muggenlarvenextract, of iets in die geest.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

01-06-2012 11:59

Ik heb nu, na een zware operatie tijd om iets te gaan testen. Ik ben ook van plan om meer te gaan schrijven enz. Ik wil derhalve mijn ervaringen delen met medevissers op verschillende raakvlakken. Het kan gaan over toevoegingen, maar ook bijvoorbeeld over het gebruik van een bepaald systeem op een bepaald water.
Nu ben ik op zoek naar extracten met muggenlarven als basis. Ik heb een tijd geleden gesproken met een Italiaan en die heeft me aan het denken gezet.
Ik wil graag een paar soorten proberen. Het maakt me niet uit welk label er aan hangt, het hoeft niet eens uit de karperscene te komen. De bloodwormproducten van de meeste bedrijven ken ik wel, het gaat me puur om toevoegingen/flavours enz.
Ik hoop dat er mensen zijn die me verder op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-06-2012 19:00

...zoiets Cor? Black Label Baits Dr.Insektor (http://www.carpbrothers.com/product_inf ... ektor.html)
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

01-06-2012 19:13

weet niet precies wat je zoekt/bedoeld maar: sticky baits hydrolysed bloodworm, bait glug, cloudy bloodworm. sensas heeft ook een muggelarf toevoeging.

zijn volgens mij allemaal toevoegingen.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

01-06-2012 20:25

Ik ben bezig om verschillende produkten/toevoegingen te vergelijken die iets te maken hebben met muggenlarven als hoofdbestanddeel. Ik kan er nog niet te veel over zeggen maar zie het maar als test i.c.m een nieuwe, nog niet bekende rig. Ik lig nu nog zo goed als plat maar ik hoop zeer binnenkort de denkwijze van een bekende italiaanse visser aan de tand te voelen en uit te vergroten met mijn eigen visie en ervaring. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met de volste vertrouwen doe, de eerste testen in Italie zijn veelbelovend.
Hij zweert echter bij 1 extract, de rest is volgens hem niet goed, vandaar.
In ieder geval bedankt, wie nog meer?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-06-2012 20:32

Zeg Cor, die Italiaan heeft hij het ook nog gehad over witte, rode of zwarte muggenlarven.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

02-06-2012 10:29

Ja, toevallig wel Peter.
Maar first things first, Ik zit vaak op een stek waar het barst van de rode larven, ik wil kijken of ik daar verschil kan ontdekken.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-06-2012 12:40

Cor misschien heb je hier iets aan, ik ben een tijd terug van het karpervissen over gegaan op witvissen.
Samen met wat vismaten hebben wij op muggenlarven rijke plaatsen de toevoegingen geprobeert die jij bedoeld.

Op aas en in het voer, soms werkt het maar net zo vaak of liever nog vaker niet.
Het enige wat aantrekt is de muggelarf zelf zeker omdat het extract niets te maken heeft met de muggelarf maar een chemisch product is.

Leverextract direct op het aas is attractiever naar het lijkt voor grote brasem, en wat de brasem aantrekt doet de karper ook.

Nog steeds zijn de toevoegingen aanwezig in de viskist en nog steeds wissel ik de hele tijd met dingen.

Tot nu toe is leverextract de beste.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

02-06-2012 14:21

Bedankt voor de reactie Douwe.
Kun je ook aangeven welke extracten je gebruikt hebt. Het hoeft niet hoor als je het voor jezelf wilt houden.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-06-2012 19:28

Nee hoor de witviswereld is behoorlijk open.

Aardbeiexttract soms goed, aardbeiensiroop door het voer zomers goed, pol vitamo soms goed, wormextract soms goed meestal matig, muggelarfextract meestal matig, lever probeer de goede te vinden is duur meestal goed soms het verschil, niet direct gebruiken.

Sensas en van den Eynde heeft goede toevoegingen die de moeite waard zijn om te bekijken in de winkel.

Bekijk in ieder geval de Evezet Utract producten ik gebruik ze altijd samen met lever en pol.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

03-06-2012 10:50

Ik ben bezig met een testje. Het gaat om een testje met verschillende extracten/produkten m.b.t muggenlarven. Ook de presentatie van het aas zal hierop gebaseerd zijn.
Ik heb goede ervaringen met het product van Sensas. Ik gaf het destijds aan een italiaanse vriend en die kon er de vis niet mee aan de schubben komen. Hij gaf me toen een potje zonder naam met een enorme overheersende geur. Ook hij wist niet meer waar het vandaan kwam maar met de pen is het me zeer goed bevallen. Die ervaring wil ik gaan gebruiken, samen met het speciale rigje dat hiervoor op dit moment getest wordt in het statisch vissen, vandaar de vraag om zo veel mogelijk producten. Dit geheel wil ik dan in een artikel stoppen met de benodigde info.

Zo heb ik ook eens verschillende soorten leverprodukten getest binnen mijn visserij, maar daarover later meer.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-06-2012 13:23

Ik voel een kornelis Schipper Den Keesert de tweede aankomen hier op carpboard!! :wink:

Goed bezig Cor.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

03-06-2012 17:23

Haha, dr is maar 1 den Keesert Peter. :wink: Maar mensen die info willen kunnen heel veel info halen uit de postings van deze man.

Nee, ik ben de laatste jaren veel bezig geweest met het triggeren van de vis. Vooral voor de instant vissers onder ons kan dat zeer interessant zijn. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het niet meer en of is maar en en. Deze mening baseer ik nu ook weer op extracten van een bepaald type. Vis je zo natuurgetrouw mogelijk maar toch afwijkend 8) dan geeft dat resultaat, helemaal op de bekendere circuitwatertjes. Ik bedoel visueel en dan bijv. in combinatie met een bepaald extract. De eerste testen zijn veelbelovend geweest maar liggen nu even stil. De pas geplaatste ijzerwinkel in mijn onderrug belet me eventjes het vissen. :evil:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-06-2012 17:37

Hmmmmm Cor neem deze zin eens in je op: Bekijk in ieder geval de Evezet Utract producten.

Ik denk dat je die wel interessant zult vinden, volgens mij worden ze in de karperwereld niet tot nauwelijks gebruikt.
Vissen is een hobby, geen religie!
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

03-06-2012 19:56

ik zelf gebruik ingevroren larfjes
die laat ik ontdooien en dan verwerk ik ze in mijn mix
dit is te halen in de koi wereld

suc6
Plaats reactie