Pop up ervaringen?


Ivo Dierkx
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-01-2013 21:57

15-01-2013 18:11

Ik als pop up liefhebber ben erg benieuwd naar welk merk pop up men graag gebruikt?
Dan doel ik niet direct naar de smaken, maar meer naar welke firma.
- Het drijfvermogen
- Kleurbehoud etc.
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

15-01-2013 18:13

Licht eraan waarmee je voert.
Ik draai zelf me bollen dus doe dan meestal ook zelf popups met zelfden geur en smaakstoffen erin.

Verder vangen vrienden van me goed met mainline popups.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Ivo Dierkx
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-01-2013 21:57

15-01-2013 18:15

Zelf goede ervaring met de solar pop ups. Ik gebruik ze graag.
Ook de continu blijvend uitwasemde FUSION van mainline heeft mij mooie vissen opgeleverd.

En sinds de carpsquare heb ik 3 potjes AVK in mijn bezit. Prima visuele eigenschappen.
Apparte flavours en een goede structuur
Deze heb ik nog maar 2x gebruikt, maar tot op heden naar wens!

Nu denken mensen wellicht een pop up is toch pop up..

Maar ik heb ook mindere ervaringen meegemaakt met bepaalde popups.
Bijvoorbeeld dat ze afbrokkelen, van kleur veranderen, weinig drijfvermogen.
Nu ben ik hier niet om firma's af te kraken, dus laat ik de naam achterwege in deze.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

15-01-2013 19:14

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de pop ups van mainline. Deze zijn altijd goed in balans met mijn bottenbait in een snoeman.
15mm pop up op een 20mm boilie en 10mm op een 15mm boilie. En mocht ik wat moeten aanpassen is dit minimaal. Ik haal sowieso graag de buitenste laag er af behavle op de plek waar de boiliestop zit. Dit om het uitlekken drastisch te verbeteren.
Persoonlijk ben ik fan van de fluor groene, de Indian Spice.
Ivo Dierkx
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-01-2013 21:57

15-01-2013 19:14

Bjorn Schoemacher schreef:Klik!


Het ging mij niet echt om dat ik pop ups zoek. Heb potjes genoeg.
Bedoelde meer, waarom gebruikt men die en die pop up, en de positieve kenmerken etc.
Of welke juist niet (meer)..
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

15-01-2013 19:18

Groot voordeel van deze is dat je aan en bij kan voeren met boilies van dezelfde samenstelling. Deze hookbaits bestaan dus uit 50% popup mix en 50% normale mix.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

15-01-2013 20:13

Het nadeel is alleen dat je die boilies er nog bij moet halen!(grapje)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-01-2013 20:27

Ik als pop-up amateur koop iig nooit meer de dynamite pop-upjes.

2 weken geleden 2 keer mee gevist en wat een ellende.

Een vriend van mij zat even daarvoor op dezelfde plek met solar pop-upjes.

Ving de ballen uit zijn broek.

Ik met de dynamiye pop-upjes in dezelfde kleur ving niets.
De vis was los en was vrolijk aan het rollen en springen op de stek.

Op de dynamite halibut 10 mm zinkende ballen wel wat losse piepen.......

Ik ben er klaar mee
Ivo Dierkx
Berichten: 19
Lid geworden op: 14-01-2013 21:57

15-01-2013 20:58

Klinkt me kort door de bocht.
Begrijp me niet verkeerd. Klote van die vangsten natuurlijk.
Maar wellicht lag je maat op een hotspot, en jij op een plek met beduidend minder activiteit?
of was er verschil in Rigs?

Mijn ervaringen op kleur zijn namelijk vaak niet erg verschillend (mits het een goede pop up is)
Nu verwacht je dat natuurlijk bij Dynamite Baits.

Wanneer is een (jou) pop up slecht? Was het drijfvermogen niet goed? Of brokkelde hij af?

Ben benieuwd naar je reden WAAROM die slecht is?
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

16-01-2013 10:13

heb met zo veel verschillende pop-up bollen gevist hier de bollen waar ik nog iets van weet

mainline : goede resultaten op gehad verder vrij weinig over te vertellen
dynamite : goede pup-up bolies goede resultaten en een goed drijf vermogen
trigger baits : een mooi klein bolletje waar je ook een 15mm bolletje van trigger baits zelf mooi uitgebalanceerd op de grond had staan .
de vangsten vielen tegen 20mm trigger boilie met 14mm trigger pop up in bijpassende pop up ( robin red garlic fish ) ving beduidend minder dan diezelfde bol met een dynamite robin red pop-up er boven verhouding echt 1 tegenover 4 gemiddeld ( instant visserij ).
proline : grote boilies weinig drijfvermogen weinig vis * geloof dat er nu ook kleinere zijn maar na die flop geen interesse meer.

wel met meerder merken gevist ook maar te weinig mee gevist om over te oordelen of zoals de "gratis" op ups van nash bij de zakken ready mades maar dat is al 12 jaar geleden ofzo wel goed mee gevangen maar was ook de eertste pop-up voor mij weinig vergelijkings materiaal.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-01-2013 10:28

Heb ervaring met Pro Line, Nash en Mainline pop-ups. Pro Line vond ik ruk, weinig drijfvermogen en da's toch wel essentieel...
Nash, prima drijfvermogen, ving ik in m'n beginjaren prima mee. Toen tevens de enige pop-ups in m'n vistas, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Mainline drijft ook heel goed en gebruik ik tegenwoordig enkel nog. Simpelweg omdat ik niet zo'n pop-up visser ben. Zo af en toe eens een schijfje op m'n bodemaas, nooit solo. Maar dit jaar ga ik weer eens links en rechts een pop-upje inzetten. Ik ga me zelfs aan een chod rig wagen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

16-01-2013 11:24

ik vind eigenlijk de meeste (kant en klaar) pop ups uit de winkel helemaal niks en waarom niet omdat er te veel drijf vermogen in zit en de meeste zijn flink over flavourd waardoor je in mijn ogen wel kan vangen maar veel minder als met minder flavour .daarom maak ik ze ook al 12 jaar zelf en gebruik altijd ritchworth pop up mix .je kan er zelf ook zelf toevoegingen nog door doen zoals zoetstof, zout, aminol ,vloeibare lever, eet lust opwekkers zoals ade van mainline (ik noem maar zo een paar voorbeelden)wat je er in kan doen. ik lood mijn pop ups met een 0.3 loodje uit is ook een flink subtieler want als je een winkel pop up er op zet heb je bijna een kg lood om hem precies goed uit te loaden .een kg is natuurlijk wel een beetje over dreven maar je snapt het wel denk ik wat ik bedoel en wat ook voordeliger is is de prijs natuurlijk stukje goedkoper . ik zelf heb veel getest met pop ups die iets over geflavourd waren en pop ups met de verhouding van de zelfde flavour iets minder ,de verschillen waren duidelijk terug te zien in de vangsten in het voordeel van iets minder. groet harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-01-2013 13:11

@ ivo.

Het watertje is slechts 60 cm diep en op mijn plekkie(lees op het haakaas) waren ze echt los aan het gaan.

De dynamite pop-upjes ruiken amper in het potje, en na een half uurtje in de plomp ruiken ze helemaal naar niets meer.

De solar pop-upjes ruik je bijna door de potjes heen en komen na een uurtje of 2 nog steeds fris ruikend weer boven water.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-01-2013 13:49

@ Camiel,
bij dynamite pop ups zit toch altijd zo een booster flesje ?
vind ze verder ook niet goed trouwens...

wel heb ik altijd goed gevangen op Martin SB tiger peanut 15mm pop ups incl. dip van martin sb tiger peanut. heb alleen geen idee of die nog verkocht worden.. instant single bait doe ik standaard 1 hengel met dit aasje.heb gelukkig nog 3 potjes staan hiervan :P

verder vind ik die mainline pop ups de purple 2-b van ttb en de nash hi glo witte monster squid goed.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

16-01-2013 15:40

Word nog steeds verkocht Michel.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

16-01-2013 18:33

Mijn voorkeur voor winkel POPS.

1 Mainline
2 Nash
3 Solar

Met bepaalde smaken van Nash heb ik de pannen van het dak gevangen, waarom dan toch niet op 1, ze verschillen
nogal eens qua drijfvermogen ook zitten er wel eens wat andere kleuren door bijvoorbeeld een witte pop up. Mainline
daar en tegen, top drijfvermogen, heldere kleuren en ook een goede catcher.

Ervaring met Pro Line pops slecht, met Dynamite 6 plusje voor mij.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-01-2013 16:29

yooo dit is wel toeval zeg deze vraag,,ik als riviervisser en ,swinters putvisser gebruik ook wel pop ups,bijna altijd fluo pop ups en bijna altijd alleen maar op binnenwatertjes!!
MAARRR een ding weten velen van jullie niet de ronde fluo,s pop ups van nederlandse merken komen bij een groothandel vandaan die voor allerlei merken bollen rolt ook voor sommige engelse merken.
ga geen naam noemen van deze groothandel/boilliefabriek maar daar komen ook al deze fel gekleurde bolletjes vandaan per kilo per kleur kunnen ze daar besteld worden door alle boiliemerken/boilieboeren 1 kilo fluo roze € 10,00 inkoop deze dingen zijn dan gewoon reukloos er wordt later een flavour over heen gegoten ,zit helemaal niet in de bol namelijk!!
en gaan dan in potjes met zeg even 80 gram voor € 6,95 t/m 10,00 euro tel maar uit de winst.
Nu gebruik ik alleen maar qua fluo,s mainline of nutrabaits,maar dat zal het zelfde gaan ben ik bang maar goed ze vangen!!!
vandaag heb ik iets binnen gehad van riverlandbaits zeg maar een sample boillies om te kijken of ik het mooie bollen vond om er in de toekomst mijn bollen te laten draaien!!
Nu had de beste man ROY de eigenaar er een potje pop ups bij gestopt,,nou echt bizar zeg geen fluo,s neeee gewoon 20 mm. pop ups mooie donker groene kleur met zo,n grove buitenkant net als je weleens bij lood ziet of bij die boilies van martin sb die verleden jaar uitkwamen in dat doosje 3d ofzo weet ik t!!
dit waren de extreme mussel pop ups vertelde hij daarnet,,nou ik ben hier zeer content mee en trouwens ook van die normale bollen!!
GELOOF me!!! echt bizarre pop ups,,,op het oog en geur enz.enz. vangen weet ik nog niet tis beetje koud nu he!!
gr.Henry
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-01-2013 17:02

@Leon tuurlijkkkkkkkkkkkk dat zullen de meeste hier denken,,omdat mijn onderschrift riverlandbaits is denken ze meteen dat ik gesponsord wordt of fieldtester bent ,nou als je mijn posting goed gelezen had zie je dat ,dat iig niet zo is dussss!!
maar ik verplicht je toch niks,dan moet je gewoon lekker die dure potjes blijven kopen met die bekende fluo,s en of merken!!
maar ik denk,,,,weet zeker dat je door zo,n potje te proberen/bestellen nooit op je bek zal gaan of teleurgesteld zal zijn,,zowel krijg je van mij dus niet van Roy maar van mij je geld terug!!OKE???
mvg Henry
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-01-2013 17:38

Leon ten tweede,,heb ik niet gezegd dat mainline en nutrabaits fluo pop ups uit nederland komen !!LEZENNNNNNNNNNN!!
Leon ten derde was het niet de bedoeling om jou lastig te vallen!!!
ten vierde jij zal er wel meer verstand van hebben dan mij en iedereen!!
ten vijde DE GROETEN!!!
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-01-2013 17:39

:D
........de zoveelstebaits
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

23-01-2013 18:44

henry,

snap de reactie van leon, want je gaat opeens over riverlands baits praten van ja en ik kreeg er een gratis potje pop up bij en ze zien er zo en dit uit, had dan gewoon gezegd ja ik zag laatst de riverland pop ups en die zagen er anders uit dan andere blablabla, nu komt het wel beetje reclame achterig over. maarja weer ontopic
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-01-2013 21:04

zal het nog een keer goed uitleggen:ik benaderde riverlandbaits een aantal weken terug omdat ik op hun site zag dat ze een basic boilie hadden de goedkoopste uit hun gamma
een vrij simpele bol waar je verschillende geur of smaakstoffen in kan doen ik geloof € 3,75 per kilo,,aangezien ik hoofdzakelijk op de rivier vist met zeer veel witvis moet ik geen ZEER attractiefe boilie hebben gewoon simpel maar lekker van smaak dus geen dure wateroplosbare spullen of robin red bla blabla!
dus heb hem gesproken wat of hoe bij grotere afnames van 100 kilo ofzo we kwamen tot een leuke prijs/kwaliteitverhouding en hij beloofde mij om een paar vers gedraaide bollen op te sturen binnenkort zodat ik ze eerst eens kon zien ,proeven ruiken enz. enz. ja dit was gratis MOOI he want dat doen de meeste al niet eens.
En ja inderdaad ik vertelde hem als het product mij zou bevallen ook nog wel wat reclame voor hem zou kunnen maken,,daar is toch niks mis mee???
Denken jullie nou echt als deze toegestuurde sample van 1,8 kilo bollen en het potje pop ups rotzooi had geweest ik dit zou doen??
Dan had ik alles weggegooid en het eerlijk verteld tegen hem en ook mijn onderschrift aangepast.
Ben 43 jaar vis al meer dan 30 jaar op karper wat denken jullie nou joh!!
Wat heb ik er nou aan dat jullie iets bestellen en het is niks dat ik ook een boze mail krijg???
NOGMAALS MVG>Henry
........de zoveelstebaits
Ger de Rooij
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-07-2012 20:29

24-01-2013 16:24

Heren,

volgens mij was de bedoeling van dit topic om ervaringen over pop ups te delen...
Henry deelt gewoon zijn ervaring over de pop ups van Riverlandbaits. Wat is daar mis mee dan??
Als iemand bijvoorbeeld zijn mening geeft over Mainline dan wordt er niets gezegd en nu is Henry dus reclame aan het maken, omdat hij de pop ups van Riverland baits aanprijst..


On topic :

Ik maak zelf mijn pop ups mbv de Polaris mix van Mainline.

90% Pop up mix en dan nog 10% van mijn eigen basismix.
1 eitje erbij, een attractor en meestal ook nog een klein beetje zalm of zonnebloemolie.
01-10-1995
Karpervissen is m'n leven.
Gebruikersavatar
rocco molenberg
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-01-2013 15:31

24-01-2013 18:26

ik vis alleen nog maar met pop ups van discharge baits......een engels bedrijfje, http://www.dischargebaits.com/ http://www.youtube.com/watch?v=Bk-xLREoMVs