Vertrouwde bolies


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-05-2013 10:58

Sander Schaaij schreef:Bijvoeren met goedkope voerboilies ! De dure boilies pakken de karpers er wel tussen uit hoor !


:lol: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-05-2013 10:59

:o :o :o :o :o :roll:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-05-2013 11:10

Zeker! Het zou toch godsgeklaagd zijn als die verrekte beesten zo'n dure bol lieten liggen? Al smaken ze nog zo beroerd, als ze weten dat het zoveel heeft gekost dan willen ze gewoon niets anders. :-?

Bijvoeren met goedkope boilies? Wat heeft dat nou weer voor nut als ze alleen die superbollen pakken? 8)

Ik vis met het aas dat ik voer, lijkt me vrij logisch. Hooguit een pop-upje of plastic maisje erboven voor wat meet attentiewaarde. Maar 6 a 7 euro de kilo lijkt me meer dan voldoende, voor dat geld kun je een erg aantrekkelijke bol maken.

Nou heb ik misschien makkelijk lullen, want ik hoef m'n buurman er niet uit te vissen, zie eigenlijk nooit een buurman met hengels. Hooguit zwemt er een bever langs...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-05-2013 11:15

Die bevers, Kees, die zijn het ergst. Als die deze boilies ruiken, zien ja of zelfs in het water horen vallen met je ze bijkant van de plek slaan!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-05-2013 11:18

Die bevers pikken er natuurlijk ook alleen maar de dure tussenuit :oops:
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

24-05-2013 11:23

Precies. Gewoon de boilie waarmee je voert en vist, met een pop up maiskorrel erboven in de kleur oranje. Werkt voor mij perfect. Dat is mijn tic. Er moet en zal zo'n plastic nepding opzitten. Loopt het goed door ? Dan nog een paar handjes boilies erbij.

Oja, en boilies kosten tussen de 6 en 8,50 euro. Dan heb ik ook niet het gevoel dat het letterlijk met euro's tegelijk te water gaat.
Don Giovanni
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-05-2013 09:48
Locatie: Purmerend

24-05-2013 15:08

Don Giovanni schreef:Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede vertrouwde bol die eigenlijk op elk soort water wel vis kan opleveren.
Het liefst bollen onder de €10 euro zijn per kg.

Alvast bedankt,

Don
Don Giovanni
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-05-2013 09:48
Locatie: Purmerend

24-05-2013 15:09

Sorry, dat ging per ongeluk. Ik had zelf Martin SB bollen op het oog. Dat lijken mij wel prima boilies en goede verhalen over gehoord.
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

24-05-2013 17:14

misschien is caperlan een goede keuze,

daar is veel over gesproken maar ik wil overwegen die te halen zijn verkrijgbaar bij decatlon.
in 1kg 3kg of 10kg

iemand hier ervaring mee ?

mvg klaas
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

25-05-2013 08:09

Martin sb zijn zonder twijfel ook goede bollen, zo'n 8 jaar geleden vistte ik hiermee, goede ervaringen op de scopex en de tigerpeanut.
Er zijn tegenwoordig niet echt slechte boilies denk ik, ga gewoon eens naar wat winkels en/of boilieboeren, en ga eens wat bollen ruiken/voelen en proeven.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

25-05-2013 09:16

ROASTEDNUT van SB!!! Vind ik persoonlijk de allerbeste van zijn range.
Stom dat ik dat zo verkondig want nu gaat iedereen er mee vissen hahahaha!
Maar deze knikker heeft mij bijna nooit in de steek gelaten, ook op de moeilijke dressuurwateren waar bijna niemand ving pakte ik ze op ROASTEDNUT!
Nee maak geen reclame voor SB.... zou willen dat ik bij team SB hoorde ;-)
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

25-05-2013 09:54

Haha nu begin ik de twijfelen of t de tigerpeanut was of de roasted nut
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

25-05-2013 11:15

Ze zijn oranje
Don Giovanni
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-05-2013 09:48
Locatie: Purmerend

25-05-2013 22:49

Iemand misschien ervaring met de boilies van Caperlan? Ze kosten vrijwel niks dus vroeg het me af?
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

26-05-2013 08:42

Nog nooit van gehoord, er zijn zoveel aasfabrikanten en boilieboeren.

Aasfabrikanten:
Nutrabaits: hele goede bollen, maar ook duur.
Nash: geen ervaring mee.
Proline: garlic robin red, furious 5 in mijn ogen goede vangers.
Mainline: goed, maar duur
Dynamite baits: idem dito
Martin sb: goed, prijs gemiddeld 18 euro 2,5 kg
Attractor range: lijken veel op martin sb

Boilieboeren:
Ttb baits: goede bollen, vis ik zelf mee
Kgb baits, pillow baits, dreambaits, mystery baits, mtc baits, boedha baits, holland baits, k s karperknikkers, en nog tig andere, geen ervaring mee.

Het maakt volgens mij niet veel uit welke je kiest, zijn allemaal wel goed.
Wannie Wedduh?!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-05-2013 09:18

De vraag is niet wat wij vertrouwde boillie's vinden maar waar jij vertrouwen in hebt.

Een klein stukje over mij seizoen tot nu toe.
Ik kreeg van een vriend van me een tipje over een winter hotspotje waar je ze enkel vangt met solar pineapple pop-upjes.
Van alles geprobeerd en uit eindelijk ving ik ze idd op de pineapple pop-upjes.
2013 werd dus het jaar van de pine-apple had ik besloten.
Ik hoorde goede verhalen over mtc en op de beurs dus de ananas bollen van mtc gehaalt.
Ik vang me ballen uit me broek met die dingen, helaas alleen wel brasem en geen karper.

Na tig brasem en nog steeds geen karper was ik het zat.


Een mailtje naar een aantal boillie producenten gestuurd met wat zei mij aanraden.
De mooiste verkoop argumenten terug gekregen over hoe geweldig alle bollen wel niet zijn, logisch ze moeten verkopen.

Het mailtje van proline sprong er echter tussen uit, simpelweg door de eerlijkheid in de afsluiting.

Ik kreeg gestuurd als afsluiting
Citaat)
Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen het blijft uiteraard een advies, het is lastig voor ons om vanuit mijn bureaustoel een boillie advies te geven omdat ik de visserij totaal niet ken maar met de argumenten uit je onderstaande mail lijkt me dit de meest passende keuze.

Prachtige tekst, eerlijk zeggen dat je de visserij niet kent en dus gewoon theoretisch de beste keus hebt gemaakt.

Dus regelde ik de proline big activator stickmix en de bollen en hup naar de waterkant.
Ik voer nooit en vis altijd instant, simpelweg omdat ik me geld liever aan me kleine jongen uitgeef dan in het water gooi.

Na wat lachende opmerkingen van wat vrienden over mijn back to basic aanpak
inline loodje, soepel onderlijntje en de ready's naar de waterkant.

Ik vang nog steeds brasem, dat is waar maar weet inmiddels tot op heden nog iedere keer als ik even ga vissen met wat leuk karpertjes op de foto te mogen.

sinds de proline bollen aan mijn hair hangen dus niet meer geblankt.

Mooi verhaal en nu super vertrouwen in de bollen...........................maar zijn het werkelijk de bollen die het doen?

Is de wijziging in het soepele onderlijntje en de haak keuze niet de reden dat ik ze nu wel haak, of toch simpel het inline lood wat in mijn ogen eerder haakt dan de leadclips?

Het gaat er niet om wat wij vinden wat voor bol jij moet gebruiken, jij moet het vertrouwen in een bol krijgen/hebben.
Ik heb uren gezocht op internet naar welke bol het moest gaan worden......pine-apple doet het overal wel goed....mtc is een prima leverancier......goede toevoegingen in de bollen....bla bla bla..............en er nu totaal geen vertrouwen in.

De bollen van mtc zijn zeker 1 van de betere in nl te krijgen maar voor mij werken ze simpelweg niet.

Vertrouwen koop je niet op het advies van een ander.....vertrouwen moet je krijgen
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-05-2013 21:31

Inmiddels dan al meer gevangen dan die 3 karpers uit je onderschrift begrijp ik?

Zou trouwens ook eens wat aan die lossers doen, zelf met een verhouding van 3 ipv 9 lossers op 12 aanbeten zou ik op m'n hoofd gaan krabben...

8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-05-2013 07:55

Camiel,

Mooi verhaal over de 'verkoopdrift' van boilieleveranciers dat hun knikker de beste is voor jouw omstandigheden. Ik weet niet wie jij hebt benaderd maar de draaiers die ik ken, zijn allemaal altijd een beetje terughoudend. 1 steekt er met kop en schouders tussen uit, op het positieve vlak, waarvan ik de naam maar eens niet ga noemen. Opvallend in jouw verhaal vind ik wel dat jij blijkbaar door dat ene mailtje hebt geleerd dat vertrouwen idd tussen jouw oren zit. Als je maar vertrouwen hebt dan gaan de vangsten vanzelf komen. Dat je de vangsten niet aan de boilie toewijst maar wellicht aan de veranderde setup siert jou nog veel meer!

Verder moet ik met Kees mee gaan m.b.t. jouw lijstje. Lossers kunnen altijd een keer voorkomen, ik kijk dus ook altijd minutieus hoe mijn haak in de bek zit bij iedere gevangen vis. Zodra ik ook maar denk dat het niet helemaal 100% meer is, ga ik actie ondernemen. Jouw verhouding klinkt als 3 toeval treffers ipv een hakende onderlijn. De verhouding andersom zou ik al rond uit kloten vinden voor mijn doen. Ik kan mij niet mer herinneren dat ik een vis gelost heb die er echt aan zat. Ik heb wel veel last gehad van vissen die mijn lijn meenamen,wat ik zag als run maar bij aanslaan nooit weerstand voelde ...... bij jou ook het geval? Zo ja dan uit het lijstje, lijnzwemmers tellen niet en met slappe lijnen gaan vissen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

27-05-2013 10:05

Al eens met schuivend lood geprobeerd Marc?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

27-05-2013 11:53

Het lijstje is al een poosje niet meer bijgewerkt idd.

Van de laatste 22 aanbeten er 21 weten te landen.

Soms helpt het om even terug te gaan naar de simpele rigjes enzo.

Vertrouwen blijft een vreemd iets.

Mijn maatje ving altijd meer vis dan mij, met dezelfde ondelijnen en hetzelfde aas ving ik altijd minder.
Een aasje wat je vertrouwt vist lekkerder om een of andere vage reden.

Maar ja.....we gaan weer lekker maar nog lang niet op schema haha
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

27-05-2013 12:29

Zal geen lang bestaan hebben met 23 euro de kilo in de huidige markt.
En nee dit is geen kritiek maar puur marktwerking.
Verder zou ik zeggen succes!!
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-05-2013 13:36

Ik krijg pas echt vertrouwen in het aas als ik er ook echt vis mee vang.
Vind het een beetje onzin dat mensen zeggen dat je vertrouwen in je aas moet hebben om vis te vangen, als de vis het lekker vindt, eet hij het toch wel, of jij nou wel of geen vertrouwen hebt.

De keuze van je stek is in mijn ogen het belangrijkste.
Daarnaast: kijk welk aas het beste op jouw water werkt.
Elk water is verschillend, elk water vraagt een andere aanpak...
Op het ene water kun je gruwelijk vis vangen met een zoete bol, terwijl je op het andere water kei hard zit te blanken met dezelfde bol.
Sommige wateren, hoef je niet eens met boilies aan te komen!
Maar dat is natuurlijk mijn ervaring!
Wannie Wedduh?!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-05-2013 13:40

Al eens 35 nachten geblanked Davey? Ik wel.

Reken maar dat je dan vertrouwen moet hebben in je aasjes
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

27-05-2013 13:42

Davy Meulenberg schreef:Ik krijg pas echt vertrouwen in het aas als ik er ook echt vis mee vang.
Vind het een beetje onzin dat mensen zeggen dat je vertrouwen in je aas moet hebben om vis te vangen, als de vis het lekker vindt, eet hij het toch wel, of jij nou wel of geen vertrouwen hebt.

De keuze van je stek is in mijn ogen het belangrijkste.
Daarnaast: kijk welk aas het beste op jouw water werkt.
Elk water is verschillend, elk water vraagt een andere aanpak...
Op het ene water kun je gruwelijk vis vangen met een zoete bol, terwijl je op het andere water kei hard zit te blanken met dezelfde bol.
Sommige wateren, hoef je niet eens met boilies aan te komen!
Maar dat is natuurlijk mijn ervaring!



Vooral dat wordt nog weleens vergeten!
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

27-05-2013 14:58

Ik heb vaak genoeg geblankt klaas, maar als ik blank, ga ik redenen bedenken waarom ik geblankt zou kunnen hebben.
In de winter houd ik mezelf meestal voor dat het door de kou komt.

Maar als ik veel blank terwijl een andere visser op hetzelfde water veel vangt, op dezelfde tijden, dan ga ik er als eerste vanuit dat het aan de stek ligt, blank ik ook op andere stekken, Denk ik aan het aas of aaspresentatie, meeste gevallen pas ik mijn aaspresentatie aan(popupje, snowman, hi visual of wat dan ook), eventueel de voerstrategie, verspreid of compact voeren, alleen bollen, of een mix van allerlei partikels met bollen en pellets enz.
Werkt het nog steeds niet, dan pas ga ik het aas aanpassen.

Ik verander mijn aas per water, evenals mijn montage en voerstrategie.
Ik vis nu op 2 wateren, op water 1 vis ik met boilies, op water 2 met partikels.
Ik heb veel vertrouwen in mijn boilies, maar toch vang ik ze er niet mee op water 2.

Vertrouwen in het aas zit tussen de oren klaas, er zijn meerdere factoren waarom je wel of niet vangt.
Het ene water is het andere niet, elk water vraagt om een andere aanpak, hoeveel vertrouwen jij ook hebt in je aas.
Wannie Wedduh?!