milky scopex watersense


jochem westra
Berichten: 2
Lid geworden op: 21-05-2011 03:59

29-06-2011 02:19

ik heb zojuist milky scopex besteld bij watersense ,.. ik heb werkelijk geen idee op welk soort water ik met deze boilie het beste kan vissen heeft iemand daar informatie over ,.. of is het wel zulk goed aas als ik hoop dat het is . maar als ik de verhalen mag geloven dan moet het goed zijn. .. iemand meer info over deze boilie ??
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-06-2011 06:44

Er is in het aasgedeelte al een topic gaande over watersense, en daar wordt ook de scopex genoemd. misschien kun je daar even in kijken? Ik vis met die boilie, en er gaat meer een koolhydraatrijk signaal vanaf waardoor hij iets minder attractief is en in de meeste gevallen minder brasem aantrekt dan een hoogwaardige eiwitbol. Verder kun je heel makkelijk contact opnemen met watersense via de site voor vragen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

29-06-2011 08:47

Als je dat reclamefilmpje van carpcitytv even bekijkt dan weet je een beetje wat ze met deze bol willen verkopen. Vraag diegene maar waar je de goede verhalen van gehoord hebt, deze weet het filmpje wel te vinden.

Gr.
©
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

30-06-2011 06:21

Milky Scopex
Een echt zoete bol gekenmerkt door zijn uitwaseming van koolhydraten. Hoewel de karper erg gecharmeerd kan zijn van een eiwitsignaal, zijn er zeker momenten waarop een aas waarvan voornamelijk een koolhydraatsignaal uitgaat een beter resultaat kan opleveren. Over de ingrediënten die de basis vormen voor dit aas willen wij om professionele redenen niet te veel kwijt, aangezien wij van mening zijn dat er enkele unieke stoffen in verwerkt zitten en dit willen we graag uniek houden. De Boilie is op smaak gebracht met de old skool Scopex flavour.
Leverbaar in 20 en 24mm.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-06-2011 11:12

Jochem, ik vis zelf ook met de Milky Scopex. Samen met de Krill BPO zijn dit mijn 2 lievelingsbollen, alhoewel ik de laatste jaar bijna alleen met de milky scopex vis. In principe zet ik dit overal in, de reden hiervoor is omdat op de wateren waar ik altijd vis, iedereen met een vismeelboilie vist en er veel brasems aanwezig zijn en ik dus helemaal niets van vismeel in mijn aas wil hebben. Boilies zijn knalgeel, blijven redelijk lang goed aan de hair en ik vang hier goed mijn visje op. En of het goed aas is? Ja, het is prima aas. Natuurlijk zullen er "betere" bollen op de markt zijn, eerlijk is eerlijk, maar daar betaal je ook voor. Deze bollen zijn gewoon goede bollen voor een betaalbare prijs. Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit-verhouding blinken deze bollen uit. En dan kunnen sommigen altijd nog zeggen dat ik dit zeg omdat ik gesponserd word, maar ten eerste viste ik al met Watersense enkele jaren voordat ik gevraagd werd en ten tweede zal ik mij nooit ergens bij aansluiten zonder dat ik er 100% achter sta.
Gebruikersavatar
Mathias van Zuijlen
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-09-2009 21:27
Locatie: Noord-Brabant

30-06-2011 13:05

Watersense zijn prima boilies! ik heb afgelopen tijd ook met de mily scopex gevist, maar moet zeggen dat ik er wel veel brasem op heb gevangen.
ik had er een nacht bij met 6 brasems, mischien ligt het wel aan het water. omdat de meeste er juist geen brasems mee vangen. voor de rest een zeer goed bollie voor deze prijs!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-06-2011 13:13

Mathias, een boilie die geen brasem vangt bestaat niet! Ik bedoel er alleen mee dat de milky scopex bijvoorbeeld tegenover de krill bpo minder (en niet geen) brasems aantrekt, althans dit zijn mijn bevindingen. :lol: Is mij persoonlijk keer op keer bewezen dit.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2011 14:01

Toevallig ben ik daar op het moment mee bezig. De eerste keer voeren zwommen de platten zelfs weg! :o
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

30-06-2011 16:05

Mitsz, als dat je lukt... Toppertje!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

30-06-2011 17:08

Mitzs ben je weer aan het roeren in die grote zwarte ketel van je haha


ps met een beetje info over het water zelf kunnen we altijd een goed en gedegen advies geven welke bol je uit de range het beste kan gebruiken
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

01-07-2011 11:25

hoi Remon,
Kan je niet in den haag een afnemer zoeken(vertegenwoordiger erop zetten) voor je spullen.
nou moet ik helemaal naar rijnsburg voor me bollen.
jajaja online gaat ook maar is toch anders he!voelen ,ruiken,proeven etc

ben gewoon benieuwd
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2011 11:29

Mourad Aviara schreef:Mitsz, als dat je lukt... Toppertje!!


Daar gaan we de komende maanden achter komen Mourad. Ik hoop dat het lukt... :D

Remon. De ketel is er al weer vanaf. Vriezertje vol.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

01-07-2011 12:01

Ray, bespaar je de moeite. De Krill BPO ruikt naar black pepper oil, de Milky Scopex naar scopex, de Shellfish Pineapple naar pineapple en de Tutti Frutti naar (ja, hoe kan het ook anders?) tutti frutti. Proeven: De Krill is goor om te proeven (voor ons dan), de shellfish pineapple zoetig, de milky scopex zoeter en de tutti frutti het zoetst. Voor de rest zijn ze allemaal rond en de krill is donkerbruin, de shellfish pineapple wat lichter bruin, de milky scopex geel en de tutti frutti beetje oranje-achtig.

Zo, ik heb je flink wat benzine bespaard nu :lol:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-07-2011 12:17

mitsz van der kamp schreef:Toevallig ben ik daar op het moment mee bezig. De eerste keer voeren zwommen de platten zelfs weg! :o


Ik geloof niet dat dat kan. Als je vis aan wil trekken moet je de witvis voor lief nemen. Wel kan je het aas minder aantrekkelijk/atractief maken en er dan mee gaan voeren. Als de brasem weg zwemt zodra je het er in gooit zal de karper dat ook doen. Een instant goed werkende bal trekt gewoon vis aan. Dus ook witvis.

Hebbie niet gewoon de hele mix van een kilo er in 1 keer ingegooid Mitsz ? Dat ze weg zwommen van de plons :lol:
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

01-07-2011 12:22

he mourad! :lol: :lol:

online dan maar he!
alleen beetje jammer dat er geen popups besteld kunnen worden dan fluo van dezelfde smaak!

of misschien toch wel?
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2011 13:34

Hebbie niet gewoon de hele mix van een kilo er in 1 keer ingegooid Mitsz ? Dat ze weg zwommen van de plons :lol:[/quote]

Tot nog toe geen platte op de kant. De samenstelling id tegelijkertijd erg afwijkend van het reguliere, dus ik geeft het een kans. Geloven deed ik het eerst ook niet, maar ja...

Het zal toeval zijn geweest, maar toen ik na het voeren ging kijken aan het begin van de stek (zo'n 250 meter lang), zag ik een hele lading brasems van de stek zwemmen.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

02-07-2011 00:31

mourad volgens mij heb jij de site gemaakt he! van watersence

hoe weet ik nou of ik 20 mm bollen of 24 mm bollen hebt besteld?
staat er niet bij hoor! (in het mandje)
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-07-2011 11:47

Neem de proef op de som Mitsz en ga met 12 of 15mm aan de slag, ik ben benieuwd! Echter een boilie die zeer weinig witvis vangt hoef je niet te bedenken, die bestaat namelijk al... :wink: Oh, en Mourad, regel als moderator en websitebouwer meteen zo'n mooi flashy dingetje aan de zijkant voor Remon.

Jochem, veel succes als je gaat!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

02-07-2011 13:51

bart ben ik al niet flamboyant genoeg :P
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-07-2011 13:57

Ray, daar heb ik niet eens aan gedacht, bedankt! Ik heb het inmiddels aangepast, bij een bestelling kan je de diameter nu ook kiezen. Mooie site ook he? Haha :lol:

En Bart? Graag ontvang ik het recept van deze bol middels PB of email :lol: :lol: :lol: Hetzelfde geldt ook voor jou Mitsz :lol: :lol: :lol: Ik zal niet zeggen dat ik het van jullie heb :lol: :lol: :lol: Blijft ons geheimpje.. :oops:
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-07-2011 14:20

Even een vraagje tussendoor. Nu het zomer is en het wier op veel wateren flink aan het groeien is en daarmee ook het natuurlijk voedselaanbod groter wordt, is het voor de visser lastiger om te concureren daartegen. Dan ben ik benieuwd wat jullie zouden aanraden. De milky scopex gebruiken wat opvalt door de kleur en een wat meer koolhydraat signaal afgeeft, of een bol zoals de krill die een gigantisch amino signaal heeft? Allebei is het natuurlijk goed te beargumenteren waarom 1 van die 2 soorten boilies te gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de mening van jullie.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-07-2011 14:37

James, concurreren tegen natuurlijk voedsel is nutteloos, dat verliest iedere bol. Ik zelf zou de vissen proberen te vangen op plekken waar er natuurlijk voedsel in overvloed is en ja, als ik zou moeten kiezen voor een boilie (rond deze tijd ben ik meer een particle-fan), dan zou ik persoonlijk kiezen voor de Krill BPO, puur vanwege het amino signaal die deze bol uitlekt. Ik verwacht daarentegen niet dat ik de vis puur op de aas kan laten azen, maar ik hoop dat de vissen deze bollen "meepakken". Als ik daarentegen zie dat ik veel brasem zou vangen (dit zou dan wel meevallen aangezien er natuurlijk voedsel in overvloed is), dan probeer ik het met een andere bol. Maaaaar, dit is MIJN mening. Er zullen gerust anderen zijn die deze mening niet met mij delen en dat is hun goed recht.

De laatste tijd ben ik veel aan het pen- en korstvissen (omdat ik eventjes zonder auto zit) en als ik aan het penvissen ben, voer ik dus totaaaaaal geen boilies. Maar alleen een mix van hennep, mais (uit blik) en kikkererwten, en ik moet zeggen dat het prima werkt. Staar je dus nooit altijd suf op boilies (dit mag ook weleens gezegd worden vind ik).
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-07-2011 14:46

Mourad,

Het is inderdaad een strijdt die je nooit helemaal gaat winnen. Maar jouw mening was ook ongeveer het idee waar ikzelf ook meer naar neigde. Gisteravond had ik een gesprek met iemand over dit onderwerp, dus vandaar dat ik hier ook benieuwd was. Particles wil ik ook soms gebruiken, maar dat staat eigenlijk al heel dicht bij natuurlijk voedsel. Dus dan heb je het natuurlijke voedsel wat aanwezig is, plus ook nog eens onze particles wat heel "natuurlijk" is. Het blijft een moeilijke periode op wateren waar veel natuurlijk voedsel is.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-07-2011 14:54

Nou, met particles bedoel ik meer een mix van hennep (vrij veel), mais (uit blik), wat frolic, kikkererwten (uit blik) en cornflakes ( ja je leest het goed). Rond deze tijd van het jaar ben ik meer geneigd dit als aas te gebruiken dan boilies. Maargoed, dat is een persoonlijke voorkeur..
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

03-07-2011 23:31

ja met dat mixje. krijg je het wel druk op je stekje mourad
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .