boilies zelf met flavours en atractors


Plaats reactie
herremans bjorn
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-07-2013 13:49
Locatie: lembeek

05-07-2013 13:59

Hallo ,

Ben net nieiw lid geworden van forum om een vraagje te stellen
Dit weekend ga ik men eerste boilies draaien en heb me voor te beginnen 50/50mix (2kg vr 4€ is nket zo duur)
Ook nog een zak robin red.

Enige tip hoe deze te verwerken

Vriend van me heeft me aangeraden om daarmee te beginne en dan een flavour en een atracor toe te voegen

Nu vraag ik me ook af welke flavour en atractors goed by elkaar passen?

Heb een spuit en boilieplaat 16mm ook gekocht.

Thanks

Bjorn
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-07-2013 20:48

Per kilo 50/50 toevoegen: 100 gram Robin Red en 25 ml. Maggi. Zoetstofje kan ook geen kwaad. Zal wel vangen.
Of één van de honderdduizend andere mogelijkheden. 8)
Ik weet het ook allemaal niet...
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

05-07-2013 23:29

Wat Mart zegt vindt ik een beetje TE als je de echte haiths robin red hebt is 50 gram wel voldoende.
Op wat voor water vis je en hoe is de bezetting vang brasem ?
Uit ervaring weet ik dat Robin red echt een brasem vanger is en om dan 100 gram toe te voegen op een kilo is een kostelijke zaak als er veel brasem aanwezig is meer dan 5% p droge mix zou ik ook niet aanraden.
Mocht het bestand brasem klein zijn of je vangt ze niet / amper en je vist instant kan 100 gram wel net een visje meer opleveren ( dit is minimaal en meer als 100 gram per kilo heeft uit ervaring geen meerwaarde )

p.s. een 16 mm met een brasem rijk water dan heeft die 100 gram weer geen enkele meerwaarde want elke brasem 30 cm+ die wil die ga je haken in mijn ogen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-07-2013 16:32

Ben het wel met Danny eens, er vanuit gaande dat je nog één of twee attractors toevoegt. Bijvoorbeeld predigested fishmeal of dextrose of zo. Dan wordt het wellicht wat veel. Anderzijds, met die attractors trek je ook brasems aan.
Zou ik een basis met enkel Robin Red mogen opleuken, dan ging ik toch voor 10%.
Ik weet het ook allemaal niet...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-07-2013 21:10

Nu vraag ik me ook af welke flavour en atractors goed by elkaar passen?


Alles past bij elkaar, hoewel het één het ander (gevoelsmatig) aardig stimuleert. Gooi vissig op zoet, zoutig op fruit, kruidig op zoet, zout op nootachtig, alles door elkaar (poeder en/of vloeistof).., of juist helemaal niets.

De eerste keer dat ik jaren terug zelf boilies rolde was ook met 50/50 mix en daar had ik gewoon 500 gram gemalen hennep op 5 kilo doorheen ge-mixt met wat mossel flavour en 10ml zonnebloem olie per kg. Vervolgens een stek gepeild op een matig bevaren scheepvaartkanaal en een avond of zeven 300 gram aan 14mm's gevoerd en uiteindelijk een vis of 10 op een lange visavond gevangen.

Zullen er nu misschien geen 10 meer zijn, maar ook geen zeven dagen voeren en die flavour acht ik ook al lang niet meer noodzakelijk (kan natuurlijk wel).

Zou zeggen, een snufje zout misstaat ook nooit.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie