Korda Goo


Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 11:31

Om mijn aas nog attractiever te maken heb ik de Goo van Korda aangeschaft.

Ik wilde vragen of er wellicht nog mensen zijn die tips heeft voor het gebruiken van de Goo ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2013 11:34

Hugo Lammers schreef:Om mijn aas nog attractiever te maken heb ik de Goo van Korda aangeschaft.

Ik wilde vragen of er wellicht nog mensen zijn die tips heeft voor het gebruiken van de Goo ?


tip: eerst dit soort vragen stellen hier of op het board zoeken naar dit onderwerp en dan pas kopen ? :roll: :wink:

viewtopic.php?f=35&t=68288&hilit=goo

viewtopic.php?f=35&t=73987&hilit=goo

viewtopic.php?f=35&t=71136&hilit=goo

zelf nooit gebruikt en ben het ook niet van plan...

ook denk ik soms dat aas juist TE "attractief" is en zoek ik zelf steeds vaker naar een minder "attractief" aas want merk dat ik op een schrale kale bol op bepaalde wateren meer vang als een "attractieve" bol.

aka Less is more. maar dat is slechts een mening
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 11:57

Tja, wat moet ik hier nou is mee .. :roll:

Bedankt denk ik ! Die forums vind ik weinig interessants bezitten daarom mijn vraag maar oké bedankt voor je tip :)
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

31-07-2013 11:58

Ben het met Michel eens.

Misschien is deze wedervraag van toepassing;
'Waarom heb je de Goo al gekocht en wat is je verwachting erbij?'
The passion of the carp
TT Carpteam
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 12:01

De gedachte achter het kopen van de Korda Goo is om te gebruiken voor het zigrig vissen. Ik heb gemerkt dat wanneer aas gesoakt wordt in Goo of een ander attractief goedje de aanbeten sneller verlopen.

Omdat ik veel op grote afstand vis en niet daar met de spod kan komen, heb ik de Goo gekocht om mijn aas net wat attractiever te maken. De sterke geur en de sterke smaak waren voor mij doorslaggevend om de Goo te kopen.

Niet op alle wateren zal de Goo aanslaan maar op mijn water werkt het op de zig wel degelijk !

Dat is de reden achter mijn aankoop.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 12:01

De gedachte achter het kopen van de Korda Goo is om te gebruiken voor het zigrig vissen. Ik heb gemerkt dat wanneer aas gesoakt wordt in Goo of een ander attractief goedje de aanbeten sneller verlopen.

Omdat ik veel op grote afstand vis en niet daar met de spod kan komen, heb ik de Goo gekocht om mijn aas net wat attractiever te maken. De sterke geur en de sterke smaak waren voor mij doorslaggevend om de Goo te kopen.

Niet op alle wateren zal de Goo aanslaan maar op mijn water werkt het op de zig wel degelijk !

Dat is de reden achter mijn aankoop.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 12:03

Nu ik het nogmaals lees : er staat ook wel degelijk in mijn post : om mijn aas attractiever te maken ..

Thijs Mielekamp schreef:Ben het met Michel eens.

Misschien is deze wedervraag van toepassing;
'Waarom heb je de Goo al gekocht en wat is je verwachting erbij?'


Waarom gekocht : aas attractiever maken
Verwachting : Aas attractiever met GOo dan zonder GOo 8)
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

31-07-2013 12:06

Dat klopt Hugo. Je verwachting kan een dergelijk product als de Goo goed gebruiken. Ik ben zelf meer van het spodden, maar wanneer dat niet lukt is dat zeker een ander verhaal. Mijn vraag daarbij is wel op wat voor een afstand jouw stek wel niet ligt, want ik kan dergelijke afstanden altijd bereiken met m'n spodrod.
The passion of the carp
TT Carpteam
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 12:09

50 - 100 meter
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

31-07-2013 12:13

De stek is toevallig niet beter te bereiken?

Denk dat een attractor altijd wel voordelen heeft. Trekt het de karper niet aan, dan de brasem wel en waar brasem te vinden is zul je ook karper aantreffen zeg ik altijd. Zelf gebruik ik nooit attractors. Ik vang ze het liefst op een leuke montage op een goede voerstek. Tot nu toe verloopt dit nog altijd prima. Wel geef ik de voorkeur aan sterk geurende boilies.
The passion of the carp
TT Carpteam
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2013 12:17

@ hugo,

sorry bedoelde het niet verkeerd.ben persoonlijk niet echt weg van dit soort producten.

en hier was al erg veel over gezegd en wist niet of je al deze topics doorgenomen had.

koffiemelk geeft ook een mooie wolk en is een stuk goedkoper en misschien ook wel beter voor de natuur gezien ik niet weet waar de GOO uit bestaat.

ben ook van mening dat als de karper honger heeft dan eet ie. met of zonder Goo :wink:

als ik je vraag nog een keer lees, vraag je hoe het in te zetten en niet wat je ermee kan doen.en dat las ik verkeerd.

iig veel success ermee en ik hoop dat je een bak vangt! (alleen niet op mijn water met dat spul als het ff kan :wink: :lol: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 12:23

@ Michel,

nee ik laat jouw water wel met rust. Geeeeen flauw idee waar je woont dus de kans is klein dat we het zelfde water bevissen. Alhoewel Nederland is klein en heeft ook maar één water. nee grapje.

Maar ik bedoelde inderdaad wat er mee gedaan kan worden ipv hoe in te zetten want hoe het werkt weet ik wel. bedoelde meer van wellicht moet je na het aanbrengen laten drogen etc. Trouwens goede tip van het gebruiken van Melk! Zeker een poging waard !

Thijs,

Ik gaf al aan het te gebruiken op de zigrig montage. Een voerstek maken op een plek waar geen spod kan komen is erg lastig zeker met een zig. Maar een boilie is niet mogelijk bij de zig omdat dit de float tegenwerkt en daardoor zal het systeem niet werken dus een geurende boilie is daardoor al helemaal niet mogelijk. Een geurende pop-up is wel mogelijk en daar snijden we dus exact het punt aan van deze post. Ik heb het aangeschaft om m'n popup / haakaas van de zig extra attractief te maken. Snapje?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

31-07-2013 12:45

Ik snap het Hugo. De zigrig is sowieso al een knap alternatief als je er mee kunt vissen. Ben blij dat mijn standaard pop up lijntjes het goed doen.

Vis je met een enkele pop-up? En zoja, welke als ik vragen mag?
The passion of the carp
TT Carpteam
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 13:19

zigrig is echt een mooie visserij!

Zeker bij windstille diepe wateren is het een zeer effectieve visserij!

Knoop je je eigen lijntjes dan Thijs of koop je ze ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

31-07-2013 13:47

michel Tja schreef:@ hugo,

sorry bedoelde het niet verkeerd.ben persoonlijk niet echt weg van dit soort producten.

en hier was al erg veel over gezegd en wist niet of je al deze topics doorgenomen had.

koffiemelk geeft ook een mooie wolk en is een stuk goedkoper en misschien ook wel beter voor de natuur gezien ik niet weet waar de GOO uit bestaat.

ben ook van mening dat als de karper honger heeft dan eet ie. met of zonder Goo :wink:

als ik je vraag nog een keer lees, vraag je hoe het in te zetten en niet wat je ermee kan doen.en dat las ik verkeerd.

iig veel success ermee en ik hoop dat je een bak vangt! (alleen niet op mijn water met dat spul als het ff kan :wink: :lol: )


Maar koffie melk heeft niet zoveel atractoren en flavours in zich.

Ik heb met de GOO gevist twee weken terug in Frankrijk, meedere malen mais met en mais zonder GOO op dezelfde plek aangeboden, stand 13 stuk met de GOO 1 zonder,

Zegt dat wat? Met deze warme temperaturen had ik het gevoel dat ik de vis naar beneden kon krijgen om mijn haakaas op te pakken in plaats van op half water blijven liggen.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 14:05

Lars,

Interessant zeg! heb je de Goo gebruikt in samenwerking met echte mais of nep mais ? Maar welke smaak heb jij gebruikt? Ik heb de Strawberry kick en de mystic spice.

Ik heb gister de eerste keer de Goo gebruikt op de zig maar door het slechte weer geen vangsten. Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ben erg benieuwd!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-07-2013 14:09

Hugo Lammers schreef:maar door het slechte weer geen vangsten


of door de Zig rig? :wink: of door de Goo ? :wink: of door de verkeerde stek? :wink: of doordat ze geen honger hadden? :wink: of door de rammedan ? :wink:

met slecht weer heb ik een keer een topsessie beleefd op een rivier..

is allemaal een grapje eh, bedoel alleen te zeggen dat je niet weet waar het aan ligt,maar dat is ook het mooie aan karpervissen vind ik dan.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 14:16

haha ja goede vraag Michel !!

Oke edit : helaas geen vangsten gister, reden onbekend :wink:
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

31-07-2013 14:51

Hugo Lammers schreef:Lars,

Interessant zeg! heb je de Goo gebruikt in samenwerking met echte mais of nep mais ? Maar welke smaak heb jij gebruikt? Ik heb de Strawberry kick en de mystic spice.

Ik heb gister de eerste keer de Goo gebruikt op de zig maar door het slechte weer geen vangsten. Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ben erg benieuwd!


In gebruik met echte maïs, gebruikte de Almond baitsmoke versie
Gebruikersavatar
Thijs Mielekamp
Berichten: 105
Lid geworden op: 13-05-2008 14:18
Locatie: Enschede

31-07-2013 16:20

Hugo,

Ik knoop m'n lijntjes vaak zelf. Mocht het een keer zo zijn, dan heb ik altijd nog kant en klare in m'n bak liggen. Vind het zelf wel leuk eigenlijk, beetje experimenteren. Voor elke man weggelegd toch? :p

Ik heb zelf nog nooit met de zigrig gevist. Als je het me wilt leren? :p
The passion of the carp
TT Carpteam
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

10-09-2013 19:09

zijn er wel mensen die denken dat Goo verschil maakt bij hun vangsten?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

12-09-2013 11:20

In sommige situaties kan het wel verschil maken. Teminste in mijn visserij wel.

Echter zeker weten doe je het nooit :lol:
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-09-2013 13:59

Ik heb er ook lang over na zitten denken en 1 vraag komt er bij mij naar boven : Waarom zou het werken ?

Als je zo naar het aanbod in smaken kijkt zijn er maar weinig smaken waar de meeste vissers echt mee vissen.
Dan hoor je "ja de vis ging meteen voor het haakaas" dus er moet wel een kern van waarheid in zitten.
Hoe passen ze het vervolgens toe : ze nemen kleurloze bol met smaak a en daar voeren ze mee en vervolgens vissen ze met boilie a met smaakje b er over heen die ook nog eens bijvoorbeeld helemaal roze is geworden.
Kan je dan de bijgevoerde boilie nog wel vergelijken met het haakaas ?
Had je bijgevoerde bol met diezelfde roze kleur nier net zo goed gevangen ?
Of was die boilie met die andere smaak dan ook niet eerder gepakt ?

Zelf heb ik ook wel eens zitten vissen op een zwaar aangevoerde stek zonder het zelf te weten en ik ving ook gewoon.

Andere voorbeelden van wonder middeltjes van eerder , fluor pop-ups , nep mais in alle kleuren , soaks .

Combineer een deel van deze dingen en je hebt Goo voor 17 euro het flesje van 115ml.

Korda en de uitvinders hebben al verschillende filmpjes online staan ook met onderwater beelden enzo maar ik zie dat ze de werking ook aantonen met papegaaien ?
Het is gewoon weer wat nieuws en het is slechts een kwestie van tijd voor dat karper dit ook weer kent en links laat liggen.

Er zullen best situaties zijn waar dit echt werkt maar of het nou die 17 euro waard is dat weet weet ik niet.

Zouden ze zelf niet hun lul uit hun broek lachen terwijl ze kleurstoffen in potjes soaks en dips gooien ?



Ik heb geen idee of dit Goo is lijkt me niet maar gewoon als voorbeeld dit kan ik ook zelf maken hoor en heel wat goedkoper.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-09-2013 14:25



Flesje eetbare kleurstof 2 euro + dip of soak naar jou wens = je eigen Goo perfect voor JOU bol
Wil je dit gaan gebruiken maak dan aub het geld dat je overhoud over naar MIJ .
PB maar voor mijn rekening nummer ( :lol: just kidding )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-09-2013 18:46

Ik denk dat je jezelf niet moet focussen op het kleuraspect (kleurstoffen), maar meer op de smaak/geurstoffen.

Groet, Peter

ps misschien is het een instant wondermiddeltje. Je begrijpt zelf dat het product na geringe tijd zijn werking verliest mits je hem behandeld met de twee soorten.