BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

29-08-2013 21:39

Ik vang me scheel aan deze knikkers op het kanaal, echt een topaasje voor weinig :wink:
Mvg, Janieck
dave staal

29-08-2013 21:40

@ R .de Winter http://www.rotterdamvisaas.nl
stond deze wel in je lijstje? :P
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

30-08-2013 02:28

Bollenboeren genoeg, vraag me alleen wel af hoeveel bollen er tegenwoordig uit de fabriek komen. Oftewel eenheidsworst. Geldt natuurlijk niet voor alle aasfirma’s (die zelf draaien), maar ik wil soms ook wel wat kunnen strooien en 5 of 6 Euro per kilo, laat mijn budget niet toe. Rutte en co. of zo.

Wou eigenlijk niet meer zelf draaien (vis nou met tijgers), maar begin nou toch te twijfelen. Het grote voordeel is dan natuurlijk wel dat je een bol precies kunt laten doen wat je zelf wilt, qua attractie, hardheid, smaak, uitlekken, uitgebalanceerd of niet etc.. Beetje Merlin the wizard zeg maar en daarnaast is ie ook nog eens goedkoop. 2 Euro de kilo moet zeker lukken.

Als je iets van aas weet (ik weet er alles van) is testen m.i. overigens gewoon flauwekul.
De theorie alleen is natuurlijk niet zaligmakend, dus je moet ook wat verder kijken dan je neus lang is. Er zijn gasten die n.l. echt heel, heel goed kunnen vissen!

Heb nog een andere hobby, Ichneumonidae (sluipwespen) en vanmiddag alweer een nieuwe soort voor Nederland gevangen, joepie!

De poesenbaas.

Miauw.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-08-2013 07:36

hilco

Het feit dat veel fabrikanten hun bollen laten draaien in een (dezelfde?) fabriek wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn. De fabriek draait de mix zoals die aanleveren of gemaakt willen hebben. Welliswaar moet het wel draaibaar zijn..
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

30-08-2013 07:48

Martijn Nederpel schreef:hilco

Het feit dat veel fabrikanten hun bollen laten draaien in een (dezelfde?) fabriek wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn. De fabriek draait de mix zoals die aanleveren of gemaakt willen hebben. Welliswaar moet het wel draaibaar zijn..


Martijn,
Wat betreft de zogenaamde Kcb range.
Heel veel verschillen ze niet van elkaar,..kijk maar eens goed,we worden belazerd waar we bij staan
want het is allemaal 1 pot nat.
De structuur,de hardheid,de kleur,de smaak ze wijken nauwelijks van elkaar.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

30-08-2013 10:43

Dat is omdat de basis mix vrijwel hetzelfde is. Dat is met vrijwel elke boilie zo. Als je dan een paar zogenaamde hot items erin mengt heb je een "wonderboilie" voor veel geld. Je moet er maar in geloven.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

30-08-2013 12:10

Kan allemaal best hetzelfde zijn, maar daarom worden wij nog niet belazerd. Als je al die lulkoek die op het overgrote deel van de boilie-websites verkondigd wordt gelooft, dan belazer je jezelf. Kunnen zij niks aan doen.

Pas als ze gaan liegen over ingrediënten die gebruikt zijn en over voedingswaarde, dan belazeren ze de boel.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

30-08-2013 12:33

Klopt idd, en mensen betalen graag teveel. Blijkt maar weer uit deze topic. Bewijs ligt in de winkel, boilies boven de 10€ de kg verkopen gewoon goed. Je betaald meer voor de marketing en verpakking dan het product zelf.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

30-08-2013 12:38

Niet alleen in de winkel betaal je meer voor een bol voorzien van meerdere ingrediënten ook bij de
echte Boilieboer.
Bekijk de prijslijsten maar eens bij die mannen ipv die pseudo bakkers,.btw totaal niks mis mee,ik betaal liever iets meer dan dat ik met een zogenaamd lowbudget bolletje in de weer moet
want mijn netto vistijd is jammer genoeg veel te schaars.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-08-2013 13:20

Bij toeval vandaag de cocos bollen van deze boer in m'n handen gekregen.
Heb gisteren een nieuwe collega gesproken, blijkt ook een karpervisser te zijn en die vist al een tijdje met die dingen.
Hij heeft vandaag groene van 2 eurie en witte van 3,50 eurie meegenomen.
Deze bollen vallen mij helemaal niet tegen, smaken lekker, grove structuur, de groene met ei-poeder zijn wel wat zacht en niet werppijp-proof, witte zijn met albumine denk ik.

Ik trek de stoute schoenen aan en laat 20kg van die groene cocasmacronen deze kant op komen, die witte zijn me te duur. :wink:
In tegenstelling tot een aantal mannen hierboven heb ik namelijk wel genoeg vistijd en durf ik ook een risico te nemen.
Morgen zouden ze binnen moeten zijn en ik heb een week vakantie dussssss.
Ben benieuwd en zal hier wel mijn bevindingen neerzetten.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

30-08-2013 13:31

leon leendert schreef:Niet alleen in de winkel betaal je meer voor een bol voorzien van meerdere ingrediënten ook bij de
echte Boilieboer.
Bekijk de prijslijsten maar eens bij die mannen ipv die pseudo bakkers,.btw totaal niks mis mee,ik betaal liever iets meer dan dat ik met een zogenaamd lowbudget bolletje in de weer moet
want mijn netto vistijd is jammer genoeg veel te schaars.



Welke prijslijsten? Wat voedingsrijke ingredienten zijn niet bepaald duur. Je moet niet vergeten dat wanneer je per container ingredienten inkoopt je een fractie betaald dan wanneer je per 25kg zakt haalt. Hier valt veel winst in te halen.

Ik bedoel, een bolletje met soja,gries polenta en wat melkpoeder of vismeel inclusief flavour en eivervangers is al te draaien voor iemand die klein inkoopt voor een eurotje, wat als je dit op grote schaal doet? En eerlijk is eerlijk....zo'n bolletje vangt gewoon prima vis toch? Meeste partikels bevatten minder voedingstoffen volgens mij.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

30-08-2013 14:15

@ Ferenc,
Wat de Boilieboer moet betalen voor zijn ingredienten vind ik niet belangrijk,het gaat er uiteindelijk om wat ik moet betalen.
Ik heb altijd mijn bollen zelf gemaakt en inderdaad een peen & Uiuuuhbol vang vis,.maar zodra ik het allemaal wat spannender en sneller wil en anders dan mijn medevissers dan wil ik persoonlijk iets extra,s in me mix en dat kost dan uiteindelijk iets meer zo ook de duurdere bollen bij de BoilieBoer
die voorzien zijn van het eerder genoemde extra ingrediënten vloeistoffen en toevoegingen.

Btw bij elke gerenomeerde BoilieBoer staat op de website wat het balletje uiteindelijk kost.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-08-2013 17:58

Probleem zo ervaar ik dat is dat recepten die je thuis wel kan draaien bij hun op de machine er iets anders uitkomen. Met de machine draaien legt bij een aantal dus nogal wat beperkingen op.

Groet,
Peter
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

30-08-2013 18:03

@Peter,
Daarom dat de Bollen van de desbetrefende groothandel (KCB) nagenoeg het zelfde zijn.
grt
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-08-2013 19:22

Of zou het zo zijn dat sommige merken kiezen voor een bol uit zijn assortiment omdat zr zelf geen verstand van mixenhebben?
Sommige bollen zijn namelijk daadwerkelijk anders
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

02-09-2013 06:17

ik zie wel dat de boilieman voor veel ophef heeft gezorgd........
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

02-09-2013 10:06

toch vrij normaal want ze leggen de zever van menig te dure bollie boeren bloot
vele komen maar al te graag af kwaliteits ingredienten zijn duur wat natuurlijke dikke onzin is meeste goedkopere producten die dan ook nog eens goed zijn smaakt een carp ook...dat ze daarbij mooie foto op hun site van hun vangsten hebben is ook geen meerwaarde iedereen kan in een badkuip een hoop vangen daar heb je heus geen bol van € 5/kg voor nodig laat staan dat je die ergens anders wel nodig zou hebben.

Nu feit dat ze door een ander zijn gemaakt moet ik ze al niet hebben al kreeg ik ze gratis,maak zelf naar mijn gevoel een goede bol waar ik al jaren op vertrouw ongerekend kost deze me een € 3,20/kg zou ook nog goedkoper kunnen als ik in een andere winkel mijn grondstoffen zou kopen maar ben tevreden van waar ik nu ga.
Laat je verder niks wijs maken door die dure bollie bedrijven je gaat heus niet meer vangen dan op een bol van bv € 2

14 paginas...heb ik toch vooral goed gelachen met degene die hun best maar blijven doen om die dure lucht bollen te blijven aanprijzen waarbij ze maar al te graag een goedkoper merk de grond proberen in te boren terwijl hun dure bol eigenlijk ook maar een fractie waard is dan wat ze er zelf voor vragen...

valt me echt op dat het carp vissen enorm is doorgeschoten (ben er 3 jaar uit geweest) de hype is niet meer normaal, bollies maken en hoe deze fabrikanten handelen vind ik nog de ergste mode grill.snap echt niet hoe mensen daar blijven in trappen en wat er überhaupt leuk is om een carp te vangen met een ander zijn bol,zou eerder als een mislukking voor me voelen een beetje willen maar niet kunnen..
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

02-09-2013 11:47

+1
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-09-2013 12:41

snap echt niet hoe mensen daar blijven in trappen en wat er überhaupt leuk is om een carp te vangen met een ander zijn bol,zou eerder als een mislukking voor me voelen een beetje willen maar niet kunnen..

Hang je zelf toch het één en ander op aan je boilies...
Ik snap niet wat er leuk is aan ploeteren in je keuken of schuurtje. Ik vis liever. En als ik niet vis, werk ik, sport ik of ben ik met m'n vriendin op pad. (Niet perse in die volgorde.)

Jouw €3,20 euro, reken daar de kosten van de boilieboer eens bij. Beetje winst zal ie ook wel willen maken, het zijn immers geen liefdadigheidsinstellingen. Dus is €5,- zo gek nog niet. Blijkbaar heb je deze topic niet goed doorgelezen of je begrijpt er gewoon geen hol van. Wel eens bij de Ikea gekocht? Kun je zelf ook maken hoor. Voor minder...

Ik betaal niet extra voor een hoop lulkoek van een boiliebakker, ik betaal extra omdat ik nog een leven naast het vissen heb. Dus ga jij lekker bollen rollen, vlieg ik morgen lekker naar Valencia voor een paar dagen...
Ik weet het ook allemaal niet...
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

02-09-2013 19:43

beste mijn 3,20 die zal zoals je gelezen hebt ook werken aan de helft van die prijs zelfs minder,,trouwens de meeste bollie boeren die hier als god worden omschreven zitten tegen de € 7/10 kg
Jij noemt bollen kopen en erna een hengel uit gooien vissen wel bij mij begint het vissen in de garage de uren die ik daar slijt met het maken van mijn eigen bollen is onderdeel van het VISSEN.wat trouwens ook maar een uur of 2/3 is om de zoveel tijd,zelf bollies maken voor 1 sessie kan je makkelijk op een half uur dus waar draait het bij de meeste om?om de sport of om het gemakzucht waar menig fabrikant op inspeelt met de nodige lulkoek erbij?
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

02-09-2013 23:06

Tsjaa.... Sommige mensen hebben andere dingen te doen naast vissen, andere mensen hebben tijd over........
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-09-2013 07:20

waarom zou ik iets zelf doen als een ander het sneller, makkelijker en voor mij veel goedkoper kan maken?

Ze verbannen me hier als ik thuis de smell zou maken.

Jacco en ik konden het heel rap, dat bollen maken voor ons zelf.

Voor een 100 kilo dus 50 kilo pp waren we toch uren bezig. Heel vaak deed jacco dan nog bij zijn baas de eieren tikken, voer mengen en weet ik veel meer.

Zelf moest ik mijn best doen met mijn plank en handspuit om 10 kilo te maken op een avondje.

Nee, sinds ik mijn eigen hengels niet meer maak heb ik het zelf bollen maken ook maar opgegeven.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-09-2013 17:08

Hè Mart ik zit er ook in de buurt kom je een borrel halen. :wink: Wil nu effe niet aan boiliedraaien denken.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-09-2013 18:48

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga zo tapas eten met m'n vriendin. En die moet al helemaal niks van boilies draaien hebben!
Ik weet het ook allemaal niet...
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

03-09-2013 20:16

Toen ik 15 was draaide ik zelf bollen.
5 soorten meel door mekaar en baukje vanille vd supermarkt.
Ving er meer mee dan met dure bollen van tegenwoordig.