Cougar Baits


Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

01-06-2011 13:55

Hoi Matthieu

Zou goed kunnen dat het om de smaak gaat.
Echter kan volgens het lange boeiende bericht de karper de plaats bepalen waar de lekkere hapjes liggen in het water. Door middel van de zintuigen die hij heeft. Kan hij wellicht proeven wat wij ruiken.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-06-2011 18:35

Je kunt het ook eens anders bekijken. Verdun eens je flavourtje en proef dan eens. Dan weet je ongeveer waar het over gaat en wat je niet proeft terwijl je wél ruikt...
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

02-06-2011 15:19

Hoi Mitsz

Zou dat voor een karper ook zo gelden omdat zij naar verhouding veel meer smaakpappillen hebben dan wij.
Snap wel wat je bedoelt, wanneer je iets verdunt zal de smaak maar ook de geur in kracht afnemen.

Heb jij een idee wat dan de essentiele functie is van een flavour.

Zou dat smaak/geur kunnen zijn, of kun je beter verder kijken naar het oplosmiddel dat dat bepaalde reacties met het water heeft waardoor bijvoorbeeld de ph waarde beinvloed wordt.

Ik ken flavours die uitermate goed werken en dit altijd doen, zomer of winter. Alleen mijn onduidelijkheid komt voort uit het feit of die flavour nou zo interessant gevonden wordt om zijn geur of om het totale recept.

De moeilijkheid is dat je niet weet welke ingrediënten in de flavours zitten en wat de werking van deze stoffen is bij een bepaalde temperatuur.

Een maat van me die in 2001 de carp classic wist te winnen vertelde mij dat er bepaalde ingredienten in de flavour kunnen zitten die ook goed zijn voor de vis als essentiele amino zuren. Misschien dat de karpers deze kunnen detecteren net zo als amino's die vrijkomen bij verwarming van LT vis.

Hoor graag van je.

Groeten Yuri
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

17-06-2011 11:52

Binnenkort en exclusief verkrijgbaar bij ons de originele John Bosch Cougar Baits producten.

Wij van HD Quality flavours en John Bosch van Cougar Baits hebben de handen in een geslagen, en samen besloten om Cougar Baits weer nieuw leven te geven.

Na vele verzoeken van winkeliers maar vooral vele karpervissers om de alom geroemde Cougar Baits flavours uit de jaren 90 weer op de markt te brengen met de zelfde kwaliteit of beter, heeft de John Bosch besloten zijn producten weer te gaan aanbieden exclusief via HD Quality flavours.

De producten van John Bosch zullen oa boilies flavours en mixen zijn die langzamerhand zullen worden uitgebreid tot een volledig pakket voor de karpervisser.

Met deze samenwerking menen wij een grote troef in handen te hebben. Mede door deze samenwerking kunnen wij u een zeer sterk pakket karperproducten aanbieden die vele oudere karpervissers zullen aanspreken.

Voor de jongere karpervissers die de producten niet kennen.
John Bosch heeft eind jaren 80 begin jaren 90 voor Nederland de trend gezet in de flavours en boilies. Zijn boilie kregen binnen europa grote bekendheid door de extreme vangsten van zware vissen op Lac de St. Cassien in het zuiden van Frankrijk. Ook waren zijn flavours toen erg in trek omdat deze flavours voor toen de tijd uitmunten waren, en door de samenstelling geen dressuur optrad, in bijna elke goede hengsportzaak waren de producten van Cougar Baits verkrijgbaar.

Met deze wetenschap en de successen die geboekt werden met zijn producten, ben ik en John er van overtuigd dat ook de nieuwe karpervisser snel overtuigd zal zijn van Cougar Baits producten.

http://www.cougarbaits.nl en http://www.quality-flavours.nl
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

17-06-2011 12:38

Hoi Hans

Fijn om te horen echter is het interesant te weten of het daadwerkelijk ook om het echte product gaat.
Heb een tijdje terug een aantal flavours geproeft, heette toen ook Cougarbaits en later Boilie Max, in beide gevallen betrof het niet het origineel omdat de smaak en de geur totaal anders waren

Misschien kun je me aangeven welke producten jullie weer op de markt gaan brengen.

Hoor graag van jullie

Groeten Yuri
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

17-06-2011 14:08

Yuri,
Dit zijn wel de echte soms komen er wel eens onder de zelfde naam wat op de markt, maar die zijn niet van John bosch maar van zijn broer die heeft ook ooit bolies verkocht onder de zelfde naam in witte emmers. de originele zaten in blauwe emmers met een goud randje.

Ik heb zelf veel contact met John hij woont een paar 100 meter van mij vandaan.

Juist door de vele vragen om de oude flavours gaat hij het weer op de markt brengen.
Maar dan alleen verkrijgbaar in eerste instantie via HD Quality flavours en later via andere bronnen.

maar daar kun je binnenkort meer overlezen op diverse websites.

Hans
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-06-2011 18:13

WPJ Barnas schreef: Solar Pear of Bananas


8)

meer dan die 4mm is niet nodig, echter als pop-up soak ook goed te doen. Ondanks de scherpe afterbite zeg maar ;
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

17-06-2011 20:24

Sven,

Om eerlijk te zijn heb ik deze flavour nog niet eerder in pure vorm als naflavouring of soak gebruikt, maar ik zal het ooit eens uitproberen. Bedankt voor het delen van de ervaring Sven.

Vooroordeel verandert zo in brandhout. 8)

Cheers,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-06-2011 21:22

Toen ik die naam Cougar baits zag herinnerde ik het me weer, ik heb John Bosch jaren geleden eens gesproken en heb toendertijd ook wat van die aparte flavours gebruikt het week af van andere alchol flavours die van hem waren op basis van zoiets als propyleen,
Na dat hij op Cassien nogal resultaat behaalde was dat merk behoorlijk bekent.
Maar zo snel dat het er was, was het net zo snel weer van het toneel, kort en krachtig.
Ik denk dat je nu met al die boilie bakkers en voedingskundige en amateur biologen niet zo makkelijk weer een bezondere, afwijkende, aparte, smaak/ geur / reukstof ondekt, alles is al te koop, maar van mij mag hij.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

19-06-2011 00:27

De ene was van Pukka Baits (herkomst onbekend),


Ik denk CC Moore
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

19-06-2011 13:34

Cougar Baits is wel een langere tijd op de markt geweest maar het probleem is ontstaan na imitatie producten van Cougar Baits die op de markt zijn gekomen ze waren wel herkenbaar door andere verpakking.

Tevens is Cougar Baits al die jaren nog wel actief geweest voor Frankrijk onder een andere naam en alleen verkrijgbaar in Frankrijk en dan voornamelijk de boilies.

Flavours
De dragers zullen weer de oude dragers worden voor deze flavour, deze zijn moeilijk of niet herkenbaar voor een karper en daarmee heeft John bosch de grote doorbraak gemaakt, en deze zijn tot op heden nog niet terug te vinden in de overige flavours.

Juist om deze reden hebben vele oude karpervissers die zelf willen experimenteren John vele malen gevraagd om de flavours weer op de markt te brengen.

Het is ook niet de bedoeling om weer een zeer uitgebreid assortiment op de markt te zetten maar kijken waar behoefte naar is vanaf eind januari 2012 zal het assortiment definitief bepaald worden, en daarmee mogelijk een goede aanvulling te bieden op bestaande producten en merken.

http://www.cougarbaits.nl en http://www.quality-flavours.nl
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

13-07-2011 22:41

Waarom is er echter zo bar weinig op internet terug te vinden dan als dit echt zon super hit allemaal was?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

14-07-2011 10:43

John Bosch had dat opmerkelijke resultaat (die dikke bakken) op Cassien vóórdat hij Cougar Baits overnam van de Engelsman in de jaren '90. Dus dat had weinig met dat merk van doen.
Ik heb er ook mee gevist, halfverwege '90. Gewoon goed aas was het, we draaide de mixen zelf. Met eigen draai bollen vingen we btw net zo goed. Maar het was zeker voor die tijd helemaal geen verkeerd merk en modern, het zag er gelikt uit in die blauwe emmers met logo. We waren niks gewend.
Dat er uit die tijd vrijwel niks te vinden is, komt gewoon puur doordat nog niemand serieus iets deed met internet. Kunnen we ons nu niets meer bij voorstellen he. :o
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

14-07-2011 11:24

Mee eens Raymond. Echter lees je meer dan genoeg verhalen terug uit de jaren 90. Dus meer dan zat info over te vinden! Over de naam John Bosch bar weinig. Cougar baits idem dito.

Zelfs hier op het forum, amper wat te vinden. En deze draait ook al wat jaren met enkele oude knarren uit die tijd ;)

Maar wat je zegt..

Verder, 11 euro voor een kilo.. Zetten wel meteen hoog in..

Maar hij heeft het dus overgenomen :roll: Dus het is helemaal geen eigen concept en ZIJN flavours.. Wat wel gezegd wordt.. Grappig.. Raar vermoeden krijg ik zo :lol: Zal het dan wel hetzelfde zijn nog, of toch enigszins aangepast (wat ik inmiddels van een aantal vernomen hebben die er in het verleden mee gevist hebben)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl