Ready mades van Empire Baits


Plaats reactie
Pim Zoeter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19-08-2013 12:43

20-08-2013 11:34

Ik ben benieuwd of er mensen zijn op het forum die ervaring hebben met de ready mades van Empire Baits.

Als ik de prijs vergelijk van bijvoorbeeld de scopex boilie (20mm) met die van andere merken dan is deze behoorlijk lager. Bij de bulk deal (30kg) kost deze boilie €3,66 per kilo. De Proline scopex ready made kost €7,50 per kilo (zak van 5 kilo), de scopex boilie van Martin SB kost €7,32 per kilo (zak van 2,5 kilo). Natuurlijk zijn er goedkopere goede boilies dan die van de merken die ik net noem, bijvoorbeeld de scopex boilie van TTB Baits voor €4,76 per kilo (bij een bestelling van 25 kilo). Maar waar ik erg benieuwd naar ben is of het verschil in prijs puur een prijs/kwaliteit kwestie is.

Greetz Pim
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2013 12:08

Hoi Pim,

ik heb vorig jaar bij hun besteld en kan niets anders zeggen als goede bollen goede service en schappelijke prijzen.
Je hoeft niet bang te zijn dat je rommel in huis haalt, mocht je twijfelen dan kun je hun e-mailen en dan sturen ze een handje bollen naar je op netjes in losse zakjes met de soort erop geschreven...

Ik gaat voor volgend jaar ook weer bestellen bij hun ;)

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

20-08-2013 13:33

Empire baits is een particulier/consumenten aasbedrijf wat van dezelfde eigenaar als de boiliefabriek KCB is. Deze fabriek produceert voor behoorlijk wat bekende merken de boilies. Tussen jou en Empire baits zit niemand tussen. Geen verdeler, winkelier dus ook minder BTW enz enz. En dan zijn het nog readymades ook, waar je bij andere bedrijven vaak beduidend meer voor betaald dan de vriezer versie.

https://www.youtube.com/watch?v=ZnLJi5Q1AQw Check dit filmpje maar eens. Hier komen de bollen vandaan. Je ziet ook wat andere merken voorbij komen. Wat betreft kwaliteit, hier onder een stukje tekst van de site van KCB:

Dat ze rechtstreekt bij zo'n grote fabriek vandaan komen verklaard het prijsverschil.

KWALITEIT

KCBINTERNATIONAL hanteert strenge kwaliteitseisen. Zo is onze productie locatie geheel voorzien van vloeistofdichte vloeren en muren zodat wij na het produceren alles nauwkeurig kunnen reinigen. Alle machines etc. welke in aanraking komen met de boilies zijn van food grade materialen zoals kunststof of RVS.

Van alle grondstoffen die binnen komen worden monsters genomen en bewaard. Dit geldt ook voor alle boilies die worden geproduceerd. Aan de hand van lot en batch nummers is zelfs jaren later te traceren welke grondstoffen van welke productiedatum in welke partij boilies verwerkt is
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

20-08-2013 15:11

Dat stukje tekst zegt weliswaar iets ver de kwaliteit van het productieproces, maar niet over de kwaliteit van het product.

Zelf mailde ik altijd gewoon de leverancier. Kreeg 9 van de 10 keer voldoende info over wat er in de boilie zat om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-08-2013 18:18

Van alle grondstoffen die binnen komen worden monsters genomen en bewaard. Dit geldt ook voor alle boilies die worden geproduceerd. Aan de hand van lot en batch nummers is zelfs jaren later te traceren welke grondstoffen van welke productiedatum in welke partij boilies verwerkt is


Zelden zoveel onzin vernomen. Of je kwaliteit van je bloem soorten en dergelijke dan niet in kwaliteit achter uitgaan.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

20-08-2013 18:31

Peter, gaan we nu weer een "wat is vers" verhaal beginnen?
Noem mij 1 boillieproducent die NIET met voorraad producten draait, oftewel
per boilliebestelling ingrediënten laat bezorgen!!! Kannie heh?

Gequote verhaaltje gaat toch over moment van produceren?
Men kan dus de gegevens van die batch checken. Lijkt me logisch dat als
boillies 2 jaar liggen, deze in kwaliteit achteruit gaat.
Kijk ik naar zakjes vd Ende zie ik staan:Not for human consumption
winkelverbod dan maar??

Ik begrijp je bezordheid, maar je draaft nog al eens door!

* Kijk morgen wel, ga dalijk het kanaal een nachtje onveilig maken :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

20-08-2013 19:02

Otte,

Als ik het goed heb worden veel producten pas op locatie bij KCB verwerkt tot meel/bloem, daar Kuijpers er zelf de machines voor heeft. Scheelt ook een bietje in de "versheid". Doorloopsnelheid is er ook erg hoog trouwens. Lijkt mij sterk dat zo'n bedrijf met zoveel grote namen als klant het risico neemt om rommel te verkopen. Ik zou me eerder druk maken om 1 mansbedrijven die het zich absoluut niet kunnen permiteren om een overschot grondstoffen wat "over datum" is weg te kiepen, en het toch maar het seizoen erop weer gebruiken. Bij zo'n grote fabriek houden ze dat soort dingen extra in de peiling.

Ik lijk wel een KCB medewerker maar ik vind dat het board af en toe wordt overspoelt met negatieve reacties over boilies die uit zo'n fabriek komen, wat naar mijn idee een beetje overtrokken is. Tuurlijk zijn er mensen die een super goedkope meelbal inkopen bij ze en het voor een habbekrats de deur uit doen (boilieman?), daar ontkom je niet aan.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

20-08-2013 19:20

Ik zou me eerder druk maken om 1 mansbedrijven die het zich absoluut niet kunnen permiteren om een overschot grondstoffen wat "over datum" is weg te kiepen, en het toch maar het seizoen erop weer gebruiken. Bij zo'n grote fabriek houden ze dat soort dingen extra in de peiling.


Wat een onzin zeg, hoe verzin je het...?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

20-08-2013 19:49

Toen ik zelf draaide heb ik bij verschillende bekende en vaak genoemde boilieboeren ingredienten gekocht. Een paar keer verrote soja, Tarwebloem met beestjes erin en absoluut niet goed ruikende en zwaar verdunde liquid liver mogen ontvangen. Dit zie ik bij KCB niet zo snel gebeuren.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

20-08-2013 20:10

Blijft toch een gewaagde uitspraak welke kleine bedrijven die hun zaakjes wel op orde hebben flink kan schaden. Wees dan een vent en benoem het gewoon, zomaar wat roepen kan iedereen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-08-2013 23:21

Fredje speciaal voor je

KWALITEIT

KCBINTERNATIONAL hanteert strenge kwaliteitseisen. Zo is onze productie locatie geheel voorzien van vloeistofdichte vloeren en muren zodat wij na het produceren alles nauwkeurig kunnen reinigen. Alle machines etc. welke in aanraking komen met de boilies zijn van food grade materialen zoals kunststof of RVS.

Van alle grondstoffen die binnen komen worden monsters genomen en bewaard. Dit geldt ook voor alle boilies die worden geproduceerd. Aan de hand van lot en batch nummers is zelfs jaren later te traceren welke grondstoffen van welke productiedatum in welke partij boilies verwerkt is


Heer James,

Wie heeft het hier over rommel ik niet.

Weet niet wat je vakgebied is maar heeft dat betrekking op grondstoffen die o.a. verwerkt worden in boilies dan weet je dat het citaat wat ik eerder aanhaalde onzin is. Zelf al heeft hij het HACCP certificaat voor zijn productie processen dan is het mogelijk dat er hiaten in voor kunnen komen die zeker na maanden moeilijk te herleiden zijn.

Dat hij zijn granen zelf vermaalt, lijkt me sterk. Zijn productie kosten zouden dan een stuk hoger uitvallen.

Versheid is een erg relatief begrip.

Vraagje,reinigt hij en hoe zijn silo's en leidingen ook elke keer voor dat er weer grondstoffen binnen geblazen worden??

Ik groet u alle.

Ps. De eerste alinia hier boven is niet meer dan normaal. :wink:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

20-08-2013 23:26

pj otte schreef:Dat hij zijn granen zelf vermaalt, lijkt me sterk. Zijn productie kosten zouden dan een stuk hoger uitvallen.


Misschien toch stiekem eerst even dat filmpje van James bekijken voordat je stomme dingen zegt :wink:
En waarom zal dat hoger uitvallen vraag ik me ook meteen af :roll:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

21-08-2013 07:17

Krijg het niet uit mijn bek... Pjotte heeft gelijk.

Als je dan werkelijk veel maakt, hoe groot is straks je vrieshal voor de monsters? hahahahahahaha.
It's okay 2 pay
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

21-08-2013 07:30

@ Klaas: Iedereen kijkt met zijn eigen filters naar de 'waarheid'. Toevallig waren de filters van jou en die van pjotte gelijk gestemd. :)

Succes vandaag!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-08-2013 08:19

Ik wel hoor Klaasje, dankje :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

21-08-2013 09:18

Cees, dat filmpje laat iets zien.
Zelf granen malen lijkt met versheid van doen te hebben.
Hoe oud zijn die granen dan voor het maalproces begint.

Het filmpje toont iets maar zegt zo weinig..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

21-08-2013 20:39

en ja hij maalt zelf alle granen,mais en tarwe.
en die pj otte die weet alles ook al is hij er nooit geweest,bij het hele proces van mais,tarwe enz tot boilie.
dus lul nou niet zo slap en ga lekker naar spanje wat vogels ofzo fotograferen.
het karper wereldje gaat eraan, allemaal niksgunners.

wa een slap gezever allemaal hier.......bah bah........
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-08-2013 20:51

Pim Zoeter schreef:Ik ben benieuwd of er mensen zijn op het forum die ervaring hebben met de ready mades van Empire Baits.

Als ik de prijs vergelijk van bijvoorbeeld de scopex boilie (20mm) met die van andere merken dan is deze behoorlijk lager. Bij de bulk deal (30kg) kost deze boilie €3,66 per kilo. De Proline scopex ready made kost €7,50 per kilo (zak van 5 kilo), de scopex boilie van Martin SB kost €7,32 per kilo (zak van 2,5 kilo). Natuurlijk zijn er goedkopere goede boilies dan die van de merken die ik net noem, bijvoorbeeld de scopex boilie van TTB Baits voor €4,76 per kilo (bij een bestelling van 25 kilo). Maar waar ik erg benieuwd naar ben is of het verschil in prijs puur een prijs/kwaliteit kwestie is.

Greetz Pim


Om even op de vraag van TS terug te komen..
Een verschil in prijs zit ook in de btw, Empire hanteert 6%btw, dit is nu eenmaal zo besloten in België.
In Nederland moet een boilie bedrijf 21%btw berekenen..
Prijsverschil van 15% alleen al door de staat opgelegd.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

21-08-2013 20:58

Dat zuigt Jacco! Oneerlijke concurrentie, kun je het niet onder voeding scharen?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

21-08-2013 21:01

Helaas, zo dom zijn ze in den Haag nu ook weer niet :wink:
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

22-08-2013 00:15

jacco noordermeer schreef:Helaas, zo dom zijn ze in den Haag nu ook weer niet :wink:


Die insomnia's zijn anders best te eten hoor, als je tenminste van pittig houdt! :wink:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

22-08-2013 15:47

jacco noordermeer schreef:Om even op de vraag van TS terug te komen..
Een verschil in prijs zit ook in de btw, Empire hanteert 6%btw, dit is nu eenmaal zo besloten in België.
In Nederland moet een boilie bedrijf 21%btw berekenen..
Prijsverschil van 15% alleen al door de staat opgelegd.


Empire Baits in België???

Weet je dat heel zeker???
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

22-08-2013 18:03

Voorheen wel zie ik net, Arendonk, nu Beek en donk..
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

22-08-2013 18:28

Ook al was de primaire vestigingsplaats in Arendonk België, dan nog had Empire over haar Nederlandse verkopen 21% BTW moeten rekenen, in ieder geval over de verkopen gedaan vanuit de vaste inrichting in Beek en Donk. Buitenlandse ondernemers die middels een vaste inrichting in Nederland optreden, worden nl. zoveel mogelijk gelijk behandeld als binnenlandse ondernemers. (o.a. art 1 en 12 lid 3 wet OB uit mn hoofd)

(beetje kort door de bocht overigens)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-08-2013 18:56

Empire Baits is merk wat onder KCB International hangt.

m.vr.gr.
Plaats reactie