Pro line boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

05-07-2011 23:06

Hallo,

Ik wil overstappen van Gulp carp en ik wil Proline proberen. Maar nu wil ik graag wat advies over de smaak (of eventueel een ander merk bol).

ik wil gaan bestellen bij http://www.boilieskopen.nl/ en ik vroeg me af welke jullie me aanraden en/of afraden.
Ook ben ik benieuwd wat nou het prijsverschil maakt, is dat de smaak of de inhoud van de bol?

en zal ik dan kiezen voor de readymade of de freezers?

Ik heb gezocht op het forum naar een dezelfde soort vraag maar kon zo snel niks vinden, anders mijn excuus.

Groet,

Jeffrey
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-07-2011 23:20

Jeffrey Haak schreef:Hallo,




Ook ben ik benieuwd wat nou het prijsverschil maakt, De naam

freezers? Jah,goedkoper en verser



Jeffrey
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

06-07-2011 08:56

Bedankt voor je reactie, moet je deze gewoon laten ontdooien en dan kan je vissen?

Want ik heb ook wel eens wat gehoord over zo droogzak waar je boilies in moeten, of is dat alleen voor zelfgemaakte boilies?

Gr
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

06-07-2011 09:13

ja gewoon ontdooien en vissen, niet meer opnieuw invriezen na ontdooien dus kijk wat je meeneemt.
prijsverschil onderling zit hem in de ingredienten.
welke is goed, tja elk water is anders dus is niks van te zeggen.
bijna allemaal wel goeie bollen, scopex is wel de beste allrounder vind ik.

proline heeft geen verkeerde bollen, prijs is ook nog te doen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-07-2011 12:11

Terug invriezen kan best hoor Remco, geen vis die een volgende sessie zegt:"Hé, die bol is een tweede keer ingevroren, die vreet ik niet!" Althans, ik heb het nog nooit gehoord... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-07-2011 12:19

Even voor de goede orde: ik snap heus wel dat je bollen niet beter worden van opnieuw invriezen, maar als je de de overgebleven bollen van elke laatste sessie de eerstvolgende sessie als eerste op maakt, kan het echt geen kwaad.
Wat betreft de ProLine freezers: ik gebruik ze zelf niet meer, maar heb er prima resultaten mee geboekt. Ik liet de vismeel-mix en birdfood-mix 1 op 1 gemengd draaien met de scopex flavour. Moest ik wel 50 kilo in eens afnemen, maar dat was voor mij geen probleem. Wil je kleinere hoeveelheden kopen, kun je de freezers per 5 kilo aanschaffen als ik me niet vergis. Ik denk eerlijk gezegd dat je met de meeste ProLine freezers wel een visje moet kunnen vangen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-07-2011 12:21

Nog wat: kijk eens op http://www.ttbbaits.com.
Heb je zeker goede bollen tegen een schappelijke prijs...
Ik weet het ook allemaal niet...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

06-07-2011 12:22

Remco,

Het verschil zit hem, net als andere zaken buiten het vissen om, in de naam. Mainline bevat echt niet heel veel meer dan proline hoor. Maar de manier van inkopen, marketing, transport en wat dan ook, maken de kosten ook duurder.

Een fenomeen wat al JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAREN zo is! En dit is in de boilieindustrie echt niet anders! Waarom zou een kleine bollenboer dan soms nog wel betere boilies, voor zelfs leukere prijzen dan Mainline verkopen ;) Deze bollenboer heeft niet al die marketing, transport etc. kosten die een grote firma als Mainline wel heeft. Proline heeft deze kosten natuurlijk ook. Maar een kwesite van goed inkopen, doen je kosten ook al verlagen. En zo zijn er nog wel meer dingen. Denk je nou echt dat een Mainline zoveel meer extracten bevat dan een Proline? Wie weet is een Mainline ook wel gewoon een simpele mais gries soja bol met een paar extracten.. Het is maar wat de "gek" er voor wil betalen. Dit is met schoenen idem dito. Wat is het verschil tussen een van bommel en ecko bijvoorbeeld? Laatsgenoemde heeft een veel betere kwaliteit, en is zelfs nog goedkoper. Dus waar betaal je voor ? Voor de naam en uiterlijk bij de eerst genoemde?

Een tweede keer invriezen kan niet veel kwaad, ik zou het echter niet doen. Of het veel afbreuk aan de kwaliteit van je bol doet, durf ik niet te zeggen. Alles wat ik overhoud, dat gaat in een emmer. Olie erover en bewaar het op deze manier. De olie geeft tegelijkertijd nog wat extra;s ook.

Verder on-topic. Iedereen heeft andere ervaringen. Persoon a zweert bij die bol van proline en een ander weer bij een andere bol. Ga op je gevoel af, koop een emmertje en ga ermee vissen. Dat is de enige manier om te weet te komen wat werkt op jouw water
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

06-07-2011 13:28

nam aan dat hij het prijsverschil van proline onderling bedoelde.

bijvoorbeeld, de big activator zal wat duurdere/meer ingredienten hebben dan de scopex.
vandaar het prijsverschil, productiekosten zijn ook per bol iets verschillend.

of het nou de kwaliteit of de naam is van mainline etc. is maakt me niet zoveel uit eigenlijk.
zal ze toch nooit kopen, dat ga ik echt niet betalen voor een paar balletjes :roll:
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

06-07-2011 13:47

Remco Albers schreef: maakt me niet zoveel uit eigenlijk.
zal ze toch nooit kopen, dat ga ik echt niet betalen voor een paar balletjes :roll:


jajajajaja die ken ik, heb een vismaat gehad die zijn hele leven elke koopknikker heeft vervloekt
totdat ik met ''koopboilies'' ging vissen en hem echt overal naar huis viste.
is voor mij simpel....ik betaal liever iets meer per kilo zodat ik geen zooi in huis heb en meer tijd heb om te voeren,....eh vissen 8)
wereld uitvinding die boilieboeren whoehahahaha
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

06-07-2011 14:32

Kopen en in je clico gooien
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-07-2011 14:34

Remco Albers schreef:ja gewoon ontdooien en vissen, niet meer opnieuw invriezen na ontdooien dus kijk wat je meeneemt.



Kan makkelijk hoor
Alleen na een paar keer ontdooien en weer invriezen ,betekend het dat de boilie's na een paar keer wisseling sneller wit gaan uitslaan,maar ook dat witte spul (Lichte schimmelvorming) kan geen kwaad want 1 keer te water en dat spul is van de boilie af.

Of je wilt alles spik en span hebben

Oftewel het kan geen kwaad.
Wel als je langer zit en ze worden groen/geel/blauw/rood/zwart dan moet je even versen pakken ;)

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

06-07-2011 18:33

Hallo,

Een boilie die qua smaak, uiterlijk en geur nog hetzelfde is als een boilie die net uit de vriezer komt en ontdooid is, kun je gerust weer invriezen. Voor het opnieuw invriezen even laten luchten in de wind, uit de zon, scheelt. Zo gaat het 'zweet' eraf. Als je ze in een droognet bewaart wanneer je aan het vissen bent, zou ik ook niet echt moeilijk doen. Vertrouw gewoon op je zintuigen, maar wees kritisch.

Zelf heb ik dit regelmatig zo gedaan zonder verschil in vangsten.

Mijn grootste kanaalkarper had ik op bijna 2 jaar oude boilies die 2 x ontdooid en weer ingevroren waren geweest.

De andere zes die nacht ook.

8)

En ik heb ook weleens heel bewust met wit uitgeslagen boilies gevist. Echt met schimmel erop dus. 'Living baits' als het ware. Eén zomernachtje was genoeg voor de grootste van het kapotgeviste watertje.

Oud aas is veilig.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

06-07-2011 19:44

Oke top, bedankt voor alle reacties.

Ik zal eens kijken welke smaak/geur van proline mij het meeste aanspreekt en ik koop wel een zak readymade en freezers zodat ik ze alle 2 kan gaan testen.
Ik heb ook een droogzak dus dat ik ook gelijk proberen.

ik vind de prijs eigenlijk wel mee vallen als je voor 5kg gemiddeld 35 euro betaald, als ik 5kg van gulpcarp zou kopen ben ik 50euro kwijt.!

Dank u heren!

Groeten,
Danny Kwakman
Berichten: 461
Lid geworden op: 25-04-2011 13:27
Locatie: Noord-Holland

06-07-2011 22:59

Ik vis vaak met ProLine freezer baits Fish and Garlic of Garlic/Robin Red
Proline knoflook boilies dus,, ik heb er zeer veel resultaten op geboekt en ook grote
Hier in de winkel voor 30 euro de 5 kilo/10 kilo voor 50 euro
Laatst gewijzigd door Danny Kwakman op 08-07-2011 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zit aan de waterkant, je hengels staan stabiel.
Je tuurt over het water en vind rust in je ziel.
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

07-07-2011 11:18

Ik heb jaren met eigen draai gevist vis nu met proline een heerlijk bolletje en goed betaalbaar.Ik koop altijd freezers.Die ik na elke sessie gewoon weer invries.Mijn favoriet is scopex en big activator maar ook vis garlic.Mijn pb 44 pond heb ik gevangen op big activator .
Laatst gewijzigd door Marcel Suchan op 31-07-2011 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
jafeth de ruiter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19-10-2007 15:56
Locatie: Heemskerk

12-07-2011 00:44

Aanrader zijn Waterland Baits. Zijn wel prijzig, gewoon niet te veel bijvoeren, kies dan voor particles.

Probleem met ready made's zijn de conserveringsmiddelen. Haalde vorige week 2 kilo martin Sb uit de schuur na 2 jaar, zelfde staat nog als bij aankoop
Geen hoogtepunten zonder dieptepunten
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-07-2011 01:29

Zegt gelukkig niks ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Kristof Vrancken
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-04-2011 14:08

12-07-2011 10:04

ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar als je niet te ver van Belgisch Limburg woont kan je altijd eens kijken bij borntofish. Ik vis er al jaren mee en het zijn echt prima freezers. Verleden week in frankrijk heb ik er nog een schub van 42 pond op gevangen, for what it's worth :)

http://www.borntofish.be
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

13-07-2011 09:29

Ik woon daar niet in de buurt haha, woon in Almere. Maar ik zal de site eens bekijken. Thnx!

Groeten
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

13-07-2011 09:49

@ Jafeth:

Waterland Baits bestaat toch niet meer? Alles wat van Waterland in de winkel staat is oude voorraad.

Met de Proline freezers is verder niet mis mee, ik vis er al vanaf 2002 mee (soms ook wel eens een ander merk) en vang er prima mee.


W.
Plaats reactie