Mosseltjes kweken aan object in thuiswater.


Plaats reactie
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

12-09-2012 00:10

Heren,


Interesse is gewekt om driehoeksmosseltjes te gaan kweken op mn thuiswater voor het aanleggen van een natuurlijke voerplek.
Dennis vd B. heb ik hier al over gesproken maar ik wil meer ervaringen horen over de resultaten.
Ben benieuwd waar ik een object het best kan neerleggen om de kwantiteit te verhogen en wat jullie in het water zouden leggen waar de mosseltjes zich aan kunnen hechten, te denken aan houtenstronk wat zinkt, stalen schep of iets wat makkelijk uit het water te halen valt om ze er van af te plukken. Meerdere ervaringen erg welkom!!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

13-09-2012 13:00

Al eens gedacht aan het feit dat je een extra obstakel in het water plaatst? Als andere vissers in de buurt van jou houten paal gaan vissen kunnen ze onwetend enkele vissen verspelen, met alle gevolgen vandien...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Ronald de groot83
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-09-2012 21:08

13-09-2012 21:23

Waar vis je op dan Koen op een kanaal?,een meer?Als je het op een kanaal zou doen dan kun je het in de buurt van een brug doen,Of in de holle kant van een damwant.Leg daar dan een grindtegel neer,dan ben je niemand tot last en kun jij mooi je mosseltjes kweken
Vrienden kost je vissen.Vissen kost je vrienden
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

16-09-2012 15:55

Klopt Robbe, daar denk ik natuurlijk over na :wink:

Ronald, voornamelijk een zandwinningsput, daar is t keihard momenteel.....Door oa natuurlijk voedsel. Nu het najaar eraan komt zal t wat vlotter gaan qua vangsten maar wil ik het voordeel van natuurlijk voedsel extra benadrukken op mn voersector/voerplek. Kanaal vang ik ze nog vlot met bollen, daar zijn ook meer als genoeg mosselbanken.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

17-09-2012 12:53

Misschien een houten schuttingpaal?

Gat in boren aan de bovenkant, stevig touw erdoorheen, en laten afzinken ergenst langs de kant.

Op de kant ook een paaltje waar je het touw omheen kan knopen.

Desnoods een stuk of wat palen aan elkaar om wat meer oppervlakte te creëren. Als het mooi plat op de bodem ligt en het touw goed is afgezonken ben je niemand tot last :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Plaats reactie