Tijgernoten langdurig gebruik


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-12-2012 13:14

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met langdurig voeren van tijgers?
En dan bedoel ik een heel jaar.. bv van mrt tot nov.
Hoeveelheden zijn niet groot, dus overvoeren gebeurt niet, het is meer een stek onderhouden met bv 250-500gr noten per dag.. (koudere periodes's misschien nog minder).

Zal de vangkracht op den duur afnemen? of zal de vis er het gehele jaar van blijven snoepen?
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

03-12-2012 20:42

Ik heb nooit met tijgernoten voorgevoerd, gezien het feit dat op veel wateren tijgers wel zijn gebruikt.
De tijgers heb ik vooral bij avondjes vissen ingezet, simpel weg elke hengel voorzien van een paar handen tijgers. Een tijger gemonteerd aan een D-rig werkte perfect!

De resultaten waren prima, ik merkte wel dat op het najaar minder aanbeten volgden. Dit ligt naar mijn idee eerder aan de temperatuur als de vissen zelf.

Let wel heel goed op de bereiding van de tijgers!

Veel succes.
Weinig tijd is ook tijd!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

03-12-2012 22:17

Het kan interessant zijn om te weten of een ander ook met tijgers voert, dat kan namelijk een grote impact hebben op het aasgedrag.
Off topic: Daarnaast heb je wel de kans dat je een aantal vissen niet zult vangen, simpelweg omdat ze geen tijgers pakken.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

03-12-2012 23:12

Ik heb altijd het idee dat er in het begin goed wordt gevangen met tijgers maar dat de vangsten zeker wel teruglopen als je langer voert.
Tight Lines !
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-12-2012 08:40

Bert Timmerman schreef:Het kan interessant zijn om te weten of een ander ook met tijgers voert, dat kan namelijk een grote impact hebben op het aasgedrag.
Off topic: Daarnaast heb je wel de kans dat je een aantal vissen niet zult vangen, simpelweg omdat ze geen tijgers pakken.


Zover ik weet zijn er bijna geen andere voerders (tenminste afgelopen jaar). Tijgers kunnen ook het voordeel hebben dat je juist vissen vangt die je met een boilie niet zou vangen ;)

Ik zal ook zeker niet alleen met tijgers vissen/voeren, ik ga het combineren met boilies, maar het brasem bestand is zo groot dat ik ook iets wil inzetten wat langer blijft liggen zodat de karper de tijd heeft om het op te eten dus kwam ik weer uit op tijgers..

De theorie is dat als er een paar karpers op de tijgers gaan azen ze op den duur ook andere karpers zullen aantrekken, en omdat ik ook met boilies voer, probeer ik zo veel vissen te bereiken. En aangezien het brasem bestand zeer groot is hoop ik dat de karper gaat domineren op de stek en zodoende ik met het voeren ook sneller de karper bereik..

Ivo ik gebruik al jaren met tijgers dus de vangkracht en bereiding is me helemaal duidelijk, was gewoon benieuwd naar ervaringen op langere termijn aangezien ik er zelf nooit langer mee heb gevoerd dan 2-3 dagen.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

04-12-2012 10:29

Ik heb wel eens 3 weken echt flink gevoerd op een vaart met tijgers (5 kg/dag)
De eerste 4 dagen ving ik prima maar merkte dat naarmate de tijd vorderde de vangsten drastisch achteruit gingen. Tot ik uiteindelijk niks meer ving.

Jij hebt het over kleine hoeveelheden dus misschien dat dat beter gaat, maar ik denk dat tijgers op de lange termijn niet echt voedzaam zijn en bruikbare stoffen bevatten.

Mijn mening is dat ze grote hoeveelheden wel gaan mijden op de lange termijn.

Tijgers zijn beter in kleine hoeveelheden denk ik.
Mvg Bas
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-12-2012 10:34

Ik ga het zowiezo proberen en hou ook de stek goed in de gaten, het water is helder en met een beetje geluk kan ik zien of het opgegeten word of niet.. Zolang het opgegeten wordt zal ik doorgaan en zie wel qua vangsten hoe het gaat..

En inderdaad Bas, ik zal kleine hoeveelheden voeren, max 250gr per dag (misschien nog wel minder).. en zal gewoon in de gaten houden of het opgegeten word of niet..
Mijn insteek is niet om de vissen op een aas te zetten, maar meer stek herkenning, gewoon een plek creëren waar altijd wat te halen valt.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

04-12-2012 13:36

Remko,
Als je de tijgers flink verspreid voert blijven ze behoorlijk lang naar de stek terugkomen en hangen in de buurt..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

04-12-2012 14:46

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met tijgers en voercampagnes.

Vooral op wat groter water ( vis zelf vaak op een zijtak van een kanaal ) blijf ik gewoon vangen op die krengen :P

Ook in de kou werkt het bij mij gewoon, voer dan wel wat minder en gerichter.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

04-12-2012 15:11

Mijn ervaring met tijgernoten op afgesloten water is dat dit absoluut in vangkracht afneemt naarmate je er langer mee bezig bent.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-12-2012 16:55

Ik heb ze alleen langdurig gebruikt op erg dichtbezette wateren, daar deden ze het prima, maar dan wel in kleine hoeveelheden.
Grote hoeveelheden tijgers strooien heeft me overigens nooit echt veel opgeleverd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie