www.deboilieman.nl ?


Gesloten
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

17-08-2014 19:41

ik heb zowiezo geen belangen helemaal nergens in de boiliewereld.....zowel moet jij die mij maar eens uitleggen.
enige wat ik zeg dat ik weet wat er in die boilie zit want ik heb het eenmaal mogen aanschouwen hoe die boilies worden gemaakt.
anders gooi die feiten hier is neer dan weten wij ook waarover we mee kunnen discuseren.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 19:56

Inderdaad je heb het mogen aanschouwen,dan weet je ook dat ik nagenoeg gelijk heb dat het allemaal heel schraal is,.en ja een beperktebol vang uiteindelijk wel een visje maar dump je er een heel afgesloten water mee vol is het einde verhaal.
En trouwens iemand die zelf wel eens een bolletje heeft samengesteld kan ingrediënten zoals maïsmeel en tarwemeel en griesmeel wel herkennen daar heb je de hogereboiliebakkers academy niet voor nodig.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

17-08-2014 19:59

pj otte schreef:Och er zijn zelf wel karpers gevangen die stenen uitpoepen of dat zo lekker is? Elk aas vangt wel vis, gaat uiteindelijk om de toegevoegde waarde. Is die niet of het vertrouwen niet aanwezig gooi je bollen dan snel in de vuilnisbak. Kies zelf voor aas waarbij het welzijn voor onze hobbyvriend geen of nauwelijks nadelen ondervind dit argument kom ik hier niet tegen. Een uitsluitend koolhydraten bol die zeker wel karper vangt als ze er van afhankelijk zijn komt bij mij niet aan de hair.

Lekker hé die zunige Hollanders die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Maar niet verder kijken dan hun neus lang is.

Groet,
Peter


Inderdaad.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-08-2014 20:35

Inderdaad je heb het mogen aanschouwen,dan weet je ook dat ik nagenoeg gelijk heb dat het allemaal heel schraal is,.en ja een beperktebol vang uiteindelijk wel een visje maar dump je er een heel afgesloten water mee vol is het einde verhaal.


Met elke bol kun je een water/stek lamleggen.., juist ook met een voedzame bol! Maar met een silo aan granen ook... En wat zit er precies in welk ander merk readie die jij of een ander gebruikt?

Het gaat hier simpelweg om gedrag van vissers en niet om een specifieke bol. De jongens die ik ken voeren met welk merk bol dan ook, dus ook BM, al instant vissend slechts een handje bij.., en vangen.

Onze bol moet sowieso gewoon niet pogen het natuurlijke voedsel in aantallen te overschrijden, maar slechts een makkelijke hap vormen. Indenken wat een ander evt. in het water heeft gedonderd is helaas een lastige zaak. Dat kan inhouden dat er een keer flink doorgehaald met worden, maar niet altijd! Dus blijven nadenken bij hoe, wat en waarom je iets voert. Matigheid blijft helaas lastig voor een aantal :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2014 22:44

Dus een basis mix met een beetje vismeel en 5% rr en 5% garlic poeder zou deze boilies niet schadelijk maken op de langere termijn ? Of maakt dat het verschil dat die vis wel op de kant komt,en een maandje langer door vreet,wie vist er met welke bol,en wie weet er exact wat erin zit,en wie weet wat de vis aan voedingswaardes nodig heeft met bepaalde water temperatuur etcetera, jij vist met ttb mtc of welke bol dan ook,ben je bij het gehele peoces aanwezig, en ben je er 100% van dat hetgeen erin zit wat beweert word,het leuke is dat de bekendere bakkers en aas freaks en noem ze allemaal maar op allemaal hun eigen mening hebben,hoe the hell kun je dan ooit het juiste aas aan je hair hebben hangen ? Dat kan dus niet,alles draait om vele factoren meer,en aas is maar een zeer klein gerelateerd onderwerp,geef mij de beste stek,de beste hotspot met een plastic aas,of een boilieman,of een ander schraal bolletje,d.an mag jij de slechtste stek,met het aller beste aas naar keus,ik denk dat ik wel duidelijk ben hoe ik erover denk,er was eens een vent die zelf draaide,hele sterke argumenten en theorieën hield hij erop na,ik was mijn bollen vergeten,en vroeg hem om tijdelijk even een handje bollen totdat mijn maat na etenstijd mijn eigen aas kwam brengen,maar een bol kreeg ik niet want niemand mocht weten waar hij mee viste,en hij was de enigste die ermee viste.
Lichtelijk geïrriteerd liep ik weg,en aangezien ik constant in de ganzen stront liep,riep ik uit frustratie dat ik er wel een ganzendrol aan zou hangen,onderweg naar mijn plek 70 meter verderop deed ik wat ik zei,een loodhageltje op de hair ivm drijven,en onder de hengel top drop ik de shit,binnen 5 min loopt deze af,een dikke hoge twintiger glijd mijn net in,de man kijkt verbaast en ik steek sarcastisch mijn duim omhoog,de man had de gehele ochtend en middag nog niks gevangen met zijn uitgebalanceerde theorieën, nu weet ik niet wat er voor voedingswaarde in gras zit dat er via de anus van een gans uitgekomen is,maar dat laat ik aan Julie verbeelding over,fijne avond allen!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-08-2014 22:53

maar een bol kreeg ik niet want niemand mocht weten waar hij mee viste,en hij was de enigste die ermee viste. Lichtelijk geïrriteerd liep ik weg


Lijkt me die man z'n recht (wie weet voorgevoerd, tijd, moeite en geld!?), en dan lichtelijk geirriteerd weglopen :roll: ?

Maar overigens leuk dat je met vogelstront vis hebt gevangen :D . Echter niet zo vreemd, want duivenmest doet het als lokmiddel bij witvissers natuurlijk ook nog altijd aardig door het voer :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2014 23:07

Nee niet voorgevoerd,zwaar gevist water,lage Bergse bos genaamd,maar je snapt de clue neem ik aan ,aangezien ik het wel aardig eens met jouw postings ben hier op deze discussie
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

17-08-2014 23:45

leenderts leon schreef:IK ken de feiten wel zeker anders had ik verder niet de discussie gevoerd,.en jij moet zeker weten hoe het in elkaar zit gezien jou relatie KCB,.maargoed ik heb het al eens eerder aangegeven het zijn weer de belangen en het geld wat erin om gaat.


Ik zeg genoeg maar bepaalde personen willen het niet begrijpen,.en vriend Wally is kind aan huis bij KCB dus hij weet zeker hoe het zit,..nogmaals belangen[/quote]

Ik wil het graag begrijpen, maar gezien het gemis aan argumentatie lukt me dat simpelweg niet.

Reageer gewoon inhoudelijk, dan kunnen we het tenminste een discussie noemen. In allerlei onderlinge geschillen ben ik compleet niet geïnteresseerd en dat is ook niet relevant in dit topic.

Nogmaals; ik hoor graag hoe jij weet wat er precies in die bollen zit en als je het allemaal zo goed weet hoor ik ook graag wat je achtergrond is, maar dan wel graag met feiten en namen. Wil ook wle graag weten of jij belangen hebt of niet nl.....
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

18-08-2014 00:03

Leon is gewoon een kanjer! Hij breekt een boilie door en weet dan wat voor ingredienten er in zitten. Leon, zou je voor mij eens een mainline kunnen doorbreken? Ik ben namelijk erg benieuwd wat daar in zit. Ik hoor het wel, alvast bedankt.
Gewoon, lekker vissen.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-08-2014 11:42

Triest als je een ingredient als maismeel of griesmeel niet in een bol herken,btw op bepaalde verpakkingen vanuit de uk staan alle gebruikte ingredienten vermeld.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 12:19

leenderts leon schreef:Triest als je een ingredient als maismeel of griesmeel niet in een bol herken,btw op bepaalde verpakkingen vanuit de uk staan alle gebruikte ingredienten vermeld.


Niets mis met die melen, vraag is wat er verder inzit.

Je gaat trouwens weer lekker op mijn vragen in hè, zeker ook weer een belang ergens?
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-08-2014 13:30

Emiel,.Ik heb hellemaal nergens een belang bij daarom was het ook te mooi om waar te zijn,.wat er nog meer in zit?ik vrees een vluchtig flavourtje want na een uurtje te water ruik je alleen de bagger nog.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-08-2014 13:39

Een leuk artikel over de overname van Cipro,..vanwege veranderende EU regels springen we er precies op het goede moment in,gebruik van kunstmatige geur en kleurstoffen en schadelijke conserverings middelen in boilies word dan aan banden gelegd,..tsjaa en dan wil ik het allemaal nog zien.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 13:50

leenderts leon schreef:Emiel,.Ik heb hellemaal nergens een belang bij daarom was het ook te mooi om waar te zijn,.wat er nog meer in zit?ik vrees een vluchtig flavourtje want na een uurtje te water ruik je alleen de bagger nog.


Leon, ik weet niet wat jij voor bollen hebt gehad, maar de bollen die ik heb geprobeerd zit iig vismeel in. Die zijn wel wat duurder dan de 2euro/kg bodemprijs. Ze ruiken niet enorm, maar ze blijven gewoon geuren, ook na een nacht in het water. Ze vangen gewoon vis, ook gevist naast CG/LS/TTB. Kan me dus niet vinden in je verhaal dat de vissen er omheen zwemmen.

Deze bollen zijn zeker niet mijn eerste keus, maar ik zie vooralsnog geen enkele reden om er niet mee te gaan vissen. Tenzij je aan kunt geven wat er precies inzit aan schadelijks zie ik geen probleem, je onderbouwt niets tenslotte.
Mocht je dat wel aan kunnen tonen laat het weten, want het is niet de boedoeling om vissen te beschadigen uiteraard.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-08-2014 14:00

Emiel,.ik heb diverse besteld,.40kg totaal,.de vriendelijk man heeft een mooi pakket samengesteld,.de duurdere versie waren inderdaad iets beter van structuur maar voor die kilo prijs kan ik betere vinden,..de discusie betreft de 2,-bol en dan weet jij dondersgoed dat het niet veel soeps is,..dat je er vis mee vang Tuurlijk,.maar dump je een afgesloten put vol met die bollen waar een minimaal aanbod is van natuurlijk voedsel dan kan je het vergeten.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-08-2014 14:02

Op welk water had je deze bollen getest Leendert op de surfplas ?
En op de surfplas zit echt geen minimaal aan natuurlijke voeding hoor,dan ken je de plas toch niet zo goed als dat je zelf beweert
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 14:08

leenderts leon schreef:Emiel,.ik heb diverse besteld,.40kg totaal,.de vriendelijk man heeft een mooi pakket samengesteld,.de duurdere versie waren inderdaad iets beter van structuur maar voor die kilo prijs kan ik betere vinden,..de discusie betreft de 2,-bol en dan weet jij dondersgoed dat het niet veel soeps is,..dat je er vis mee vang Tuurlijk,.maar dump je een afgesloten put vol met die bollen waar een minimaal aanbod is van natuurlijk voedsel dan kan je het vergeten.


Ik hoor graag van je waar die betere bollen te koop zijn dan voor een 3,-/kg, ik kan ze niet vinden helaas.

Nog maar een keer; dumpen geeft altijd dat effect, ligt niet aan de bol, dus is niet relevant.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-08-2014 14:17

Rik,.zeker niet op de surfplas,.ik neem mijn verantwoording,.zou jij ook moeten doen daar waar je eerst aangaf de bol te gebruiken op de grote plons nu plots gaat voorvoeren voor vrijdag,..EMIEL,.ik heb me twijfels over de concervering,.die bittere zure nasmaak is niet aan mij besteed,.je noemde net zelf de firma TTB al,.ik weet 100% dat jacco voor 3,50- een heel mooi en verantwoord bolletje kan draaien.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-08-2014 14:22

Ik vis op een water wat naar schatting 100x zo groot is als die trutput in krimpen,en wat er op jaar basis vist waar ik zit,je dat in een maand behaalt op de trutput leen,ik voer wel met verstand,is me de afgelopen keer ook goed gegaan,en weet dat ik een stap verder kan gaan,want ik heb de vis werkelijk zien vertrekken toen ik aan het opbouwen was,op die 14 kilo vis na bleef het stil,maar het lag helemaal vol met aas bellen toen ik aankwam,waarschijnlijk ook met voertijden te maken gehad,en het late tijdstip dat ik aankwam om te vissen
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

18-08-2014 14:24

Ik ga lekker vissen 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

18-08-2014 14:42

leenderts leon schreef:Rik,.zeker niet op de surfplas,.ik neem mijn verantwoording,.zou jij ook moeten doen daar waar je eerst aangaf de bol te gebruiken op de grote plons nu plots gaat voorvoeren voor vrijdag,..EMIEL,.ik heb me twijfels over de concervering,.die bittere zure nasmaak is niet aan mij besteed,.je noemde net zelf de firma TTB al,.ik weet 100% dat jacco voor 3,50- een heel mooi en verantwoord bolletje kan draaien.


Jacco vraagt voor draaien al meer dan 2 euro/kg, dan kun je die 3,50 echt wel vergeten. Jacco zit al snel op het dubbele voor de gemiddelde bol hè!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-08-2014 14:43

Afbeelding

Afbeelding
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-08-2014 14:54

Gaat nu meer op een onderlinge wedstrijd lijken wie de grootste lul (is) heeft. Van mij mag je hem hebben hoor :lol: :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-08-2014 17:26

Dan kunnen jullie nu allemaal stoppen.

Ik draag een broek met drie pijpen...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-08-2014 17:52

Waarom draag jij een t shirt als broek mitsz :o
Gesloten