kostra premium boilies


Plaats reactie
Martijn Heuvel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-09-2011 17:48
Locatie: werkendam

04-06-2012 17:35

Hallo allemaal,

Graag zou ik wat informatie willen weten over de kostra "premium" boilies,
ze kosten namelijk geen drol. Is er iemand bekend met deze bollen? :wink:
Wat denken jullie er van?

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... ucts/34080
Vis-à-Vis
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

04-06-2012 18:00

Geen drol? Prijs komt neer op een dikke 4 euro per kg... :o
Ik heb geen ervaring met de boilie, maar ben er 100% zeker van dat het gewoon een simpele basismix is met een pak gele kleurstof en een hoopje chemische flavour... :roll: natuurlijk de zaden niet te vergeten, die zitten erin om de vissers te vangen, zo denken ze dat dit een boilie is met goede kwaliteit, zaden zijn immers gelijk aan voedingswaarde :roll:
Iets als dit zal altijd wel vangen op een overbezet watertje, in elke andere situatie is het echter af te raden...

Het is je eigen keuze, maar ik rol een goeie kwaliteitsboilie vol vismeel, gemalen hennep, look, chillipoeder en zout voor minder dan 2,2 euro per kg 8) laat mij daar maar lekker mee losgaan, de vis heeft een goed gevoel na het eten van deze boilie en zal blijven terugkomen... Daarbovenop kan ik 2kg hoogwaardig aas voeren voor de prijs van 1kg van die boilies...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-06-2012 18:20

Ik sluit me bij Rob aan, vrijwel zeker alleen een basismixje met kleurstof en flavour. Dat kan best een visje vangen, maar ik zou zeker niet durven spreken van een goede boilie.
Zelf draaien is veel goedkoper, als je een beetje slim kan in kopen en de materialen hebt kan je bollen die in de handel al snel 7-10 euro per kilo kosten maken voor minder dan 3 euro per kg. Wil je dat niet en gebruik je redelijk wat, zorg dan voor een beetje vriescapaciteit en bestel bij een goede boilieboer in flinke hoeveelheid, dan heb je voor vergelijkbare prijzen een veel betere bal die ook nog eens vers voor je gedraaid is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

04-06-2012 18:37

zijn gewoon boilies die henk koster heeft laten draaien onder eigen naam bij een of andere boilie boer. kostra (koster)
Martijn Heuvel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-09-2011 17:48
Locatie: werkendam

04-06-2012 19:07

ok, bedankt voor de informatie, het zijn zeker geen hoogwaardige boilies,
maar instant zal er toch best een visje op te vangen zijn denk ik, het gaat daarbij immers om de smaak als die oke is maakt het toch niet zoveel uit? Voor onder €4,00 kun je inderdaad zelf een zeer goede boilie voor op lange termijn draaien waar de vis op blijft terugkomen.
Vis-à-Vis
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

04-06-2012 23:35

Verschil tussen Freezers en readymades ;)
De dure bollen of dure merken die jij opnoemt zijn vooral Engels (instant op day-ticket wateren gericht) en die mannen spenderen graag wat meer voor een kg, ze verbruiken dan ook veel minder ;)
Verder zullen dit allen readymade prijzen zijn, de Freezers zullen al veel minder kosten en als je de mix zelf draait zal je uitkomen op...ongeveer 7-9€/kg, vergelijkbaar met de hoogste prijs van de boilieboeren dus...
Je moet de bollen idd zelf draaien dan, maar dat komt door de naam die ermee verbonden is ;)

Ik heb zeer veel vertrouwen in home made, en zou ook perfect kunnen vissen met een freezer van 4€, heb het jaren gedaan en ga deze zomer ook een moeilijk kanaal aanpakken met een Freezer van 3,5€ ;)
Als je klaargemaakt aas koopt van deze prijzen, doe het dan wel van een bedrijf als bv TTB, hier weet je tenminste dat de bollen hoogwaardig zijn en er echt iets inzit...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-06-2012 01:11

leon van der schelling schreef:Ik ken de boillies niet dus een oordeel kan ik niet geven,alleen wat me wel opval is dat een bol van 4,-de Kilo vaak bestempeld word als slecht van kwaliteit.

Als je de huidige prijzen neem van de zogenaamde A merken dan is het toch niet leuk meer.
KGB 12.95-KG,Nutrabaits 14.95-KG Solar 12.95-KG,Dynamite gemiddeld 13,-KG Sticky Baits 14.95-KG enz enz enz,...
En met alle respect de toprange van de zogenaamde Boillieboeren zijn ook gemiddeld 7,-de KG.


Wie zegt er dat je altijd de toprange moet hebben dan?
Ik laat op het moment voor ongeveer €4/kg (wel 100kg afname) een dijk van een visbal draaien bij MTC. 40% hoogwaardig vismeel, volle bak liquids, etc. Dat kan gewoon als je je leverancier zorgvuldig uitkiest (hoe minder tussenhandel er aan moet verdienen hoe goedkoper jou bol kan zijn bijvoorbeeld) en als je een beetje vriescapaciteit hebt.
Natuurlijk kan het duurder en exclusiever, maar het gaat er om dat je een aasje hebt wat voor jou visserij de juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Als je alleen instant vist maakt een wat hogere kiloprijs minder uit, maar als je veel vist en altijd voert kan je moeilijk met een bal van €12/kg aankomen, of je moet echt de geldpest hebben. En zeker met een beetje voorvoeren doet zo'n bal gewoon wat ie moet doen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-06-2012 09:40

Hallo,

zelf heb ik vaak de gewone bollen van koster gehaald en ik zal je zeggen ik heb er wel wat op gevangen maar echt niet veel het is een waardeloze bol.
Ik heb er wel mee zitten expirimenteren zoals gebruiken voor te voeren of kapot maken en zelf dingen toevoegen en weer opnieuw draaien, maar ook dat werd hem niet.

Ook drogen ze mega snel uit, zeker als je ze in je tent laat staan dan zit het condens in je hele emmer. Waarnaar ze kei en keihard worden je moet ze dan echt kapot maken met een tang want ik heb er al wat schaartjes op kapot gemaakt :S

Ik ga er dus vanuit dat de premium bol ook gewoon de zelfde is en ik zou me er NIET aan wagen ook al is hij zoals je denkt goedkoop.
Voor die 4 euro de kilo maak ik ze toch liever zelf en daarbij heb je ook wat te doen, of als je een hele berg wil lekker door een erkende bollendraaier laten draaien.

I Rest My Case ;)

succes!

ps: @daaf je hoeft ook niet altijd een toprange te hebben daar heb je gelijk in, maar deze premium bol is zelfs zijn 4 euro per kilo niet waard ;)
Oja joh!!!
Remco Klooster
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-01-2011 09:23

11-07-2012 14:09

Een beetje rare reacties hier.. Men zegt zelf de bol niet te kennen maar het wel 100% zeker te weten dat het een slechte bal is.. Hmmmm dat is apart vind je ook niet???

Overigens ken ik de bol zelf ook niet en zal er dus ook niet over oordelen..

Wat ik wel weet is dat er genoeg ballen te krijgen zijn rond de 4 a 5 Euro die bol staan van de goede en verse ingredienten..

Om een voorbeeld te geven, een vrijwel complete basismix. 25% Vismeel 5% Haits RR, Tarwekiemen, Kelp, Knoflookpoeder Hennep, Aminol ( nu een prima vervanger voor) en visolie gedraaid en verpakt voor 5 Euro de KG, en vanaf 50 KG zal er vast wel wat te regelen zijn.... Volgens mij praat je dan over een superactractieve bal die ook op de lange termijn geweldig blijft vangen..

Als je niet weet waar je het over hebt, kun je misschien beter eens de moeite nemen het daadwerkelijk uit te zoeken voordat je iemand met de grond gelijk maat..

Gr

Remco
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

11-07-2012 14:25

er zal misschien wel een visje op de vangen zijn..

mijn maat viste mij eens met 12 vissen naar huis met zijn goede kopen meuk, die roken gewoon zo super sterk.. net snoep. mijn ''dure'' bollen bleven gek genoeg gewoon liggen.. tja misschien was het gewoon toeval maar was toen wel apart
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

18-07-2012 12:50

Ik heb er wel ervaring mee,
Mijn zoon heeft hier eens 25 kilo van gekocht en heeft er wel goed mee gevangen dit gaat dan wel over kanaal water waar de vis niet zo kieskeurig is.
Is wel gewoon een simpel bolletje maar op sommige wateren heb je geen superbollen nodig en voldoet dit bolletje gewoon.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Plaats reactie