K/D rig enkele pop-up of snowman


Plaats reactie
patrick meijer
Berichten: 25
Lid geworden op: 17-11-2012 22:29

09-06-2013 10:50

Hallo alle,

Nu ik het een keer met k/d rig wil proberen, is mijn vraag zoals de titel al zegt.Een enkele pop-up of een snowman?Want zit er zoveel verschil in behalve de grootte van het aaspresentatie?
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

10-06-2013 14:12

Beide kan, bij een popup gebruik je een loodhageltje eronder om het geheel wat te verzwaren, bij een snowman heb je dit niet nodig, omdat dit het geheel al vanzelf laat zinken.
Persoonlijk zou ik zelf voor een popup kiezen.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

13-06-2013 13:26

Wat is de meest effectieve afstand tussen haaksteel en boilie bij de KD-rig? Want als ik op sites kijk waar ze de kd-rig knopen zit hij er bijna tegenaan (minimale ruimte). Bij de meeste onderlijnen die ik knoop zit er minstens de diameter van het aas tussen haakbocht en boilie..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

13-06-2013 13:38

Ik vis hem met een halve cm ertussen, met een klein (0,2 gr) loodje op de hair. Dit houd de pop up net zwevend. En een groter knijploodje (meestal 0,4 gr) op ongeveer 2 a 3 cm van de haak om hem nog aggresiever te laten prikken.

Zo werkt het voor mij. Ik heb het idee dat als je haakbocht gelijk aan het aas (geen ruimte ertussen) is dat het nooit goed prikt. Al moet ik er wel bij zeggen dat het nooit echt mijn favoriete rig is geweest voor pop ups. Ik gebruik hem ook niet meer sinds ik de withy pool goed kan knopen. :wink:
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

13-06-2013 15:03

Sander Schaaij schreef:Ik vis hem met een halve cm ertussen, met een klein (0,2 gr) loodje op de hair. Dit houd de pop up net zwevend. En een groter knijploodje (meestal 0,4 gr) op ongeveer 2 a 3 cm van de haak om hem nog aggresiever te laten prikken.

Zo werkt het voor mij. Ik heb het idee dat als je haakbocht gelijk aan het aas (geen ruimte ertussen) is dat het nooit goed prikt. Al moet ik er wel bij zeggen dat het nooit echt mijn favoriete rig is geweest voor pop ups. Ik gebruik hem ook niet meer sinds ik de withy pool goed kan knopen. :wink:

Ok thnx, ik heb hem nu met ongeveer 2cm ertussen geknoopt voor een 20mm boilie. En ook een lood hagel boven de haak en een beetje puty op de hair.. Zal er nog een paar knopen (kleiner dan 2 cm) en dan eens vergelijken tijdens het vissen.
Daarbij wil ik hem inzetten bij semi-zinkend aas..

Als ik pop up wil vissen gebruik ik nog de chod-rig..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie