Goedkoope Bollies


Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-09-2012 23:58

De buitenwand laat dit niet toe.


Even andersom, de boilie hard er goed door uit alleen van binnen naar buiten. Dus de mantel word zacht.
Tevens is het een goede eiwit verhoger in je mix.

Groet, Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-10-2012 07:21

elke debiel kan uitrekenen dat een bol in een winkel duurder is dan bij een bollenbakker.

Wordt pas vreemd als dat NIET zo is.

Als de tijd komt dat een karper KAN kiezen is vissen over... wordt blanken

Verder ben ik in bijna alle gevallen beter af met 25 kilo red pistache van TTB a eur 132 dan met 8 kilo mainline a eur 132

En dan is kwaliteit niet eens zo belangrijk.
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

01-10-2012 07:48

Klaas, dat heeft alles te maken met je manier van aanpak, zonder daarbij enig afbreuk te willen doen aan jou manier van vissen, dat zit namelijk wel goed denk ik.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 12:27

Dat staat inderdaad voorop Herman, de manier van aanpak... En niet of je met een Clubmix van Solar vist of met Res Pistache van TTB...

Dat was wat ik in mijn eerste reactie probeerde te duiden, maar goed...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-10-2012 12:43

pj otte schreef:Marco, de bol laat veel te weinig attractie vrij komen in mijn ogen bij het gebruik van caseine. De buitenwand laat dit niet toe. 25 jaar geleden hebben we hier in veghel al genoeg onderzoek naar gedaan. Gr, Peter


Peter, daar zeg je het zelf al; in mijn ogen. Zo bekijken we het natuurlijk / gelukkig allemaal :)

Bij gebruik van eialbumine, bloedpoeder/red cell, lactalbumine en in een mindere mate een product als lijnmeel creeër je ook een afgesloten bol. Sowieso is die afgesloten bol een compromis, maar dat beseffen de meesten wel.

Ik heb zelf helemaal niets met caseine. Nog nooit gebruikt en de naam raak ik ook absoluut niet opgewonden. Echter, het gebruik van een mantel afsluitend middel kan natuurlijk wel een voordeel zijn wanneer je graag hebt dat je bol langdurig vrij van allerlei gespuis blijft.

Die extra eiwitten vindt ik in deze ook minder relevant. Zeker niet in een mix met een aardig percentage vismeel. Bij mijn voegere gebruik van bijvoorbeeld lactalbumine is mij dat ook nooit het belangrijke punt geweest. De duurzaamheid preveleerde. Via het betere uitharden en (hier komt ie dan, komt ie dan he :wink: ), de afgesloten mantel ivm met de vele aanwezigheid van brasem e.a. 'gespuis'.

Sinds eind '90er jaren vis ik m'n betaalbare home mades graag met daarin, per kilo mix, het vollume van een eitje of twee a drie of meer aan andere vloeistoffen. Meestal ondervang ik dat niet eens met een extra uitharder. Gewoon omdat ik m'n rig toch bijna nooit langer dan max 12 uur tijd in het water blijft. En wat betreft voorvoeren; dan blijft die bol maar minder lang liggen of ik maak de boilie(brokken) wat groter. Maar dat is een keuze welke ik als thuisdraaier bewust maak. Heb ik een duurzamere bol nodig, dan pas ik zaken gewoon wat aan.

Als koper van al dat kant en klare spul lijkt het mij toch prettig te weten een duurzame bol in handen te hebben, zodat je alle kanten op kunt. Laat er dan wat caseine in zitten.., attractie kun je later nog bewerkstelligen dmv soaken oid en dan heb je gewoon het beste van twee werelden.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-10-2012 12:47

in bijna alle gevallen.. is niet altijd.

In die gevallen snijd ik een kilootje in vieren. Flink weken in C4 en hoppaaaaaas

Anders:

Wat nu als je een aasje hebt waar een koi op kan leven, groeien en bloeien. HNV zeg maar....

En door een kleine toevoeging lekt deze bol zo min mogelijk uit.. Schraal en toch niet... Kut he vissen?
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-10-2012 14:46

Lang genoeg laten soaken tot dat de buitenmantel zacht wordt is natuurlijk wel afhankelijk van het percentage aan gebruikt afsluitend middel. Maar zelfs m'n goed uitlekkende eigenbouwbrokken snijd ik nog in halfjes en partjes om ze daarna nog te soaken mocht ik er een hele snelle respons op willen krijgen.

Schraal zegt mij overigens niets over uitlekken, dan heb ik het over de voedingswaarde. Of ze het aas in een vissituatie vroeg of laat ontdekken vindt ik belangrijker naarmate de gebruikte vismethode. Instant of voorvoeren.

Maar HNV en groeien dus. Die oude gedachte van die HNV caseine boilies was de verkeerde. Ik neem aan met een ander kwalitatief hoogstaand meel (prot. gehalte als 999 oid), maar het meurt dus door de afsluiting naar niets. Blijven ze heel wat langer in alle rust, zonder aandacht liggen lijkt me zo. Uiteindelijk gaat alles een keertje lekken, maar het gaat je in deze om de grote vis Klaas...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2012 17:29

Wil wel bij het onderwerp blijven!

Caseïne en nog andere grondstoffen in het duurdere segment hebben maar een beperkte toegevoegde waarde. Is zeker niet de grondstoffenprijs die doorslaggevend is om meer of grotere karper te vangen wil ik daarmee graag onderschrijven.

Morgen eens aan de Ebro kijken waar men mee vist :lol:

Groet,
Peter
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

01-10-2012 20:22

Marco Boer schreef:Hou alleen die lulkoek verhalen van je voor je van vissen vangen op Rainbow en dat dit puur en alleen aan die clibmix ligt en dat gezwets over die en die grote naam gebruikt dat ook... Dat eerste ligt nogmaals echt niet alleen aan die mixen en (nogmaals) voor dat tweede vissen die gasten gewoon met hun eigen gemaakt shit en worden alleen wat betaald voor het noemen van de naam en het dragen van het merk...

Ik wil die emmer niet zien, dat kan je beter stellen...

Maar goed, doe je ding verder...


Beste Marco,
Graag naam en toenaam van de door jou genoemde Solar Teamleden die volgens jou niet met Solar aas vissen. Ik neem je onware beweringen erg serieus, aangezien ik verantwoordelijk ben voor Solar Tackle in de Benelux. Ooit wel een gehoord van de term "smaad" :
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

m.vr.gr.
Dennis de Wilde
Wild Catch
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 20:47

Dennis de Wilde schreef:Beste Marco,
Graag naam en toenaam van de door jou genoemde Solar Teamleden die volgens jou niet met Solar aas vissen. Ik neem je onware beweringen erg serieus, aangezien ik verantwoordelijk ben voor Solar Tackle in de Benelux. Ooit wel een gehoord van de term "smaad" :
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

m.vr.gr.
Dennis de Wilde
Wild Catch


En wat wil je nu? Me aanklagen? Als dat je insteek is, doe je best...

Ik geef alleen iets aan dat algemeen bekend is, is dat dan aan mij om dat voor jou te gaan uitzoeken? Daar komt bij dat ik heb gerefereerd aan verhalen die al eerder in de boeken zijn opgeschreven EN daarbij vertel ik jou volgens mij ook helemaal niks nieuws.

Ff wat anders, welke ander heb ik dan bij naam genoemd overigens? Kan je me dat ook even vertellen? Of moet ik jou dan ook lastig gaan vallen met een anekdote over smaad?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

01-10-2012 21:02

Beste Marco,
Geen namen dus... Je geeft aan dat het algemeen bekend is dat Solar Teamleden met andere spullen vissen dan Solar? Voor mij is dit totaal niet algemeen bekend, dus daarom vraag ik je nogmaals wie je dan bedoelt? Als het toch algemeen bekend is, moet dit toch niet zo moeilijk zijn? De term smaad geldt niet voor teamleden die je niet noemt, maar op Solar Tackle en de discretie van het bedrijf welke je hiermee in twijfel brengt.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

01-10-2012 21:04

Dennis, ik denk dat je het een en ander een beetje te zwaar beladen opneemt, je schiet nogal heftig in de verdediging en ik denk dat dat hier volledig overbodig is.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

01-10-2012 21:06

herman hulsman schreef:Dennis, ik denk dat je het een en ander een beetje te zwaar beladen opneemt, je schiet nogal heftig in de verdediging en ik denk dat dat hier volledig overbodig is.


Herman, dat vindt ik niet. Onwaren kunnen een geheel eigen leven gaan leiden en dat lijkt me niet echt de bedoeling.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

01-10-2012 21:16

Beetje geduld hebben Dennis en het lost zich vanzelf op, ben er van overtuigd dat Marco hier niet de intentie heeft om een persoon of een merknaam kwaad te berokkenen.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 21:21

Dennis de Wilde schreef:Herman, dat vindt ik niet. Onwaren kunnen een geheel eigen leven gaan leiden en dat lijkt me niet echt de bedoeling.


Heb je al die andere mensen die dingen beweren inmiddels ook een berichtje gestuurd?

Onwaren leven sowieso een eigen leven Dennis, onwaarheden kunnen een eigen leven gaan leiden of bedoelde je dat toevallig?

Moet Leon dan ook zijn woorden terug gaan nemen over dat die vissen op Rainbow er alleen maar uit zijn gekomen omdat er met Solar Clubmix boilies werd gevist? Want dat is immers ook een onwaarheid en die kan ook een geheel eigen leven gaan leiden én dat zou jij toch ook niet willen of wel?

Of mag dat dan weer wel?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 21:25

herman hulsman schreef:Beetje geduld hebben Dennis en het lost zich vanzelf op, ben er van overtuigd dat Marco hier niet de intentie heeft om een persoon of een merknaam kwaad te berokkenen.


Ow nee, absoluut niet. Het was veel meer gericht tegen het ophemelen van dat verhaal dat Leon de wereld ingooide over die vissen op Rainbow...

Maar ik wil best wel in discussie verder met hem over zijn puntje over smaad, enzovoort enzovoort...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2012 21:26

Dennis,

Kan het niet zijn in de periode dat je nog bij Dynamite Baits betrokken was?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 21:40

leon van der schelling schreef:Marco,

Als je een beetje de scene in de gaten houd,dan weet je dat de Solar Clubmix een vanger is op Rainbow,dat er ook vissen worden gevangen met ander aas dat lijkt me duidelijk.


Ja, als je het water er mee vol gooit dan is dat op een gegeven moment een vanger ja...

Dat klopt en dat kan ook heel lang duren (Luc de Baets, de Dunne Lijn)...

Waar het mij om ging is de opmerking dat die vissen er alleen op Solar Clubmix uit zouden zijn gekomen... Dat is namelijk pertinent niet waar... Dat ze op die mix gevangen zijn zal best, maar dat is dan wel een iets andere strekking als eerst vermeldt...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2012 21:42

Leon,

Is klets wat je verkoopt wil je er wel op stekken zetten met je ....... waar je geen reet vangt. Heb dit niet van mezelf maar van de scene die er jaarlijks en ook met de kerst vist. :lol:

Groet,
Peter
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

01-10-2012 21:44

pj otte schreef:Dennis,

Kan het niet zijn in de periode dat je nog bij Dynamite Baits betrokken was?

Groet,
Peter


Beste Peter, in de periode dat ik bij Dynamite betrokken ben geweest heb ik uitsluitend met aas van Dynamite gevist. Sinds ik bij Solar betrokken ben, vis ik uitsluitend met Solar. Uiteraard gebruik ik soms nog enkele producten van bijv. Dynamite zoals de particles. Aangezien Solar geen particles heeft, kan ik moeilijk met Solar particles vissen of beweren dat dit Solar particles zijn?!?!? Wat is hier mis mee?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-10-2012 22:43

Beste Dennis,

Waar ik op doelde was dat personen voor je tijd dat je bij Solar betrokken was het mogelijk niet zo nou namen met het aas wat ze voorgeschoteld kregen. Voeg er gelijk aan toe zelf geen signalen ontvangen te hebben dat dit bij Solar speelde in die jaren.

De omzetsnelheid van testvissers bij de verschillende firma’s ligt nu eenmaal erg hoog blijf me daar over verbazen. Dat er waren/zijn die eigen boilies draaien al dan niet met mix van de firma waar ze bij betrokken zijn/waren kan ook ik helaas onderschrijven.

Grapje, ben kwijt met welke boilies je in het verleden de Engelse karpervissers een oor aannaaide toen je er regelmatig viste? Vond je lezing in die jaren van meer dan een behoorlijk niveau.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

01-10-2012 23:07

leon van der schelling schreef:Marco,

Als je een beetje de scene in de gaten houd,dan weet je dat de Solar Clubmix een vanger is op Rainbow,dat er ook vissen worden gevangen met ander aas dat lijkt me duidelijk.

Da's niet zo gek, je vangt de vis met de boilie waar je mee vist, op Rainbow wordt veel met Solar gevist dus worden ze daarmee gevangen.
Als je met de 'scene' de zogenaamde cracks bedoelt, die vangen inderdaad met de boilie van de sponsor, omdat ze nou eenmaal met dat spul vissen.
Gooi er nog een paar betaalwaters tegen aan en dan kan het niet anders dan dat er dikke vis op de kant komt.
Zet deze jongens op openbaar water, het liefst groot, en dan zal blijken dat de 'cracks' niet veel beter, of helemaal niet beter vangen dan de rest.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-10-2012 23:28

Dus ook jij zegt dat alle boilies van gelijkwaardig niveau zijn, 5, 10 15 euro de kilo het maakt allemaal niets uit.
Of het nou van solar, mainline, ttb, mtc of watersense enz enz is, de vis eet het toch wel en even graag.

Het verschil heb ik toch echt wel ervaren dan wel op betaal en niet betaalwater.

Groet, Peter

ps de praktijk is de enige graadmeter, en niet dat gegis hier op het board.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-10-2012 23:30

Euhh..
nico dunnink schreef:Wie kent er iemand die bollies draait
voor weining geld? in overijsel of drente?


Heb het idee dat het nu falikant de verkeerde kant op gaat :roll:
Of mogen hier enkel gecrackte scene members geloofwaardig overkomen??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

01-10-2012 23:40

Peter, nee dat zeg ik niet.
Er zijn boilies die het bijna overal wel goed doen, Solar clubmix is er daar een van, net zoals een robinred vismeel boilie met monstercrab van om het even welk merk.
Dat wil niet zeggen dat die het altijd beter doen dan een boilie die toevallig op water X als een gek vangt maar ergens anders totaal niks doet.