Zelf goo maken?


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-03-2014 14:55

Een beetje dierenartsenpraktijk heeft ook glycerine in huis.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Viktor Neroli
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-03-2014 16:54

16-03-2014 09:41

Super !! Ga ik zeker eens zelf maken want die goo heeft zijn vangkrachten al bewezen :)
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

17-03-2014 11:09

Trouwens voor een zoete Goo/Dip/Booster heb je geen eens gekochte Glycerine nodig.

Neem een liter water verwarm dat, en gooi er 3kg kristalsuiker op, breng dat zachtjes aan de kook, (Neem wel een pan met een dikke bodem), wil je hem nog dikker doe er dan nog meer suiker bij. Let wel op bij afkoeling dat hij nog indikt.

Voeg na het afkoelen naar inzicht flavour en kleurstof toe. Zorg dat je een aantal grotere flessen op voorraad heb, omdat je een liter water en drie kg suiker een liter of 4 suikerstroop oplevert. Als het lang blijft staan zal het op de bodem van de fles iets verharden, maar ook daar is een oplossing voor zet de flessen in een pan met kokend water.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Eric burger
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-02-2014 16:39

21-03-2014 23:55

ik ga van de week eens met dit gebeuren aan de gang, ik vis nu met zelf gedraaide robin red krill bollen en deze vangen als een tierelier, misschien nog beter maken door er een krill goo bij te fabriceren .
deze vis kon ook niet van mijn bollen afblijven ( gelukkig )

Afbeelding
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

24-03-2014 21:34

Rene Zoeter schreef:Zijn er hier mensen die zelf goo maken. Wat ik ervan gezien heb lijkt het me wel wat als een extra attractor. Alleen wil ik mijn aas zoveel mogelijk zelf maken. Ik vis momenteel met speculaas boilies en nu lijkt mij een speculaas goo wel wat, maar hoe?


Heey, even offtopic, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de mix van een speculaasboillie.
Gust
Eric burger
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-02-2014 16:39

24-03-2014 23:25

ff ge googled voor je .

Speculaas - gemalen

Juist, speculaas maar dan gemalen. Een ingrediënt dat erg kruidig ruikt en veel suiker bevat (koolhydraten!). Speculaas behoort eigenlijk tot de familie van de koekjesmelen en is in droge toestand vrij licht. Door het nat te maken wordt het redelijk zwaar, en in combinatie met wat caseïne, soja, maïsmeel, roggemeel en een beetje griesmeel, geeft gemalen speculaas een goed te rollen boilie. Voorzien van een aangepaste smaakstof (b.v. speculaaskruiden) zal dit een zeer goed vangende boilie kunnen zijn.

Max.% te verwerken: 30%
Eiwitgehalte: 7%
Koolhydraatgehalte: 70%
Vetgehalte: 20%
Uitharding: goed
Verwerkbaarheid: goed
Instant-Response: zeer goed
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

25-03-2014 00:35

Ik heb afgelopen week zelf go gemaakt.... 3 soorten

1. belachan
2. liver
3. aardbei/vanille

Het ontmengd best wel wat maar dat is een kwestie van goed schudden voor gebruik.
Er moet best wel veel maizena toegevoegd worden dus de volgende keer ga ik eens kijken naar een ander bindmiddel wat goed opstijft zonder te verwarmen.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

25-03-2014 07:12

R de Vries schreef:Ik heb afgelopen week zelf go gemaakt.... 3 soorten

1. belachan
2. liver
3. aardbei/vanille

Het ontmengd best wel wat maar dat is een kwestie van goed schudden voor gebruik.
Er moet best wel veel maizena toegevoegd worden dus de volgende keer ga ik eens kijken naar een ander bindmiddel wat goed opstijft zonder te verwarmen.


Maizena, aardappelzetmeel en maiszetmeel is leuk voor warme binding.
Er zijn ook "koud bindmiddelen" te koop en deze zijn veel beter dan bovengenoemde bindmiddelen. Bij verhitting van de glycerine is het stroperige er wel van af en de grote hoeveelheid "warme bindmiddelen" zorgen voor beton op de bodem van je fles. Doordat bij afkoeling de werking versterkt wordt is het dus gokken naar de hoeveelheid bindmiddel voor een Goo zonder een blok beton onderin in je fles.
Door verhitting van de glycerine en het toevoegen van olie voor de verticale opstijging wordt de glycerine net water. De Hanos en ik geloof de supermarkt ( banket afdeling ) verkopen middelen voor koude binding. Werkt toch even iets fijner ;)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-03-2014 09:12

Ga eens aan de slag met xantaangom.

Groet, Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-03-2014 09:38

Doordat bij afkoeling de werking versterkt wordt is het dus gokken naar de hoeveelheid bindmiddel voor een Goo zonder een blok beton onderin in je fles.


Valt op te lossen door voor het vissen met een vork het spul weer vloeibaar te maken, maar makkelijk is anders. Jouw voorstel van een koud bindmiddel lijkt me handiger :wink:

Heey, even offtopic, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de mix van een speculaasboillie.


Niks mix, gewoon 50 gram speculaaskruiden toevoegen aan de mix waar je gewoon al mee vist. Ongeacht 'n koolhydraatrijke 'basis'mix of een vismix.

Er zijn overigens meer kruidenmixen op basis van kaneel, waarvan bijvoorbeeld ook de flavourvariant MEGASPICE in de hengelsportwereld wel een bekende is. Dat de kruidenmix en de flavour in de levensmiddelenindustrie een ander naampje hebben is een ander verhaal...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

25-03-2014 12:34

Jan Witter schreef:Trouwens voor een zoete Goo/Dip/Booster heb je geen eens gekochte Glycerine nodig.

Neem een liter water verwarm dat, en gooi er 3kg kristalsuiker op, breng dat zachtjes aan de kook, (Neem wel een pan met een dikke bodem), wil je hem nog dikker doe er dan nog meer suiker bij. Let wel op bij afkoeling dat hij nog indikt.

Voeg na het afkoelen naar inzicht flavour en kleurstof toe. Zorg dat je een aantal grotere flessen op voorraad heb, omdat je een liter water en drie kg suiker een liter of 4 suikerstroop oplevert. Als het lang blijft staan zal het op de bodem van de fles iets verharden, maar ook daar is een oplossing voor zet de flessen in een pan met kokend water.

Interressant, maar hoelang kun je zoiets bewaren? En geeft het ook een wolk af in het water net zoals de Korda Goo?
Mvg, Gust.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2014 13:17

Zojuist een fles gemaakt, dit kun je geen jaren bewaren maar een half jaar toch wel hoor omdat de basis suiker is....!!!!

Deze fles is gekleurd met de fluoro ink van Starbaits en geeft echt een mooie wolk af. Deze fles is voor mijn trip naar Du Der volgende maand.
Afbeelding

Ik heb hierbij gewoon tarwebloem als binder gebruikt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

25-03-2014 14:02

Jan Witter schreef:Zojuist een fles gemaakt, dit kun je geen jaren bewaren maar een half jaar toch wel hoor omdat de basis suiker is....!!!!

Deze fles is gekleurd met de fluoro ink van Starbaits en geeft echt een mooie wolk af. Deze fles is voor mijn trip naar Du Der volgende maand.
Afbeelding

Ik heb hierbij gewoon tarwebloem als binder gebruikt.
Mooie flavour en ik hoop dat je veel vangt op du der!
Mvg
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

25-03-2014 14:02

Jan Witter schreef:Zojuist een fles gemaakt, dit kun je geen jaren bewaren maar een half jaar toch wel hoor omdat de basis suiker is....!!!!

Deze fles is gekleurd met de fluoro ink van Starbaits en geeft echt een mooie wolk af. Deze fles is voor mijn trip naar Du Der volgende maand.
Afbeelding

Ik heb hierbij gewoon tarwebloem als binder gebruikt.
Mooie flavour en ik hoop dat je veel vangt op du der!
Mvg
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-03-2014 15:45

Maar hopen dat het bewolkt blijft onder water Jan, bewolking waait sneller over!!

Groet, Peter

Ps maar na regen komt zonneschijn. :wink:
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2014 18:32

Ach peter baat het niet schaden doet het ook niet, en de tijd zal het leren, half mei weet ik meer..... Voor nu doe ik elke twee dagen een beetje van dat spul bij m'n voerbollen. 8) :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-03-2014 18:39

Vergeet je haakaasjes niet :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2014 20:20

Thanks voor de reminder......!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-03-2014 23:47

Marco Mostard schreef:Vergeet je haakaasjes niet :D ...


En niet vergeten het haakaasje voor te boren!! :D

Groet, Peter

ps Jan jij maakt er een toverbal van met je suikerwater. :wink:
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

27-03-2014 16:22

Peter van Loo schreef:Ga eens aan de slag met xantaangom.

Groet, Peter


Ik heb xantaangom gekocht naar hoe verwerk je dat?
Het er zo bij gooien gaf 1 dikke klont verder niks
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

27-03-2014 16:37

Nee niet zo erbij gooien, je hebt slechts enkele grammen nodig.
Al kloppend(mixen) tot je de juiste consistentie hebt.

Groet, Peter

ps erbij gooien van enkele eetlepels dan maak je stopverf
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

27-03-2014 17:11

benjamin Mazereeuw schreef:
Ik heb xantaangom gekocht naar hoe verwerk je dat?
Het er zo bij gooien gaf 1 dikke klont verder niks


Mespuntjes ;)