Boilie boeren...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred Tegelaar
Berichten: 73
Lid geworden op: 08-06-2011 22:25

20-10-2012 22:29

Eerst Mourad die aan boilies begint en uiteindelijk bijna exact hetzelfde aanbied als een niet nader te noemen merk..
Nu gaat Piet ook aan ballen beginnen?? Pfff, ik vind het wel een beetje afgezaagd worden..

Uiteraard is alles vers en van de hoogste kwaliteit!
2010: 20.9 KG Nederlandse vis
2011: 22.6 KG Franse vis
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-10-2012 23:09

Een geheel eigen lijn, of met medewerking in de ontwikkeling.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-10-2012 00:19

De beste zullen blijven bestaan dat is altijd al mijn gedacht geweest en geld nu nog steeds.
Ik kan mij er ook niet zo heel druk overmaken.

Enige wat ik kan zeggen is dat blij ben dat er niet meer zoveel bagger word gemaakt als 10 jaar terug.

Heb hier over trouwens nog niks gehoord, maar mocht het zo zijn Piet succes kerel.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-10-2012 10:49

Waarom richt iedereen zijn pijlen op de "boilieboeren"?. Hoeveel merken end tackle heb je tegenwoordig? Hoeveel merken bivvy's etc etc. De markt is nu eenmaal groter geworden, op elje stand zie je fotos van dikke vussen, allemaal van betaalwater? Soms wel soms niet. Trek eens een lijn naar een sportmerk, een foto van een scorende topvoetballer werkt beter dan van een ouwe lul met bierbuik die direct met de derde helft is begonnen
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-10-2012 11:20

Leon
Diezelfde verkoop argumenten heb je ook bij haken lijnen hengels etc. Met mais gries en soja kan je trouwens een heel degelijke bal neerzetten. Vergeet niet dat de prijs in bulk vele malen lager is als wat jij en ik in de winkel moet betalen. Ikzelf vis voor get merk cipro en heb zodoende de mogelijkheid ook achter de schermen te kijken. Een wonder boilie bestaat niet en zal er ook nooit komen. Voor mijn eigen visserij val ik nog steeds vaak terug op de bovengenoemde basis met soms enige toevoegingen. En ja die draai ik ook vaak zelf. Wil ik ergens anders het verschil maken dan ga ik voor een bal met "hoogwaardige"toevoegingen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-10-2012 12:48

Leon

Misverstand is dat "hoogwaardige" ingredienten per definitie geld moeten kosten. Het alom geprezen aminol kost idd redelijk wat euros evenals bijv leverpoeder. Vraag is echter wat de meerwaarde is als iedereen het gebruikt. En geloof me, op drukke wateren is dat eerder regel dan uitzondering. voor deze producten zijn vaak ook evengoede en betaalbare vervangers te vinden overgens...maar ja dat kan niks zijn volgens velen hoe dan ook ben met je eens dat elke situatie een ander aas kan vragen. Een goed bedrijf zal dan ook zeker zijn nieuwe aas laten testen door meerdere personen, niwt alleen op vangkracht, want zelfs op een drol vang je vis(voorverteerde eiwitten? :wink: ) maar wel zaken als hardheid en instant respons(oa te beoordelen door brasemaandach)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-10-2012 06:56

Hoe meer concurrentie hoe gunstiger voor mij als consument.
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-10-2012 07:24

3 grote boeren kunnen veel goedkoper produceren als 50 kleintjes :wink:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

22-10-2012 07:35

Klaas vd Herik schreef:Hoe meer concurrentie hoe gunstiger voor mij als consument.


dat hoeft niet helemaal op te gaan Klaas, ze zullen dan alles uit de kast halen om de prijs te drukken wat de kwaliteit niet ten goede zal komen
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-10-2012 10:04

Cees geeft het al aan eigenllijk. Bedrijven zoals carpfood of Kuijpers carpbaits draaien voor verschillende bedrijven en dat zullen er niet maar een paar zijn. Daardoor kopen zij de ingredienten super voordelig in omdat het niet maar om een paar honderd kilo per jaar gaat. Daarmee is nog niet gezegd dat de kwaliteit van die producten slechter zijn dan die van een zelfstandige boiliebedrijfje. Praktisch ieder bedrijf gebruikt de bekende 999 vismeel, en voor carpfood of Kuijpers zal dit een stuk goedkoper aan te schaffen zijn.

Alleen dan gaat het er om hoeveel en in welke verhoudingen iemand met een KvK de ingredienten laat draaien in zn bol. De juiste verhoudingen zullen een bol een paar procenten meer meegeven. Welke aminozuren worden voor het kookproces toegevoegd, en welke erna. Ik durf zelfs te zeggen dat veel nieuwe boiliebedrijfjes niet eens weten wat een aminozuur is en wat de bepaalde eigenschappen ervan kunnen zijn. Er zijn er tenslotte 22 verschillende. Als je die kennis hebt en gebruikt en ook daadwerkelijk zelf bij het productieproces bent om de verhoudingen en hoeveelheden te waarborgen, kun je een bol neerzetten die te vergelijken is met die boilierange die de tand des tijds heeft doorstaan en blijft vangen als een malle.

Daar gaat dus een schoentje wringen. Laat iemand zomaar een mix draaien en kijkt er verder niet naar om dan zal het ongetwijffeld vis vangen, maar doe mij maar dat balletje van diegene die er wat meer kijk op heeft. Da's het vertrouwen. Vangen zullen ze ongetwijffeld allemaal wel, maar de keuze ligt toch echt bij jezelf.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-10-2012 10:51

Ach, boiliebedrijven die in de ogen van sommigen groot zijn, zijn nog steeds peanuts i.v.m. bijvoorbeeld de grote veevoederbedrijven. Veel gebruikte granen (of de melen daarvan) kosten op de wereldmarkt nog steeds grofweg 9 a 12 Eurocent per kg per bulkcontainer van pakweg 200 tot 500.000 ton. Vismeel natuurlijk wat meer, maar blijft in werkelijk grote hoeveelheden ook nog steeds goedkoop. Er is echter geen enkel boiliebedrijf wat in de verste verte ook maar deze hoeveelheden aankan...
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

22-10-2012 13:36

Een container van 500.000 ton Aart?!?! Dat is 500.000.000 kg oftewel 500 miljoen kg... Ik weet niet welke vervoerder dat gaat transporteren.... :lol: Daar kun je in een keer Afrika mee van het voedselprobleem afhelpen..
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-10-2012 14:21

Dennis, de grootste tankers zijn tegenwoordig al bijna 600.000 ton. Wellicht heb ik iets overdreven qua tonnage maar de grootste bulkcarriers zullen in deze tijd in ieder geval ook enorme aantallen kg granen kunnen vervoeren...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-10-2012 15:02

De Berge Stahl is het grootste bulkschip en die sjouwt max 365.000 ton ijzererts mee.
Graan gaat er heel wat minder in hoor :wink:

On topic:
Het mooie van vissen is dat iedereen zijn super aasje heeft, zelf draaien, bollenbakker om de hoek of het "altijd" vangende mixje van het veels te dure merk.
Dat is dan ook meteen weer jammer, want als we met z'n allen van 2 of 3 grote bedrijven zouden kopen gaat de prijs drastisch naar beneden en komt een goede boilie van 2 euro de kg wel in het zicht.
Het kan heus wel om een zeer goedkope en goede bol op de markt te brengen alleen de markt is er niet naar en zal het ook nooit worden.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-10-2012 16:19

Maar begin jaren '90 was 10 vissen en meer per nacht eerder regel dan uitzondering, met welke bol dan ook.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-10-2012 16:34

Ik heb de afgelopen tijd mezelf het schomplazerus gevangen op deze bollen.
Misschien weet je nu meteen hoe ik denk over die "speciale of betere" ingredienten :roll: :lol:
Afbeelding
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-10-2012 18:36

22? Doe eens 100... En jou 20 zijn niet eens allemaal echte aminozuren... 8)

Gelukkig ben ik gewoon een vissertje die teert op ervaring.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-10-2012 20:14

En wat wil je dan Leon, ze weer lekker afzeiken over de in jouw ogen kwaliteitsarme boilies? Ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten of wel dan?

In jouw ogen kunnen de meeste boilie 'boeren' er niks van en zal het vast wel niet veel zijn wat ze produceren. Moeten ze om het gerief van jou en misschien een paar anderen zich (weer) te kakken laten zetten? Lijkt me niet...

Daarbij moet men zich dan weer gaan verdedigen met uitspraken die in andere topics al veel vaker langs zijn gekomen, dit is toch echt niet het eerste topic dat of hierover gemaakt wordt of hierin verandert: men moet zich verantwoorden voor de boilies voor in o.a. jouw ogen veel te lage prijs.

Ik hoor het je alweer zeggen: 'Dat kan geen kwaliteit zijn voor die prijs...' Moet 'de boilieboer' dan weer gaan zeggen: 'Hou nou toch op man, tuurlijk kan dat wel...'

Vraag eens aan de mensen die vissen met TTB of met Empire Baits of met MTC of met KGB of met FlevoBaits wat die vinden van de boilies waar ze mee vissen in plaats van af te zeiken wat je zelf (nog) niet geprobeerd hebt. Ik zie Nicky Sterken hier o.a. aardig wat vissen plaatsen die hij vangt met boilies van FlevoBaits. Zijn die dan zo slecht? Ik heb vissen voorbij zien komen die zijn gevangen op de boilies van Empire Baits en ook geen kleine vissen. Zijn die boilies dan zo slecht? Zelfde geldt overigens voor TTB, MTC en KGB... En waarschijnlijk vergeet ik er ook nog wel een paar...

Waar maak je je nou druk om eigenlijk? Dat er ook mensen zijn die mooie vissen vangen met boilies die veel goedkoper zijn dan de jouwe?

Waar vraag is komt nou eenmaal aanbod en waarschijnlijk omdat men zelf een idee heeft over de boilies die men wil maken, verkopen en mee wil vissen.

Maar goed, het zal wel aan mij liggen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-10-2012 20:30

Leon

Er word juist redelijk inhoudelijk gereageerd en er worden argumenten aangedragen. Miss ben je het er niet mee eens maar wat denk je dan? Dat iemand die boilies verkoopt hier ff gaat toegeven dat fie crap verkoopt? Ben dan ook erg benieuwd wie die in hoodies gehulde meelopers volgens jou in deze discussie zijn. Ik begrijp je punt, alleen ben ik het (grotendeels) niet met je eens.
In een vorige post heb ik geprobeerd aan jou duidelijk te maken dat een hoge kwaliteit niet per defitie duurder hoeft te zijn.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-10-2012 20:48

Ik ben het met Martijn eens.

Ik vind het een beetje kinderachtig dat 'de boilieboeren' zich steeds maar weer moeten verantwoorden...

De meeste boilieboeren werken toch met gradaties? Of moet men anders de prijzen met 2 euro verhogen, is het dan opeens wel kwaliteit?

In een duurdere bol zitten vaak duurdere ingrediënten, maar betekent dat dan meteen dat die bol kwalitatief ook beter is?

Ik wil wel graag dat je je antwoord op die vraag heel goed gaat onderbouwen overigens...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-10-2012 21:15

Leon

Voor mij vaak de eerste ivm de brasem :wink:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-10-2012 21:17

Ga je nog onderbouwen Leon, of wordt dat te lastig???
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-10-2012 21:34

Hehe be my guest, vang je nog een berg slijmjurken.
Resume, zoals zo vaak in vele discussies op dit board word niet iedereen het met elkaar eens, hoeft ook niet. Ieder heeft zijn punt gemaakt
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-10-2012 21:48

Leon,

Ik wil graag dat je onderbouwt dat alleen een dure bol kwaliteit kan bezitten, no more no less...

Ik heb niet de belangen waarvan jij al eerder hebt gedacht dat ik ze heb, en ik heb inderdaad al een hoodie. Meerder zelfs, vorige nog twee gekocht bij House of Carp. Mooie dingetjes hoor...

Ik ontken niks, maar vind dat jij maar eens met een goed onderbouwd verhaal moet komen waarom alleen dure bollen kwaliteit kunnen hebben. Jammer is alleen dat je dat niet kan en dan maar gaat roepen en schreeuwen dat alleen een dure bol kwaliteit kan hebben... Beetje slap, maar goed. Zal je karakter wel zijn verder...

Ik heb nergens gezegd dat een kwaliteitsbol met 'hoogwaardige' ingrediënten op den duur niet meer vis op de kant brengt. Maar ik ben in de volste overtuiging dat die bol echt geen 10tje of meer de kilo hoeft te kosten. Dat kan ook echt wel voor een paar euro minder... Daarbij wordt die bol van een 10tje in de winkel ook gewoon voor meer dan de helft uit de fabriek geknald. Nog nooit over nagedacht zeker? Tussenhandel, personeel, enz., enz...

Dus kom op met die onderbouwing, ik ben nieuwsgierig...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

24-10-2012 05:41

Er zijn bedrijven die hun bollen verkopen via winkels deze worden aan de man gebracht door een team en door reclame campagne wat een aanzienlijk bedrag kost. Worden dus geproduceerd vandaar naar de verdeler en dan de winkel. Wat dus deze echte hoogwaardige boilies duur maakt, dus niet per definitie de duurdere ingrediënten is eigenaar tussenhandel en winkelier. Op die manier kost een bol al snel € 10 per kilo ga nu niet geloven dat door dat je € 10 betaal er dus veel ruimte is voor de duren ingrediënten. Een kleineren boilieboer werkt direct naar zijn klanten toe doormiddel van webshop en heel af en toe een advertentie in een blad en hier en daar misschien een banner. Daarom zijn die bollen goedkoper rede er hoeft er maar eentje van te leven in plaats van 3. Wat al eerder wordt aangegeven is een vismeel is een vismeel niet meer of minder en ja we gebruiken bijna allemaal dezelfde dit geld ook voor de basis de een koopt het misschien goedkoper dan een ander maar dan nog een product blijft een product. Er zijn gewoon weg heel veel bedrijven die goed bezig zijn tegenwoordig, en die hun product voor een normale prijs aan bieden zonder alle kermis kosten er om heen die uiteindelijk de consument moet betalen. Wat alle merken wel gemeen hebben met elkaar is dat de vis er een slechte ervaring aan overhoudt ze worden geprikt en gevangen. Ik weet dat dit allemaal al eens verteld is maar feiten zijn feiten je kan je kop wel in het zand steken en maar jezelf wijs willen maken dat duren boilies beter vangen mijn ervaring is anders in ieder geval. En waar mensen hun bollen vandaan halen moeten ze zelf weten maar dingen zijn zoals ze zijn niet meer of minder.
Met vriendelijke groeten Remon van Dusschoten
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Plaats reactie