Proline Furious 5


Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

06-01-2013 11:59

Ik heb me om te beginnen 5 kg Furious 5 boilies besteld.

Vanwege het feit dat ik in het verleden altijd vertrouwen heb gehad in 2 merken boilies, waaronder Proline.
Ik het de gok waard vind en leuk vind om af en toe eens wat anders te proberen. Aangezien mijn visserij uit veel instant sessies zal bestaan, ga ik het een poging wagen.

Verder laat ik me buiten al het gekeffer wat iedereen heeft op de bollen. Laat het topic over een ander merk gaan, dan heb je dezelfde discussies, want je hebt altijd voor- en tegenstanders.
Alleen schieten we er niets mee op, ieder moet gewoon zijn eigen visserij beoefenen waar hij/zij zich goed in voelt.
Het zou ook niet leuk zijn als 95% van alle vissers maar keus hebben uit 1 boilie en dus gans het land met dezelfde boilies vist, ik denk dat de lol er dan heel snel vanaf is.
stefan pietersen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-01-2013 14:39

15-01-2013 12:26

Ik heb vorig jaar ook een zakje geprobeert ik heb er 1 vis mee gevangen .
met de bollen van me vader kreeg ik meer runs
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

04-02-2013 10:29

Voordat ik er wat over kan schrijven, moet ik eerst vertellen dat ik met deze boilie nog nooit gevist heb.
Wel wil ik een andere bol van proline even toelichten.
twee jaar terug heb ik 25kilo monstershrimp gehad van Proline.
In totaal 24,75kilo gevoerd, in totaal schrik niet: 1 hele vis gevangen.
Wel de topvis van het water!

Nu zullen mensen zeggen, die kan niet vissen. Maar om een vergelijking te kunnen maken met onze home made bol van keen carp, heb ik dit geprobeerd.
Met die Home made bol vingen we gemiddeld meer dan 30karpers. Op een water waar een gemiddelde visser er 5op een jaar vangt.

Dit zegt voor mij dus genoeg, voor afgesloten water geen Proline meer voor mij.
Stromend water ben ik van mening dat Proline bollen zat vis vangen.
Ook al eens een Proline bal uit het water gehaald na een nacht? (net kauwgom)

Mvg,Ricardo
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-02-2013 11:11

Heb me jaren geleden een slag in de rondte gevangen met ProLine bollen. Op wateren waar ik met andere (zelf samengestelde) bollen daarvoor beduidend minder ving. Lag dat aan de bollen? Lijkt me sterk. Zal eerder aan de manier van inzetten hebben gelegen. Beste sessie was die met het laatste restje bollen. Had er op die stek, in een periode van zo'n 15 weken, al 48 kilo doorheen gevist. Laatste nachtje met ProLine: ben op een gegeven moment maar halve bollen gaan voeren, omdat ik anders niet toekwam met m'n 2 laatste kilootjes.
Zijn de bollen van ProLine nou zo briljant, omdat ik er toen een topnacht mee had? Natuurlijk niet, met bepaalde andere bollen had ik daar ook best gevangen. Gewoon een kwestie van op de juiste plaats zijn op het juiste moment. Met de juiste voorbereiding.
Zijn er betere bollen op de markt dan die van ProLine? Ongetwijfeld. Zijn die van ProLine slecht? Natuurlijk niet.
Maakt aas verschil? iIk geloof van wel. Maar niet het verschil tussen 1 vis of 30 vissen.

Ook al eens een Proline bal uit het water gehaald na een nacht? (net kauwgom)

Alsof die karper daar om maalt. Als je voert wat er gevreten wordt, blijft je aas nooit langer dan een paar dagen liggen. Als je zomaar kilo's gaat storten, zonder na te denken, kan het zomaar tegen je werken. Hoe je bollen er ook uit zien na een nachtje in het water.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-02-2013 20:08

Ik denk dat wat Mart zegt en uitlegt hierboven tenminste boter snijd.

Het heeft geen zin een bol af te kraken, omdat je hem zelf maar 1x hebt gebruikt en daarop al je meningen baseert.
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

04-02-2013 20:44

ik heb ook is 5 kg gekocht en ik herken uw situatie... geen stomp op gehad en vaak geprobeerd...
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

05-02-2013 10:37

Mart,

De bol waar ik toen mee gevist heb,was echt net kauwgom na een nachtje vissen.
Vissen zullen er dan waarschijnlijk ook mega verzadigd zijn als ze er genoeg van eten. Dat wil ik niet bereiken met voeren. Natuurlijk heb ik het over 25kilo , over een seizoen gezien. En schrijf ik dit niet alleen omdat mijn eigen mening zo is, maar ook zat andere vissers hier in de buurt dit gewoon prul bollen vinden.

Ook zal ik erbij vertellen dat ik meer dan 5jaar actief ben met die twee soorten home made boilies op hetzelfde water en dus zeker kan vergelijken met andere type boilies.

Nogmaals voor een rivier of kanaal zou ik vanwege de lage prijs deze boilies zeker kunnen inzetten.
En kilo's storten zonder na te denken , dat doen andere wel voor mij.
Dat levert tegenwoordig op de drukke wateren toch niet meer het gewenste resultaat op.

mvg,Ricardo
Gebruikersavatar
Tienus de vries
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-07-2010 14:13

19-02-2013 12:08

Ik heb ze een tijdje geprobeerd, maar de resultaten vielen tegen. Ik ben weer teruggegaan naar de Red Crab van KGB. Maar er zal vast een water zijn waar de furious 5 wel doet waar deze voor gemaakt is.



... Toch?
De vis die men niet vangt, is altijd groot.
Marco B

26-06-2013 23:15

Iedereen heeft zijn eigen stijl wat betreft het aas. Mijn ervaringen met proline zijn tot nu toe erg positief.
Ik vis op een redelijk groot water waar al vele jaren op karper gevist wordt en het er niet makkelijker op geworden is
Vorig jaar heb ik er een aantal sessies gezet :D en met een aantal mooie visjes tussen 24 en 36 pond. Dit allemaal mogelijk gemaakt door de beruchte Furious 5 bol, terwijl mijn vismaten die niet mijn mening delen helaas niet tit zo een resultaat zijn gekomen. Dus voor mijn zeker een fijn bolleke
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 26-06-2013 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even opnieuw aanmelden met voor en achternaam
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

10-07-2013 13:23

Met iedere bol is op ieder water vis te vangen, mits je het goed gebruikt. Maar je kan ook op iedere bol op ieder water helemaal niets vangen, ondanks dat je het toch goed gebruikt. Gewoon vissen met hetgeen je vertrouwen in hebt en vooral logisch na blijven denken, dan komt de vis vanzelf wel