Nahs bolies


Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

06-06-2014 18:09

@ Leenderts Leon,

,.alleen daar waar hij gemiddeld 6kg staat te storten heb ik genoeg aan nog geen pondje


Misschien komt dat omdat je maat al 6 kilo heeft gestort?? :P
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

08-06-2014 12:06

Weet je wat nu zo fijn is van Nash boilies? Dat hun 10 mm instant action boilies nou eens niet veel duurder zijn dan de 15 of 20 mm. Maar gewoon ook 10,99 de kilo. Met ook nog gratis pop-ups.

En zo kom je voor 22 euro heel de winter wel door.

Ter vergelijk: 400 gram 10 mm van het Hollandse SBS: 8,99.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
brian mulder
Berichten: 27
Lid geworden op: 08-12-2013 12:11

11-06-2014 22:31

Bart beentjes schreef:Ja zijn goede bollen en verteren zeer goed maar vind ze simpelweg TE duur.... vooral voor mijn visserij

Te duur? Bij Hartog hengsport kosten ze meer 6 €
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

12-06-2014 14:31

online staat 8 euro voor 750 gram.. En dat vind ik duur voor een balletje deeg..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-06-2014 10:50

Je kunt ze ook zelf maken. Scheelt knaken...
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

13-06-2014 12:37

mitsz van der kamp schreef:Je kunt ze ook zelf maken. Scheelt knaken...
alle tips zijn welkom.
dimitri ulrich
Berichten: 51
Lid geworden op: 17-06-2007 12:30

13-06-2014 14:26

dit was al een hele goede ;-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-06-2014 17:50

[/quote] alle tips zijn welkom.[/quote]

In het geval van 10 mm's is geduld het geheime ingrediënt. Daarom zijn ze ook duurder. Het duurt gewoon eeuwen om ze te maken...
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

13-06-2014 18:45

In het geval van 10 mm's is geduld het geheime ingrediënt. Daarom zijn ze ook duurder. Het duurt gewoon eeuwen om ze te maken...[/quote]

Mitsz,.Ik bedoelde eigenlijk een gelijkwaardige mix aan de Nash white chocolade,.Ik ben in het verre verleden wel eens aan de gang gegaan met een vertrouwde 50/50 mix en wat toevoegingen incl de org Nash flavour en een witte kleurstof maar tevergeefs,.natuurlijk is een kopie zonde van je tijd en energie maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou mening omdat ik persoonlijk altijd dacht dat de witte kleur (visuele) uiteindelijk de doorslag gaf van de vangkracht.
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

16-06-2014 22:17

Beste mensen,vanwege het feit dat ik vooral nog met de vliegenhengel vis,en soms met de pen had ik al tijden niet meer op dit subforum gekeken.


Maarrrrrrr,mijn hemel waarom eigenlijk niet?.

Al lang niet meer zo gelachen als bij de non-discussie op de vorige pagina,zeker in deze tijd van mager tv aanbod goud waard...hilarisch!
Helemaal als je bedenkt dat de meesten nog serieus zijn ook,hahaha.

Daarom aan iedereen die op de vorige pagina zijn beste beentje voor heeft gezet om een steentje bij te dragen aan de discussie over nash "bolies"


DANK U! :D
Martijn Voogt
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-06-2014 20:42

03-08-2014 22:51

de bollen van nash zijn echt top bollen ik gebruik ze ook op wateren waar ik geen voer campange heb van te voren en waar je ook niet veel bij hoeft te voeren
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-08-2014 15:45

monster pursuit top bol! (15 jaar geleden voor mij dan :P )

het hoeft helemaal niet duur te zijn.
je hoeft maar 1 bol per hengel per sessie te gebruiken dus zo een zak is een koopje.een ware karpermagneet die bol!
vis je met 2 hengels dan heb je voorlopig genoeg aas.

en was het niet warwick die als eerst met die fluo pop ups kwam via berkley of dynamite ? of heb ik het fout?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

04-08-2014 19:45

Tutti frutti werkt bij mij elke keer opnieuw...

Nash boilies vind ik nog beter dan het ook te dure mainline...
Instant vind ik het super bollen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-08-2014 20:38

Martijn Voogt schreef:de bollen van nash zijn echt top bollen ik gebruik ze ook op wateren waar ik geen voer campange heb van te voren en waar je ook niet veel bij hoeft te voeren


Goed zo Martijn. Ga er eens een week 2 kilo per dag mee voeren, dan is 't vangen wel verleden tijd.
Net wat Kevin zegt; instant zijn 't goeie bollen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

05-08-2014 06:04

Henk ik vind, dat je Nash hier wel erg te kort mee doet..
Hieronder de globale inhoud beschreven van 2 Nash mixen, mijns inziens kunnen de meeste boilieboeren daar nog wat van leren, als je begrijpt wat ik bedoel. Gary Bayes weet echt wel hoe ie een bolletje moet draaien.

Scopex squid: Combining three different fishmeals, three bird foods, a Nash exclusive high protein source, a cereal mix specially developed to work in conjunction with high protein products to promote natural weight gain and good health, Squid Essential extract, plus salt and powder palatants this mix is totally unique to Nashbait

of My All Season Squid was designed specifically for winter use, its caught
loads of cold water carp from all over the continent. The ratios of its
make up are approximately 8% fishmeal, 35% milk protein and 25% birdfood
the other 32% is (without giving too much away) ingredients with above average
digestibility, yeasts, carbohydrates, and fats etc. All Season Squid is expensive
because of the high milk proteins, but is an exceptional base mix.

Groet Eumir
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-08-2014 12:38

Eumir, dat ik hiermee Nash tekort doe.. dat kan zijn.
Het zijn eigen ervaringen, alle beweringen van Gary Bayes ten spijt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-08-2014 16:16

Wat moet een karper met zoveel melkproducten in de winter?

Wil ik met Gary wel eens een babbeltje over maken.

Engelsen kunnen de erfenis van Wilton maar niet opgeven.

Arme stakkers...
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

08-01-2015 00:28

Nederlanders kunnen nog wel wat leren van de Engelsen bedoelde je......
Bijna de gehele Nederlandse boilie industrie is gebaseerd op de Engelse kennis.
Alleen de on gegaarde koolhydraad ballen theory van de meeste bollendraaiers.
Die ballen die niks mogen kosten in deze Nederlandse industrie.
Die meer schade aan richten in het lichaam en biotoop van onze vriend de karper.
Daar hebben de Nederlanders Kaas van gegeten.
Die door velen werden nagebootst en vele wateren om zeep hebben geholpen.

Nash heeft zeer veel kennis op het gebied van aas.
Maar Nederlanders willen geen 12 á 15 € per kilo voor Nash toprod Freezers betalen.
Zelfs de ready's van Nash op Single hook basis vangen ook veel vis.... maar om met deze voor de Europese markt geproduceerde ready's te voeren, raad ik toch af.
Maar de freezer boilies van Nash die zijn echt wel top.
Ik heb totaal geen binding met deze firma, maar ik weet wel waar deze (Nash)Abraham de mosterd vandaan halen. En er zijn er in Nederland maar weinig die deze additieven gebruiken.
Vele mensen vele meningen maar weinig respect.

MVG een altijd loerende mede visser Den Keesert
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-01-2015 03:24

Dag Kees,

Heb een paar jaar geleden veel contact gehad met een protegé van jou (J.W.H.).

Ik weet ook een heleboel van aas, maar ben van mening dat aas op veel wateren niet meer de belangrijkste factor is. Natuurlijk kan het vaak nog wel het verschil maken!
Door het web is de kennis, over wat een karper kan prikkelen (tenminste als je er de moeite voor neemt) voor een ieder toegankelijk.
Op korte en lange termijn, kan je dat een voordeel op leveren, t.o.v. andere vissers.
Simpel maar waar!
Punt is natuurlijk, hoe zet je het je het in.
Oftewel (in mijn optiek), overdoseren versus fine tuning.
Het werkt beide, maar wat is het beste?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-01-2015 18:47

kornelis schipper schreef:MVG een altijd loerende mede visser Den Keesert


Wat is dat "een altijd loerende mede visser"?

Groet, Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2015 10:57

'Ken een visser die eens wegliep met de Monster Pursuit readie van Nash. Het betrof instant vissen en de vangst viel zeker niet tegen. Prijs wel.

Zelf heb ik afgelopen jaar instant een 2.3kg zakje Nash White Chocolate 15mm's gebruikt. Daar heb ik een hand vol keren mee gevist en het ging me simpelweg om de heldere kleur en het kleine formaat, verder niets.

Het zag er als volgt uit; 10 losse bolletjes, 10-20 bolletjes over één a twee kleine cupjes mais, of een pva netje/zakje met kruim en een paar bolletjes er omheen. Dat soort visserij. De bol ving instant zoals verwacht vis. Zowel nieuw uitgezette vis, maar op dat en een ander water, ook de oude aanwezige vis.

Een ander merk White Chocolate pop-up, versneden tot langzame zinker, liep er aan een andere hengel overigens vrolijk op mee (uiteindelijk Nash gemengd met andere bollen en pellets) :wink: ...

Om verder inhoudelijk op de vraagstelling betreffende Nash boilies in te gaan;
Heeft iemand ervaring met de bolies van nash
Alvast bedankt voor de reactie


Luc de Baets schreef in de eerste editie van de dunne lijn (pagina 131-134, leuke info...) dat de in de Benelux gesponsorde jongens destijds visten met de freezer mixen van o.a. Nash, welke ze door de fabrikant lieten rollen. Alijn Danau had de Baets hiervan eens Monster Pursuit van Nash en de Solar club mix gegeven. Beide klasse ballen, vooral die eerste.

Over de readies wordt heel anders gedacht, en aangegeven dat een visser als Philip Cottenier er waarschijnlijk na twee maanden mee zou stoppen mocht hij enkel tot het vissen met readies verplicht worden (Hij viste met Nash).

Nash boilies hadden in een SVN test van 2006 het hoogste gehalte aan bewaarmiddel;

12,8 en 12,2% per kilo boilies, voor respectievelijk;

Nash bait Classic Pineapple (getest in 2006 en op de verpakking stond 2001).
Nash Bait Classic Tutti Frutti.

Handig om te weten wanneer je evt. met een Nash aasje gaat vissen;

Ook al is je aas 5 jaar oud, het houdbaarheidsmiddel helpt je nog steeds als attractor mee in vangst (...). Of je het als visser dan eigenlijk nog zou moeten kopen, voeren en ermee gaan vissen, of sowieso, dat is een vraag die de visser zichzelf mag stellen (en dat heb ik gedaan).

Nash freezer v.s ready made, en voorvoeren v.s instant kan zo een goede vraag zijn.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-01-2015 11:49

Komt ie weer.....dat boek stamt uit een tijd dat er anders geconserveerd werd. Hij maakt zijn rigs daar ook.nog met een aligner van stijve tube.....
Er word gevraagd naar je ervaring met deze ready en omdat je zelf geen ervaring hebt met voorvoeren haal je er een oud stuk uit een boek bij? En dan met droge ogen beweren dat je inhoudelijk reageert
Ik ken een paar mensen en niet de minsten die dus wel langdurig voorvoeren met de huidige readys en gewoon goed vangen, of telt deze ervaring volgens jou niet?
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 09-01-2015 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2015 12:02

Niet inhoudelijk genoeg voor meneer de forumpolitie?!

dat boek stamt uit een tijd dat er anders geconserveerd werd]

En boilies nog niet rond waren :D .

Martin SB reclameerde die jaren ook al geen middel te gebruiken, maar komen wel voor in het SVN lijstje met desbetreffend houdbaarheidsmiddel. Dus lijkt me aannemelijk dat Nash toen ook op een soortgelijke manier bezig was, zeker aangezien er regelmatig wordt aangehaald dat Engeland de bakermat der boilie uitvindingen is...

Hij maakt zijn rigs daar ook.nog met een aligner van stijve tube

En zo'n aligner werk nog steeds :wink:

Nogmaals, ik geef hem gewoon beschikbare info over zijn vraag naar Nash.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2015 12:38

Leuk dat je dat laatste stuk nog toevoegde...
Er word gevraagd naar je ervaring met deze ready en omdat je zelf geen ervaring hebt met voorvoeren haal je er een oud stuk uit een boek bij? En dan met droge ogen beweren dat je inhoudelijk reageert. die dus wel langdurig voorvoeren met de huidige readys en gewoon goed vangen, of telt deze ervaring volgens jou niet?
.
Nee, zelf niet met Nash langdurig gevist. Moet ik dan maar weer een van de recente stukjes opzoeken waarin ik schrijf dit wel langer gedaan te hebben, maar dan met Dynamite baits. Is dat dan weer totaal anders betreffende middeltje (laat maar)?! Bracht me niet wat ik zocht.

Bovendien; Is een ander zijn ervaring hier op CB niet belangrijk dan? Stop maar allemaal met schrijven dan :o . Las hier ook mindere ervaringen op de lange termijn vissend met Nash. Las van jou daar geen weerwoord.

Het lijkt wel persoonlijk. Succes verder...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-01-2015 16:36

Marco Mostard schreef:
Martin SB reclameerde die jaren ook al geen middel te gebruiken, maar komen wel voor in het SVN lijstje met desbetreffend houdbaarheidsmiddel.


Geen 'chemische' conservering, luchtgedroogd ;)

Wil niet zeggen dat er geen middeltjes inzitten, alleen geen chemische naar zeggen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm