker en gezelliger :roll:









.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

20-08-2014 10:31

leenderts leon schreef:Mijn persoonlijke<mening en mijn persoonlijke bevinding worden gelinkt aan belangen door een persoon die betrokken is bij kcb???hoe achterdochtig kan je zijn.En dit is echt het laatste wat ik er over kwijt wil aangezien er bepaalde personen persoonlijk worden nav een mening,.over triest gesproken!!!,.beheerders?


Zij zijn groot en ik is klein en dat is.....?

Hou toch op joh, iedereen is ondertussen wel overtuigd dat er meer speelt, zie vele posts boven. Ga dat nou niet op 1 persoon afschuiven omdat die eventueel andere belangen heeft. Of ben ik nu ook te persoonlijk?

Ps. Spaar je de moeite om naar sponsorkleding op mijn persoon te zoeken, zonde van te tijd...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-08-2014 10:38

Bjorn Schoemacher schreef:Er zijn tientallen zeer bedreven en talentvolle vissers die altijd belangeloos hun kennis deelde op dit forum. Dit was altijd goed voor zeer interessante en goede discussies. Discussies die ik hier helaas al een tijdje niet meer gelezen heb wat denk ik is te wijten aan oeverloos modder gooien en elkaar geen ruimte geven en iemand en masse bekritiseren op zijn mening.

Mensen raken hierdoor forum moe, taaien af, dragen minder (zinvol) bij en denken snel, why de fuck zal ik nog reageren?


eens... onderstaand is een mooi voorbeeld hoe het NIET zou moeten naar mijn mening... :-?

michiel moore schreef:Ik noem je geen persoon met een verstandelijke beperking, uit respect voor de mensen die dit wel hebben, maar tering wat kom je er dichtbij met zo'n antwoord. Je bent gewoon een smerige zwartluller en je hebt geen idee waar je het over hebt. Een kennis met kippen. Wat een stakker vind ik je.


meningen en belangen kunnen verschillen en meespelen maar zo hoeft het nou ook weer niet.

zelf vis ik liever met mn eigen bollen of een van MTC of TTB of een dynamite of mainline bol of gewoon enkel particles en waarom? geen idee.. weinig vertrouwen in die boilieman en ook geen behoefte aan persoonlijk en dat is mijn MENING lekker puh :P

ook al heb ik totaal geen belang. dan nog ben ik die persoon die liever naar een buurtwinkel of bakker,slager,groenteman gaat ipv albert heijn of lidl want juist die winkeltjes in de buurt is het vaak persoonlijker,gezelliger en lekkerder en veel van die winkels verdwijnen tegenwoordig.dan betaal ik liever iets meer zodat ze meer kans op overleven hebben. en ook dat is een mening.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-08-2014 11:10

Sven van Anrooy schreef:Als het dan toch alleen maar om geld gaat:

Wat mag een gevangen karper kosten?

Emilio Visser schreef:Zal voor iedereen verschillen aangezien budgetten verschillen, maar dat is voor jou geen issue, toch?


Emilio,

Dat maakt in deze niet uit. Dat er verschil in vangst zit in verschillende aasjes, dat is mij inmiddels wel duidelijk. Niet eens merkgebonden maar wel soortgebonden. Om maar even neutraal te blijven in deze want preken voor eigen parochie, nee, dat hoeft niet eens..

Als je met minder tevreden bent, dan is dat je goed recht. Maar dan moet je ook niet teuten dat de buurman keer op keer meer vangt bijvoorbeeld. Alleen als men het verstand heeft bepaalde dingen eens tegen elkaar weg te vissen komt men wel achter de waarheid. We hebben allemaal hetzelfde doel, en dat is vis vangen. Punt. Geen discussie over mogelijk. Als je er mee kunt leven dat je iets minder vangt maar daardoor ook minder geld (en dan hebben we nog niet eens het onderscheid 'Absoluut vs. Relatief') hoeft uit te geven of wilt geven, dan is dat toch prima?

Heb het lang zitten volgen dit, maar een beetje kansloos is het wel allemaal. Beetje moddergooien, verschillende dingen erbij halen die men vervolgens niet hard maakt.

Een halve kilo bollen per gevangen vis vind ik vrij netjes...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

20-08-2014 11:18

En hoeveel vissen er daadwerkelijk op de rivieren ( die niet gesponsord worden ) met dure attractieve bollen is nu de hamvraag ????

Toen werd het ineens heel stilletjes in het topic vermoed ik,want dat is alles waar het om draaide toen ik dit opende,neemt niet weg dat ik wel van een discussie hou gemixt met flink wat sarcasme,al was dit niet de intentie toen ik wat simpele vragen stelde,treurig dat rivier en afgesloten druk beboste wateren door elkaar heen gegooid worden,en dat ik en genoeg anderen weten dat aas op een rivier vrij weinig uitmaakt,tenzij je gesponsord word,dan krijgt men een andere kijk op het bevissen van rivieren,Mischien ook omdat de kilo knallers niet meer ingezet word,en niet meer tegenover elkaar gevist word
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-08-2014 11:27

ik niet.

als ik de rivier bij mij om de hoek aanpak gebruik ik bijna altijd mn eigen schrale VERSE bol :wink: :D
ook wel een paar keer met duurdere boilies gevoerd en gevist maar dat maakte geen verschil op een lege portomonee na dan.

wel gebruik ik graag ook particles op de rivier.
wanneer ik putjes,kleinere en gesloten wateren aanpak dan ga ik wel meestal voor de wat duurdere bollen en soms ook juist weer niet. `t is een beetje wat mn gevoel zegt per water is dat ook verschillend (hengeldruk,soort en hoeveelheid aas wat te water gaat)
plas bij mij om de hoek de beste sessie daar gehad met een gesoakte 15mm pop up "single" gevist. dat is best goedkoop vissen dan :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

20-08-2014 11:30

Sven van Anrooy schreef:Emilio,

Dat maakt in deze niet uit. Dat er verschil in vangst zit in verschillende aasjes, dat is mij inmiddels wel duidelijk. Niet eens merkgebonden maar wel soortgebonden. Om maar even neutraal te blijven in deze want preken voor eigen parochie, nee, dat hoeft niet eens..

Als je met minder tevreden bent, dan is dat je goed recht. Maar dan moet je ook niet teuten dat de buurman keer op keer meer vangt bijvoorbeeld. Alleen als men het verstand heeft bepaalde dingen eens tegen elkaar weg te vissen komt men wel achter de waarheid. We hebben allemaal hetzelfde doel, en dat is vis vangen. Punt. Geen discussie over mogelijk. Als je er mee kunt leven dat je iets minder vangt maar daardoor ook minder geld (en dan hebben we nog niet eens het onderscheid 'Absoluut vs. Relatief') hoeft uit te geven of wilt geven, dan is dat toch prima?

Heb het lang zitten volgen dit, maar een beetje kansloos is het wel allemaal. Beetje moddergooien, verschillende dingen erbij halen die men vervolgens niet hard maakt.

Een halve kilo bollen per gevangen vis vind ik vrij netjes...


Sven,

Het gaat hier om een specifieke vraag voor een bol op de rivier. Ik heb daar met de bollen van Jacco gevist naast andere, ook goedkopere bollen. Welke het meest vangt is mijns inziens afhankelijk van de omstandigheden, vandaar dat ik tegenwoordig minimaal 2 soorten meeneem, maar vangen doen ze allemaal. Het is mijns inziens geen kwestie van de beste=duurste bol kopen voor maximaal resultaat, maar de beste bol voor de gegeven situatie en dat kan dus in sommige gevallen best eens de goedkoopste (en dus slechtste??) zijn.

Duurder is beter gaat wat mij betreft hier dus zeker niet op, dat is uiteraard slechts mijn mening. Lijkt me dat dit aardig strookt met de ervaringen van de TS.

Wat het moddergooien betreft ben ik het met je eens, dat is ook hetgeen ik me aan stoor, niet dat iemand een andere mening heeft dan de mijne. Zolang de discussie maar zuiver blijft mag iedereen zijn mening wat mij betreft naar hartelust verdedigen. Met zuiver bedoel ik dan niet dat er geen belangen moeten zijn, maar dat er wel eerlijk voor belangen uitgekomen moet worden. Beetje jammer als er bijv. alleen ESP in je onderschrift staat terwijl er blijkbaar ook wat anders speelt, die viel me toch wel wat tegen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-08-2014 11:36

Emilio Visser schreef:
Sven,

Het is mijns inziens geen kwestie van de beste=duurste bol kopen voor maximaal resultaat, maar de beste bol voor de gegeven situatie en dat kan dus in sommige gevallen best eens de goedkoopste (en dus slechtste??) zijn.

Duurder is beter gaat wat mij betreft hier dus zeker niet op, dat is uiteraard slechts mijn mening. Lijkt me dat dit aardig strookt met de ervaringen van de TS.



Nu komen we een heel eind..

Wie heeft gelijk?
Iedereen heeft gelijk?
Niemand heeft gelijk?

Hij die vangt zal vast gelijk hebben..

Ga lekker vissen allemaal ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

20-08-2014 11:43

Sven van Anrooy schreef:
Nu komen we een heel eind..

Wie heeft gelijk?
Iedereen heeft gelijk?
Niemand heeft gelijk?

Hij die vangt zal vast gelijk hebben..

Ga lekker vissen allemaal ;)


Laten we het erop houden dat niemand weet of hij gelijk heeft, want hij had misschien wel meer kunnen vangen als....?

Volgens mij heeft degene die op een eerlijke manier van zijn hobby (voor de meesten dan) kan genieten het meest gelijk, vangsten of niet.....
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

20-08-2014 12:38

laten we dan meteen zeggen dat het er hier eigenlijk om gaat of dat de boilie van de boilieman slecht zijn voor de vis....en daar heb ik al een paar keer op geantwoord dat deze naar mijn opinie niet slecht zijn......
er wordt gezegd door een paar mensen van wel.
nu als een schrale bal met een flavourtje en een kleurtje dan slecht is voor de vis dan mogen de meeste bollenbakkers zijn of haar bedrijfje wel sluiten.
ook zeg ik dat ik geen belang heb in geen 1 van de genoemde bedrijven (KCB,Boilieman,CG of welke dan ook.
ik heb ook al gezegd dat ik bij KCB wel over de vloer kom en ook heb ik met de verhuizing geholpen en heb daarvoor als dank een hoodie gekregen maar dat ik testvisser of wat dan ook ben.....nee.
ik vis ook met mijn eigen ballen waarvoor ook gewoon mix voor wordt gekocht door mij....
dus kom dan niet met een verhaal dat ik daar belangen bij heb en dat ik mijn mond dicht moet houden slaat helemaal alles...... :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-08-2014 12:52

Denk dat je daar alleen uitkomt als je de manier van conserveren weet en wat daar voor gebruikt wordt en hoeveel. Dan nog weet je niets zeker ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-08-2014 12:54

Pfoe, nu ik eindelijk weer kan gaan vissen kreeg ik via via de URL van de Boilieman, van een andere visser die ik niet bepaald een jan doedel acht, hij vangt in ieder geval meer dan de meesten in zijn omgeving, ik schrok van de prijzen gewend als ik was 3 jaar geleden minstens het dubbele of meer te betalen.
Ik ben altijd een RR fan geweest dus koos ik voor die met een garlic toevoeging, verzending en verpakking was prompt, de liter krill die extra besteld had was zorgvuldig afgedicht en apart ingepakt.

Drie jaar geleden kreeg ik een hartinfarct, de reden dat ik eruit ben geweest, de dag dat het gebeurde kwan mijn 20kg bestelling binnen van Nash boilies, die staat nog steeds verpakt in een emmer en is ondertussen zo hard als staal geworden, alhoewel niet bedorven wilde ik ze niet gebruiken verder, ik las vroeger wel 's van mensen die een voorkeur hadden voor keiharde boilies, ik heb er geen ervaring mee en twijfel, dus dan maar niet, graag hoor ik van iemand die hier ervaring mee heeft.

De RR boilies ben ik tot nu toe alleen mee wezen voeren, ze zijn zacht idd en verkruimelen makkelijk, toen ik ze binnenkreeg en het topic over de boilieman las schrok ik mij rot en heb gelijk 3 rigs met dubbele boilies in water gelegd, 2 dagen later zijn ze bleker en is het gaatje waar de hair doorgaat iets ruimer geworden, de garlicsmaak en geur is er echter nog, of ze verder nog lokstoffen afgeven weet ik niet, zover gaat mijn kennis niet :-)

Mijn viswater is het Wilhelmina- en Beatrixkanaal omgeving Eindhoven tot Tilburg, staat niet bekend om zijn overdaad aan karper maar aangezien ik een voorkeur heb voor torpedo's met een flinke staart is het voor mij oke, ik beleef er veel plezier aan en je moet serieus moeite doen om hier je vissen te vangen.
Na 2 dagen voeren zie ik leven op mijn voerplekken, er is een redelijk ondiepe plek waar al snel de zon op staat 's morgens en daar zie ik echt response op het voeren, ik moet wel zeggen dat mijn voer bestaat uit boilies en geflavourde pallets, ongeveer een halve kilo per plek.
Morgen ga ik vissen en ik heb voor dit soort vissen toch een goed gevoel over deze boilies, ik wordt ook niet tegengehouden door enige kennis over de materie verder, ik weet wat de gemiddelde karperaar weet over aas, meer niet, dat geld niet voor de karper zelf trouwens, de biologische studies heb ik gelezen en alhoewel niet altijd even makkelijk heb ik wel een goed idee wat Cyprinus carpio beweegt in het dagelijks leven en hoe zijn instinct en aangeleerd gedrag hem uit de problemen houdt.
Verder geloof ik niet in superaas, ik geloof in aanbieden op de juiste plaats en het juiste moment, toen ik nog in het westen woonde ving ik bv met een stuk gamba en een halve popup waar veel van dure boilies voorziene auteurvissers steunden, ik wil niemand schofferen maar teveel vertrouwen op 1 soort aas dood je fantasie en je vermogen om aan te passen, maar da's mijn mening, meer niet.

Morgen ga ik vissen (eindelijk!) en zal jullie op de hoogte houden van verdere belevenissen met deze boilies, ik denk dat een eerlijke oprechte beoordeling van een gemiddelde visser hier veel doet in deze discussie, lezend door de thread vind ik wel dat sommige een beetje over de schreef gaan, wil je zelf serieus genomen moet je beginnen met dat een ander ook te gunnen.
Quoten uit PB's, persoonlijke beledigingen enz hebben eigenlijk geen plaats, soms moet je het eens zijn oneens te zijn, al dat popie jopie gedoe, zonder enig aanziens des persoons mensen afzagen zegt meer over jezelf dan over anderen, discussies win je door met feiten en ervaring aan te tonen wat jouw waarheid is, niet door anderen tot op het bot te beledigen.

Maak je in je dagelijkse leven geen indruk zal dit ook hier niet gebeuren, hoe hard je ook 'schreeuwt' verder, maar goed, dit zijn gewoon mijn 2 centen verder en ik zal later in de week berichten hoe de boilies bevallen, door de regenval wordt er veel bemaald hier dus mochten deze boilies snel veranderen in een balletje deeg zoals eerder vermoed zal dat snel duidelijk worden hier in het stromende water.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

21-08-2014 17:55

En nog wat kunnen vangen Rick? :D

Zelf laatst pellets en tijgernoten bij de boilieman besteld. Gunstige prijs en gewoon prima pellets en tijgernoten. De pellets zijn afkomstig van Coppens net als bij zoveel aasbedrijven.
Tijgernoten ook al geweekt/gekookt/gebruikt en na 1,5 dag waren ze al flink aan het slijmen! 8)

De prijs is dus aantrekkelijk, en tot nu toe bevalt het me prima.
Voor vrienden wat ready to use potten particles besteld. Ook deze zagen er gewoon netjes uit.

De boilies waag ik me voorlopig nog niet aan, aangezien mijn huidige bollen gewoon goed vangen :lol:
Never change a winning team ;)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-08-2014 18:06

Jouw oude tijgers en pellets vingen dus niet? :wink:
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-08-2014 11:33

Echt oprecht en wetenschappelijk beoordelen kan ik niet, daar zal ik gelijk eerlijk over zijn.
Dat komt omdat er tussen het topic reacties staan van mensen die ik voor vol aanzie en respecteer om hun visie als het gaat om voedsel en karper, wil je daar werkelijk iets over te melden hebben moet je je daar volop in verdiepen en ook nog de nodige intellectuele bagage hebben om conclusies te trekken en het ook gewoon te begrijpen, quoten van Wiki 'ikdenkdatikhetweetohneetochniet' pedia zie ik veel gebeuren hier zodat mensen zich voordoen als iets wat ze niet zijn, dat maakt geen indruk op mij verder, behalve een soort medelijden.
Als je niet begrijpt wat je copieërt en plakt dan is het zinloos.

Ik heb 2 dingen gedaan, instant gevist op een drukke witvisvijver hier in de buurt met veel hengeldruk en op mijn stekje in het kanaal.

Op de vijver had ik mijn hengels om 5.30 in het water, viste dan door tot eind van de middag / avond en dat 3 dagen met hetzelfde weer, flinke zuidwester en veel regen.
Ik koos voor deze vijver om een beetje vertrouwen op te bouwen na 3 jaar niet gevist te hebben en omdat ik de plas goed ken en er ongeveer 3 van de 4 keer ving gemiddeld.
Overdreven voeren is hier nutteloos, er is zo'n beetje om de week witviswedstrijden en tussendoor wordt er door de mannen flink getraind en is er ook nog een veteranenclubje wat regelmatig miniwedstrijdjes doet, voer is er eerder teveel dan te weinig.
Ik viste met 2 hengels, elke hengel kreeg 4 grote spods met boilies en pellets, gesoaked in de meegeleverde RR/Garlic, 1 hengel met anderhalve 24mm boilie, de andere met 3 x 15mm boilies met een klein beetje afgesneden kantjes, er zit veel brasem daar.
De rigs maak ik van tevoren klaar en soak ik ook minimaal 24u.

De eerste dag blank, daar wordt ik kriegelig van op dit water want het zou niet nodig moeten zijn, de 2de dag besloot ik de manier van aanbieden te veranderen, 2x 15mm boilies en een popup van Solar, the Secret, een van mijn favo's.
Opbrengst, een run zonder contact verder en een frisse 16 ponder schub die naar ik vermoed de afgelopen jaren is uitgezet.
De derde dag heb ik een hengel snowman gemaakt met de popupboilie die Boilieman meelevert met het pakket, de tweede hengel weer 2 x 15mm met een Solar popup.
1 run op de laatste hengel, weer een 'nieuwe' schub, net boven de 10 pond schat ik, ik heb hem niet gewogen verder.

Dan het kanaal, hier voel ik mij thuis, mede door jarenlang bijhouden hoe ik ving en waar, weer en andere omstandigheden ook opgeslagen voel ik mij wat zekerder hier.
Na het avondeten zat ik om een uur of 7 klaar en viste tot een uur of 2/3 's nachts.
De eerste sessie, ik had 's morgens nog gevoerd en leven gezien, ging dus met volle moed naar de stek en ging er visloos vanaf, anderhalve 24mm boilies op beide hengels en niet een piepje, ik durfde niets aan de aanbieding te veranderen want ik bleef leven zien, erg frusterend.

Toen kreeg ik de tering erin, want ik ging twijfelen, en dat doe ik niet graag.
's Nachts heb je alle tijd om na te denken, sommige meningen van mannen hier nog een keer te lezen en dan komt de twijfel, natuurlijk heeft het geen invloed, vissen met iets waar je aan twijfelt, maar het gaat in je kop zitten, je verliest geduld en ergert je kapot, misschien ben ik raar maar zo werkt het bij mij.

De tweede kanaalsessie, omdat ik een tijd niet gevist heb ontbreekt er het nodige aan de standaard voorraad die ik normaal had, ik heb 2potten Dynamite noten gehaald uit nood (wat is dat duur!!)
De tweede sessie heb ik 's ochtends een mix van boilies en noten gevoerd en met drie hengels 's avonds gevist, 's nachts de 3de hengel op de voerstek aan de overkant zodra de boten ophielden te varen.
Twee hengels op de eerdere stek, eentje met noten en de andere met boilies, de overkantstok om het eerlijk te houden ook met boilies.
Binnen een half uur een 16 en een bijna 20 ponder torpedo op de noten, kort op elkaar is normaal hier, ze trekken in scholen rond op het kanaal, als je ze snel drilt weg van de voerplek is er altijd kans op een tweede.
De hengel met noten lag na de eerste vis nog geen 10 minuten in het water toen de tweede run volgde, daarna heb ik 2 uur gewacht maar ik geloofde er niet meer in.
Beide hengels beaasd met noten, de overkanthengel met rust gelaten verder, er volgden nog 3 runs en 2 vissen op de noten.
Ik ben nog niet de oude dus besloot ik op te ruimen maar ik denk dat er meer ingezeten had was ik gebleven, ik had alleen de puf niet meer.

Dus wat kan ik ervan zeggen.... Alhoewel niet eerlijk tegenover de boilieman maar ik geloof er gewoon niet in, voor een gedeelte door feiten maar het gevoel is niet goed en dan vis ik niet lekker, ik ben eerlijk genoeg om zoals eerder gezegd een deel van mijn twijfel is ingegeven door mensen die ik hoog heb zitten en het niks vinden, maar vangkracht of attractie mist ook denk ik.
Na een uur of 5 in stromend water (de 'overkant' hengel) is de boilie bleek geworden, het gaatje waar de hair door gaat is aanzienlijk groter geworden, in zo'n mate dat een voorzichtige aanbeet waarschijnlijk de boilie van de hair haalt.
Hij ruikt nog naar knoflook maar dat zegt mij niks, een karper ruikt niet zoals wij maar volgt sporen die wateroplosbaar zijn en of deze boilie nog iets uitscheid wat de karper kan volgen weet ik niet,
daar ben ik eerlijk in maar het lijkt er niet op.

Als ik geloof in mijn aasaanbieding en plek is een blank niet leuk maar hoort erbij, deze keer heb ik het idee dat er ergens iets niet klopte, zo'n zeurend gevoel in je kop wat continu vraagt 'waarom doe je het niet zus of zo, waarom verander je dan niet enz' dan verdwijnt het geloof en daarmee mijn geloof in deze boilies, het moeilijke is dat het allemaal gebeurt zonder dat ik echte harde feiten heb om deze boilie aan de kant te gooien maar ik doe het wel.
Zoals gezegd deels door de meningen van mensen die er meer van weten dan ik, maar vooral door de twijfel en niet echt kunnen genieten van het vissen.

Een tijdje afstand van het vissen heeft wel voor een frisse blik gezorgd, ik heb ook hier veel kunnen lezen en weer opgestoken, zelfs na bijna 30 jaar achter karper aanzitten 8)
Lezen doe ik met de bullshitfilter aan, kan ik iedereen aanraden, mensen die al te makkelijk moeilijke termen in de rondte smijten moet je maar 's opzoeken op Wikipedia, het zal je verbazen hoeveel er direct gequote wordt zonder het werkelijk te begrijpen of zelfs maar de bron te vermelden, lijkt mij wel zo netjes, maar goed.
Dus na dat gelees heb ik besloten dat als de TTB mannen terug zijn van vakantie ik daar maar 's een bestelling doe om mijn najaarscampagne op te starten, niet zozeer door de reclame maar meer door de mannen die ervoor kiezen om ermee te vissen, er zal best een plaats zijn voor de boilieman, zeker voor de beginnende vissertjes met kleine beurs, of voor de kiloknallende riviervissers waar het vaak op het 'moment' gebeuren moet en massa soms meer doet dan uitgetrickte flavours, maar ik geloof er niet in voor mijn visserij.

Da's mijn mening en 100% eerlijk, ik moet geloven in mijn aanbieding en als dat er niet is mis ik de allerbelangrijkste factor, plezier in het vissen.

Hoop dat het helpt, groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

22-08-2014 12:34

Het heeft lang geduurd voor er eens een gefundeerde post kwam :wink:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

23-08-2014 09:55

En uiteindelijk zoals Rik zegt, draait alles om vertrouwen en ervaringen :wink:
Better to rule in hell, then serve in heaven.