MTC lange termijn bol


Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

13-08-2012 14:35

Graag gebruikerservaring.

Uit de stal van MTC, een lange termijn bol. Voeren, voeren en nog eens voeren. Eigenlijk moet het voer steeds meer vissen naar de plek weten te triggeren (zonder te vissen uiteraard), ik bedoel niet dat het stilvalt en de karper zijn neus ophaald na een paar weken voeren zonder eventueel gevist te hebben. Ik weet na een aantal vangsten zal het afnemen, maar moet met voeren weer aan te swengelen zijn. Welke bol houdt dit een half jaar vol?

Nou brand los, wat is jullie ervaring met de freezers van MTC.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-08-2012 14:52

Niets dan lof over deze (gestoomde) freezers. Heb nu zelf gevist met de Solution en de Triple R Garlic. Deze laatste vis ik eigenlijk altijd mee en al heel lang op hetzelfde water. De vangsten lopen nog steeds niet terug dus dat zegt wat. Ook afgelopen vakantie heb ik duidelijk kunnen zien dat deze ballen wel degelijk een verschil kunnen maken. Vissers die om me heen zaten vingen beduidend minder op dezelfde locatie.

De mannen van MTC snappen goed hoe dat balletje in elkaar moet zitten. In mijn ogen doen ze niets onder voor de (veel duurdere) balletjes van de grote Engelse firma's. Misschien zelfs het tegenovergestelde.

Daarnaast is de service uitstekend.
Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

13-08-2012 15:27

Dag naamgenoot,

bedankt voor de reactie, ik kan echter uit jou antwoordt niet halen of je ook langdurig voert?

Groet
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-08-2012 15:53

Zoals ik al zei vis ik met de TRG al heel lang op hetzelfde water. Dat is zo'n beetje mijn thuiswater waar ik wekelijks vis en dus ook continu voer. Ze vinden de balletjes nog altijd heerlijk.....

Voor specifieke vragen kan je MTC ook altijd even bellen, service is perfect.
Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

13-08-2012 15:59

ah, nee ok dan is dat duidelijk.

Contact opnemen zou kunnen, maar zoek praktijk ervaringen. Een leverancier zal niet aan de tel zeggen, 'nee doe maar niet lang voeren met onze bollen, ze worden minder bij stooipraktijken' :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-08-2012 19:27

http://www.karperwereld.nl/produkt/mtc- ... eliver.php

Ja, ik predik een beetje voor eigen kerk :wink:

gr Harnold
Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

13-08-2012 20:10

Een beetje? Voegt niets toe jou post...

Laat de klanten spreken... Ik wacht nog even af.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-08-2012 22:01

Jeroen Derksen schreef:ah, nee ok dan is dat duidelijk.

Contact opnemen zou kunnen, maar zoek praktijk ervaringen. Een leverancier zal niet aan de tel zeggen, 'nee doe maar niet lang voeren met onze bollen, ze worden minder bij stooipraktijken' :wink:


Daar zit je mis, naamgenoot. MTC is absoluut geen firma die alleen zoveel mogelijk wil verkopen op welke manier dan ook. De mannen van MTC zijn professionals en willen het beste uit hun aas halen. Ze zullen je echt niets op de mouw proberen te spelden om een paar extra bolletjes aan jou te slijten, dat hebben ze niet nodig. Bij MTC hebben ze gewoon veel verstand van bolletjes en leveren altijd goed advies en service. Ze hebben een uitgebreide range met zowel bollen voor de instant visserij, als bollen die langdurig gebruikt kunnen worden. Het lijkt nu misschien of ik op één of andere manier banden heb met MTC maar dat is absoluut niet zo. Ik ben gewoon een meer dan tevreden klant en als je je een beetje inleest over deze mannen, zal je die mening delen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-08-2012 22:14

Ervaringen op langere termijn heb ik vooral met de Master B8 XL.
Vis en voer al jaren met die bol en deze blijft het goed doen, ook na langdurig inzetten en regelmatig voeren vangt ie het jaar rond. Natuurlijk moet je dan met verstand en beleid voeren, met een prijs van € 5,- per kilo ga je dat ook vanzelf wel doen..
Laatst een enkel uitstapje gemaakt naar de Black Bait, dit leverde na 3 dagen voeren al meteen vis op.
Langere termijn kan ik nog niets over zeggen, ben alweer 9 weken uitgevist en de Zwarte knikkers liggen te wachten bij minus 20.

Harnold, wanneer je nou eens je eigen Strawberrie-Spice ervaringen neerpent komt het in ieder geval wat robuuster over.
Nu haal je iets van Emiel aan waarvan een ieder kan zien en lezen wat de vangende factor was..en dat was geen boilie maar meer het deeg en het Liver extract.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-08-2012 08:12

@jeroen derksen : posting was , laat ik het zo zeggen, 'leuk' bedoeld. Slechts een verwijzing naar het artikel, hier op KWO.Wat is daar mis mee? Niet gelijk zo bot reageren.

In Karperwereld staat een artikel van mij en ik vis met de MB8 (al heel wat jaren) en, zoals Henk ter Maat ook aangeeft, heb ik dezelfde resultaten.
~Deze bol blijft gewoon maar doorgaan.De vangsten zakken niet in. Tegendeel zelfs!
Ik preek nog ff voor eigen kerk hoor!

Ik kan persoonlijk op de kanalen niet goed uit de voeten met de Strawberry Spice. Waar het aan ligt? Ik heb geen flauw idee. Mogelijk iets te maken met het type water, maar dat blijft speculeren. Overigens ken ik mensen die er bij zweren!
Zo zie je maar weer, inspelen op de situatie. 'mijn karpers' gaven duidelijk de voorkeur aan de MB8.

Ieder zijn keuze. Ook de karpers dus :wink:

vr gr Harnold
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

14-08-2012 08:39

En nemen die die MB8 bollen niet in kracht af sinds er geen aminol meer in verwerkt zit?

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-08-2012 12:28

Ik refereer naar Liquid Fish Protein. Een prima alternatief voor Aminol.
Ook al is het niet hetzelfde.
Tot dusver geen achteruitgang gemerkt.
Ik heb overigens in juli en augustus niet gevist met de MB8.
Dat gaat vanaf volgende week weer:-)

Overigens goede vraag Peter.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

14-08-2012 14:20

Ook ik vis dit jaar vooral met de Master B8 XL van MTC en zowel instant als met voorvoeren vang ik tot nu toe prima mijn vissen.

Ligt het persé aan deze bol dan? Nee, dat zal vast ook niet. Elke andere ''hoogwaardige'' vismeel boilie had het kunstje waarschijnlijk ook gedaan.
Maar wat ik wel weet is dat ik zeer tevreden ben over de structuur, hardheid, versheid!, gebruikte ingrediënten, attractie, smaak en geur.
Leveringen zijn ook constant, geen veranderingen in de boilie gemerkt :wink:

Het vertrouwen is er, en tot nu toe nog geen blank mee gedraaid. Toevallig? Ja, denk het wel, maar dat ie vangt is wel zeker!
Dat ie blijft vangen, tot nu toe ook.

Ik zal m met vertrouwen langdurig durven inzetten. Heel het jaar door, met natuurlijk de hoeveelheden wel aangepast dan.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-08-2012 22:03

Peter van Loo schreef:En nemen die die MB8 bollen niet in kracht af sinds er geen aminol meer in verwerkt zit?

Groet, Peter


Ik heb geen verschil gemerkt, sterker; ik wist niet eens dat er aminol in zat.
Meestal zit "de kracht" van een boilie ook niet in 1 ingrediënt maar eerder in de samenstelling van de verschillende ingrediënten.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jeroen Derksen
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-07-2011 17:52

15-08-2012 11:22

Kijk, aan bovenstaande verhalen hebben we wat aan. Bedankt mannen voor de reactie!
Dus MasterBeet komt wel goed tot zijn recht bij veelvuldig gebruik.

Is deze bol hard of zacht?

Wat betreft de aminol. Tsja, jammer dat dit product niet meer geproduceerd wordt. En wat betreft de werking/kracht hiervan. Ik ben van
mening dat dit product weldegelijk een zeer hoge meerwaarde had in welk gebruikt recept dan ook. Met het wegvallen van een dergelijk product KAN het
een stuk minder hard lopen. Maar goed.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

15-08-2012 13:27

De bol wordt vers gedraaid en is niet heel hard zodra deze bij je binnen is. Bij mij zo het geval althans.
Door te laten luchtdrogen of het zonnetje is de bol snel harder, echter splijten de ''verse'' boilies niet uit elkaar bij mij dus nodig is het niet.

Is trouwens niks mis met een wat zachtere boilie. Echt zacht kan je het trouwens ook niet noemen, precies goed? :wink:

De liquid fish proteine die nu gebruikt wordt heeft trouwens ook vast echt wel een meerwaarde in de boilie :)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-08-2012 18:36

Hier nog een tevreden gebruiker, al weer een jaartje of 4 inmiddels. Een slechte bol ben ik er nog niet tegengekomen. Ik heb goede ervaringen met onder andere de deliver, mb8 (meestal in een iets aangepaste versie), solution en diverse ballen die niet online te bestellen zijn maar in overleg zijn samengesteld naar mijn wensen.
Het belangrijkste voor mij is dat ik weet dat MTC goede en verse ingrediënten gebruikt en dat dat wat ik afspreek ook daadwerkelijk in de bal komt. Vaak genoeg heb ik er zelf bij staan kijken hoe mijn bollen evolueren van een bak droge en vloeibare ingrediënten tot dampende, vers gestoomde bollen.
Ga er eens langs, maak een praatje met de heren en bekijk de productie en de ingrediënten zou ik zeggen.
Ik heb trouwens voor de duidelijkheid geen enkele commerciële binding met MTC, ben slechts een tevreden vaste klant.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

16-08-2012 08:51

Hier nog een. Heb met de meeste boilies wel gevist en uiteraard ook (goed) gevangen.
De MB8 vind ik persoonlijk een van de hardere boilies, en hij is ook vrij fijn qua textuur.
Zeker een bol die je voor een langere termijn in kunt zetten, viste ook hiervoor met een eigenbouw knikker die qua samenstelling behoorlijk in de buurt kwam.

Vreemd genoeg vind ik deze boilie instant iets minder, maar na een paar daagjes voeren ging het erg goed. Ik begrijp dat nooit zo goed, heb niet het idee dat het "rocket science" is qua recept, dus het zou toch in meer of mindere mate een bekende bal moeten zijn. Kan me niet zo goed voorstellen dat vissen aan een boilie moeten wennen, ze moeten het toch een eerste keer eten? Maar goed, dat is een ander verhaal.

Grote troef van MTC is natuurlijk de versheid en kwaliteit van de gebruikte ingredienten, dat merk je terug in al hun aas. Zou het je zeker aanraden om eens iets uit hun stal te proberen, of ga er eens langs als dat qua reistijd haalbaar is.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

17-08-2012 22:31

Hier nog maar één dan. De BlackBait XL, kost wat, maar dan heb je ook zeker wat. Dat spul trekt gewoon vis aan, lange of korte termijn, ik merk geen verschil. Die beste Mitsz verdient gratis bier! Al is het alleen maar voor het in elkaar draaien van dat wonderlijke deegballetje.

Succes met je keuze.


Groeten Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Raymon Voskuilen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17-12-2007 19:30
Locatie: Baarn

19-08-2012 14:58

Zorg gewoon dat je aaspresentatie 100% klopt. Dat is minstens net zo belangrijk als je aas en zorgt er ook voor dat je langer blijft door vangen op een water.

Als ik moet kiezen dan inderdaad voor de Master B8. Deze is volgens mij ook wel een beetje ontwikkeld voor het lange voeren op een water. Blackbait ook een super bol, maar die zou ik persoonlijk meer voor instant gebruiken.
Het leven van een mens is wat zijn gedachten ervan maken.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

30-08-2012 22:47

Raymon Voskuilen schreef:Zorg gewoon dat je aaspresentatie 100% klopt. Dat is minstens net zo belangrijk als je aas en zorgt er ook voor dat je langer blijft door vangen op een water.

Als ik moet kiezen dan inderdaad voor de Master B8. Deze is volgens mij ook wel een beetje ontwikkeld voor het lange voeren op een water. Blackbait ook een super bol, maar die zou ik persoonlijk meer voor instant gebruiken.



Nou, dat rigje staat bij mij op plaats drie..
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-09-2012 16:09

Ik vis laatste tijd met de solution en vangsten zijn over het algemeen goed
Het rare met deze bol is dat ik bv op het TK er weinig tot geen brasem mee vang.. maar op een ander water ik aan het NK brasemtikken kan meedoen..

Afgelopen weekend samen met me vismaat in 1 nacht 10-11 brasems op de solution.. Zelfs single hookbait een brasemknaller op dat water..
Terwijl ik ook nog een restje GLM had (ook van MTC) die ook super attractief is had ik geen stootje beet :) zelfs geen brasem.. (geen karper aanbeet betekend niet dat het een slechte bol is, want op een ander water was dit ook een knaller!)

Het ligt dus ook zeker aan het water/vissen hoe de bol aanslaat.. Dus gewoon uitproberen!!!
emil molzer
Berichten: 70
Lid geworden op: 05-03-2004 11:13
Locatie: enschede
Contacteer:

11-09-2012 17:22

Wel commerciële binding met MTC Baits maar wel zeer kritisch over mijn aas. Ik loop al een jaar of wat mee en heb ons zien groeien van uit een schuurtje van 25 m2 tot wat we nu hebben .Ik heb dan ook al verschillende processen mee gemaakt dan binnen MTC Baits.De kwaliteit binnen MTC Baits is altijd goed ook toen al werd het verschil al gemaakt puur door verse en geen versneden producten te gebruiken en dit zal altijd hoog in het vandel blijven staan.
Een langere termijn bol kan je zeker bij MTC terrecht ook in overleg kan er veel bij ons.
Verder er is genoeg voor een langere termijn bal zoals,De Liver,Black Bait,Supa Tuna..........

Remco,
Solution echt een top bal ! trekt idd veel witvis aan klopt, combineer hem is met de MB-8 werkt super en drukt de prijs.Zou deze bal zelf dan ook niet snel inzetten met veel witvis in het water wel weer in de winter.

Gr,Emil Molzer
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

11-09-2012 22:26

Heren,

Ik heb een vraag over de gebruikerservaringen omtrent de MTC bol de liver. Wat zijn jullie ervaringen en hoe hebben jullie hem ingezet?

Ik hoor graag van jullie,
Tom
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

13-09-2012 14:07

niemand???