Boilie boeren...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 00:51

Bjorn Schoemacher schreef:Vergelijk het maar tussen de Mc Donalds en een couver in een goed restaurant, als ik bij de McD een hamburger eet zit ik al snel vol en is mijn eetlust verdwenen. Ruik ik de lucht van de frituur als ik de parkeerplaats oploop....


Ik ken wel mensen die verslaafd zijn aan de vette hap maar ik ken niemand die verslaafd is aan de kunsten van de haute cuisine.
Zet maar eens een tafel met vette hap en een tafel met liflafjes van een goed restaurant neer in een kantine en kijk welke het eerst leeg is.

Een boilie hoeft voor mij niet per se 'gezond' te zijn, het gaat er meer om of de karper hem wil vreten.
'gezond' speelt wel een grotere rol naarmate de karper afhankelijker is van boilies, maar op die watertjes vis ik meestal niet.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

28-01-2013 01:20

Ik heb het dan over slecht samengestelde, taaie ballen die al een half jaar in een zak zitten versus met zorg samengestelde freezerbaits. Of willen jullie zeggen dat daar geen verschil in zit?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-01-2013 01:27

En wat is nou weer slecht samengesteld?

Laat me toch aub eens niet het idee hebben dat ik hier aan een quiz mee doe..!

PS; mijn taaie ballen zitten al 43 jaar in een zak en daar is m'n vrouw nog steeds tevreden over :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2013 02:00

Henk ter Maat schreef:€ 1,20 per kilo mix.
Dus je moet er zelf nog effe ballen van rollen.

Verpakking per 20kg

Samenstelling:
gerst, mais, vismeel, luzerne, maisglutenvoer, aardappeleiwit, schelpengrit, biergist, lignobond, soja olie*, sojaschroot geschild getoast*, lecithine*

Analitische bestanddelen
ruw eiwit 25,6 %, ruw vet 6 %, ruwe celstof 6,1 %, ruw as 10,3 %, Calcium 25,0 g, Fosfor 8,0 g, Natrium 2,06 g, lysine 16,32 g, methionine 5,83 g

Toegevoegd/kg (Vitamines)
E672 Vitamin(e) A 15000 IE, E671 Vitamin(e) D3 3000 IE, Vitamin(e) E 95 mg

Toegevoegd/kg (Sporenelementen)
E4 koper (koperchelaat van aminozuren, gehydrateerd) 7 mg, E4 koper (koper(ll)sulfaat pentahydraat) 6 mg, E5 mangaan (mangaanchelaat van aminozuren gehydrateerd) 47 mg, E5 mangaan (mangaan(II)oxide 47 mg, E6 zink (zinkchelaat van aminozuren gehydrateerd) 24 mg, E6 zink (zinkoxide) 23 mg, E1 ijzer (ijzer(II)sulfaat-monohydraat) 68 mg, 3b8.10 selenium (organische vorm CNCM 1-3060 0.15 mg, E2 jodium (kaliumjodide) 1 mg


Geen geld natuurlijk 1,20 de kilo, maar Henk is dit dan een strooi bolie voor op de rivier?

En zeg jij deze mix zal op alle wateren z'n werk doen ook op lange termijn kijk maar naar de ingrediënten lijst?

Misschien om een top bol te maken nog een smaakmakertje er aan toevoegen, komen we uit op 1,30 de kilo.

Groet, Peter

ps en als jij er nog nooit uitgevist bent door andere dan gaan de boilieboeren slechte tijden tegemoet en gaat Garvo goede zaken doen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 03:48

Peter van Loo schreef:En zeg jij deze mix zal op alle wateren z'n werk doen ook op lange termijn kijk maar naar de ingrediënten lijst?

Heb jij dan reden om aan te nemen dat dat niet zo is ?
Peter van Loo schreef:Misschien om een top bol te maken nog een smaakmakertje er aan toevoegen, komen we uit op 1,30 de kilo.

Henk is niet van de smaakmakertjes.
Laten we voor het gemak aannemen dat je dit laat draaien bij een boilieboer dan komt er nog zo'n €2 per kilo bij voor het malen, ei vervangers en draaien.
Doe je het zelf dan dan moet je ei/ei vervangers en kosten van gas ook mee rekenen.
Peter van Loo schreef:ps en als jij er nog nooit uitgevist bent door andere dan gaan de boilieboeren slechte tijden tegemoet en gaat Garvo goede zaken doen.

Iedereen wordt er wel eens uitgevist, sommigen meer dan anderen en vaak ligt dat niet aan het aas maar aan de vissert.
Buiten dat blijven er altijd sukkels die menen dat alleen een dure boilie goed kan zijn (niet waar Leon ?), dus zo'n vaart zal het met de slechte tijden niet lopen.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2013 03:54

Luister nou eens even vriend je hebt al een bijnaam, genaamd Bert Visscher moet ik jou nou ook al Bert ter Maat gaan noemen!!!!!

Hou jij het nou gewoon maar bij visuele interactie, daar ben je sterk in.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-01-2013 10:14

leon van der schelling schreef:

Er zijn hier meerdere discusies over geweest en ik heb meerdere keren aangegeven dat als er een boilieboer is die voor de helft van de 8.50,- die ik nu gemiddeld betaal gelijkwaardig aas kan leveren ik me aanbevolen houd maar het blijft verdomde stil.
.


Dus als het voor 2 euro minder is zal het niet goed zijn? Goedkoper is toch goedkoper, om eventjes in de geldtermen te blijven hangen?

Slapeloze nachten, damn..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 13:18

leon van der schelling schreef:Ik wil er dan ook nog aan toevoegen dat de gemiddelde prijs van de betere bollen van een boilieboer
net zo duur zijn dan dat ik nu betaal.

Als je voor de gemiddelde prijs van de betere bollen het voorbeeld van de allerduurste MTC boilie in de allerduurste 15mm maat neemt wel ja.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-01-2013 14:56

Net even gekeken en MTC's GLM all season bollen bevatten waarschijnlijk ook truffelolie. Euro 11,24 p/kg voor de 15mm's en de 20 of 25mm's zijn niet veel goedkoper...

Maar wanneer je er instant weinig van nodig denkt te hebben, je hebt er errrrrrug veel vertrouwen in en het geld er voor over... Waarom niet!?

Hoeveel instant 'karpervissers' redden het wel niet met een grote zak Nash bollen oid op een seizoen. Legio! Ook niet goedkoop dacht ik zo en wat daar aan product in zit? Laat staan wanneer we het over de prijs van die 750 grams zakjes van bijna een tienje per stuk hebt. Daar hoor ik nooit iemand over.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 16:19

Wacht ffn,
leon van der schelling schreef:reken dan ook de verzendkosten en het vacuumeren nou dan weet je het wel

Beweer je nou dat verzenden en vacumeren jouw niets kost ?
Overigens betaal jij geen €8 maar €10 per kilo 20mm en ik schat dat je voor 10 of 15mm ook gewoon moet bijbetalen.
Code: Selecteer alles
10 kilo solar squid-octopus mix €90
'gratis' draaiservice €15 (is zogenaamd voor ei vervangers maar dat kost maar €3)
solar squid-octopus flavour €22
doe er nog voor €3 zoetstof of olie bij en ik kom op €130.

Om dan op €8,50 uit te komen moet ik voor dat geld 15 kilo boilies krijgen, echter alle boilieboeren die ik ken rekenen met een factor 1.3 dus ik krijg 13 kilo a €10 per kilo.
Dan heb ik dus de goedkoopste mix uitgezocht, nutrabaits is €10 duurder, dus €10,75 per kilo en de duurste mainline mix kost zelfs €28 meer wat neer komt op €12,15 per kilo.

leon van der schelling schreef:alle waar is naar zijn geld

Dat klopt, maar dan moet je geen appels met peren vergelijken.
Een BMW van een ton zal beter zijn dan 1 die de helft kost, dus een dure MTC boilie zal/kan beter zijn dan een goedkope.
Vergelijk je echter een BMW met een Skoda van dezelfde prijs dan krijg ik bij Skoda veel meer waar voor mijn geld.
Bij Solar Nutrabaits en Mainline betaal ik een deel voor het label(het merk), een deel voor overhead(transport opslag promotie) en een deel voor ingrediënten.
Ik denk dat ik er niet ver naast zit als het ingrediënten deel maar 50% van de prijs uitmaakt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

28-01-2013 17:01

echter alle boilieboeren die ik ken rekenen met een factor 1.3 dus ik krijg 13 kilo a €10 per kilo.


Bert, daar zit zeker niet de laatste boer waar ik kwam tussen.

Mij is dit verhaaltje ook meermaals verteld, maar ik kwam regelmatig uit op 1,5kg. En dat is helemaal niet erg wanneer er per kg aangeleverde droge mix wordt gerekend. Maar de laatste boer kookte de boilies, rekende per kg eindproduct en dan ook nog eens veel te kort drogen.

1,6-1,7kg hield ie over.., pffff.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-01-2013 17:48

Je zou eigenlijk water moeten kunnen binden. Water kost niets.

Gekookte bollen zijn aan het eind van het proces zeker 5% zwaarder dan gestoomde bollen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 18:52

leon van der schelling schreef:Maar als je nou meer wilt weten bel dan die gasten gewoon op Sander(Utrecht) of Fabian(Vught)

lol, laat ik nou vanmiddag Vught gebeld hebben en die kwam met het squid-octopus verhaal.
Desgevraagd liet hij mij ook weten dat ik voor dat bedrag 15 kilo boilies mocht verwachten.
Ik heb niet naar 10 en 15mm boilies gevraagd, maar het lijkt me sterk dat je daarvoor niet extra betaalt

Waar het mij om gaat is dat jij maar blijft beweren dat een top boilieboer boilie net zoveel kost als jouw geliefde solar nutrabaits mainline boilie.
Om je gelijk te halen vergelijk je daarvoor de goedkoopste clubmix boilie die er te vinden is met het top segment van de boilieboeren.
Je haalt er zelfs zaken bij die er niets mee te maken hebben zoals verzend en vacumeer kosten.
Die betaal ik namelijk ook als ik in Vught boilies zou bestellen.
Als je eerlijk wil vergelijken pak dan een gemiddelde prijs van jouw boilie, ergens tussen €9 en €16, zeg maar €12 en de gemiddelde boilieboer prijs, laat ik hoog aanhouden, €9

Als laatste, die overhead(transport opslag promotie) kosten zijn voor een boilieboer veel lager, ze hebben een beperkte hoeveelheid ingrediënten in huis en maken meestal alleen boilies op bestelling en adverteren doen ze alleen landelijk.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-01-2013 19:34

Water kost niks, kan je het in je boilie binden dan heb je als boilieboer extra kilo's om te verkopen voor dezelfde productiekosten.

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-01-2013 20:04

Peter van Loo schreef:
Geen geld natuurlijk 1,20 de kilo, maar Henk is dit dan een strooi bolie voor op de rivier?

En zeg jij deze mix zal op alle wateren z'n werk doen ook op lange termijn kijk maar naar de ingrediënten lijst?

Misschien om een top bol te maken nog een smaakmakertje er aan toevoegen, komen we uit op 1,30 de kilo.

Groet, Peter

ps en als jij er nog nooit uitgevist bent door andere dan gaan de boilieboeren slechte tijden tegemoet en gaat Garvo goede zaken doen.


Niks strooibol voor op de rivier.

De basis staat z'n mannetje op alle wateren, echter wat aangepast aan de seizoenen, voorjaar, zomer, hefst en winter.
Je moet als bollenrollert nu eenmaal wat creatief zijn en zoals ik ergens kon lezen; "ingelezen zijn in de materie".

Smaakmakertjes zijn bijna altijd overbodig.

Blijft dat menig visser met erg dure bollen vist, sommige zijn 200% duurder dan waar ik mee vis maar ze vangen geen 200% meer vis dan ik vang.
En da's jammer van de investering, want die komt er niet mee terug.
Ook het roepen om een ingredieëntenlijst slaat het plankje mis, immers die lijst krijg je ook niet bij de duurdere Meenlaijn en Solar.
De termen "Berte Visser en sukkel" doet vermoeden dat er enkele personen meer kennis bezitten op voedinggebied en boiliebakken, dit word in tegenstelling tot hun uitlatingen nergens gestaafd in dit topic.
Anders gezegd; we worden tot verantwoording geroepen door visueel en audio beperkte mensen die ooit ergens een klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de koster hangt!

Water in een deeg is goed te binden Martijn, maar zal later schimmelvorming tot bloei laten komen.
Beter gebruikt met MPglycol, dat is geen water, maar werkt hetzelfde wil men een deeg maken.

Die ps zal ik maar niet serieus nemen Peter, wel een tip; ga er eens langs voor een goeie mix voor je weer wat onbenulligs over boilieboeren gaat roepen, misschien loop je er daar 1tje tegen het lijf.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2013 20:17

Laat ik nou net nooit iets onbenulligs over boiliboeren gezegd hebben!!

Enne tegen het lijf lopen, laat ik nou net niet bang uitgevallen zijn joh.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-01-2013 20:28

Hahahahaaaaa, lees je eigen ps dan nog eens goed.
Ik ben er in ieder geval nooit "uit gevist"..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 20:28

Het is ook wel erg lullig om toe te moeten geven dat je al die jaren veel te veel hebt betaald.

Leon, je kunt toch wel lezen ?
Of lees je selectief alleen de delen die in jouw kraam te pas komen.
bert kamp schreef:Ik heb niet naar 10 en 15mm boilies gevraagd, maar het lijkt me sterk dat je daarvoor niet extra betaalt


Jij was degene die beweerde dat qua prijs het niet zoveel uitmaakt terwijl dat wel degelijk veel uitmaakt.
Trouwens, waarom geloof ik nou niet dat jij als kampioen van de toevoegingen en attractief aas vist met met alleen een peer-banaan flavour in je boilie ?
Als jij liever met dat spul vist, ik hou je niet tegen, maar verkondig dan geen onzin over gelijke prijzen (maar mijn boilies zijn toch beter).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-01-2013 20:41

Weet je Bert,
Dat gaan ze nooit toegeven, stel je voor..

Mondiger Nederlanders zijn die, die harder roepen.
Maar met minder kennis.

Zouden de boilieboeren daarom niks zeggen??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2013 20:47

Ik en teveel betalen!! Dat ga jij niet meemaken. :D

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2013 21:00

Met een rekenmachine heb je 85% van je benodigde kennis al in huis.
Denk hier maar eens over na. :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 21:23

Henk, ik denk dat de boilieboeren wel weten dat argumenteren met deze adepten dweilen met de pet op is, daar hebben ze geen tijd voor.
Wij daarentegen hebben tijd zat :) (en soms ook wel zin).
Peter van Loo schreef:Met een rekenmachine heb je 85% van je benodigde kennis al in huis.

Wij hebben nog rekenen geleerd op school Peter, wij hebben in tegenstelling tot Leon niet zo'n ding nodig.
leon van der schelling schreef:10kg clubmix 90,-eivervanger 15,-pear banana 14,- totaal 119,-voor ongeveer 13kg 15mm boilies.

119/13 = €9,15
Leon noemt wel overal €8 en €8,50 maar €9.15 nergens, nou kan het zijn dat de 9 op Leons toetsenbord niet werkt of dat hij niet rekenen kan.
Ik denk echter wat anders, laten we het er maar op houden dat Leon wel eens dingen zegt die niet geheel stroken met de waarheid.

edit: Wat vind je eigenlijk van de 'gratis' draaiservice ? Ze naaien je gewoon een oor aan door €15 voor ei vervanger te vragen.
Boilieboeren met een draaiservice zijn tenminste eerlijk, je betaalt €1,50 per kilo, of €1,80 incusief ei vervanger.(ik weet dat er ook duurdere zijn)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

28-01-2013 21:35

Dweilen met de pet op?? Of is het dweilen met de kraan open.

Groet, Peter

Ps ff terug kaatsen die bal
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-01-2013 21:47

Zou ook erg onverstandig zijn om je als boilieboer (wat een rotnaam trouwens)hier inhoudelijk op in te gaan, wat win je er mee?

Vind het eigenlijk wel leuk dat er veel van die halve ………. zijn die nog in die ene dure wonderpil geloven. Geeft aan dat men weinig vertrouwen heeft in de scala van mogelijkheden die er zijn. Er zijn gelukkig genoeg voorbeelden van goede boilies die voor een redelijke prijs aangeboden worden, wil je gebruik maken van die mogelijkheid.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-01-2013 22:17

Peter van Loo schreef:Ps ff terug kaatsen die bal

lol, weer een geval van alcoholisme
dat was een bewussie Peter.
De contaminatie kan bewust worden gebruikt en vaak is daarbij een komisch effect beoogd

Wie een kuil graaft voor een ander, krijgt het het deksel op de neus

is in dit geval op jou van toepassing .

edit:
daar ben je met open benen ingestonken

is misschien nog iets beter.
Plaats reactie