Bosche Boilies een paar jaar verder.....


Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

15-06-2011 21:26

Zat net het 't topic te lezen over de Bosche Boilies en zag dat de discussie aardig hoog op liep....
Ik vraag me af of nu mensen een paar jaar later en nog zo over denken??
Zijn er mensen die ze kopen en hoe zijn de ervaringen ermee?
Heb even zitten strunen op hun site maar het zijn toch wel behoorlijk scherpe prijzen, vooral als je in bulk hoeveelheden koopt ;)
Misschien hebben hun in de loop van de tijd ook hun receptuur vernieuwd, ik weet 't niet maar ben erg benieuwd aangezien ik van plan ben eind van de maand een grote hoeveelheid te kopen.

Heb in het verleden ook zelf m'n knikkers gedraaid maar vind het eerlijk veels te veel werk en heb geen grote vriezer om het in op te slaan....
Dus ga lekker aan de ready mades, heb voorheen altijd goeie tot zeer goeie resultaten geboekt met SB en Nash knikkers maar die Bosche Boilies zijn toch een stuk scherper geprijst.

Ik hoor het graag van jullie, groetjes Bart
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

15-06-2011 21:52

Van eigenaar gewisseld geloof ik .
Voorheen vele slechte verhalen gehoord , zelf wel lekker mee gevangen voorheen .

Mvg
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Bart Bakker Giessen
Berichten: 24
Lid geworden op: 21-07-2010 17:09

15-06-2011 22:10

Een vriend van me heeft er afgelopen week 10 kilo van gehaald en ze zien er inderdaad beter uit dan toen hij zelf was er wel over te spreken . Er is inderdaad een andere eigenaar gekomen en ze zijn iets duurder geworden dan een paar jaar geleden omdat hij met andere ingredienten is gaan werken . Ik heb ze toen ook gehad maar vond het echt troep toen .
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

15-06-2011 23:15

Afgelopen meivakantie met bollen van Bossche Boilies in frankrijk gevist. Ving ze op alle bollen die ik meegenomen had (scopex/secret fish/coconut 15 & 20 mm). 15 karper, 4 barbeel en .. 1 brasem in en weekje en dan alleen in de ochtenden. Er is fishtime & familytime ;-).
Ik had geen klagen in ieder geval ;-)
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

17-06-2011 20:46

Hey mensen thanks voor de reacties ;)
Toch mensen die er goeie resultaten mee hebben gehaald....
Denk ook eerlijk dat er tegenwoordig weinig slechte boilies meer zijn, gewoon even goed voeren en moet het helemaal goedkomen.
Zal ze eind van de maar gaan bestellen, groetjes Bart
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

17-06-2011 20:48

leen snoek schreef:Afgelopen meivakantie met bollen van Bossche Boilies in frankrijk gevist. Ving ze op alle bollen die ik meegenomen had (scopex/secret fish/coconut 15 & 20 mm). 15 karper, 4 barbeel en .. 1 brasem in en weekje en dan alleen in de ochtenden. Er is fishtime & familytime ;-).
Ik had geen klagen in ieder geval ;-)


Nette vangst by the way icm een gezinsvakantie, nog mooie grote vissen?
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

17-06-2011 21:18

Niet overdreven groot, maar wel mooi. Mijn zoon van 8 had de grootste (23 pond.. mooi gewicht toch voor een eerste karper .. is mij niet gelukt . ;-))
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-06-2011 06:47

Das toch niet slecht? Beter is dan niets en zo icm een gezinsvakantie is dat toch helemaal top?

Heb toch maar andere knikkers besteld....
Het is toch Martin SB geworden met een smaakje waarop ik al jaren succes heb en zeer goed vertrouwen in heb.
Vertrouwen hebben in je aas vind ik toch erg belangrijk, anders kan ik niet lekker en ontspannen zitten.... Gek hè? Eigenlijk zit het gewoon tussen je oren, maar dat is oooh zo lastig uit te schakelen haha!

Over een paar weekjes weer lekker op mijn oude en vertrouwde stek langs het Noord-Hollands Kanaal zitten en hopen dat ik weer een mooie kanaal twintiger (of hopelijk dertiger) kan vangen..
Bedankt voor jullie reacties

@de mods: er mag een slotje op hoor!

Mvg Bart
peter van Ens
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-06-2011 12:02

21-06-2011 19:41

Bart beentjes schreef:Zat net het 't topic te lezen over de Bosche Boilies en zag dat de discussie aardig hoog op liep....
Ik vraag me af of nu mensen een paar jaar later en nog zo over denken??
Zijn er mensen die ze kopen en hoe zijn de ervaringen ermee?
Heb even zitten strunen op hun site maar het zijn toch wel behoorlijk scherpe prijzen, vooral als je in bulk hoeveelheden koopt ;)
Misschien hebben hun in de loop van de tijd ook hun receptuur vernieuwd, ik weet 't niet maar ben erg benieuwd aangezien ik van plan ben eind van de maand een grote hoeveelheid te kopen.

Heb in het verleden ook zelf m'n knikkers gedraaid maar vind het eerlijk veels te veel werk en heb geen grote vriezer om het in op te slaan....
Dus ga lekker aan de ready mades, heb voorheen altijd goeie tot zeer goeie resultaten geboekt met SB en Nash knikkers maar die Bosche Boilies zijn toch een stuk scherper geprijst.

Ik hoor het graag van jullie, groetjes Bart


Het klopt dat Bossche Boilies van eigenaar is veranderd.
De nieuwe eigenaar zet zich erg in om met nieuwe boilies op de markt te komen.
De ingrediënten zijn prima voor elkaar en de bollen kunnen heel goed lang uitliggen.
De keuze is verschrikkelijk veel maar daar moet ieder voor zich maar een keuze uit maken.
Als je na gaat wat de kosten zijn en wat je er voor terug krijgt is er momenteel (mijn mening) geen ander die zo'n goede bol voor die prijs neer kan zetten in heel Nederland.
Daar komt bij dat je er altijd aan kan kloppen voor info en advies. Je krijgt er dus ook nog een zeer goede begeleiding bij!
Sinds de overdracht vis ik alleen nog maar met B.B. en wat denk je???
Schub 3 maal nieuw PR!
Spiegel 2 maal nieuw PR!

Greetz,

Peter.
There can only be ONE!!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-06-2011 20:05

peter van Ens schreef:
Schub 3 maal nieuw PR!
Spiegel 2 maal nieuw PR!

Greetz,

Peter.


Wauw.. En dat kwam echt alleen door die boilies? Verder helemaal niets? Wel tof hoor, daar niet van..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-06-2011 20:11

Jep Sven zo jammer weer, ik zat er al op te wachten.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

21-06-2011 20:36

Zulke berichten zijn gewoon slechte reclame als ik zo iets lees walg ik er eerder van dan dat ik denk van laat ik die eens kopen. :roll:

En zich ook nog speciaal voor dat bericht registeren lol :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Richard Moog
Berichten: 55
Lid geworden op: 08-06-2011 07:39

12-07-2011 07:49

Ik ben toch eigenlijk ook wel benieuwd naar de laatste ervaringen met deze bollenboer.

Ik zag dat hij erg leuke prijzen heeft,10kg readymade voor 38 euri,goedkoper zijn ze volgens mij nergens te vinden.

Dus als er mensen zijn die bollen gebruiken van deze bollenboer,dan hoor ik dat graag.
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

13-07-2011 19:06

Ik ben zeker tevreden over de nieuwe Bosche Boilies !
Ik had 5kg bloedworm boilies + 3 kg hennep boilies besteld eergister , vandaag binnen gehad .
De bloedworm boilies waren mooi hard , ze ruiken erg goed . Dit was trouwens de dure bol ( 5 euro per kilo )
Dan had ik nog de hennep boilie , 4 euro per kilo .
Ik verwachtte er wat minder van door de prijs maar er zat weinig verschil in .
Dus voor de prijs heb je goede bollen , zeker een aanrader wat mij betreft.
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

14-07-2011 22:35

Nu heb je het dus puur over het uiterlijk, hardheid/kleur/geur neem ik aan? Neem aan dat je er nu nog niet mee gevist hebt als je ze "vandaag" 13-07 zoals je zegt binnen heb gekregen dus of ze echt zo goed zijn moet dan nog blijken in de praktijk toch?!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-07-2011 10:09

Hij had er in ieder geval een purkie mee gevangen..

Je kan pas iets zinnigs zeggen over het aas zelf als je het goed inzet over een ( gedeelte van ) een seizoen.. OF meteen GOED met je neus in de boter valt ergens en dingen beleeft die je in de twee jaar ervoor niet hebt meegemaakt..

En dan nog, igt het aan het aas op zich, niet alles is hetzelfde..

Het is een klein stukje van een puzzel die uit meer delen bestaat waarbij ze samen de oplossing vormen.. Elk stukje heeft wel iets gemeen, het moet gebaseerd zijn op vertrouwen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

15-07-2011 16:56

Er staat toch duidelijk in mijn verhaal waar ik het over heb.. (geur , hardheid )
Ik heb er inderdaad al een visje op gevangen , zegt verder helemaal niks.
Het ging hier(topic) volgens mij meer om te kijken hoe het nu met BB zit , aangezien dat bij de vorige eigenaar niet zo best zat , de boilies waren niet hard genoeg etc.
Nu heeft de nieuwe eigenaar schijnbaar nieuwe recepten want de boilies waren mooi hard .

@sven bedankt voor die info man top ;) ga meteen puzzelen nu!
Gebruikersavatar
dimitrie veer
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-07-2011 14:49
Locatie: papendrecht

16-07-2011 19:46

Ook ik was 2 jaar terug van bossche boillies afgestapt maar dat voor een andere reden , nu hoorde ik een paar maanden terug dat de eigenaar veranderd was dus ik vroeg me af of de bollen nog steeds zacht waren.
Zo gezegd zo gedaan, ben naar bossche boillies gereden en na ongeveer 20 min heb ik dus 2 soorten bollen gehaald, de Tripple insect en de Secret fish, over de eerste kan ik niks zeggen kwa vangst maar wel dat de boillies een stuk beter eruit ziet kwa structuur en samenstelling, over de secret fish kan ik wel wat vangst berichten geven.. heb er nu 2 sessies mee gedaan op water in de buurt en ik mag 4 vissen erbij schrijven.. 2 schubs 1 spiegel en een gras..

Ik zou zeggen dat bossche boillies weer op de goede weg is , in ieder geval in mijn ogen wel..ik zou er zeker vaker gaan komen.

mvg Dimitrie
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

25-07-2011 21:34

Ik en mij maat zijn er vorig jaar 1 malig geweest. Hebben er toen boillies gekocht voor een midweekje naar een betaalwatertje in noord Frankrijk. Ik weet eigenlijk niet of er toen dus de oude of de nieuwe eigenaar al in zat. Maar wij waren op zich wel te spreken over BB. Mooie prijs, goede service. Redelijke vangsten. Ik geloof dat we er samen 23 hadden gevangen in 5 nachten met 4 lage dertigers als toppers. Echter wel allemaal in combinatie met hun 'Supershocks'! Boillies soaken en vis vangen was onze ervaring!!!
Ook weer eenmaal op een karperputje thuis nog leuke vangsten gehad. Echter nooit meer terug gegaan naar BB! Misschien binnekort toch maar weer een langs gaan voor n paar kilo. Zal ze dan ook eens vergelijken met de wel bekende Proline bollen waar ik dit seizoen alleen nog maar mee heb gevist....!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-07-2011 07:05

Raymond en wat ik nu niet snap en jij ben echt niet de enigen die het doet hoor. Je koop bollen voor een leuke prijs je vangt er mee en vist er dan niet meer mee. Goed is toch goed lijkt mij, waarom dan is het zo dat je er niet meer terug ga voor meer
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

26-07-2011 18:57

Ja, je hebt eigenlijk helemaal gelijk hoor. Maar het is er gewoon niet meer van gekomen. Woon niet in Den Bosch en heb de boillies die ik over had van Frankrijk op gemaakt, heb ook niet zo heel veel meer gevist vorig seizoen. Maar dat was puur een tijd kwestie. Ben dit jaar begonnen met proline en heb daar hele mooie resultaten mee gehad en die zijn hier bijna om de hoek te verkrijgen. Maar zoals ik ook al zei, denk ik dat ik binne kort maar weer eens naar den Bosch rijd. Voor een paar kilotjes...
Gebruikersavatar
dimitrie veer
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-07-2011 14:49
Locatie: papendrecht

26-07-2011 23:25

raymond,

volgens mij is het bij BB een mailtje sturen met wat je wilt, geld overmaken en 2 dagen later komen je bollen bij je deur thuis via TNT ofzo.. eum je hoef niet eens naar de winkel te gaan.. wat wil je nog meer als je tijd gebrek heb. ik doe niet anders , ben er nu weer geweest om de nieuwe eigenaar te zien en gewoon is te kijken hoe alles er nu uitziet maar mijn volgende bestelling gaat echt via de mail naar BB.

mvg Dimitrie
Raymond Kimenai
Berichten: 136
Lid geworden op: 28-11-2009 13:05

27-07-2011 17:08

Heey, bedankt voor de tip!

Ga snel wat bestellen!
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

27-07-2011 19:14

Weet niet waar je woont maar je kan het ook ophalen in rotterdam tegenwoordig....
Gebruikersavatar
verhagen mark
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-02-2011 17:35
Locatie: ammerzoden
Contacteer:

27-07-2011 21:51

hallo mijn naam is Mark Verhagen

ben de nieuwe eigenaar van bossche boilies
je kan via de mail of telefoon een afspraak maken om langs te komen :wink:

ik zit tegenwoordig in ammerzoden dit ligt vlakbij den bosch
en de koffie staat klaar voor die wil langs komen op afspraak :D

mvg Mark

http://www.bosscheboilies.nl
http://www.bbcarpproducts.nl