Boilie boeren...


Plaats reactie
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-10-2012 07:44

Leon ff een vraagje tussendoor.

Ben jij nu echt iemand die gelooft in onderstaande tekst en daarom een emmer meel koopt van 10kg voor 118 euro :o

De Mainline Pulse boiliemix is een food source karperaas en maakt gebruik van een reactieve toevoeging waardoor de complexe receptuur ‘geactiveerd’ wordt. Actieve aminozuren met een hoogwaardig profiel, zeer goed verteerbaar en het gehele jaar te gebruiken. Het meest opvallende aspect van de Pulse is de geur, deze is totaal anders dan welk ander product ook! Een echt uniek ‘karperachtig’ aroma!


Eeen karperachtig aroma :lol: :lol: :lol:
Dus daar sturen al die beroepsvissers onze karpers naartoe :P
Amazing Mike kan nog wat leren van die mannen!!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-10-2012 08:03

Er staat BD en niet alleen ijn mening is de enige juiste... ik haak af in deze doei


Afbeelding
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

24-10-2012 08:16

Cees je vergeet nog het recept wat in de emmer zit dus hop al die flesjes nog aanschaffen die er bij horen. dat is dan € 200 wil uw pinnen of contant
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-10-2012 08:54

In mijn ogen heb jij gewoon oogkleppen op Leon.
Jij ziet alles vanuit het perspectief van jouw visserij, alles wat niet in dat plaatje past is dan inferieur of van slechte kwaliteit.
Ik weet niet op wat voor soort water je vist maar ik weet wel dat als ik hier op de Amer ga vissen ik liever 40kg crapboilies heb dan 10kg van die zogenaamde high values en dat voor hetzelfde geld. En zeker op de langere duur.

Nog een leuk voorbeeldje.
Een oude vismaat van me die liet zijn veels te dure high values eerst 2 dagen in het viswater uitlekken alvorens ermee te vissen/voeren. Jaja :roll: :lol: :lol:
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom :oops: :wink:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

24-10-2012 09:29

Leon,

Jij wilde dat er in deze discussie gereageerd zou worden door boilieboeren en ik gaf aan dat je dat alleen maar wilde om ze eventueel af te zeiken en dat heb je dus ook weer gedaan...

Maakt niet uit verder, dat zegt meer over jou kortzichtigheid en karakter dan over de mijne.

Maar om nog even op je waardeloze reactie terug te komen:

Een bol heeft alleen een hogere instant respons (uitlekken van diverse ???, ja diverse wat eigenlijk?) omdat ze voorzien zijn van betere ingrediënten? Dus als ik een bol maak met hele goede ingrediënten, maar die zo maak dat die snoeihard word dan lekt ie nog steeds beter uit?

Het enige dat jij aangeeft is dat ik een belang heb in een carpfood bol, ergens in een ander topic. Het enige dat ik daar op heb gezegd is dat ik dat niet heb. Jij drukt met je oogkleppen iemand in een bepaald hoekje (het carpfood hoekje), en waarschijnlijk komt dat omdat je al lang genoeg meeloopt in dit wereldje. Maar ik kan me vergissen hoor...

Is toch typisch dat ik gelijk had met deze opmerking eerder in deze topic, je bent namelijk erg voorspelbaar:

Marco Boer schreef:En wat wil je dan Leon, ze weer lekker afzeiken over de in jouw ogen kwaliteitsarme boilies? Ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten of wel dan?

In jouw ogen kunnen de meeste boilie 'boeren' er niks van en zal het vast wel niet veel zijn wat ze produceren. Moeten ze om het gerief van jou en misschien een paar anderen zich (weer) te kakken laten zetten? Lijkt me niet...


En over die foto's, ik maak me er niet druk om. Ik ben net begonnen en het gaat mij er om dat er vis gevangen wordt, de grootte is wat mij betreft minder belangrijk. Maar ik denk dat jij moeite hebt om dat te geloven...

Remon heeft bijvoorbeeld 'gewoon' gelijk met zijn reactie, maar jij moet daar dan weer een draai aangeven, want stel je toch voor zeg... Als dat waar is dan heb jij namelijk al tijden lang onzin lopen verkondigen hier, namelijk dat alleen een duur geproduceerde bol kwaliteit heeft. Dat die bol van mainline voor een euro of drie uit de productie rolt dat kan gewoon niet, belachelijk zelfs vind je dat... Met die andere mix waar jij mee vist overigens hetzelfde hoor, die komt echt niet voor een euro of 7 uit het productieproces, word toch eens wakker man...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

24-10-2012 11:24

Je moet zoals altijd je geheel eigen betekenis van reacties opschrijven, maar lezen ho maar... Ik heb niet gezegd dat je Remon te kijk hebt gezet, waar haal je dat vandaan? Alleen dat jij er je eigen draai aangeeft door te zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar dat de tijd het zal leren. Wat moet de tijd leren uit zijn opmerking? Hij legt alleen uit hoe het werkt bij het bepalen van de prijs en dat doen ook die merken die jij noemt...

Er is niemand die zegt dat de mixen van de door jou genoemde merken slecht zijn of niet goed zijn, jij oppert alleen maar dat zij zo goed zijn en dat dit komt doordat ze prijzig zijn. Dit zou dan weer te wijten zijn aan de hoge kwaliteit van de ingrediënten. Terwijl anderen, o.a. ik, alleen maar aangeven dat ook die bollen niet voor veel meer dan een euro of drie uit het productieproces rollen...

Vervelende in dit is dat geen enkele producent volledige openheid van zaken zal geven aangaande de ingrediënten die er in gaan...

Ze hoeven alleen niet zo veel geld te kosten als dat ze nu in de winkel doen. De hoogte van de prijs bepaalt niet of een bol vangt of niet, maar wat er gecombineerd in zit. En dat betekent echt niet dat een bol duur gemaakt wordt, sommige merken bepalen alleen dat die bol duur verkocht moet worden. Wat dan onder andere te maken heeft met de tussenhandel, vervoer, personeel, enzovoort, enzovoort... Niet meer en niet minder. En diep van binnen snap jij dat ook wel.

Er zijn alleen nog steeds genoeg mensen die dat geld er voor willen betalen. Niks verkeerds aan, maar je moet wel reëel blijven ondanks dat dit soms moeilijk is...

Maar goed, noem mij maar een boer en wens me maar welterusten, maak het jezelf weer makkelijk. Maar probeer ook eens van die roze wolk af te komen en met een beetje gevoel voor realiteit te praten over dingen...

Ik snap er uiteraard niks van en hopelijk blijft dit zo, ik zou niet willen dat ik op hetzelfde niveau van snappen als jij terecht kom...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-10-2012 11:25

leon van der schelling schreef:
Ik ben persoonlijk van mening dat van al die Boeren er maar een enkeling echt verstand van aas hebben en dat de rest gewoon maar iets doet.

grt


Wat moet een bol nog meer doen dan op korte en langer termijn vis vangen. Receptuur te over wat te vinden is op internet om een steen goede bol te maken. Neem een Mitsz, is door verschillende indertijd echt niet in dank afgenomen wat hij bekend maakte om zo maar iemand te noemen. Wat het met verstand van aas te maken heeft kunnen we hiermee echt naar het rijk der fabeltjes sturen.

Groet,
Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-10-2012 11:27

Dames laten we het een beetje gezellig houden hé :D

@Leon, je draait vaak de boel om om je gelijk te krijgen, dat siert je op z'n zachts gezegd niet.
Wie zegt dat solar slecht is??
Volgens mij zeg jij dat Solar het beste is en alles onder die prijs kut, want er kan niets goeds inzitten bla bla bla.
Uiteindelijk heb je je mening al wat bijgesteld want nu gaat het al om 3 jaar oude ready's á 4 euro de kliko van MP en niet meer de vers gedraaide 4-5 euro bollen van oa de vele boeren hier op het forum.

Nog maar een vraagje dan.
TTB heeft een bol op de markt voor 5 euro, wat denk jij dat diezelfde bol gaat kosten als die uit de Solar keuken komt en in de winkel ligt????
Dan heb ik het over exact hetzefde recept hé.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

24-10-2012 12:45

dan kom je al snel op 12 a 13 euro uit er moet dan natuurlijk wel een knappe verpakking om ook dit maakt het product duurder dan de bedoeling is
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

24-10-2012 12:51

Ik heb deze discussie vanaf het begin aandachtig gevolgd, maar het hele vertrouwen in onze bollen zit tussen onze oren!

Ik zelf vis 'altijd' instant en dus wil ik me druk hoeven maken om de bol, want zonder vertrouwen vist iedereen 'onrustig'. Dus pak ik vaak de Mainline Cell. Betaal ik met 10 euro de kilo teveel voor deze bol? Ongetwijfeld!

Vind ik het erg? Nee, niet echt! Ik heb tot nu toe meer gevangen dan ooit te voren! Ik vang natuurlijk soms ook niks, maar dan weet ik dat het niet aan mijn bollen ligt, want de volgende keer vang ik wel weer gewoon!

Het heeft gewoon allemaal met 'vertrouwen' te maken en hoe je vist: vis je instant of vis je op een plek waar je van te voren altijd voor voert!

Maarja, zo zie ik het!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-10-2012 15:21

ik ben opzich ook wel van mening dat op bepaalde wateren icm instant vissen of bijv 2 daagjes voorvoeren bepaalde bollen het wel beter doen.

heb vroeger ook erg goed gevangen op cell / fusion en clubmix of de squid /octopus mix.

maar mn beste sessie ooit was op een (lever) bol van Mitsz. ( Smell van TTB vind ik ook een erg goede bol trouwens)

wat mijn persoonlijke mening betreft heb je zeker wel boilie boeren ( pfff wat een woord....) die absoluut niet onderdoen aan de grote jongens.

toch zou ik zelf ook voor korte of instant sessies en sessies op moeilijke wateren met 2 daagjes voorvoeren ook sneller naar een mainline oid grijpen denk ik.

of het het verschil maakt weet ik niet,want ook met een solar/mainline mix kan je blanken.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

24-10-2012 15:59

Hoi Michel,

Mitsz(en TTB) maakt/maken ook goede bollen, alleen voor instant sessies pak ik toch liever een wat zoetere bol(cell), inplaats van een vismeel boillie.

Natuurlijk kan je ook met de 'duurdere' merken ook blanken, maar je weet gewoon zeker dat deze bol goed is(dat betekent niet dat die andere bollenmakers geen goede bollen maken!)

Het ligt er ook gewoon aan hoe je vist: vis je instant of voer je voor! Indine ik veel zou voorvoeren dan zou ik ook eerder een bal van Mitsz of TTB baits want dat scheelt gewoon een hoop geld!
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

24-10-2012 16:06

Daarbij wil ik nog wel even toevoegen dat ik wel benieuwd ben naar de bollen van Piet! Niet omdat het Piet is, maar ik ben wel benieuwd en zal ook wel eens een zakje proberen. Zo ving ik ook op de ballen van Rob(Triggerbaits) ontzettend goed, voornamelijk op de Scopex!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-10-2012 18:21

Beste Fred,

Ik snap niet waarom er zo suf gestaard wordt naar de persoon en niet naar de producten. Het lijkt wel of sommige mensen oogkleppen op hebben. Toen ik mijn boilies draaide in het verleden, was er helemaal niets aan de hand. Maar nu ik het verkoop, is dit een groot probleem? Zijn gewoon dezelfde recepten die ik vroeger ook gebruikte hoor. En dat Piet hiermee begint, staat totaal los van mij. Dit is appels met peren vergelijken onder het mom dat ze allebei fruit zijn.

Verder vind ik het frappant dat je aangeeft dat ik dezelfde boilies heb als van een ander bedrijf, terwijl je (naar mijn weten) het assortiment nog niet eens gezien hebt. Ik hoef mijzelf niet te verdedigen tegenover jou, sterker nog: Ik wil je graag wat samples van mijn boilies toesturen. En als je dan nóg van mening bent dat het dezelfde boilies zijn, is dat jouw mening (en is er niks mis mee). Maar het is dan gelukkig geen feit. :D Het assortiment van Carpleader Baits staat totaal los van ieder ander merk en zijn recepten die ik vroeger ook heb gebruikt (uiteraard wat bijgeschaafd) en mij succes hebben gebracht (afgezien van de Enigma, omdat hier een kippenhydrolysaat in is verwerkt die nieuw op de boiliemarkt is).
Laatst gewijzigd door Mourad Aviara op 24-10-2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-10-2012 18:40

Maar weet je Fred, gelukkig kunnen wij op Carpboard gebruik maken van een PB functie. Indien je hiervoor kiest, zal ik je keurig netjes te woord staan (anderen trouwens ook). Indien je hier niet voor kiest, zegt dat genoeg.

Ik heb in ieder geval geen zin om mijn avond te verpesten door mij onnodig te verdedigen tegen opmerkingen die lukraak geplaatst worden. Kusje.. xx
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-10-2012 07:13

enige kutte vind ik dat gelike om een zakje van het 1 of ander te kunnen winnen. brrrrrrrr
It's okay 2 pay
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

25-10-2012 08:07

Tom Roozeboom schreef:Ik heb deze discussie vanaf het begin aandachtig gevolgd, maar het hele vertrouwen in onze bollen zit tussen onze oren!

Ik zelf vis 'altijd' instant en dus wil ik me druk hoeven maken om de bol, want zonder vertrouwen vist iedereen 'onrustig'. Dus pak ik vaak de Mainline Cell. Betaal ik met 10 euro de kilo teveel voor deze bol? Ongetwijfeld!

Vind ik het erg? Nee, niet echt! Ik heb tot nu toe meer gevangen dan ooit te voren! Ik vang natuurlijk soms ook niks, maar dan weet ik dat het niet aan mijn bollen ligt, want de volgende keer vang ik wel weer gewoon!

Het heeft gewoon allemaal met 'vertrouwen' te maken en hoe je vist: vis je instant of vis je op een plek waar je van te voren altijd voor voert!

Maarja, zo zie ik het!


Ik doe het dus precies hetzelfde als jou. Vis alleen instant door gebrek aan tijd om te voeren en inderdaad ook met cell. Aangezien ik nooit meer als een halve kg per sessie gebruik en 1 sessie per week doe kost dit voor mij geen drol.
Soms als ik vakantie heb en een langere sessie draai bestel ik ook een grote zak van 25 kg bij MTC a 5 euro per kg om te voeren, en is het vertrouwen net zo groot.
Iedereen moet voor zichzelf uitzoeken waar hij het meest vertrouwen in hebt. Of dit nu een zakje cell is voor instant of kilo's schrale bollen op de rivier... doe gewoon wat het beste bij je visserij past!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-10-2012 09:53

Niet alles gelezen hoor. Maar succesvol instant je karpers vangen is een lastigere vorm van karpervissen die hogere eisen stelt aan je aas. Continuïteit is hier ook een voorwaarde voor succes op termijn. Je kiest voor een aas en blijft dit standvastig gebruiken voor het grootste deel van je visserij, waarbij je het inzicht en de creativiteit moet hebben dit gezien de situatie te variëren. Dit vraagt inzicht die je door ervaring moet opbouwen. Je succes hangt af van een keuze die je eerder hebt gemaakt en waarvan je niet afwijkt op basis van vertrouwen opgebouwd door ervaring. Waar het misverstand ontstaat is de kreet hoogwaardig. Dit slaat bij instant niet op ingrediënten met een hoge voedingswaarde, maar op ingrediënten met hoge vangkracht en de mogelijkheid te variëren. Zelfdraaiers hebben een voorsprong, maar alleen als ze voldoende ervaring en inzicht hebben, wat eenvoudigweg in theorie makkelijker moet zijn voor een leverancier vanwege de grotere klantenkring (bijv. Mainline e.d.).

De markt is divers met veel boilieboeren die goede bollen leveren met enige voedingswaarde die succesvol ingezet kunnen worden bij voercampagnes. De meeste vallen voor instant echter terug op crap boilies, die weliswaar karper vangen, maar zich niet positief onderscheiden door vangkracht en variatie opties van de rest. De enkeling die dat wel doet zit naar mijn ervaring in het duurdere segment. Dat er zoveel boilieboeren zijn wordt verder veroorzaakt door het type marktsegment. Daar verander je niks aan. Vele leveren hetzelfde, waardoor prijsconcurrentie een belangrijker rol gaat spelen. Meer betalen doe je alleen voor een leverancier die iets extra toevoegt. Wat dat voor mij is staat hierboven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

25-10-2012 19:35

Hoi Leon,

Dat is precies wat ik zeg! Je kan wel veel boilies dumpen, maar je kan ook met in totaal 40/50 boilies op een trekroute gaan zitten dan vang je denk ik meer dan zomaar lukraak ergens te gaan zitten.

Het ligt er al met al gewoon aan hoe je vist: instant of voorvoeren!!
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

26-10-2012 09:47

Leon,

Ik heb je een PB gestuurd... Kijk er ff naar...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-10-2012 10:05

Uitnodiging om samen een dagje te vissen :roll: :D
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

26-10-2012 11:17

Haha, dat zou kunnen... Heb hem in ieder geval een aanbod gedaan om ergens mee te vissen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

25-11-2012 20:14

En? heeft ie gereageerd?
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

27-11-2012 20:29

Jazeker, we gaan komend voorjaar gezellig ergens zitten vissen en dan een beetje ouwehoeren over het één en het ander én ook nog proberen een visje te vangen...

Kan toch niet mooier?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-11-2012 14:20

Jacco stuur jij mij een pbtje of moet ik jou een pbtje sturen........ :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...