caperlan boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

21-06-2012 17:43

ik was laatst in de decathlon en ik zag dat ze ook in visafdeling hebben. niet dat er echt veel interessants was maar ik zag wel boilies liggen van het merk caperlan. ik heb er nog nooit van gehoord maar ik wilde ze misschien gaan halen, om de prijs hoef je ze waarshijnlijk niet te laten liggen ze kosten namelijk slechts €25,- voor 10 kg.

ik vroeg me af of er iemand van jullie ooit met deze boilies gevist heeft en wat jullie bevindingen daarvan waren. ze zien er op t eerste oog best goed uit maar daar gaat het helaas niet om. ik zou de zak open kunnen maken en er een kunnen proeven :lol: maar fabrieksboilies vind ik meestal zelf niet te pruimen :P
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

24-06-2012 10:59

lekker bij de decathlon in het schap laten liggen! :wink:
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

24-06-2012 11:32

De eerste keer naar Frankrijk had ik deze boilies mee :lol: tot mijn verbazing goed gevangen maar dat was op een putje waar ze nog nooit vissersaas gezien hadden. Op - min of meer- maagdelijke of gemakkelijke wateren zal je er wel op vangen maar een grote voercampagne opstarten zou ik niet doen.

Ze zijn trouwens wel een stuk verbeterd vind ik, vroeger waren het echt rubberballen zonder structuur (werd toen verkocht onder de naam Carp Classic of Classic Carp), nu hebben ze er al zaden e.d. bij gemixt en zien ze er veel beter uit.

Franse vissers zetten ze trouwens veelvuldig in op rivieren en meren als er gedumpt moet worden dus zeker het proberen waard als je het low budget wil houden. Al zou het voor alle duidelijkheid niet mijn eerste keuze zijn.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-07-2012 13:05

Vraag ivm andere topic; A merk / B merk boilie;

Hoe lang blijft zo'n goedkope CAPERLAN boilie (8,95 p/3kg en 25,95 euro p/10kg) in water met een zomerse temperatuur hard, of iig goed visbaar? En hoe zit het met de smaak?

Heeft iemand ook ervaring met de iets duurdere, maar nog steeds betaalbare (5 euro p/kg) "natural" boilies van dit merk (zie vragen hierboven)?

Misschien dat ik de goedkoopste bol (in het late najaar / eerder lukt het me niet ivm fysieke problemen) toch wel eens een paar x solo ga vissen (2 dagen pondje voorvoeren op het kanaal en een lastiger water) en vergelijken met eerdere resultaten op eigen brouwsels. En daarna 1 op 1 gemengd met 20mm vismeelpellets en/of tijgers. Kijken hoe de vangsten daarvan gaan opleven. Je weet maar nooit.., hoewel!?

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-07-2012 13:12

lekker bij de decathlon in het schap laten liggen!


WANT?????????????
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

26-07-2012 14:48

Marco Mostard schreef:Vraag ivm andere topic; A merk / B merk boilie;

Hoe lang blijft zo'n goedkope CAPERLAN boilie (8,95 p/3kg en 25,95 euro p/10kg) in water met een zomerse temperatuur hard, of iig goed visbaar? En hoe zit het met de smaak?


Ik ververste altijd na een nacht, dus ze lagen maximaal 12 uren in maar het dubbele moet zeker ook lukken als er niet teveel witvis zit.
Buitenste laag wordt wat zachter en bleker na enkele uren maar de geur en smaak blijft er goed inzitten.

Zo was het tot 3 jaar geleden toch, misschien zijn ze nu veranderd van samenstelling.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-07-2012 15:01

Bedankt voor je antwoord. Het zijn iig dus niet van die bollen die laag voor laag losweken (toch?) zoals die goedkope starbaits (mocht je er ooit mee gevist hebben)...

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

26-07-2012 15:31

Nee dat niet, enkel de eerste millimeters worden iets zachter dus als er veel witvis zit dan kan het wel zijn dat ze na een nacht wat kleiner geworden zijn.
Plaats reactie