Nahs bolies


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-08-2015 17:54

naSH topicstarter is al een tijdje weg waarschijnlijk :) ?

Kees Ouwehand schreef:Op gevaar van een ellenlange reactie met verknipte citaten.
Verkniptheid zit in de geest van de lezer, niet in een ge-quote citaat :wink:.

(Maar pas op Co, straks wordt er weer een topic wegens het verwijt van 'betoog' gesloten. Och, het veelzeggende bedankje onder het laatste betoog precies voor de sluiting van dat topic was in mijn ogen dan ook wel erg, erg plezant als tegenhanger op die sluiting.)

Overigens vindt ik het erg gemakkelijk om eventuele vraagtekens omtrent gebruik van conserveermiddel aan de kant te schuiven wegens het feit dat ready made boilies, net als bij freezers, als boiliepap uitgepoept worden. Moeten boilies dan eerst heel uitgepoept worden om iets te bewijzen of juist te ontkrachten? Wat wordt er aan PG opgenomen blijft een vraagteken, en zal dat waarschijnlijk ook wel blijven. Maar dat PG de enzymwerking van een boilie tegengaat, en dit middel dus misschien ook de werking van de darmeigen enzymen kan verminderen, dat lijkt me meer dan slechts een theoretische aanname.

Trouwens, dat Nash zich in het verleden niet druk maakte om z'n eigen ready's, dat kan. Sommige mensen worden misschien wijzer.., na vissterfte op eigen water. Het zou ook gewoon kunnen dat ze hebben ingezien dat het ook daadwerkelijk beter vangt wegens de enzym werking, en wil men zo de klant/visser aan zich binden. Minder productie, maar wel de zelfde omzet, wie weet? Ik weet wel dat mijn ervaringen de kant van freezers op blijven gaan. Net zo zeker als dat dit door anderen juist niet zo gezien wordt. Bovendien is een klein afgesloten water of een binnenzee een belangrijk aanwezige factor in het gehele dieet van de karper.

Maar nog één quotje dan, voor wie het misschien echt niet geloven kan;
Veel plezier met vissen met wat dan ook.


Ps, over enzymen en praktijkervaring; Als het goed te vissen- en/of winter is, liefst boilies met een deegje eromheen of anders een enzym (fermenterend) sausje. Voor mij persoonlijk bewijs genoeg...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-08-2015 23:02

Doe iets met lever, dan komt het goed.

Groet, Peter

Ps ik kloot wat aan maar nash ook hoor.
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

08-12-2015 19:17

Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

08-12-2015 20:10

Denk dat die bollen 20 tot 25 euro de kilo gaan kosten...

Ze praten wel over Cell (net zoals mainline) maar dit speciale ingrediënt (wat ik zelf ook in mijn bollen heb en niet zo te koop is) kan nooit actief meer zijn met een preserver omdat dan de suikers niet meer omgezet kunnen worden. (bacteriën cultuur stopt)
Dit is ook de reden waarom mainline ze alleen als freezers verkoopt.

Een beetje bollen boer met de juiste connecties draait je een gelijkwaardig zo niet een betere bol voor de helft van de prijs.

Mijn eigen bol heeft een kostprijs van 5 euro (+ hobby tijd ) de kilo en ik geloof niets van dat "Nash the key" beter zal vangen, mainline cell doet dit ook niet.

Er zijn altijd gekken die zoveel per kilo uitgeven want volgens Nash hoef je er maar de helft van te voeren...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-12-2015 20:53

De citruzz kost ook maar 18 euro pk.
Moet niet gekker worden !
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

09-12-2015 13:17

De meeste vissers die ik ken kopen allang geen bollen meer bij de winkelier maar bij de gerenommeerde boilieboeren.