Korda Goo liquid


Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-04-2012 22:16

Gaat dit product nog over het vangen van een vis???

Heb je de werking gezien? Heb mijn bedenkingen.... :-?

CHEMISCH als je het mij vraagt, maar ach, zoet water wordt binnenkort ook silt...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-04-2012 09:49

Het is een nieuw bedrijf wat gestart is ( Kiana Carp) ism Korda, of als onderdeel van korda o.i.d. want dat staat er niet duidelijk bij.
http://www.kianacarp.org/index.html

Ik geloof niet dat het een chemisch goedje is want ik denk dat Danny als daar een samenwerking is niet zomaar chemische spullen in het water zal willen hebben ook niet op zijn gigantica... maar je weet maar nooit wat iemand voor extra centen wil doen toch...
Wel denk ik use with care, want straks hebben we wateren met een fluo groene kleur, beetje hetzelfde als voor rocksalt geldt....
En het wordt al een jaar of vijftien gestest, vorig jaar was er een soortgelijk goedje voor de witvisserij las ik.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-04-2012 18:28

Vision baits written al over it......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
mikaël vandevoorde
Berichten: 40
Lid geworden op: 23-02-2012 09:59

05-04-2012 10:51

ik heb het in november gezien toen het bedrijf een demonstratie gaf in deconinck . zag er allemaal goed uit maar ik vond het een beetje te duur dus niet gekocht.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

05-04-2012 14:09

wat kosten het dan?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

05-04-2012 14:52

12 britse ponden, is dus 9,96 euro voor 115 ml.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-04-2012 15:22

Dat is niet goed je rekent verkeerd om, het is omgerekend 14.47 euro ( + verzenden a rond de 3,60 euro ).
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

05-04-2012 15:31

Ze zijn niet dom die mannen... :lol:

Wat zullen sommige bedrijven toch in hun handen wrijven wat ze aan 'onzin' verkopen voor een flinke duit.

Ik zou zo een mopswoblijst van producten kunnen opstellen, maar laat ik dat maar niet doen :lol:

mopswob lijst staat dan voor: Met onzin producten spekken wij onze bankrekening
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

05-04-2012 15:53

Je hebt gelijk Edward, sorry verkeerde koers gepakt.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-04-2012 09:15

Leuk. Ik lees hier exact dezelfde argumenten die ik op FB en engelse fora las. Het zou chemisch zijn. Waarom? Omdat het toxic green van kleur is? Althans, een bepaalde variant.

Danny Fairbrass verbind zijn naam eraan dus dan zal het wel ok zijn. ORLY?

Ook dit is weer zo'n omstreden product als steenzout, wat wel goed moet zijn omdat ene meneer Nash zijn naam eraan verbind. Goed, slecht? Wie het weet mag het zeggen.

Zolang de karpers er niet ziek uit gaan zien, het water niet verkleurd, andere flora en fauna geen schade wordt berokkend zou ik het durven te gebruiken.

Ik denk alleen dat het een puur visuele prikkel geeft en daarom het best overdag èn op helder water zal werken. Overigens heeft CC Moore al een tijdje Red Venom in het assortiment, dit is een beetje vergelijkbaar qua gekleurde wolk die het in het water achterlaat.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

11-04-2012 19:59

Het goedje is vooraf aan meedere bedrijven "exclusief" aangeboden voordat Korda er aan de slag mee is gegaan. Reden van sommige bedrijven om er niets mee te doen zijn deze reacties dus. Nogal omstreden, want er zijn zelfs varianten die "glow in the dark" zijn. Welke je dus als vloeistof in het water mikt... Als 1 iemand het zou gebruiken ala, maar als het echt aanlsaat en iedereen gaat ermee aan de slag? Geen idee of het schadelijk is hoor, maar de diverse reacties geven maar eens aan dat het nogal omstreden is.
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

11-04-2012 20:31

Reacties van mensen die alleen hebben horen zeggen. Denk je nou echt dat Fairbrass erin zou stappen als het schadelijk voor vis of millieu is... Is echt bingo in de uk, de flesjes vliegen de deur uit.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-04-2012 20:39

van danny mogen we ook bij elke vis ons lood verliezen omdat dat veilig zou zijn. Gevolg is dat bijna de hele meute dat kopieert. Lood slecht voor het milieu? Welnee, danny heeft daar vast goed over nagedacht.
overgens denk ik zelf dat het product weinig kwaad kan, maar de redenatie dat het wel goed zal zijn als een bekend persoon zijn naam eraan verbind is nonsens

Mvg martijn
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

11-04-2012 20:44

Nogmaals, ik heb geen idee of het schadelijk is. Reden voor enkele bedrijven om er niets mee te doen was niet betrokkente raken in de onvermijdelijke discussie zoals nu plaatsvindt.
En uiteraard is het bingo in de UK, wat is geen succes onder de vleugels van Korda!
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

12-04-2012 11:02

En hoe kom je aan de gifgroene fluo kleur ? ( als je het weet) :o

dan wordt het ook duidelijk waarom sommige bedrijven er niet mee in zee gaan,

het is commercieel gezien wel een hardloper natuurlijk, maar hoe lang gaat het stand houden?

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-04-2012 11:15

Ger

er zijn genoeg kleurstoffen die niet giftig zijn, heb ooit eens begrepen dat oa fluoricine ook niet toxisch is ondanks de gifgroene kleur. Er zit natuurlijk een groot verschil tussen een onderbuik gevoel, en de waarheid.
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

12-04-2012 12:19

Zelf ook maar eens gebruikt, maar had de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen 8)


[Youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aO_-gwiteFE&feature=player_embedded#![/Youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=aO_-gwit ... _embedded#! (krijg het filmpje er niet in)

Bron van het berichtje is oa : http://ca.news.yahoo.com/blogs/dailybre ... 1-709.html

Kan me vinden in het antwoord van Martijn aan Ger

groeten,
Ben
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

14-04-2012 20:46

Martijn Nederpel schreef:van danny mogen we ook bij elke vis ons lood verliezen omdat dat veilig zou zijn. Gevolg is dat bijna de hele meute dat kopieert. Lood slecht voor het milieu? Welnee, danny heeft daar vast goed over nagedacht.
overgens denk ik zelf dat het product weinig kwaad kan, maar de redenatie dat het wel goed zal zijn als een bekend persoon zijn naam eraan verbind is nonsens

Mvg martijn


Als je wat beter had opgelet had je geweten dat fairbrass alleen met drop-off loodsystemen vist als de situatie er om vraagt, nl alleen als er sprake is van wier. Kan ik me wel in vinden of jij moet er niet zo zwaar aan tillen als vissen bekken scheuren als de loodmontage geblokt zit in wier...
Ik denk dat fairbrass niet echt de reputatie van korda op het spel zet om blind een product op de markt te zetten zonder gedegen vooronderzoek...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-04-2012 21:20

Ik heb goed opgelet en ken de producten. En ze verliezen bij juist gebruik te snel het lood
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

14-04-2012 22:21

Mooi he, iedereen noemt dhr Fairbrass al bij zijn voornaam. Men kent hem ook al zo goed dat men al precies weet wat hij nu wel of niet in het water gooit.

Straks nog even op visite bij Bea, ik mag dat zeggen. Ik eet daar op de zaterdagavondjes altijd even een balletje gehakt. Echte ballen van scharrelbeesten. Want bea doet nooit geen gekke dingen, zo goed ken ik haar wel. Haar vader deed dat ook niet trouwens.

Alles wat in het water wordt gegooid mag wat mij betreft kritisch bekeken worden. Daar waar de onderbuikjes het meest op beginnen te spelen eerst natuurlijk.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-04-2012 13:24

vind dit maar een raar goedje, net als die gel baits...

denk dat veel mensen het zelfde denken en dat het niet aanslaat, laten we zo en zo hopen dat het niet aan slaat want als ik dat youtube filmpje ziet met die groene stromende rivier ben ik benieuwd wat er gebeurd als iemand dit doet in stilstaand water!!

heb je denk ik geen hoofdlampjes en alles nodig ;)

Al met al ik laat het liggen voor wat het is.
En ze noemen het smoke en je smoke is zo en zo slecht ;)

mocht iemand dit gekocht hebben en geprobeerd ben ik wellis benieuwd naar zijn vindingen en vangsten
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2012 14:31

Typische wat de boer niet kent eet ie niet reacties. Mooi hoor. Ik ben blij dat diegenen niet voor iets nieuws open staan en jaar in jaar uit met hetzelfde blijven vissen.

Mijn dank hiervoor. :D
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-04-2012 17:14

Eus Molewijk schreef:Typische wat de boer niet kent eet ie niet reacties. Mooi hoor. Ik ben blij dat diegenen niet voor iets nieuws open staan en jaar in jaar uit met hetzelfde blijven vissen.

Mijn dank hiervoor. :D


ik denk dat er genoeg mensen open staan voor wat nieuws inclusief ik, alleen niet voor dit soort dingen.

Ik zou als ik jou was dus nog meer niet te snel dansen..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2012 18:59

Voor wat dan wel?

De eerste reacties op iets nieuws zijn vrijwel zonder uitzondering altijd negatief. Veel dingen hebben tijd nodig om "in te burgeren" bij de gemiddelde karpervisser.

Ik vind het prima, ik dans wel. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-04-2012 09:16

leon van der schelling schreef:Ik kan sommige negatieve reactie,s totaal niet plaatsten en ik ben dan ook van mening dat als het
product schadelijk zou zijn voor de vis en zijn omgeving dat een firma als Korda zou bedanken voor de
eer gezien hun reputatie binnen onze scene.


vandaar dat hun ook voor elke aanbeet die je krijgt ze het lood weg willen van de lijn, houdt dus in dat er heel wat lood in het water ligt bij hun en dat is niet schadelijk??
als er een bedrijf achter zit zoals korda wil niet zeggen dat het altijd goed is.



en Eus, de eerste zijn inderdaad nu ik het terug lees best negatief, maar ik weet wel zeker dat hun heus voor veranderigen open staan anders zaten ze nu nog met roggebrood en stroop te vissen of met bamboe hengels ;)

maar goed ieder zijn mening en ding, ben benieuwd wat het gaat worden met dit spul.
Oja joh!!!