Wat gebruik jij als pop up?


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-02-2013 23:19

Waarom wordt het platgedrukt? Foam met een open cell structuur absorbeert waardoor er geen drukverschil kan zijn. Wellicht foam met een dichte cell structuur Bert? Maar die neemt geen flavour op. Dat gebruik je liever voor slaapmatjes.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-02-2013 00:47

Hmmm, nou je het zegt...
Ik heb het spul vroeger veel gebruikt, ik meen van ultimate, boilie doorsnijden en met foam ertussen op de hair.
Werkte goed op het T.kanaal maar op het Grbr en Bussloo kwam het altijd plat weer boven als ik wat dieper viste, zal dan wel gesloten cel geweest zijn.
Om die reden ben ik daar plakjes kurk gaan gebruiken en later het kurk wat je in een geboord gat kon drukken.
Open cel foam zal wel platgedrukt worden als je het vacuüm trekt, als je dan het zakje opendoet neemt het foam de vloeistof op waardoor het niet meer drijft ?
Of is er misschien een tussenvorm die open en gesloten cellen heeft ?
Ben benieuwd welke ervaring Kornelis heeft met dat foam op dieper water.
kevin nijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-12-2012 21:10
Locatie: weert

13-02-2013 15:49

proline' magic-mango top boilies!!!!! zoet als de tyfes
halen die rommel
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

12-03-2013 18:43

Mijn ervaring is dat er stoffen bestaan die dus Parabeen (in water oplosbaar) zijn ,en die dus karper moeten triggeren en dus vis attracteren. Ik doe deze substantie dus in de zak en na het vacuüm trekken moet het ook oplossen in het water om de vis te kunnen attracteren.....
Welke stoffen dit zijn gaat jullie geen ene moer aan ,ga maar zoeken op Wiki of Google........
Moet ik dan alles uitleggen bij de Heren (die schijnbaar alles al weten)....

Ik plaats soms wat lappen tekst en haal de protagonist eruit en whalá je bent weer iets verder.
Dat is het leukste ,van het karper vissen 1000 verschillende methodes.
Greets Den Kees
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

12-03-2013 22:23

Ik gebruik vaak mijn eigen pops, naar mijn idee vind ik de kantenklare pops vaak niet drijvend genoeg voor de choddy
Tight Lines !
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

13-03-2013 07:41

dion ik haal juist nooit pop ups uit de winkel (kant en klaar) omdat ze te veel drijfvermogen hebben :o ps zal wel aan mij liggen
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.