ingevroren zelfgemaakte boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

02-08-2012 22:53

hallo,
ik heb dus zelfgemaakte boilies gekregen van iemand. ze worden dadelijk ingevroren.
nu is mijn vraag, wanneer moet ik ze dan ongeveer uit de vriezer halen en moet ik er dan nog iets speciaals mee doen?
bedankt,
Groeten thomas
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

02-08-2012 23:00

Je kan ze het beste de avond voordat je gaat vissen of voeren uit de vriezer halen (al dan niet in porties) en dan de gehele nacht rustig laten ontdooien...

De volgende ochtend kan je ze in een zak of bak doen en dan kan je gaan vissen of voeren...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

02-08-2012 23:11

Marco Boer schreef:Je kan ze het beste de avond voordat je gaat vissen of voeren uit de vriezer halen (al dan niet in porties) en dan de gehele nacht rustig laten ontdooien...

De volgende ochtend kan je ze in een zak of bak doen en dan kan je gaan vissen of voeren...


ok,hoelang zijn ze dan houdbaar? of hangt dat af wat erin zit?
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

03-08-2012 08:39

Haal ze maar gerust een dag of twee van te voren uit de vriezer, laat ze ontdooien in de zak waarin je ze hebt verpakt en laat alle vloeibare triggers weer in de boilies trekken, in het ijs wat je ziet zitten ook lokstoffen , deze wil je niet kwijt natuurlijk :wink:

de bewaartijd is mix afhankelijk, maar een dag of twee drie moet lukken, zeker als je ze uit de plastic zak haalt en in een droogzak stopt, zelfs als ze wat wit uitslaan is er prima mee te vissen, zelfs nog beter dan met net ontdooide boilies, maar dit moet je maar voor jezelf houden :P

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

03-08-2012 08:43

Ik hang ze altijd in een droogzak op een plek waar ze goed kunnen luchten, na een dag of 2 zijn ze goed 'droog' en hard zodat je er goed mee kan vissen. Voor het voeren maakt het me niet zoveel uit, zeker als het wat warmer voor ik ze gewoon bevroren.

Wat ook wel goed werkt is als ze eenmaal uitgehard zijn de boilies te bewaren in een bakje met wat rijst erbij.
Plaats reactie