proline eigen boilie maken.


Plaats reactie
Kevin Visserss
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2013 17:20

16-01-2013 18:54

beste mensen,

op de site van proline staat dat je een eige boilie kan maken. heeft iemand hier iemand ervaring mee ?
of iemand kennen die dat heeft gedaan ? want mij lijkt het wel wat hebben om een eige boilie te maken. en ook weet iemand iets over leuke smaken bij elkaar te gooie om zo toch een perfecte bol te maken. en hoe zit het met in gevroren boilies hoelang zijn die goed te houden ?

alvast bedankt.

Groet,
Kevin Vissers
Ivo Dierkx
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-01-2013 21:57

16-01-2013 19:08

Kevin,

Ik geloof dat het vanaf 50kg boilies mogelijk is.
Word meestal gedaan door winkeliers, om een eigen label te kunnen verkopen.
Maar wel van een bekend merk.

Neem aan dat je freezers bedoeld van de desbetreffende firma.
Ik ken iemand die ze zonder problemen na een jaar nog gebruikt(wel een dichte zak in dat geval).

Maar de meeste mensen die laten ze vacumeren dan blijven je freezers 'verser'.
Weet niet zeker of Pro Line dit ook doet. (ik denk van wel).

Misschien kun je hier iets mee.

Ivo
Kevin Visserss
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2013 17:20

16-01-2013 19:17

Dankjewel Ivo, dit is een goede stap in de goeie richting.
het klopt dat je hier minimaal 50KG van moet bestellen dan, maar ik ga dit jaar na frankrijk en gewoon in Nederland ga je toch wel richting de 50kg, en anders hou je gewoon nog een paar kilo'tjes over voor het volgende seizoen.
Bij proline kun je de zakken ook voor een klein bedrag laten vacumeren en wil ze natuurlijk ook gewoon in freezers.

maar mijn aanleiding om dit te gaan probreren is eigenlijk omdat ik laatste tijd veel mensen hoor die de boilies zelf maken of door iemand laten maken, en dacht misschien is dit een optie want zelf draaien vind ik veel te veel werk, en door iemand draaie vind ik een beetje een risico en dacht als je door een merk dit laat doen, is het toch wel vertrouwlijker.

maar bedankt voor je reactie Ivo :D

Groet,
Kevin
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

16-01-2013 19:53

Er is een groot scala aan boillie-firma's.. velen hebben zich al bewezen en daarbij heb je net zoveel risico als bij "een merk"..Dus veelal gewoon: vertrouwd
Voordeel is ook dat je kleinere hoeveelheden kunt afnemen (denk 25 kilo) en maar al te vaak ben je goedkoper uit, hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor bol je wilt en wat moet erin zitten..
Vissende vader, die koi's houdt
Kevin Visserss
Berichten: 13
Lid geworden op: 16-01-2013 17:20

17-01-2013 18:57

hebben jullie misschien tips van hoe of wat je bij elkaar kunt doen en misschien wel eigen ervaringen ?
je kunt kiezen uit :

strawberry
scopex
tutti frutti
peach
orange
fruits of the forrest
pistache
banana
tigernut
garlic
fish
black pepper
curry
green zing
pineaplle
union
monstercrab
fresh smoked salomon
mega spice
the meat-factor
chocolate
creamy milk
blue spirit
creamy fruits
green hell
squid
tuna
mango
black currant
choconut
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

17-01-2013 20:52

Kijk eens op het net voor een 50/50 mix ..
Zijn er zat die dit aanbieden waarbij je zelf nog talloze toevoegingen kunt doen .
Denk bijvoorbeeld aan ttb baits .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-01-2013 21:25

Kevin,

Een eigen bol maken is heel wat anders dan een standaard Pro Line mix te laten draaien met zelf gekozen flavours. Die flavour zijn slechts een miniscuul onderdeel van de boilie. Een onderdeel dat ik meestal weg laat...

Wil je echt een eigen bol laten draaien, dan moet je zelf de mix samenstellen. Enige ervaring met zelf draaien is dan wel handig. Bij TTB op de site vind je een heel mooi programmatje om zelf een mix te maken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-02-2013 10:53

Leon wat is in jouw ogen een veel betere bol ?
vind dat een rare redenatie zonder opbouwing of standpunt.
dat over de prijs ben ik het mee eens.
Plaats reactie