www.deboilieman.nl ?


Gesloten
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-08-2014 18:26

@ emilio

Bij jacco 7€ voor een gemiddelde bol?
hij draait mijn gemiddeld recept voor 4,60 :wink:
vang me helemaal scheel en weet wat erin zit, dus stja wat is dan duur of goedkoop?
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 18:32

bertho keur schreef:@ emilio

Bij jacco 7€ voor een gemiddelde bol?
hij draait mijn gemiddeld recept voor 4,60 :wink:
vang me helemaal scheel en weet wat erin zit, dus stja wat is dan duur of goedkoop?


Ik doelde op de prijzen voor zijn eigen receptuur, die gaan ergens die kant op bij niet te grote afname.
En heb je het dan over ready's of freezers?
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-08-2014 18:47

Jacco vraagt voor draaien al meer dan 2 euro/kg, dan kun je die 3,50 echt wel vergeten. Jacco zit al snel op het dubbele voor de gemiddelde bol hè![/quote]

Je hoeft uiteraard geen bol van een winkel,firma of bollenboer te kopen :wink:
eigen recepten laten draaien kan zeker voor betaalbare prijzen.
nooit meer twijfelen of merk a beter is dan merk b.
geen nutteloze eindeloze discussies meer.
ik weet mijn voorkeur wel :wink: :lol:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-08-2014 18:59

En weet je wat het mooie van TTB of MTC is?,deze gasten draaien hun bollen zelf,ze hebben zelf de totale controle over het uiteindelijke eindproduct,de boilieman weet waarschijnlijk niet eens dat zijn boilies rond of vierkant zijn en besteed heel de handel uit.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 19:19

Dat TTB betere bollen maakt staat mijns inziens buiten kijf (geen eraring met MTC), maar ze zijn ook aanzienlijk duurder. Dat is idd de charme van kleine boilieproducenten, echt eigengemaakte boilies. Maar dat is een heel andere discussie, het ging hier om bollen van de boilieman.

Het merendeel van de overige boilies zal vast en masse worden ingekocht ipv zelf geproduceerd, wat niet wil zeggen dat er geen vis mee te vangen is of dat ze schadelijk zijn. Dat is mijn punt, mocht iemand goed kunnen motiveren waarom de bollen wel schadelijk zouden zijn hoor ik het graag, gaan ze gelijk de prullenbak in. Maar dan moet er wel een goed verhaal aan ten grondslag liggen en geen gezeur over storten etc., want dat raakt kant nog wal.

Heb als het goed is een adresje gevonden voor het laten draaien, lekker dichtbij en per 25kg, gaan we binnenkort maar eens proberen. Met de prijs kom ik daar goed uit.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-08-2014 19:32

Zijn bollen van boilieman schadelijk?
Wat zit er precies in?

Ik heb werkelijk waar geen idee, uiteraard wel vermoedens maar zolang ik dit niet kan bevestigen,
zal ik er nooit vertrouwen in hebben en juist daarom zal ik ze nooit kopen.
Vast en zeker zal er wel vis op te vangen zijn, maar uiteindelijk draait het om vertrouwen in waar je mee bezig bent
en juist dat vertrouwen krijg ik niet zonder de precieze samenstelling te weten.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

18-08-2014 20:53

mitsz van der kamp schreef:Dan kunnen jullie nu allemaal stoppen.

Ik draag een broek met drie pijpen...


dus jij heb leren pijpen? :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-08-2014 21:50

Jij blijft een boeffie hé Antoinette, we zullen binnenkort maar eens een KWO Gang Bang party organiseren met jou in de hoofdrol, ff kijken of we nog wat 'meuk' bij je kwijt kunnen. :D

Groet, Peter

ps sorry ff niets te doen, topic is toch al niet serieus te noemen!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-08-2014 22:17

Leenderts,leer eerst de feiten kennen,en ga dan pas over iets oordelen,als iets niet in eigen beheer is,denk jij dat het zo goedkoop weg gezet kan worden ? Mischien moet je eens een gesprek aangaan met de man zelf via de Whats app zoals ik deed,dan krijg je beeldmateriaal van de bollen,antwoord op al je vragen,en eerlijk antwoord,meer dan een basis mix met wat vogel voer is het ook niet,nou goed een Flavour een sweetner en bij sommige een kleurstof,ow en met ei schil zoals ik dat graag wenste in mijn zelf samen gestelde mix,de boilieman ontkent ook niet dat het een simpele bol is,en erkent zelf ook dat het niet bedoeld is om langdurig een voer campagne te houden,en zal je tot in de puntjes uit leggen wat er in de bol zit,maar slecht voor de vis ? Dat is wat een hersenloos vissertje ervan maakt zodra deze een put vol plempt met die bollen,maar dat gebeurt met elk aas ongeacht van wie,als er maar genoeg in gaat,voor op de rivier te struinen een week in Frankrijk, of op een put met redelijk verstand 2,3 daagjes aanvoeren,om het daarna af te romen kan heus geen kwaad hoor,en dat de vis het op jouw water niet pakt,wil niet zeggen dat het op een ander water hetzelfde zo gaat,jij kan er nergens geen vis mee vangen en ik pak er 2 sessies vis mee,waarvan 1 blank zonder voor voeren,dacht je dat zo'n gladde nasi bol,of een peperduur mainline bolletje intressant was kwa voeding ? Omdat die 12 euro kost,breng eerst we na feiten voor je welke bollenboer dan ook zwart praat,nogmaals voor op de putjes zou ik zelf ook ander aas gebruiken mocht ik langdurig een voer sessie maken en een target op het oog hebben,maar ik vis sporadisch op putten, en op de rivier interesseert mij aas niet zo,belangrijk is om op de vis te zitten,meer niet,
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

19-08-2014 14:25

Peter van Loo schreef:Jij blijft een boeffie hé Antoinette, we zullen binnenkort maar eens een KWO Gang Bang party organiseren met jou in de hoofdrol, ff kijken of we nog wat 'meuk' bij je kwijt kunnen. :D

Groet, Peter

ps sorry ff niets te doen, topic is toch al niet serieus te noemen!!


Ja je moet toch iets met al die hanengevechten in dit topic :lol:
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

19-08-2014 15:02

[/quote]

dus jij heb leren pijpen? :lol:[/quote]

Ik zei toch niet dat ik een leren broek had?


Rik,
is het niet verstandiger dat we juist voor die putjes een aas hebben dat niet belastend is voor het eco systeem? Kunnen we het allemaal goed doen... Zoals je aangaf, belanden alle soorten aas er wel.
Vroeger was dat leuk, als je de enige karpervisser aan een water was, maar dat is tegenwoordig wel anders.

Niks verkeerds over de boilieman; ik ken zijn producten niet.

Dan over de hogere prijzen van MTC.
We hebben ooit besloten niet te klootviolen met de recepturen. Dat houdt in, dat mijn bollekes nog altijd dezelfde recepturen hebben als in het begin. Dat zeggende... indien een bepaald ingredient niet meer verkrijgbaar is in dezelfde kwaliteit, dan zoeken we een alternatief. Dat moet wel...

Maar we hebben nog nooit een ingrediënt versneden en hebben een transparante bedrijfsvoering als het gaat om de kwaliteit van ons aas, of ons ingrediënten-aanbod.

Sorry, ik bemoei me nooit met het aanbod van een ander (en nu weer niet), maar voelde het recht even wat te zeggen, daar MTC werd genoemd.
Kortom; als we zeggen dat ergens leverpoeder in gaat dan zit het er ook in. Meer dan genoeg en van de beste kwaliteit.

Simpel...

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

19-08-2014 15:28

Beste Leon,
Als ik jouw berichten in deze topic lees krijg ik het idee dat het niet zo goed met je gaat.
Ik maak me zelfs een beetje zorgen.
Ben je vroeger misschien veel gepest door deze boilieman, of heeft ie je op een of andere manier een oor aangenaaid?

Je begint met het verhaal dat je deze boilies in je hand hebt gehad en dat je daarbij je ballen uit je broek moest lachen omdat je direct al wist dat dit een kwalitatief waardeloos bolletje zou zijn.
Vervolgens ben je hem (voor jou doen) uitgebreid gaan testen.
Als ik al ergens zeker van ben dan ga ik er geen moeite meer instoppen om dit voor mezelf te bevestigen.

En dan dat verhaal over die kennis van je die door een boilie doormidden te breken al kan zien wat er in zou zitten.......hi-la-risch!
Zo'n analist zou bij mijn werkgever makkelijk 100.000 euro per jaar kunnen verdienen.

Er is mijn inziens niks mis met de bollen van deze boilie boer, hij verkoopt toch geen gif?
Heb zelf mijn mooiste vissen gevangen op een water waar jaarlijks honderen kilo's boilies van de Decathlon in wordt gestort. En dit bestand doet het geweldig, mede op deze boilies.
Dit zijn volgens mij de zelfde "kwaliteit" boilies als waar het in deze topic over gaat.
Ik zie die fransen die met deze boilies vissen ook regelmatig een vis vangen.
Zelf heb ik liever een andere bol, maar dat is meer omdat ik graag wat af wil wijken van de rest.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-08-2014 16:08

Beste Robbert,
Bedankt voor je persoonlijke belangstelling en bezorgdheid,heel erg attent van je maar wees gerust het gaat hartstikke goed met mij,sterker nog beter dan ooit maar dat terzijde,.die bezorgdheid zou ik in jou geval wel hebben als de eerste de beste onbenul een voersessie gaat houden op jou afgesloten watertje met die 2,- bol van die distributeur,.want de naam boilieman vind ik eigenlijk best zielig want het enige wat hij doet is de boel verhandelen ipv deze zelf te maken.Ik heb me inderdaad kapot gelachen toen ik voor het eerst die 2,-bol in me handen kreeg,..een naar scopex achtig stinkend goedje zo droog als me opoe dr achterste waarvan ik zeker weet dat het niet meer is dan wat mais gries en tarwemeel deze ook nog eens een matige kwaliteit (klef en muf),omdat ik mijn bevinding wilde delen met een vissende maat deze al heel wat jaren actief is in de foodsector (Unilever) deze jaren heeft gevist voor het sensas team en in het verleden nauw betrokken is geweest bij een bekende aasfirma bevestigde hij mij dat het niet veel bijzonder was,.PB mij meteen even de gegevens van het bedrijf want hij moet het nu met 30.000 minder doen.
Een ieder binnen onze scene heeft gehoord van de boilieman,.facebook,twitter forums,media marktplaats enz enz,.goede en slechte berichten enz,.heeft mij doen besluiten om een toch een bestelling te doen,nieuwsgierigheid?? of wellicht gierigheid,.met een mooie kwalitatieve Bulkdeal is niks mis vandaar mijn besluit.
Mijn persoonlijke bevindingen op de door mij beviste wateren waren negatief,.dus zeker niet voor herhalingsvatbaar om met deze bollen te gaan vissen,.tsjaa en wat betreft die Fransen het zal mij een zorg zijn,.ik heb met zwaar beschimmelde Mistral boilies een compleet Frans water leeg geslacht,.dat zeg mij uiteindelijk hellemaal niks.

Dit is ook tevens het laatste wat ik er over schrijf om de zogenaamde positieve vibe te behouden op dit forum zeker omdat ik diverse PB gekregen heb met een bevestiging van mijn bevindingen maar dat ze het nutteloos vinden om te reageren.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

19-08-2014 16:26

En beste Robbert grote dank namens mijn maatje deze meteen heeft gesolliciteerd bij Hollander te Barendrecht met jou als referentie,.wellicht dat er voor jou nu een promotie in zit tot chef Paprika verpakker.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-08-2014 17:13

@ mits..

Mijn doeleinde is bedoeld voor op de rivier, lang geleden dat ik er een ander tegenkwam hoor haha
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

19-08-2014 17:14

Beste Leon,

Ik ben blij dat het zo goed met je gaat.

Wel grappig om te lezen dat je ze nu ook al op meerdere waters heb getest....
Eerst beoordeel je de bal, je bent direct zeker dat dit niks is.
En als ik het zo lees was je er wel heeeel erg zeker van...
Vervolgens laat je deze voor de zekerheid beoordelen door de sensas unilever goeroe.
Deze geniale analist heeft ook direct door dat het om een kakbol gaat.
Je gaat deze bol toch nog maar even testen, misschien ben je er toch niet helemaal zeker van?
En is die geniale analist ook niet zo betrouwbaar?
Je vangt er niks mee op je mooie testwatertje. Waar je zelfs ziet dat de vissen alleen die boilies negeren.
Weet je wat, ik ga ze nog ergens anders testen......
Of je bent een nogal onzeker persoon of je hebt gewoon wat tegen die boilieman.
Het komt allemaal nogal ongeloofwaardig over, maar ik gun je het voordeel van de twijfel.

Jammer dat je mijn vorige post niet goed hebt begrepen.
Ik probeer aan te geven dat ondanks die honderden kilo's aan schrale boilies die er gestort wordt, er een mooi bestand aan karpers blijft.
Als ik jou moet geloven zijn dit soort boilies gif voor de karpers.
Een karper eet blijkbaar wat hij nodig heeft, en wanneer de boilies weinig voedingstoffen bevatten zal de vis dus ook gewoon weer op zoek gaan naar ander (natuurlijk) voedsel.
Maar wanneer deze zelfde vis weer zin krijgt in een snack pakt hij gewoon weer wat van die boilies.

En volgens mij heb je ongeveer 10 reacties geleden ook al aangegeven dat je niet meer in dit topic reageert.
Ik vind het allemaal best, volgens mee geeft het geen negatieve vibe, het bewijst eigenlijk steeds meer dat je betoog niet helemaal klopt

Chef paprika verpakker? Verdient vast beter dan het grasmaaien op de golfbaan :wink:
Ik zou liever boilieman zijn, dan neem ik al die jaloerse zeiksnorren wel voor lief....
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

19-08-2014 17:32

leenderts leon schreef:.want de naam boilieman vind ik eigenlijk best zielig want het enige wat hij doet is de boel verhandelen ipv deze zelf te maken


Leon, wat voor een enorme tuin heeft de gemiddelde groenteman dan?
En waar plukt ie in vredesnaam die kokosnoten?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-08-2014 17:47

Leendert hoe kom jij er nou bij dat deze bollen ergens anders gedraaid worden dan als ik vragen mag ?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-08-2014 19:06

Ik denk dat er zat mensen zijn die het met Leon (en mij) eens zijn alleen zijn die hier helaas niet (meer).
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

19-08-2014 21:17

hij leest nog steeds mee en dat is te zien aan de laatste bedankje bij bjorn maar ff wat anders.....
het ziet er naar uit hij alleen maar boos is op de jongens die op zijn afgesloten putje kwamen voeren en hij daar niet blij mee was......blijkend in zijn een na laatste post.....
dan is ook te zien dat hij niet veel om de vis geeft als hij ZELF quote: ik heb met zwaar beschimmelde Mistral boilies een compleet Frans water leeg geslacht

neee maar dat is wel goed voor een karper maar een boilie van de boilieman dat mag niet......
en kom nou is met feiten want je lult er steeds omheen....

man man.....ga iets doen met je leven
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-08-2014 21:36

Maar beschimmelde bollen kunnen geen kwaad Wally,dat zei zijn bioloog toen hij er een dot mee doorstuurde via de Whats app vanuit Frankrijk, die zag het meteen,en de karpers waren er als "de kippen" bij whaaaa
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

19-08-2014 21:45

:lol: :lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

19-08-2014 21:50

Bjorn Schoemacher schreef:Ik denk dat er zat mensen zijn die het met Leon (en mij) eens zijn alleen zijn die hier helaas niet (meer).


Goh! Zijn er ook mensen met belangen die hier geen lid zijn dan? 8)
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

19-08-2014 23:12

Er zijn tientallen zeer bedreven en talentvolle vissers die altijd belangeloos hun kennis deelde op dit forum. Dit was altijd goed voor zeer interessante en goede discussies. Discussies die ik hier helaas al een tijdje niet meer gelezen heb wat denk ik is te wijten aan oeverloos modder gooien en elkaar geen ruimte geven en iemand en masse bekritiseren op zijn mening.

Mensen raken hierdoor forum moe, taaien af, dragen minder (zinvol) bij en denken snel, why de fuck zal ik nog reageren? Dit resulteert vaak in alleen nog topics over welke kleur pieper men nog moet kiezen en of iemand nog een vijver in de buurt weet. Zo zijn er al een aantal karper fora gesneuveld en wie weet zal deze mee ten onder gaan, jammer dat dan weer wel!

Veel succes nog hier maar ik blijf die bollen gewoon meuk vinden, ajuus!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

20-08-2014 00:52

Gelukkig ligt het niet aan het feit dat mensen BS gaan plaatsen om verborgen belangen te verdedigen....... Zou wat zijn hè....?