voederen, instant,.....


Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-08-2011 11:11

op elk water is er wel een plek die iedereen links laat liggen .ik zou daar massaal gaan voeren op die plek en elke dag en nog een tip vooral je mond houden als je wat vangt tegen de andre vissers :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Ed Skillz
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-07-2011 13:47
Locatie: Noord-Holland

03-08-2011 11:29

Harry van Haeren schreef:Zou ook Ed's zijn methode toepassen huppa elke dag 5,5 kilo bollen erin net zo makkelijk, oh ja shit ik heb geen sponsor. laten we reeël blijven 5,5 kilo bollen per dag is niet voor iedereen weg gelegt wel makkelijk praten als je een sponsor hebt.


Hey harry, ik wil hier wel even op inspringen, verder ga ik er niet op in om niet off topic te gaan, maar ook voor ik uberhaubt een sponsor had voerde ik al in deze hoeveelheden.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

03-08-2011 12:00

Hoedemakers Mark schreef:Dat is natuurlijk het gevolg als er quasi geen controle is. Het plaatselijk politiereglement is een papieren tijger als er niemand de naleving ervan in het oog houdt. De overheid schiet hierin al jaren tekort. Het systeem dat de BOA's in Nederland hanteren is bij ons onbestaande...

Grts
Mark


Een karpervisser die graag een aantal BOA's in zn omgeving wil hebben...... ben ik nou gek of..........???
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

03-08-2011 12:05

Hey harry, ik wil hier wel even op inspringen, verder ga ik er niet op in om niet off topic te gaan, maar ook voor ik uberhaubt een sponsor had voerde ik al in deze hoeveelheden.[/quote]

brrrrr...............
Gebruikersavatar
Harry van Haeren
Berichten: 59
Lid geworden op: 17-02-2011 09:47
Locatie: Den Haag

03-08-2011 14:15

@Skillz

Dat is niet voor iedereen weggelegt, vind dat er wel heel makkelijk word gezegt ik zou elke dag 5,5 kilo voeren, net of dat de normaalste zaak van de wereld is. Maar ja ontopic.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-08-2011 14:37

Als je ziet tot wat soort excessen het gebrek aan controle leidt: graag!
Ik ga hier niet verkondigen dat ik altijd binnen de lijntjes van de wet heb gekleurd, al is het enkel het nachtvissen waar ik overtredingen tegen heb begaan.

Over de Paalse Plas in het bijzonder kan ik kort zijn. Het nachtvissen was er altijd al verboden, maar buiten de reeds van kracht zijnde wetgeving van het Vlaamse gewest is er nu ook een plaatselijk politiereglement dat dit verbiedt. Voerbootjes zijn pas later verboden door datzelfde politiereglement.
Er zijn de laatste jaren veel vergaderingen geweest van het Overlegorgaan Openbare Visserij, en er is enorm veel tijd en moeite gekropen in de tot stand koming van de lijst met waters waar vanaf het ingaan van de nieuwe wetgeving (2012?) de nachtvisserij legaal wordt. De Paalse Plas staat ook op die lijst (al is deze nog niet 100% af). Hopelijk kan met ingang van de nieuwe gewestelijke wetgeving ook het plaatselijk politiereglement terug versoepeld worden. Daarna staat of valt alles met controles, zodat nachtelijke wantoestanden daar uitblijven. Want voor je het weet is alle verworven recht weer teniet gedaan door enkele idioten die door het gebrek aan toezicht zich de koning te rijk zullen voelen. Met andere woorden: controles? Natuurlijk!

Grts
Mark
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

03-08-2011 14:43

mannen blijf aub ontopic, we hebben nu een mooi topic waar veel ideeën instaan, breek het niet stuk :wink:

ook ik ben van mening dat 5kilo bollen niet haalbaar is voor de meeste vissers onder ons, nu geef ik ook toe dat je alles moet bekijken. 5 kilo op een water van 47ha waar je enkele plaatsen mee aanvoerd is dat eigenlijk ook niet zoveel he :wink:

Wij denken de eerste keer dat we gaan voeren goed door te voeren (+-10kg), maar dan wel HEEL! verspreid over de plas, daarna blijven voederen 2 a 3x per week met telkens een hoeveelheid van +-2kg per keer
Na een maand (of enkele sessies) weten we of als onze aanpak werkt, indien hij werkt dan weten we dat we goed bezig zijn, werkt het niet dan moeten we iets veranderen. Ben ik hier juist in ?

zouden jullie ook eerst paar weken voorvoederen voor je effectief gaat vissen of maakt dat weinig uit en kan je na de eerste voersessie al een poging wagen ?

bedankt al!
coningx stijn
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-06-2011 10:27

03-08-2011 14:45

ik moet je gelijk geven mark!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-08-2011 15:17

goed gewerkt Mark.

Dank u.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

03-08-2011 18:17

Hoedemakers Mark schreef:Als je ziet tot wat soort excessen het gebrek aan controle leidt: graag!
Ik ga hier niet verkondigen dat ik altijd binnen de lijntjes van de wet heb gekleurd, al is het enkel het nachtvissen waar ik overtredingen tegen heb begaan.
Over de Paalse Plas in het bijzonder kan ik kort zijn. Het nachtvissen was er altijd al verboden, maar buiten de reeds van kracht zijnde wetgeving van het Vlaamse gewest is er nu ook een plaatselijk politiereglement dat dit verbiedt. Voerbootjes zijn pas later verboden door datzelfde politiereglement.
Er zijn de laatste jaren veel vergaderingen geweest van het Overlegorgaan Openbare Visserij, en er is enorm veel tijd en moeite gekropen in de tot stand koming van de lijst met waters waar vanaf het ingaan van de nieuwe wetgeving (2012?) de nachtvisserij legaal wordt. De Paalse Plas staat ook op die lijst (al is deze nog niet 100% af). Hopelijk kan met ingang van de nieuwe gewestelijke wetgeving ook het plaatselijk politiereglement terug versoepeld worden. Daarna staat of valt alles met controles, zodat nachtelijke wantoestanden daar uitblijven. Want voor je het weet is alle verworven recht weer teniet gedaan door enkele idioten die door het gebrek aan toezicht zich de koning te rijk zullen voelen. Met andere woorden: controles? Natuurlijk!

Grts
Mark



Ja, en laat het nou net zo zijn dat ik me ook precies aan die "overtreding" schuldig maak en dat ik in het uitvoeren hiervan juist vreselijk wordt gehindert door al die BOA's en weet ik wat niet....
Goed als je inderdaad op wateren vist waar een aantal idoten alles verpest dan snap ik wel een beetje dat je wat toezicht kan gebruiken, maar ik ervaar ze op de plekken waar ik kom/kwam als enorme ballast!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-08-2011 22:46

5,5 kg voeren per dag?

Ik kijk wel uit, wil geen trammelant in de huishouding!
Ik voer maar 5 kg per dag,
voer 200 dagen per jaar,
de mix kost maar € 8,- per kilo.

De vrouw vindt 1 weekje vakantie per jaar ook wel mooi hoor, verder ervaar ik ook nergens enige vorm van ballast of ik zou dit zelf weer moeten veroorzaken en als zodanig uitbouwen.. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-08-2011 07:11

Henk,
Niet dat ik je niet begrijp. Ben met een stukkie bezeig om met beperkte middelen iets te doen. Maar als iemand ervoor kiest om eur 8000 aan voer uit te geven, is dat zijn keus.

Voorbeeldje: 2 weken spanje, meerval. Gaat daar naar de fabriek om pellets. 200 zakkies waren niet mee te nemen. De man zal slechts 3 ochtendjes vissen, maximaal. Nouw en? 2 Weekjes op een park. 400 kilo gevoerd. In 24 uur totaal vissen wel het gehele bestand inclusief de meerval op de mat. Tja.. keuzes en veel overwerk.

Ik ken er ook 1 die dit geld aan spullen alleen al uitgaf... zal je niet verbazen dat bij deze gast het vissen zelf op een laag pitje stond. De papendrechtse karperaars waren wel blij met de man. Mooi setje optonics gekocht. geen keer gebruikt.

O ja die 5 kilo over een 100 dagen durf ik wel aan, zal alleen niet weten WANNEER ik het erin moet trappen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

04-08-2011 10:50

Klaas vd Herik schreef:Henk,
Niet dat ik je niet begrijp. Ben met een stukkie bezeig om met beperkte middelen iets te doen. Maar als iemand ervoor kiest om eur 8000 aan voer uit te geven, is dat zijn keus.

Voorbeeldje: 2 weken spanje, meerval. Gaat daar naar de fabriek om pellets. 200 zakkies waren niet mee te nemen. De man zal slechts 3 ochtendjes vissen, maximaal. Nouw en? 2 Weekjes op een park. 400 kilo gevoerd. In 24 uur totaal vissen wel het gehele bestand inclusief de meerval op de mat. Tja.. keuzes en veel overwerk.

Ik ken er ook 1 die dit geld aan spullen alleen al uitgaf... zal je niet verbazen dat bij deze gast het vissen zelf op een laag pitje stond. De papendrechtse karperaars waren wel blij met de man. Mooi setje optonics gekocht. geen keer gebruikt.

O ja die 5 kilo over een 100 dagen durf ik wel aan, zal alleen niet weten WANNEER ik het erin moet trappen.


Volgens mij praat je dan niet meer over "keus" maar over een vlaag van verstandsverbijstering!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-08-2011 11:07

Had ik meer geld te besteden aan m'n hobby, ging dat allemaal op aan extra bollen. Heeft niks met verstandsverbijstering van doen, maar met de drang om zoveel mogelijk vis op de kant te krijgen. En daar gaan een rolletje van het nieuwste onderlijnmateriaal, een mooie nieuwe tent en molens met op maat gemaakte spoelen me niet bij helpen. Een berg extra voer wel, dus geef ik daar liever m'n centen aan uit. Mocht ik centen hebben dan hè...
Voeren maakt het vissen gewoon véél en véél makkelijker. Da's zo simpel als wat.
Ik weet het ook allemaal niet...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-08-2011 11:09

je kan het ook in je neus douwen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

04-08-2011 12:56

Ja.... ieder zn mening! Maar ik voel me als (meestal) instant visser op dit moment de koning te rijk!!!! heb namelijk alweer een seizoen (tot nu toe) met prachtresultaten en ik kom er dankzij dit topic achter dat ik ook nog eens 8000,- bespaar aan bollen!! :lol: :lol:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-08-2011 15:04

Ja.... ieder zn mening


Maar als iemand ervoor kiest


Zoek de 8000 verschillen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Ed Skillz
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-07-2011 13:47
Locatie: Noord-Holland

04-08-2011 15:23

Er zijn veel moeilijke wateren waar instant blank op blank geeft en in zulke gevallen, zul je toch andere manieren moeten toepassen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2011 15:34

Al denk ik dat

Ed Skillz schreef:waar instant blank op blank geeft


ook weer deels met de visser te maken heeft. Ik weet zeker dat een 'visser' instant meer van bakt dan dat een 'voerder' eens instant gaat proberen. Ook op:

Ed Skillz schreef:moeilijke wateren waar instant blank op blank geeft
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Ed Skillz
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-07-2011 13:47
Locatie: Noord-Holland

04-08-2011 15:52

hahahahaha top discussie dit :D
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-08-2011 16:01

Swennie op het scherpst van de snede :lol:
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-08-2011 16:58

Ik weet zeker dat een 'visser' instant meer van bakt dan dat een 'voerder' eens instant gaat proberen.


Ik weet zeker dat een "visser" die tevens "voerder" is, er in het algemeen, op termijn, het meeste van zal bakken. :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2011 17:20

Jupz, dat wel.. Maar het ging hier over de kunst van het instant vissen..

Interpreteren, verkassen, inspringen op de situatie.. En zeker op druk beviste wateren komt het daar toch ook wel een beetje op aan..

Gelukkig pleurt het gros van de vissers op een stek neer, zet zijn complete bivak er neer en vissen ze de plek continue tot ze weer op gaan ruimen.. Want waarom bijvoorbeeld een paar uurtjes de lijnen er uit als je 'maar' een weekend de tijd hebt toch?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-08-2011 17:46

Ed Skillz schreef:Er zijn veel moeilijke wateren waar instant blank op blank geeft en in zulke gevallen, zul je toch andere manieren moeten toepassen.



Of je ken het niet?
Laat mij maar op wateren instant vissen waar menig andere visser snel omkeren.

Volhouden?
Denken als een vis?
Vissen opzoeken?
Verdachte plekjes opzoeken?

Het is niet zomaar even neerstrijken en we doen het wel even.


Ciaoooo
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2011 17:59

En als je op die overbevoerde zwaarbeviste afgesloten wateren dan eens allemaal stopt met voeren, dan moet je eens kijken hoe hard het weer kan gaan. Instant welteverstaan ;)

Maar dat doet niemand, want ze zijn allemaal bang dat een ander stiekem toch voert.. :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm