Hennep als haak aas ??


Plaats reactie
Brent Nauta
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-12-2012 22:08

12-11-2013 15:54

Hennep is een top aas om te voeren. Maar om het op je hair te rijgen word lastig. Mijn vraag is daarom ; kan je hennep ook als haakaas gebruiken ? En wat zijn handige manieren ervoor ?

Mvg Brent
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

12-11-2013 15:57

Enige manier om Hennep als echt haakaas te gebruiken is om het bijvoorbeeld in een deegje oid te kneden en dan aan de hair te doen.
Of een niet oplosbaar netje (zoals bijv. de PVA netjes maar zonder oplosbaarheid), of de netjes die je om je boilie doet tegen dwerg meerval.

grt
Brent Nauta
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-12-2012 22:08

12-11-2013 17:14

Bedankt voor je reactie Berry Kuipers.
Nog meer tips ?
Mvg Brent
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-11-2013 17:58

Minikurkje, lijm en hennep. Het geheel aan de hair aanbieden, wel laten afzinken met een loodje of putty. De hennep staat dan iets omhoog.

penvissen: De dobber moet speling hebben en loopt losjes over de lijn (rubber stoppertjes boven en onder). De laatste 5-10 cm ligt op de bodem, haak ligt plat. Lijnloopt schuin van onderste loodje naar de dobber, die recht opstaat.

Statisch vissen: Gewone setup qua rig/lood, wat je gewend bent. Ik kies hier voor een groter kurkje, lijm en hennep (overvloedig op het kurkje).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2013 18:15

kryston heeft een soort plakkerige gel bogey. Hiermee kan je hennep of andfere kleine zaden tot een balletje lijmen, of op een kurkje. Geheel een aantal dagen in de hennepolie laten soaken kan geen kwaad dan. Hoewel de resultaten bij anderen juist niet zo goed zijn, heb ik er meer dan goed op gevangen in het verleden. Moet er wel bij vermelden dan ik kleine hoeveelheden voerde waardoor er vis niet de gelegenheid kreeg om gefixeerd te raken
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2013 18:47

Ik had met dat bogey spul niets. Zeker niet zoals het gevist zou moeten worden. Een bedje klein spul en dan die 'bol' met zaadjes er tussen begreep ik niet. Er zal zoals Martijn schrijft idd wel op gevangen zijn ('t blijft hennep), maar thuisvlijt 14mm's met flink wat fijngemalen hennep er doorheen gemengd vond en vindt ik zelf een veel betere optie. Ook op een handje hennep 'n handje kleine bollen :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-11-2013 20:11

Een 14mm hennep boilie beter dan een 14mm bolletje bogey? Lijkt me stug, tis immers ook een balletje tussen de hennep. De truc bij mij was dat het geheel langzaamzinkend was. Wellicht dat het "per ongeluk" mee ging
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

12-11-2013 21:17

Bogey heeft weinig met hennepvissen te maken. Kun je net zo goed elk ander aas bevestigen. Werkte bogey ook niet het best met droge zaden? neem aan dat je met gekiemde hennep voert? Niet doen dus....

Hennep geconcentreerd (pva) aanbieden en met een blote haak(je) ertussen vissen(evt de haak wat lichter maken met kurk of foam, oid). Vis de haak wel aan een hele korte onderlijn(max 7 cm).
Het is de vraag of je het dan nog vissen kunt noemen(vis zuigt je haak per ongeluk op en aast er dus niet op), maar het werkt in iedergeval wel! Deze techniek werkt naar mijn mening voornamelijk op stilstaand water. Tevens van belang dat je redelijk vaak opnieuw ingooit(elke keer dat je geen beet hebt gekregen, maar wel het idee hebt dat er vis over de stek is geweest). Er moet namelijk wel een geconcentreerd tapijtje hennep liggen rond de haak.

In andere gevallen is het van belang dat je de hennep niet al teveel laat overheersen, zodat de vis niet alleen daar op aast. Dus twee a drie handjes (kleine) bollen en een handje hennep lijkt mij in de meeste gevallen wat doeltreffender, maar je das natuurlijk een mening he!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-11-2013 21:34

Tarwemeel, maismeel, getoaste hennep 50/50, eitje(s) en hennepolie en haakaas is klaar(kneedbaar).

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

12-11-2013 22:07

Of nep:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-11-2013 22:33

De immitatie hennep van ET werkt prima.

Afbeelding

Gr.
©
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

12-11-2013 23:13

Fox Arma mesh of een grof pantykousje werkt ook wel.

Zorg er dan wel voor dat je het geheel erg strak aantrekt binnen de mesh/kousje.
Hoe strakker, hoe minder kans dat je haak per ongeluk in het kousje/mesh terecht komt.

Met de arma mesh heb ik instant al leuke dingen gedaan met wateroplosbare spullen :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
johan kers
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2013 00:03

13-11-2013 08:19

paar halve tijgernoten erdoor half nootje met stukkie kurk op de hair. pva balletje er aan.
ruiken is hangen.
Bert Timmerman schreef:Bogey heeft weinig met hennepvissen te maken. Kun je net zo goed elk ander aas bevestigen. Werkte bogey ook niet het best met droge zaden? neem aan dat je met gekiemde hennep voert? Niet doen dus....

Hennep geconcentreerd (pva) aanbieden en met een blote haak(je) ertussen vissen(evt de haak wat lichter maken met kurk of foam, oid). Vis de haak wel aan een hele korte onderlijn(max 7 cm).
Het is de vraag of je het dan nog vissen kunt noemen(vis zuigt je haak per ongeluk op en aast er dus niet op), maar het werkt in iedergeval wel! Deze techniek werkt naar mijn mening voornamelijk op stilstaand water. Tevens van belang dat je redelijk vaak opnieuw ingooit(elke keer dat je geen beet hebt gekregen, maar wel het idee hebt dat er vis over de stek is geweest). Er moet namelijk wel een geconcentreerd tapijtje hennep liggen rond de haak.

In andere gevallen is het van belang dat je de hennep niet al teveel laat overheersen, zodat de vis niet alleen daar op aast. Dus twee a drie handjes (kleine) bollen en een handje hennep lijkt mij in de meeste gevallen wat doeltreffender, maar je das natuurlijk een mening he!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

14-11-2013 07:56

Met alle respect, maar ik heb nou echt niet het gevoel dat die imitatie hennep in de meeste omstandigheden(lees: niet kraakhelder ondiep water) door de karper als hennep gedetecteerd worden. Dan kun je volgens mij beter met een kale haak vissen. Of een ander aas, waarmee je ook voert.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

14-11-2013 10:02

Probeer het maar eens. Als ik met tijgers voer vis ik ook altijd met de immitatie tijgers. Vangen echt wel!

Gr.
©
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

14-11-2013 14:02

Vraag is, pakt de vis het omdat het denkt dat het een noot is? Zou een gewone tijger hetzelfde of een beter resultaat geven? Zuigt de vis het op omdat er geconcentreerd aas omheen ligt? Ik geloof best wel in de kracht van bepaald kunstaas in bepaalde situaties, maar niet dat in donkerwater een donker stuk plastic als tijger of hennep herkend wordt. Soms maakt het qua vangst niks uit, dat is waar.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

14-11-2013 17:22

Ja dankzij of ondanks dat weet je natuurlijk nooit.

Ik gebruik ze graag en het gewichtloze en instant gebruik is voor mij een reden om zo te blijven vissen.

Gr.
©
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

14-11-2013 20:16

Beste,
Hier in Belgie kan men kant en klare kempkoek kopen,is gewoon in de vorm van een baksteen.
MEN KAN AAN DEZE KOEK NOG WAT HELE ZAADJES TOEVOEGEN ,BALLETJE VAN ROLLEN EN ALS HAAKAAS GEBRUIKEN?OOK KAN MEN ER EEN EITJE BIJDOEN EN KOKEN OF STOMEN ZOALS ONZE DAAGELIJKSE BOILLIES.
SORRY VOOR DE VRAAGTEKENS IPV DE KOMMA ...SHIFTLOCK BLIJFT HANGEN :roll:
Better a bad day at fishing than a good day at work.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

16-11-2013 13:04

men neme gemalen hennep en gekiemde hennep maak van deze combinatie bolletjes ter grote van een boilie van 20 mm in combinatie met een panty of arma mesh en legt deze een aantal dagen in de hennep olie en gaan met die banaan .
Zelden een instant aas mee gemaakt die zo snel vissen aantrekt
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-11-2013 18:13

Martijn Nederpel schreef:Een 14mm hennep boilie beter dan een 14mm bolletje bogey? Lijkt me stug, tis immers ook een balletje tussen de hennep. De truc bij mij was dat het geheel langzaamzinkend was. Wellicht dat het "per ongeluk" mee ging


Niet solo Martijn.., dat schrijf ik niet!

Ook op een handje hennep 'n handje kleine bollen :wink:


En langzamer zinkend was het bij mij met een piepschuimbolletje ook. Werkt zeker vaak positief, maar ik zie zelf geen heil in om een 'wat dan ook groot voerdeel singel' boven/op 'n bed hennep te vissen. Maar de werking omschrijf je al, en het werkte voor je...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie