Shoarmatent, aan de waterkant


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

19-02-2002 11:11

Allen,

in mijn mix wil ik knoflookpoeder gaan gebruiken. De knoflookpoeder die je gewoon uit de schappen van de supermarkt haalt.

Mijn vraag is nu, wat zijn de juiste verhoudingen om de knoflookpoeder op een pondje mix te mengen.

Zelf heb ik gister een kilootje of 3 aangemaakt met 1 flinke theelepel per pond. Om even te testen. Ruikt goed (vond mijn vriendin niet!!!!), niet overdreven ofzo. Alleen als je 's ochtends uit bed komt en de boillies in de vriezer wil knikkeren

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

, ga je zowat over je nek, wat een lucht op de vroege morgen

Advies please!

Martin
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-02-2002 12:20

Martin.
In de eerste plaats zou je moeten beseffen dat een karper veel meer proeft dan je zou denken.

Om met knoflook te vissen zou je het ook eerst kunnen proberen met een knoflookdip of soak.
Ook zijn er van die knijpflesjes in de handel waarmee je een klein druppeltje op een boilie kunt doen, blijft gegarandeerd langer hangen dan je in eerste instantie zou verwachten.

Hopenlijk heb je hier iets aan zodat het ontwaken in het vervolg niet tot een scheiding kan leiden.

om alvast een beetje knoflook in je boilie te verwerken is een theelepeltje op een kilo genoeg.
Het is mede afhankelijk van de samenstelling van je boilie.

Zo zorgt bv tarwegluten voor een rubberachtig huidje dit soort bestanddelen kun je dan wijzigen in volkorentarwemeel die voldoende gluten bevat.

Maskeer het dan niet met een andere flavour.

:smile:

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

19-02-2002 14:01

Douwe :razz: ,

ik ben niet zo iemand die gebruik maakt van dips en dat soort dingen. Ik ben er ook bekend mee dat het smaak/reukvermogen (voor zover dat kan onder water, maar dat is weer een andere discussie) van een karper vele malen geavanceerder is dan dat van ons, de mens.

Normaliter gebruik ik ook helemaal geen flavours ofzo. Maar een knoflookpoeder geeft een smaak maar ook een geur af. EN het is iets afwijkends (tenzij iedereen die Proline reut gebruikt).

Een scheiding, tja, daar zal het niet op uit lopen. Ze vond het alleen niet zo prettig dat de 3 gedraaide wassen daar nog stonden, ahum! Sorry. Alles ruikt naar knoflook.

Zijn er richtlijnen voor het gebruik van knoflookpoeder in een mix?

More advice please, gi'me some!

Martin
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-02-2002 16:30

Martin,

net zoals Douwe zou ik opteren voor een theelepel tot anderhalve theelepel per kilo mix.

Je zegt dat je bijna nooit flavours gebruikt. Wel, test eens een keer met een combinatie van een klein beetje knoflookpoeder (0.5 theelepeltje / kilo) met een klein beetje garlicflavour (2 à 3 ml / kg).
Kook je boilies niet te lang, dan kook je de flavour er niet uit.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-02-2002 18:19

Martin, meestal ben ik wel in staat om bedoelingen tussen de regels door te lezen.
Soms heb ik er iets meer moeite mee om iets te plaatsen.
Die smily achter mijn naam komt een beetje gekaanstekerig over.
Je hebt heb geplaatst graag zou ik hier dan ook willen lezen wat de bedoeling ervan is.
Kan goed bedoeld zijn hoor maar iemand de gek aansteken vanachter een toetsenbord is een ietsje kinderachtig en volgens mij ben jij die leeftijd al gepasseerd.

Met een vooralsnog vriendelijke groet.

D.Bijlsma
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

20-02-2002 09:06

Douwe,

begrijp me niet verkeerd..... alleen maar goed bedoeld. :grin:

Menno,
ik heb gewoon die verstegen potjes gebruikt. Zakjes knoflookpoeder heb ik niet kunnen vinden. 15 gram? Volgens mij komt dat aardig overeen met een flinke tijdlepel.

En gelijk heb je, wat betreft die stank :eek: . Je hebt maar weinig nodig om te zorgen dat andere mensen denken dat je een eigen shoarmatent bent begonnen!!

Martin
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-02-2002 11:14

Is goed Martin.
Wat die garlicflavour betreft zou ik toch maar eens gaan neuzen in de winkels.
Er zijn van die knijpflesjes in de handel net zoals die citroendingen maar dan met knoflook.
Is net zo onprettig voor je omgeving maar wel veel goedkoper.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-02-2002 19:02

Meen je dat Douwe, dat knoflookflavour ook in de supermarkt verkrijgbaar is.
In de hengelsportzaak waar ik m'n inkopen doe is de garlicflavour nl. met voorsprong de duurste! 12,25 euro voor 50 ml gaat mij eigenlijk te ver, zeker als je zoals ik niet echt veel belang hecht aan flavours.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-02-2002 19:31

Mark ik weet uiteraard niet of ze bij jou ook in de supermarkt liggen maar het zijn flesjes die lijken op een knoflookbol.
Net zo die flesjes van citroen op een citroen lijken.
Misschien in een speciaalwinkel reform of zo iets.
Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

20-02-2002 22:01

Heren,

Knoflookolie is bij AH te koop in een plastic bolletje. Let wel, dit is geen knoflookflavour. De dure flavour is synthetisch en geconcentreerd. Daar heb je maar een paar (dure)druppels voor nodig. De olie van ah is een natuurproduct, maar daar kan je rustig scheutig mee zijn. Zelf gebruik ik 10 gr. poeder van comimex op 750 gr. droge mix. De olie voor een drupje op de verse aasboilie. En 2 een uitgeknepen teentjes door de eieren bij het bereiden van de mix. Ik gebruik knoflook alleen in boilies met trouvit of gemalen kattevoer.
Ik maak ze als mijn vrouw naar d`r werk is en ik droog ze in de schuur. Ik ben al 13,5 jaar getrouwd en ik wil mijn vrouw nog niet kwijt.

groeten,

Henrie
Willem Barnas

21-02-2002 08:14

Hallo Achmeds,

Dat knoflookpoeder werkt volgens mij het beste in de mix, als gaat dippen ben je het immers zo kwijt en is ook gelijk de smaak ervan weg, jammer toch. Al die populaire termen als soaken, dippen, prakken en weet ik het wat al niet meer....
Mijn vismaat Harald gebruikt ook knoflook/lookpoeder in zijn mix, wel veel maar het werkt echt. En dat een karper een erg goede smaakbeleving heeft en erg goed ruikt weten we, maar waarom voorzichtig aan doen als je met iets natuurlijks werkt. Iedereen weet immers dat er vissers zat zijn die op tien kilo mix een pond zout gooien, wat is dan een eetlepel knoflookpoeder op een kilo mix??? Om nog even te onderstrepen dat het (ook in de winter) werkt; gisternacht ging bremmertje vissen en ving twee mooie kurpels, een schub van dik 20 en die dikke spiegel van achterin de twintig, waar hij z'n zinnen op had gezet....en hij had maar één keer gevoerd en niet eens over het hele water, dus Luc....

Wees dus niet te zuinig met dat knoflookpoeder, koop het trouwens in een toko, vele malen goedkoper en vergeet die rommel in dure flesjes en potjes met mooie labels, alleen de prijs in anders....

Willem Barnas
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-02-2002 08:59

Ik vis nu een jaar of 2 met knoflookpoeder in mijn boilies en gebruik zelf tussen de 2,5 en 5% per kg mix. Ik weet dat een andere testvisser het eens opgevoerd heeft tot 10% en zelfs nog bleef vangen, goed zelfs. Het nadeel was dat de vissen zelfs uit de bek begonnen te stinken. Het beste kan je de boilie thuis maken als je verkouwen bent, dan ruik je hem minder en als je klaar bent is hij weer open door de doordringende geur, weg met Dampo!

mvg

Bart van den Hurk

Knoflook is trouwens heel goed voor onze lichamelijke gesteldheid, zou dat bij een karper ook zo zijn?

Ga trouwens eens kijken in een ruiterspeciaalzaak, deze verkopen het product in kg om aan de paarden te voeren tegen de muggen. Vaak nog stukken goedkoper!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart van den Hurk op 2002-02-21 09:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart van den Hurk op 2002-02-21 09:01 ]</font>
Jongen, Jan
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

21-02-2002 11:45

Ik vis knoflookpoeder ook in de dosering van 5% in mijn mix.

Enne die AH knoflookolie in die plastic knoflookjes ...1 druppeltje op mijn haakboilie (when the going get's tough:)
blijft dan verrassend lang ruiken..!

Bon peche,

Jan
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

21-02-2002 16:42

hoi martin ,

heb veel met knoflook gevist en gevangen
gebruikte knoflook olie in zij meest geconcentreerde vorm 1 druppel op een pond mix was voldoende om 20 vampiers weg te jagen
gebruikte dit ook nog eens op een vismix dus je snapt wel als ik daarmee begon te draaien vluchte iedereen het huis uit en de buren kwamen kijken of ik wel goed snik was :grin:
dit concentraat is niet in een gewone winkel verkrijgbaar maar bestelde ik bij een adresje die wel meer van dat soort (vreemd)
spul heeft. zoals reigersvet ( ooit wel eens een reiger in het water zien staan,die vangt bijna altijd vis dat komt dus door dat reigersvet dat scheidt die uit een klier in zijn kuiten en heeft dus een grote aantrekkingskracht op vis .
zo dat is wel weer effe genoeg denk ik

m.v.g. ruud
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

22-02-2002 08:07

Ruud,

over welke "soort" knoflook heb je het dan als je over een super geconcentreerde vorm praat? Daar heb ik ook wel interesse in.

Ook ik gebruik het in een combinatie met een vismix (met een percentage birdfood).

Martin
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-02-2002 13:14

pim fortuyn zal blij zijn met jullie shoamarma keukens hahahaha
gr martijn

ps suc6 met jullie huisgenoten
Plaats reactie